[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:41

Week 35
Gisteren fotos gemaakt met een vriendin en een manegepaard & pony die helaas binnenkort weggaan..
Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:12

Week 35
Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:17

Maaaarije schreef:
Week 35
[ Afbeelding ]

*Smelt weg*

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:29

Week #35 - Feedback volgt later!

Afbeelding

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:32

Week 35:
Afbeelding

Feedback:
Maaarije: Ontzettend schattige kitten! De foto oogt alleen wat dof waardoor hij ook niet lekker scherp oogt. De kleuren vind ik ook wat te grijs, maar waarschijnlijk was het al een klus om het beestje stil te laten zitten denk ik haha
Rosslover: Leuke foto! Jammer van de schaduwen in het gezicht van het meisje en de storende achtergrond rechtsonder. Wel een scherpe foto alleen mist de foto wat mij betreft dat wauw gevoel, die heb ik hier niet
JewEmm: Week 33 vind ik de vogel niet helemaal scherp ogen en er lijkt ook een blauwe gloed over de vogel te liggen? Week 34 vind ik erg mooi! Week 35 is prima qua scherpte en leuke compositie, alleen vind ik het niet zo'n sprekende foto
Binky: Mooie foto! Voor mijn gevoel ligt de scherpte alleen meer richting de billen ipv het oog wat jammer is!
Leonie_m: Mooie heldere foto! Scherpte is ook prima!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:36

klopt Taarss, heeft mijn camera snel als het wat donkerder word, en de foto is nu net nog genomen met licht van een schemerlamp :Y)
En inderdaad.. ik heb 400 foto's ofzo en er waren maar een paar die niet ECHT bewogen waren :=
Edit: En aangezien ze zelf ook wat grijzig is, en de bloem voor haar ook grijs is zal het dat gevoel wel extra versterkt hebben.

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 20:56

Mijn week 35. Hij is nét niet helemaal scherp, maar deze 11 jarige hond van mijn moeder staat hier zo mooi trots te staan!
Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:58

Week 35:
Afbeelding
Ivm dagje Efteling (en dus huiswerk nog niet af :+ ) even geen tijd gehad voor foto's maken, dus eentje van 2 weken geleden. Nu ook geen tijd voor reageren, dus dat zal ik morgen of dinsdag even uitgebreid doen.

Voor de mensen die mij feedback hebben gegeven op m'n vorige foto: dankjulliewel! Heb er zeker wat aan, alleen nu dus even snel berichtje typen vanwege weinig tijd.

Had moeite met wit-bewolkte lucht en een zwart paard, iemand hier handige trucjes/tips voor?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:58

Mooie foto, Agossie, ik vind alleen het grassprietje bij zijn (of haar?) linker achterbeen een beetje storend. Maar daar is tijdens het fotograferen niet zo veel aan te doen :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 21:18

Die was me nog niet eens opgevallen! Haha! Haar. En dit is moeilijk weg te werken, maar vind het persoonlijk ook niet heel erg storen. :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:21

Week 35:

Voor het eerst met een lange sluitertijd gewerkt. Ik vond het wel een gaaf effect.

Afbeelding

Feedback:

@sergeantRoos: Het is een mooie foto. Ik vind wel een paar dingetjes jammer. De lucht vind ik iets te overbelicht, het paaltje onder de neus vind ik ook een beetje jammer op de achtergrond, net als de vliegjes en de opwaaiende manen.

@Agossie: Hij staat er inderdaad heel alert en leuk op. Wat dat betreft heb je de sfeer leuk te pakken, maar verder vind ik de foto persoonlijk niet heel erg bijzonder.

@taars: Hele mooie foto, iets mist er alleen een beetje. Hij lijkt net niet helemaal scherp te zijn of zo. Kan mijn vinger er niet zo goed op leggen.

@asselruiter: Mooie foto. Weinig op aan te merken. Hooguit dat ik het een klein beetje een standaard foto vind wat compositie betreft en ik zou denk ik de reflecties in het oog weggewerkt hebben.

@Maaaarije: Wat een schatje. Foto komt een beetje vreemd over alleen, als of de kat op een andere achtergrond is geknipt of zo, heel apart effect.

@rosslover: Hele leuke spontane foto, misschien een beetje jammer van de zon vanaf de zijkant, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Persoonlijk had ik het vliegje op de broek weggewerkt.

