[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:53

Mijn foto voor week 35:

Afbeelding

Geüpload via Picasa.

Zelf vind ik het een hele gave foto en blijf ik er continu naar kijken. Wel baal ik van het kleine beetje ruis wat erin lijkt te zitten. De foto is vanuit een open dakraam gemaakt, vlak voordat het noodweer losbarstte. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:03

hier mijn week 35:

Afbeelding
upload met picasa

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:41

Mijn week 35:

Mijn katten zagen net een vogel voorbij komen en ik vond de lichaamstaal heel sprekend.
Handmatig scherpgesteld met mijn vintage vivitar 200mm lens.
Afbeelding
Beter op zwart.

Feedback:

Love uggs; heel mooi moment waaruit de lichaamstaal mooi synchroon de samenwerking weer geeft. Technisch gezien is de foto best moeilijk te maken omdat er veel contrast is met de lichte lucht en het donkere paard. Ik denk dat hij daardoor ook wel wat ruis heeft.

Heavenslove; prachtige pony en mooi licht. Ik vind het meisje iets te groot voor de pony maar daar heb je als fotograaf geen inbreng in.

S_imone; het heeft wel iets maar het mist m.i. toch wel contrast. Het bijzondere aan deze foto is de rook en de patronen die het maakt maar zonder flitsers ga je die niet mooi scherp en met veel contrast krijgen. En contrast is denk ik wat de foto zou maken.

Dandy 200 ; ik vind hem ook mooi. Die ene roze wolk en de kadering aan de kant werken mooi in de compositie. De spoorlijn net iets minder maar dat is muggensifterij :). Je kunt dit soort foto's ook in een panorama maken.

Horserider22; technisch een nette foto. Je witten lijken net niet overbelicht (denk ik). Ik vind bij portretfoto's het mooier als de hond de camera inkijkt, dan maak je er als kijker meer contact mee. Ook is het licht best hard (veel harde schaduwen), je zou ook wat mooier licht op kunnen proberen te zoeken.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:16

NESCAFE schreef:
Heavenslove; prachtige pony en mooi licht. Ik vind het meisje iets te groot voor de pony maar daar heb je als fotograaf geen inbreng in.

Is een beetje normaal dat ze wat te groot is ;) het zijn eigenlijk zowat 'afscheidsfoto's' ... Pony is begin de 30 jaar en staat op pensioen, zij heeft er meer dan 10 jaar mee gereden van als ze klein was :) het is samen met nog een pony haar 2 oudste springpony's :) (ze heeft nog een bonte pony van rond die leeftijd) :) die gaan daar nooit weggaan en dit is als aandenken want ze had nog nooit een fotoshoot gedaan met deze pony :) nu rijdt ze met paarden ;)

Dandy200

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:45

Onwijs bedankt voor je leuke reactie Nescafe. Die spoorlijn zit er inderdaad gewoon, daar kan ik niks aan veranderen. Hoe kan ik er een Panorama van maken?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:50

Dandy200, je kunt croppen op 16:9 of echt meerdere foto's maken en aan elkaar plakken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:56

Dank je wel Nescafe! Klopt, het was heel vervelend weer om te fotograferen.. Zon, of juist bewolkt maar heel felle lucht. Heb die dag in de A stand gefotografeerd omdat ik dan de witbalans (? Dat met -1 0 +1?) Zelf kon aanpassen etc en dat gaat niet in mijn M stand (Sony camera trouwens). Hierin kon ik dan zelf mn ISO aanpassen en ging mijn sluitertijd automatisch. Iso had ik denk ik op 800 waardoor sluitertijd minstens 1200 was. Maar dit kan ik nog wel nakijken op de foto. :j het was ook erg lastig om de overbelichte lucht eruit te halen, en daarna de foto nog enigszins op te lichten.. Soms moet je keuzes maken :+ en ondanks dat hij misschien iets donker oogt, of de horizon niet recht lijkt, of dat er war ruis in zit, sprak de foto mij heel erg aan. Ik denk door oa her contrast en het fel rode jasje. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:54

Week 35
Experiment met tegenlicht in de heide.

Afbeelding

Nikon D7100 en Tamron 70-200 f/2.8 IS
F/3.3
1/750 seconden
ISO 200
Brandpuntafstand 200 mm
Meervelds lichtmeting

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:32

week 35

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:55

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:53

Mijn week 35

Afbeelding
Vorig weekend gemaakt met een fotoshoot.
Heb hem vanaf mijn telefoon geupload dus kan zijn dat de kwaliteit achteruit is gegaan.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:06

Week 35:

Afbeelding

PrimaDonna_
Mooie foto, is goed scherp. Ik stoor me een klein beetje aan de reflectie van een persoon in het oog.

