[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:39

Ik snap gewoon echt de irritatie niet. Blijkbaar leeft het bij anderen ook nog, want anders was het niet opnieuw bij Agossie aan gekaard. Ik heb dat niet gedaan hoor. Ik heb destijds de suggestie gegeven en mensen hebben het opgepakt. Het is nooit ook maar iemand door de strot geduwd. Dat je dat zo voelt is echt je eigen gevoel. Mensen willen dat niet, nou prima dan. Er is niemand die daar boos om kijkt hoor. En ik heb júist het idee dat mensen het nu serieus nemen en niet alleen maar zeggen "mooie foto".

Sommige mensen vinden het wel leuk en worden er wel blij van. Laat die mensen elkaar dan onderling lekker feedback geven als zij daar met elkaar toch blij van worden? En ja, dat kost wellicht wat overleg en discussie over hoe dat het handigste gedaan wordt. Zo gaat dat met nieuwe ideeen. Als je dat niet wil lezen, lees je die posts toch niet.

Echt serieus, waarom zo boos?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:42

Shiloh schreef:
Ik snap gewoon echt de irritatie niet. Blijkbaar leeft het bij anderen ook nog, want anders was het niet opnieuw bij Agossie aan gekaard. Ik heb dat niet gedaan hoor. Ik heb destijds de suggestie gegeven en mensen hebben het opgepakt. Het is nooit ook maar iemand door de strot geduwd. Dat je dat zo voelt is echt je eigen gevoel. Mensen willen dat niet, nou prima dan. Er is niemand die daar boos om kijkt hoor. En ik heb júist het idee dat mensen het nu serieus nemen en niet alleen maar zeggen "mooie foto".

Sommige mensen vinden het wel leuk en worden er wel blij van. Laat die mensen elkaar dan onderling lekker feedback geven als zij daar met elkaar toch blij van worden? En ja, dat kost wellicht wat overleg en discussie over hoe dat het handigste gedaan wordt. Zo gaat dat met nieuwe ideeen. Als je dat niet wil lezen, lees je die posts toch niet.

Echt serieus, waarom zo boos?

Ik ben niet boos hoor, ik snap alleen werkelijk niet waarom er gewoon nog steeds over gediscussieerd word terwijl er niks gaat veranderen.
Het verpest het topic en voor wat voor reden?? Het heeft geen zin Shiloh, er komt geen regel. Dit heeft Agossie al aangegeven dus waarom ga je er nu toch nog op door?

Ik in ieder geval niet meer. Zoals ik al zei, laat ieder voor zich bepalen wat hij of zij aan feedback geeft en aan wie...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:18

Ik vraag toch ook helemaal niet om een regel? Dat wil ik helemaal niet, heb ik nooit gewild en heb ik ook nooit om gevraagd. Ik doe een suggestie voor de mensen die het leuk vinden om hierin mee te doen, vind jij dat niet, dan negeer je het toch? En hoezo verpest het het topic? Ik denk juist dat heel veel mensen het leuk vinden dat er meer feedback wordt gegeven? Ik geloof echt niet dat dat alleen vanwege vakantie is. Er worden gewoon ideëen gespuid, suggesties gedaan en overlegd. Oprecht, snap ik wederom niet, waarom zo gepiekeerd. Wil je het niet, dan doe je het niet, wil je het wel doe je het wel? Ik zie dus gewoon oprecht geen probleem?

En dat het er de zoveelste keer over gaat valt ook wel mee. Het is als idee voorgesteld, toen is er wat discussie over geweest. Het werd geen regel, maar sommige mensen deden er graag aan mee. Het lijkt niet helemaal te werken, anders zou het niet opnieuw bij agossie gevraagd zijn (niet door mij!) en nu zijn er ideeën om het wat te optimaliseren? Dat overleg moet toch gewoon kunnen. Ik snap niet waarom dat vervelend is.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:59

Bedankt voor je feedback Marjoow. Er zit inderdaad behoorlijk veel ruis op de foto waar ik van baal maar moest mijn iso flink omhoog gooien omdat die vogel maar niet uit de donkere bosjes wou komen. En over dat gelige; de vogel hoort wit te zijn (neem ik aan) maar had volgens mij al een hele tijd niet gebadderd :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:22

Marjoow dankjewel voor de feedback! Het was mijn eerste loveshoot en nu je het zegt zie ik het inderdaad wel terug in de foto :j
Het was mooier geweest als hij naar haar had gekeken

En verder over feedback, zullen we gewoon weer teruggaan naar foto's en daarop feedback geven als je wilt en anders niet? Of anders via pb, maar ik denk dat er gewoon iedereen een andere mening/inzicht op na houdt :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:29