@JewEmm: gave foto, met name de tweede. Super gaaf! Ook de derde foto vind ik heel erg sfeervol, ik vind de scherpte diepte echt precies goed. Jammer van het uitsteeksel rond de broekzak van de persoon op de foto.

@binky: Gave foto. Doet me een beetje denken aan mijn vakantie vroeger in Engeland in dartmoor park. Het lijkt of het paard net niet helemaal scherp is ronde de manen kop, dat vind ik zelf wat jammer. Maar anders dan dat niks op aan te merken.

@Leonie_M: Heel leuk gedaan. Persoonlijk vind ik het onscherpe groen op de voorgrond iets te aanwezig, had van mij iets minder gemogen. Maar het idee vind ik echt heel erg geslaagd.

@Bumblehorse: Het idee vind ik gaaf, maar ook bij jou vind ik het onscherpe op de voorgrond iets te aanwezig. Verder heb je het model wel mooi scherp op de foto en ik vind de felle kleuren erg gaaf overkomen.

@monbyou: Gaaf! Bijzonder moment om vast te leggen en ik vind de spreiding van de druppels echt mooi gepakt. Ik zou hem in de na bewerking misschien iets meer warmte hebben proberen te geven in de kleuren.

@Robin_Rikkie: Gaaf! Algeheel had het van mij misschien iets minder rood gemogen, maar heel bijzonder effect met die boot in dat rood reflecterende water.

@GerdjeHoran: Heel mooi gedaan! Zeker voor eerste keer stelletje. Leuk hoor, ik heb er oprecht niks op aan te merken. Ik denk dat ik hem als vierkante foto ook erg gaaf had gevonden, en misschien had het overbelichte in de lucht ietsje minder gemogen, maar dat geeft ook wel weer een apart effect.

@marleen_a_a: Persoonlijk vind ik dit hondenras dus echt niks, en dat beinvloed onbewust mijn mening over de foto ook een beetje. Sorry. De zon op de kop van de hond is ietwat overbelicht. Maar het idee van de foto is wel heel leuk.

@MyHu: Gaaf, de kleuren komen zeker heel erg mooi uit. Persoonlijk vind ik het donkere onderaan iets te aanwezig. Ik weet niet of je met lightroom oid werkt, maar wellicht had je dan de schaduwen ietsje meer op kunnen halen oid.

@showteam: Super gave foto. Ik vind het contrast van de lichte hond tegen de donkerdere natuurlijke achtergrond heel erg gaaf en wat komen de kleuren er mooi uit met groen en gelig. En wat kijkt hij schattig! Heb er eigenlijk niks op aan te merken, maar als ik dan toch iets moet noemen, zou ik zelf iets van de reflectie in de ogen weggewerkt hebben.

@PrimaDonna_: Mooi gedaan, een beetje standaard, maar toch erg mooi. Normaal zeg ik altijd dat ik de reflecties in ogen weg zou werken, maar in dit geval vind ik het effect wel gaaf. De haarlok links bovenin zou ik wel weggewerkt hebben.

@Marjoow: Leuk die felle kleuren tegen die fletse achtergrond. Niks op aan te merken.

@ismy: Erg leuk gedaan zo met die schoenen. Kan me zomaar voorstellen dat het heel erg het karakter van het bruidspaar weergeeft. Ik vidn zelf alleen de afsnede een beetje vreemd aan de bovenkant, al kan ik niet echt een kortere logische vinden, een beetje lastig. Misschien had ik het ook wel leuk gevonden als je het bruidspaar helemaal had gezien.

@magda_90: Prachtige hond en leuk zo tussen de bloemen. Ik vind de overbelichting in de vacht links iets te veel, maar al met al geeft het tegenlicht toch wel echt een leuk effect.