Marjoow
Leuk een colourblocking foto! Ik vind de pose fijn alleen ik had het model iets meer naar links in de foto geplaatst zodat er wat meer ruimte is in de kijkrichting en ik zie gele zwemen op haar armen en in haar nek.
Verder vind ik heldere beelden meer bij het thema passen, je foto is wat contrastloos. Dit lijkt een berg kritiek maar het is vooral smaak gebonden en het neemt niet weg dat het alsnog een prima foto is :D

ismy:
Mooie en grappige (gympen) foto, ik vind het licht fijn alleen de foto had iets warmer gemogen. Ook had ik geprobeerd het schuurtje rechts te vermijden, maar wellicht was dat geen optie ;)

magda_90:
Lijkt mij een prima gelukt experimentje! Misschien iets meer contrast er in en een beetje blauw eruit. Maar ik vind de kleuren verder erg fijn!

NESCAFE:
Mooi, ik vind je bewerkingen altijd erg fijn! Bij deze foto vind ik de omgeving een beetje te druk en het licht werkt ook niet heel prettig. Daardoor moet ik zoeken naar het verhaal achter de foto (als je dit niet had verteld).

horserider22:
Leuke foto! Probeer hem de volgende keer in een iets groter formaat te plaatsen dat is wat makkelijker beoordelen. De halsband had ik afgedaan, die trekt nu voornamelijk mijn aandacht :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:10

showteam schreef:
PrimaDonna_
Mooie foto, is goed scherp. Ik stoor me een klein beetje aan de reflectie van een persoon in het oog.

Dankje!
Ik ga eens kijken of ik dat netjes weg kan werken, bedankt voor de tip! :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:13

Week 35
AfbeeldingWeek 35 by equestrianmy, on Flickr
Zelf ben ik heel tevreden met de foto, omdat de kleuren goed uitkomen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:15

Bedankt voor je commentaar Leora! Ik ga er eens naar kijken hoe de foto word met je tips :D

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:19

Mijn week 35:

Afbeelding
Ik vind gewoon de uitstraling van de hond zo vriendelijk !
Ik heb er bewust voor gekozen eens in de schaduw te gaan staan , met op de achtergrond zon en ik vind het een gaaf effect geven. Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen !

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 23:40

vanmiddag voor de allereerste keer een betaalde fotoshoot gedaan en gelijk iets wat ik nog nooit had gedaan, namelijk een stelletje fotograferen! ik was best bang dat het heel erg zou gaan mislukken, maar het is me gelukt! kiezen is nu wel een beetje onmogelijk :Y)

week 35

Afbeelding

feedback:

marleen_a_a: Het idee is erg leuk! Ik heb het ook uitgewerkt bij mijn foto :D de compositie lijkt alleen nog niet helemaal te kloppen. Probeer op ooghoogte te blijven, want dat is nu net niet.

MyHu: wauw wat vind ik die foto gaaf! Zoals je zelf al zegt kloppen de kleuren goed en ik vind het zwarte aan de onderkant van de foto ook erg passend. Goede foto!

Showteam: weer zo’n heerlijke foto! Niks op aan te merken

PrimaDonna_: mooi scherp. Ik zou alleen wel het oog niet zo in het midden gezet hebben

Marjoow: Gaaf! Heel mooi hoe de kleding zo fel is en de achtergrond grauw. Wel zijn de armen erg geel en persoonlijk zou ik haar meer naar links hebben gezet

Ismy: heel karaktervol! Ik zou hem wel iets meer kleur gegeven hebben maar verder heel mooi gedaan :)

magda_90: mooie foto! niks op aan te merken verder

NESCAFE:
wauw geweldige foto! de achtergrond is rommelig maar ik vind het erg passend en je hebt de uitdrukkingen van de katten mooi vastgelegd

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:45

Mooie hierboven zeg! Prachtig licht! Ziet er top uit voor je eerste betaalde shoot :D

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:12

Weer terug van een weekje griekenland dus ook maar een foto van vakantie :D

mijn week 35,

AfbeeldingWeek 35 by robin_bastiaansen, on Flickr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:24

Hij is gaaf Robin! :D

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:30

Mijn week 35
Afbeelding

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:05

Week 35

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:26

week 35
Afbeelding

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:28

Afbeelding

wk 35 Oostvaardersplassen wild veulen.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:39

Terug van vakantie! Tijd voor foto's dus.

Week 33
Een drieteenmeeuw op de vogelkliffen van Latrabjarg, Westfjorden, IJsland.

Afbeelding

Week 34
Het prachtige uitzicht, wachtend op de boot, vanaf Flatey, IJsland

Afbeelding

Week 35
Mijn week op Terschelling samengevat: vogels kijken op zomerkamp met de NJN.

Afbeelding