Dank jullie voor jullie feedback! Het is gedaan met een beamer :)
Waarom ik deze foto uitgekozen heb? Van voren vond ik bijvoorbeeld minder mooi, omdat 'de wereld' met de vormen van haar gezicht mee gingen en dan werd het minder mooi/duidelijk.
Haar ogen open heb ik ook foto's van, maar het werd te druk en ik vond het niet echt speciaal. Dus vandaar precies deze keuze!
We hebben ook foto's van projecties op haar rug, als iemand die wil zien en benieuwd is wil ik ze wel per pb opsturen :)

En voor feedback: zoals het nu gaat vind ik het persoonlijk fijn :)
Ik krijg zelf meer feedback dan ik kreeg voordat mensen '5 mensen voor je-feedback' gingen doen, en als iemand het eventjes niet doet, wat maakt het uit? Eerst hoorde ik alleen maar 'mooie foto' maar nu krijg ik meer en beter (met meer aandacht, omdat het minder mensen tegelijk zijn) feedback. Maar het is niet verplicht! Dus mensen stoppen er ook niet om :)
Persoonlijk vind ik 5 ook leuk, je kan het leuk zelf doen, met een hele hoop aandacht en dat vind ik echt super leuk :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:40

GerdjeHoran schreef:
week 34

[ Afbeelding ]

Is dat Kim Noordijk? :D

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:35

Bedankt voor de Feedback :D Ik ga er weer mee aan de slag :o

Ik heb mijn camera pas net nieuw en heb nog echt een beetje moeite met het scherp stellen op een bepaald punt. Ik had hem bijvoorbeeld scherp willen stellen op het oog. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar :') Iemand die toevallig ook een Sony heeft en mij hiermee kan helpen?

En wat betreft de feedback regels, lijkt me vrij overbodig. Als je het gaat verplichten ga je krijgen dat (beginners zoals ik) tips moeten geven aan profs. Maar daar schiet niemand mee op gok ik. Ik heb deze week feedback gegeven omdat ik daar zin in had maar dat ga ik zeker niet elke week doen, omdat ik niet denk dat ik er ook maar iemand mee help. Dus verplichten, please don't

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:44

Ik heb een Sony a58 en nex 6, dus je mag mij pben :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:56

Dank allemaal weer voor de feedback, de kat was een oud snabbeltje (camera is er momenteel niet) waar ik nog altijd niet tevreden over was, maar ik kon mijn vinger er niet opleggen waarom niet.. Nu met de feedback is me dat wel duidelijk, thanks! +:)+

Mijn week 35 is wederom een oude, hopelijk is volgende week mijn camera weer terug :D
Deze heb ik gekozen als eerbetoon aan deze mooie meid die te vroeg gestorven is, maar wel een plekje in mijn potw verdient :(:)
Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:33

k_m schreef:
Iejoor: leuk moment maar deze foto mag zeker wat lichter!

calice schreef:
Iejoorr, Jammer dat de foto wat grauw oogt.

Bedankt voor de fb, ik heb de foto al een heel stuk opgelicht, het was erg grauw en donker weer. En de foto nog lichter maken vond ik er ''nep'' uitzien. (wellicht omdat ik nog precies weet wat voor een weer het was op het moment van de foto := )

GerdjeHoran schreef:
Iejoorr: wauw! Waar heb je deze foto gemaakt? ik vind de compositie mooi en de keuze om hem vierkant te maken is ook goed

Dankjewel :) Deze foto is gemaakt in Dalvik, IJsland!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:36

Mijn week 35
Afbeelding

Bedankt iedereen voor de feedback van week 34! Ik heb er meteen wat mee gedaan en de foto opnieuw bewerkt. :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:38

Killyenn, Ik vind het een leuke foto die veel gezelligheid uitstraalt, dus in dat opzicht vind ik hem zeker geslaagd, alleen vind ik het jammer dat het een beetje onscherp is. :)

Ik wil wel feedback geven, maar ik weet dat mijn feedback niet altijd nuttig is. En soms weet ik ook niks op te merken, ik ben ook maar een beginnende fotograaf :)

Edit; Marjoow, bedankt voor de foto, en ik begrijp je standpunt heel goed, hoor. De ruiter is nog bezig met het aanleren van de piaffe, vandaar dat het er nog onwennig en niet perfect uit ziet.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:12

Hier is mijn week 35:
Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:28

Marjoow schreef:
Sicayes: Hmm deze foto had veel sterker gekund. Allereerst vind ik het erg jammer dat het meisje zo schuin kijkt en dat ze het paard vasthoud. Ik zou het paard los laten staan met teugels op gelijke hoogte. Met het haar van het meisje zo afgesneden lijkt het wel alsof het zo lang als rapunzel is. De foto vind ik dus te krap gekadert. Lijkt niet helemaal scherp maar is niet storend. Ik vind de foto net niet. Jammer, had een zeer sterke plaat kunnen zijn denk ik.