@NESCAFE: Leuke foto zo zwart wit, ik vind het jammer dat de achterste poes net een beetje verstopt zit achter de voorste, maar soms moet je je moment pakken en heb je verder niet zo veel keuze.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:25

Dank jullie voor de complimentjes en de feedback! Taarss: Het hoofd van de meeuw is wel echt haar (of dan eigenlijk veer :P ) scherp. Daarbij is de blauwe gloed iets wat ik er wel bij vind passen. Het is nu eenmaal IJsland en de zon scheen op dat moment niet. Waarschijnlijk spreekt de laatste foto je minder aan omdat het meer iets is waar vogelaars zich in herkennen. Shiloh, je hebt wel gelijk met dat uitstekende uit z'n zak, maar ik wilde het niet wegwerken.
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 30-08-15 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:28

Shiloh, foto is inderdaad niet een echt hoogstandje maar vind hem heel lief.
Dat hij ergens anders opgeplakt lijkt kan ik me niet goed in vinden?
Je kan immers naast haar en naast de bloem het kleed zien waar ze op zit.

Het kleed hangt namelijk gewoon over de bank heen en zij zit er bovenop.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:28

Week 35

Vandaag geschoten bij een dressuurmeeting :)

Afbeelding

Feedback geef ik weer zodra de lijst er staat :)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:04

Feedback, alles is positief bedoeld uiteraard:
horsem - Mooie kleuren en mooie compositie, persoonlijk had ik de teugel wel weggewerkt. Hij lijkt ook iets verscherpt?
shiloh - hele toffe foto! Alleen lijkt de brug scheef te zijn, maar dat kan door het 'dynamische' plaatje komen!
sergeantroos - de lucht is errrg overbelicht, ook vind ik het vliegje jammer. Ik had persoonlijk het paard vanaf de andere kant genomen voor de manen, nu is het een beetje een rommelig beeld!
agossie - leuke foto, maar ik vind hem wel de wauwfactor missen. Wellicht door het feit dat de hond nat is, lijkt het meer een huis, tuin & keuken kiekje!
taarss - heb je hier een reflectiescherm gebruikt? Indien nee is dat erg aan te raden! (witte kant, of als diffuser aan de zonnige kant) Haar huid lijkt erg gelig. Ook vind ik de compositie een beetje awkward. Het lijkt alsof je hebt scherpgesteld op haar haar ipv tussen de ogen!

Eigenlijk had ik deze week een paardenfoto in gedachten, tot ik mijn mooie neefje toch ook 'even' ging fotograferen toen we op visite waren! Lichtomstandigheden waren alleen niet echt ideaal. Wel dicht bij een raam, voor een witte muur alleen voor het mooie iets te donker naar mijn mening.

Week 35 - 50mm, f/4.5, 1/100, iso 1400
Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:18

Bedankt LOVESUSHI voor de feedback. Ik had niet echt naar het raster gekeken omdat de camera stilgehouden heb tegen de brugrand om geen onscherpte te krijgen bij lange sluitertijd, ging er dus eigenlijk vanuit dat hij gewoon recht was. Maar hij is inderdaad een tikje scheef. Al is die sowieso niet helemaal recht, omdat het een verhoogde fietsrotonde is en hij dus rond is.

En deze had asselruiter nog van me tegoed! Hoe een vlek wegwerken in lightroom en photoshop!

Kwaliteit van het filmpje wordt waarschijnlijk beter als die wat langer geupload en verwerkt is.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:50

Week 35
Afbeelding

Mijn feedback volgt later nog :) .

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:26

Vandaag gemaakt dus vers van de pers! Ik heb er express voor gekozen om een deel van de achtergrond te laten zien, omdat ik het wel goed vond passen en d'r hoofdje kwam nog mooi uit vond ik, maar ben benieuwd naar jullie meningen! :) Morgen ga ik wat feedback geven!

Week 35, geupload met Flickr, maar hij mist zeker scherpte.
Afbeelding

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:18

Week 35

Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:19

Week #35

Afbeelding

Shiloh; inderdaad een geslaagde eerste keer met lange sluitertijd, mooie foto! Jammer van de balk onderin beeld.
Horsesm; fijne en correcte foto!
Lovesushi; mooie foto, jammer dat papa/mama er links nog een stukje op staat, ik zou hem mooier vinden als dat niet zo zou zijn.
Calice; hij lijkt voor mij net wat scherpte te missen, maar wat een heerlijke frisse zomer foto! +:)+
MZorro; erg mooie foto! Ik vind het stukje achtergrond alleen eerder afleiden dan dat het echt iets toevoegt. Vind de warmte in de foto wel erg mooi.
Salliballi; wat een heerlijke foto! Dat armpje zo op de voorgrond vind ik erg leuk. Ik weet alleen niet of ik de schoentjes echt iets toe vind voegen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:44

Afbeelding
Week 35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:39

SergeantRoos, mag ik vragen hoe dit paard heet? :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:46

Feedback week 34

Agossie - mooi, net beeld, ik zou zelf de foto nog lager genomen hebben zodat de voorgrond ook onscherp zou zijn (het gras) zodat er nog meer speling is met de DOF en zodat echt enkel het onderwerp scherp is waardoor de aandacht voor de volle 100% naar de hond gaat.

Anouska15 - leuk kleureffectje heb je op de foto gezet, die bril is echt leuk! Zelf zou ik het fijner vinden moest ik het andere hand ook zien, de huid van het model trekt veel aandacht wat goed is, maar die linkerarm van de persoon stopt dan ook plots achter het gras, is een beetje raar naar mijn gevoel.

Ash_ - het rode speelgoed trekt wel heel veel aandacht, het rood springt er echt uit, dat vind ik wat jammer, achtergrond is prachtige DOF, alleen zou ik nog lager gelegen hebben en zorgen dat het gras op de voorgrond onscherp is, en enkel de honden scherp zijn, dat vind ik meestal een aangenamer beeld dan. Maar wel een nette foto.

Asselruiter - mooie foto, die ogen zijn prachtig van kleur, en de blik van je kat is echt fenomenaal! Alleen dat blauwe plekje bovenaan is een beetje storend ...

Astor - een zeer net portret! Fijn dat je linksonder nog net dat stukje onscherpte hebt, ik weet niet of ik de foto misschien nog beter zou vinden moest je daar onderaan nog een grotere vlakte onscherpte hebben ...

_Balou - een leuke foto, mooie DOF. Ik zou het persoonlijk leuker vinden moest er nog wat meer zichtbaar zijn van het hoofd van het andere paard (het oog dat net boven het andere paard komt, ofzo), maar ja enkel indien deze ook zo staat te krabben bij de andere ...

Bellatrix - leuke zwart wit omzetting en wat een sterke blik heeft het veulen, ik vind het een leuke uitsnede.

Binky - mooie compositie, maar wel veel ruis waardoor je scherpte ook niet optimaal is, maar ja als je binnen foto's maakt ben je wel beperkt hé, alleen zou ik de kleuren van de vogel intenser hebben gemaakt.

Bumblehorse - leuk moment heb je vastgelegd, ik zou persoonlijk de ketting weggewerkt hebben en het rood uit de vlag rechts boven gehaald hebben of deze afgesneden hebben (maar dan wordt het beeld wel nauw aan die kant) en mij stoort het niet dat de foto schuin is gemaakt zo lijkt het paard wat rechter en meer omhoog te gaan ... Ik kan wel niets zeggen over de scherpte want je hebt het via boktupload gedaan en ik zit op mijn gsm en daardoor lijkt alles pixelerig...

Calice - de kleuren zijn mooi zacht, daar hou ik wel van bij zo een foto's alleen het witte is heel hard en er zit toch wel veel contrast in de vleugels van de vlinder en er is lichtjes ruis zichtbaar (?)

Crazy_horses - leuke foto die kleuren en die herhaling.

CrazyIris - leuk kleureffectje, ik zou iets meer ruimte onderaan genomen hebben, toch wat meer schouders zichtbaar, nu is het daar wat te krap voor mijn gevoel.

Dandy200 - super mooi landschap! Om bij weg te dromen! Mooie kleuren ook!

Eefsel2109 - ik zou de blaadjes van de plant niet meegenomen hebben op de foto en nog dichter bij de bloem en de vlinder gezeten hebben. En ik zou hem waarschijnlijk zelfs verticaal durven nemen hebben.

EskeGirl - de vogel is nogal donker, ik zou hem durven lokaal wat lichter maken.

Fem - wat een super leuke foto!! Ik zou iets minder ruimte rechts genomen hebben en iets meer ruimt elinks, zodat je echt die ruimte krijgt van 'waar het paard naar toe zwemt', is iets fijner dan zo een centrale plaatsing.

GerdjeHoran - super fijn lichtgebruik en DOF! Zeer mooie foto.

Gianti - mooie belichting en die blik van dat model! Zeer goede foto. Alleen hou ik er niet zo van als zo die vingertoppen worden afgesneden ...