Bedankt voor je feedback, dit was voor mij de eerste keer paardenmeeting via bokt met mensenlijke modellen gelijk erbij dus je pose tips kan ik heel veel mee. :D +:)+

Om je comment om het haar moest ik wel een beetje lachen, haar naam was namelijk ECHT zo lang als Rapunzel :') ( even een andere foto gepakt snel:
http://ydrphotography.weebly.com/uploads/5/4/6/8/54682705/2140995_orig.jpg )

--
Wat betreft het feedback verhaal, het hele gemekker er omheen wat we nu zien vind ik wel een beetje jammer en zo krijgt het topic een beetje een vreemde nasmaak.

in het begin gaf ik volgens de hele waslijst feedback.. nu pak ik er hier en daar wat uit wat er voor mij uitspringt. Ik ben totaal geen prof fotograaf - ook net pas een jaartje wat 'serieus' bezig dus soms weet ik het niet te verwoorden. En een simpele 'ja er is iets mee maar kan mn vinger er niet opleggen' vind ik nietszeggend.. dus die mensen sla ik dan over en hoop dat een ander het wat beter kan verwoorden.

Regels vind ik dus niet nodig.. maar het 'als jij mij doet - doe ik jou' vind ik ook een beetje kliekerig klinken. -O-

Week 35
Afbeelding

Omdat ik de strandmeeting met modellen zo lastig vond (lees: mijn mond niet groot genoeg was om mensen stoer aan te sturen :+) heb ik weer kunnen oefenen bij iemand anders.
Vind het nogsteeds lastig, maar gewoon veel doen denk ik :D

Een greep uit de inzendingen voor week 35:
Mariett: Wow, prachtige foto! Heel sterk zelf{?}portret
Bellatrix: Had hem net wat mooier gevonden als er iets meer bil en schouder op stond. Wel mooi kleurtje!
Paard_Aap: Foto oogt niet helemaal scherp, jammer!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:54

Paard_Aap schreef:
Hier is mijn week 35:
[ Afbeelding ]

Ik kan je foto niet zien?

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:01

ik kan hem wel gewoon zien dus misschien ligt het aan je computer of telefoon?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:06

Aaah ineens allemaal (lieve!!) mensen die feedback geven, net nu ik een lelijke foto ingezonden heb hahaha! Ik had geen laptop voor handen dus idd een foto van instagram (van mezelf uiteraard) gemaakt met de iPhone geplukt en gauw geplaatst.. :')

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:58

Weer terug van mijn vakantie in Frankrijk, dus hier nog mijn foto's van afgelopen weken! :D

Week 33
Afbeelding

Week 34 - De stad Annecy
Afbeelding

Week 35 - Het meer van Genève met aan de overkant Zwitserland
Afbeelding

En natuurlijk de feedback van de 5 mensen voor mij:
Sicayes
Ik vind het een leuke spontane foto met een mooie compositie. De kleuren hadden iets levendiger mogen zijn, ze lijken nu wat dof ;)
Paard_Aap
Ik vind deze foto eerlijk gezegd niet zo geslaagd. De foto was mooier geweest als er iets meer ruimte aan de onderkant was geweest in plaats van de bovenkant. Verder is het voor de foto niet zo mooi als het een paard een zadel op heeft terwijl het een halster draagt als je snapt wat ik bedoel ;) En er mist helaas scherpte in de foto.
XxLiEsJuHhxX
Mooie foto! Het lijkt of je in het haar van het paard (de knotjes) een soort van blauw-achtige gloed ziet? Ook stoort het een beetje dat de knotjes niet constant zijn (lege ruimte tussen de knotjes in) maar daar kun jij waarschijnlijk niet zo veel aan doen :D
Tigress
Mooie foto en mooie omzetting, niets op aan te merken.
IsaCalixa
Jammer dat het meisje overbelicht is, maar verder een mooie foto!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:13

Mijn feedback dan maar :')

Hier heb ik niks op aan te merken:

Anouska15, Ash_, Asselruiter, Astor, CrazyIris, Dandy200, Eefsel2109, Fem, GerdjeHoran, Gianti,
Gub, Heavenslove, hilly200, Ingvild, IsaCalixa, ismy, jilinda, Killyenn, k_m, Lauraa, Leonie_M,
LinSa, LOVESUSHI, Maaarije, magda_90, Mariett, MarijeR, Marjoow, M_M_F, monbyou, MyHu, MZorro,
Nefertarie, NESCAFE, Paard_Aap, PrimaDonna_, Revanches, Robin_Rikkie, SalliBalli, Sanne_com, SergeantRoos
SharonPlugge, Shiloh, showteam, Sicayes, S_imonee, Sodeletuut, Suuszels, taarss, tesseke, TeSzZz, Tigress
Tivara, xMaxxiee, XxliEsJuHhxX, Ylvy

En de feedback:
Agossie - Mooie foto :) Ik zelf had iets meer ingezoomd ook vind ik hem wat flets oogen wel is die mooi scherp !
_Balou - Ik vind het een goed getimede foto alleen is die naar mijn idee niet helemaal scherp? Ook had ik liever de konten van de paarden er helemaal op gehad :') Klinkt een beetje fout maar voor het beeld net wat mooier denk ik :)
Bellatrix - Prachtige scherpe foto :) Alleen vind ik de achtergrond wel heel wit waardoor die erg fel wordt :')
binky - Leuk parkietje :) Alleen naar mijn idee is hij niet helemaal scherp :) Ook had ik hem liever met zijn hoofd in het midden van de foto gezien :)
Bumblehorse - Goed getimede foto alleen helaas niet helemaal scherp begrijpelijk als je hem snel schiet dat heb ik ook vaak :')
calice - wauw mooie foto ! keer wat anders :) Alleen heb ik het idee dat de vlinder niet helemaal honderd procent scherp is ? En ik vind hem wel een beetje licht.
crazy_horses - Mooi scherp gesteld ! misschien de volgende keer een soort achtergrond te creeeen ? Bijv de 'bloem' helemaal aan de rechterkant fotograferen waardoor er links een achtergrond is ;)
EskeGirl - Mooi zweefmoment ! Ik ben alleen niet zo gek van de uitsnijde. Ik denk dat ik hem op origineel formaat had gehouden
glenstorm - Prachtige crossfoto ! Ik heb alleen het idee dat het hoofd scherp is maar de achterbenen niet ? Probeer de volgende x het hele paard scherp te krijgen :)
horserider22 - Oh de eiffeltoren prachtig ! Ik had er persoonlijk iets meer kleur in versterkt :) Voorderest mooie foto !
Iejoorr - Wauw een walvis vet gaaf !! Mooie timing ! Misschien de volgende x hem op origineel formaat laten ? Vind persoonlijk gecropte foto's op de een of andere manier niet helemaal fijn kijken :')
Joysieee - Echt een prachtige foto Wauw !! Zo jammer dat die wat overbelicht is ;( Voorderest is er niks op aan te merken !!
LoveUggs - Mooi zweefmoment ! Naar mijn idee is hij niet helemaal scherp ? Voor de rest is die echt mooi !
manonfleur - Mooi moment ! Ik had hem zelf iets nabewerkt en iets lichter gemaakt ;)
marleen_a_a - Mooi scherpgesteld ! Ik had hem persoonlijk iets lichter gemaakt !
rosslover - Mooi springmoment ! Naar mijn idee is hij alleen niet helemaal scherp ? Ook vind ik hem iets aan de donkere kant.
SternPhoto - Leuke foto ! Goede belichting en moment. Misschien de volgende x iets verder inzoomen en wat meer de scherpte op het paard leggen ? :)

SergeantRoos xMaxxiee, Marjoow Bedankt voor jullie feedback !!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:18

Bedankt voor de feedback allemaal!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:40

joeluna dankje voor de feedback! nu je het zegt zit idd een beetje een gloed op. Maar de manier van knotten kan ik weinig aan doen. Het is niet mijn paard maar paard van iemand die bij mij een fotoshoot geboekt had. :P

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:26

Week 35
Afbeelding

Iedereen bedankt voor de feedback. Ik hoop binnenkort ook meer tijd te hebben om feedback te gaan geven.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:50

Ingvild, mooie foto! Ik weet niet of het een spontaan moment was of een fotoshoot (oid), maar als het een fotoshoot was geweest zou ik ipv een halster iets anders hebben omgedaan. Een hoofdstel ofzo. Nu vind ik het halster een beetje storend :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:06

GerdjeHoran schreef:
ik kan hem wel gewoon zien dus misschien ligt het aan je computer of telefoon?

Ik krijg zowel op mijn telefoon als laptop een foto met een lachende kat te zien met de tekst: Page not found, Click for photos. Snap er niks van!
Edit; oh nu een photobucket melding met dat de foto verwijderd of verplaatst is... -O-