Glenstorm - zeer nette en leuke foto. Heel mooi van kleuren!

Gub - wat een super fijn beeld, het licht valt mooi en het meisje springt er echt uit!

Ziezo dit was al het eerste deel, ik ga het in delen plaatsen want ik zit op mijn gsm, heb tijd zat voor fb nu, maar heb geen laptop ter beschikking, dus doe ik het via mijn gsm momenteel ...

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:33

Het volgende deel fb voor week 34.

Hilly200 - mooie zwart wit foto van de mustang, leuk dat je zo door de voorruit kunt kijken en het hangertje ziet aan de achteruitkijkspiegel. Nette foto.

Horserider22 - jammer dat de lucht zo wit is, voor de rest een leuke compositie.

Horsesm - wat een super mooie foto! Leuk dat je hem schuin hebt genomen, ik zou misschien enkel wel de staart er net bij op gezet hebben op de foto ...

Iejoorr - leuk dat je het landschap (het stukje land) mee zet op de foto, maar het onderwerp blijft wel ver weg van de kijker, het zou fijner zijn moest je er nog dichter op gezeten hebben ...

Ingvild - leuk gedaan zo een foto, maar jammer dat de techterkant van het paard zijn/haar hoofd niet belicht is en wegvalt in de schaduw ... Kwa moment is het net niet het goede, het paard is nog bezig met afzetten, meestal is een springfoto het beste als het paard net de grond verlaat met zijn achterbenen, dus net heeft afgezet ...

IsaCalixa - nette uitsnede en zwartwit omzetting, mooie foto

Ismy - leuke foto, ook kwa kleuren vind ik hem wel iets hebben! Alleen jammer van de harde schaduwen op de ogen ... Maar wel een leuk, spontaan moment van de groep meisjes.

Jilinda - leuk idee en alles is ook verbonden met elkaar, heel leuk gedaan!!

Joysieee - leuke compositie en DOF, alleen wat overbelicht naar mijn gevoel.

Killyenn - die foto is gewoon af! Super mooi moment!!!!

K_m - leuke foto vab de sterren!

Lauraa - die foto is om bij weg te dromen!!!! Super mooi!

Leonie_M - mega cute die beren, ik zou op de grond gelegen hebben (de camera) zodat er onscherp gras op de voorgrond zou staan waardoor er nog een interessantere scherptediepte ontstaat. En iets meer ruimte links op de foto, want nu plakt de witte beer net niet aan de rand van de foto.

LinSa - mooie foto, heb alleen het gevoel dat die net niet helemaal recht is, maar wat kantelt naar links. Maar een zeer nette foto en vooral met die reflectie van het bootje!

LOVESUSHI - wat een super leuke foto! Vind hem echt fijn om naar te kijken, zeer zacht en leuke compositie, je ziet nog net een deel van haar neus en oog, echt leuk! Misschien juist jammer dat het kindje zijn handje net is afgesneden op de foto.

LoveUggs - goed moment heb je vastgelegd. Ik zou hem denk ik persoonlijk liever gezien hebben horizontaal en
Met veel ruimte rechts zodat je ziet naar waar het paard loopt, maar je momentopname is wel goed.

Maaaarije - super mooi moment, wel jammer dat het hoofd van het paard en het gezicht van het meisje wat donker is, ik zou ze lokaal wat oplichten in een bewerkingsprogramma.

Magda_90 - super leuke foto, echt top!!! De opstelling is ook echt goed.

Manonfleur - mooi moment, maar het zou fijner zijn als de achtergrond onscherp zou zijn waardoor het zachter wordt, want de structuur van de vele blaadjes op de achtergrond zijn te hard voor op een foto zoals deze en jammer van het bordje tekst achter het paard want je kunt net niet alles lezen en mensen zitten dan zo hard te kijken naar dat bordje en kijken niet meer naar het paard ...

Mariett - mooie foto en heel fijn lichtgebruik, echt een nette plaat!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:45

Dank jullie wel voor de feedback allemaal! En Shiloh heel erg bedankt voor het filmpje! Ik ga het straks even bekijken en dan nadat mijn examens gedaan zijn ook zelf eens doen :D
- EDIT: filmpje bekeken en ik weet nu wat ik fout deed in PS waardoor het niet lukte. Ik ga het gauw zelf uitproberen, zowel in LR als in PS.