[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:15

Marriët, als ik google op Sigma 70-300mm, krijg ik telkens alleen de macro versie, of kan die ook gebruikt worden voor verder weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:05

* kan niet meer editten

en past deze lens ook op Canon? Want bij veel titels zie ik Nikon staan..
Zit nu toch wel erg te twijfelen omdat ik de Sigma 70-300mm voor €160,- zie Nagelbijten / Gniffelen (en ik niet zo rijk ben)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:36

Dat macro is eigenlijk gewoon een beetje nep *LOL*
Hij kan zeg maar 'macro' foto's maken, daarom staat het er in Tong uitsteken

Hier heb je hem: http://www.kieskeurig.nl/kopen/04CFA2C2 ... 395E65.htm Lachen
Voor canon Ja

Vraag me trouwens af of hij verschil maakt met de APO versie, weet nieteens wat APO is, dus weet iemand dat hier? Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Air op 08-11-07 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:37

Oeeh oke Tong uitsteken Denk dat ik dan maar voor die ga!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:32

Maar toch zit het me niet lekker dat hij zo goedkoop is.. de Sigma variant kost €150,- terwijl de Canon €500,- kost.. Nagelbijten / Gniffelen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:34

Ga je hem kopen Paoline?
Wil je nog wel foto's zien?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:34

Een Canon zoomlens kan ook voor 180 euro..
Ben ook aan het zoeken geweest en ik ga wel voor de Sigma, ben maar hobby-fotograaf en hoef er mijn brood niet mee te verdienen dus dit is leuk zat Vork

Edit; ik wel Bellatrix in ieder geval Ja
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 08-11-07 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:36

Ik heb ook de Sigma 70-300. Haha!
Ga hem morgen testen in de manege met de wedstrijd en zaterdag bij lovekomeet @ bokt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:39

Ik zie ook alwelke jij voor je hebt Plien Lachen
Die met beeldstabilisator Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:48

* ziet door de bomen het bos niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Zit nu te twijfelen tussen de Canon 75-300mm USM (€200,-) en de Sigma 70-300mm.. (€150) en ik snap gewoon niet dat die 70-300 van sigma 150 euro kost en de canon variant 500 Nagelbijten / Gniffelen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:01

Die van canon heeft beeldstabilisator(IS), wat volgens mij echt niet nodig is Nagelbijten / Gniffelen
Vandaar het prijsverschil Knipoog
Als die sigma IS zou hebben zou ie ook wel 450 zijn ofzo Knipoog
Canon heeft dus geen 70-300 zonder IS Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:02

Ooh zo, oke. Ja

Oja Marlies, ik zou graag de foto's zien hoor! Want ik heb het geld toch pas over een maand dus voorlopig kan ik nog niet bestellen. Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:10

Ok. Lachen
Dan ga ik morgen gewoon shooten. Haha!

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:24

Als je nog wilde weten waar APO voor staat: APO staat voor apochromatisch (geloof dat dit de juiste benaming is) objectief en die hebben speciaal geslepen lenzen zodat de chromatische aberratie vermindert wordt. Chromatische aberratie is het verschijnsel dat kleuren van het licht niet allemaal gelijk gebroken worden door de lens en dus uiteen vallen (denk maar eens aan een prisma, daar stuur je een lichtstraal in en de kleuren van de regenboog komen eruit), dan krijg je een onscherp beeld met vreemde kleuren. Maar dan natuurlijk alleen in hele extreme situaties.

@Paoline: Heb niet echt goed gekeken, maar ik zag dat die Canon USM heeft en dat heb je bij die Sigma er niet achter gezet, maar volgens mij had Sigma helemaal geen objectieven met USM toch? Maar in ieder geval, USM is bij bewegingsfotografie wel erg handig denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:33

Paoline schreef:
Ik zag net op http://www.kamera-express.nl dat je ook lenzen e.d. kunt huren! (bv een lens twv 1000 euro, huren voor 30 euro per dag, 2e dag en dagen daarop voor 15 euro.. Lijkt mij ideaal om te testen of dit echt de lens is die je zoekt, heeft iemand hier ervaring mee, hoe werkt het? Lachen Moet je afhalen, wordt het bezorgt en zelf weer opgehaald, of wordt het bezorgt en moet je het zelf weer terug sturen?

Heb even geinformeerd en je kunt alleen afhalen ivm legetimatie enzo. Is in Rotterdam, dus niet zo handig voor mij. Knipoog

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:35

Paoline schreef:
Lijkt me niet eerlijk gezegd, dat je ze gratis meekrijgt Tong uitsteken

Haha, zei ook: om te testen Vork Denk idd niet dat ik ze zo meekrijg nee Clown
Enneuh, als dat in Rotterdam is.. Dat is wel een héél eind weg voor mij, zit er niet in dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:44

Ja maar testen doe ik dan ook echt liever buiten, niet dat je hem in de winkel even vast mag houden ofzo.. Tong uitsteken Nouja ik gok het er maar op dan. Vork

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:50

Ja, nee klopt, maar ik bedoel dat ik die mensen van de winkel wel ken, dus ik zal m ook wel een dagje mogen testen ofzo, maar daar gaat het ook eigenlijk helemaal niet om.
Gewoon vragen of je mag ruilen denk ik, meestal zullen ze daar toch geen heel groot probleem van maken als hij er nog netjes uit ziet? En bonnetjes en doosjes e.d. bewaar je neem ik aan wel bij zo'n aankoop.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:03

IS kan wel degelijk handig zijn als je ook in wat donkerdere situaties wil fotograferen hoor Ja Ja
USM is een term van Canon, dus dat zie je inderdaad niet bij andere merken Knipoog

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:31

Paoline schreef:
* ziet door de bomen het bos niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Zit nu te twijfelen tussen de Canon 75-300mm USM (€200,-) en de Sigma 70-300mm.. (€150) en ik snap gewoon niet dat die 70-300 van sigma 150 euro kost en de canon variant 500 Nagelbijten / Gniffelen

De Canon van 500 euro heeft een ultrasone motor waardaar die stiller en sneller scherpstelt, hij heeft een image stabilizer waardoor je foto's uit de hand kunt nemen met een 2x zo langzame tijd zonder bewegingonscherpte en er zitten 2 lenzen in van UD glas. Dat is een speciale erg dure glassoort waardoor oa. minder chromatische abberatie voorkomt. De klasse van de Canon is dus niet 1 maar een paar stappen hoger dan de Sigma van 150 euro en eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Net als een Suzuki met een Mercedes niet te vergelijken zijn.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:40

x_Marr schreef:
Dat macro is eigenlijk gewoon een beetje nep *LOL*

Vraag me trouwens af of hij verschil maakt met de APO versie, weet nieteens wat APO is, dus weet iemand dat hier? Tong uitsteken

APO staat inderdaad voor apochromatisch. Het is een speciale manier van slijpen van een lens om het objectief vooral bij open diafrgma scherp te laten zijn. Je kunt dat bereiken door speciale glassoorten, maar die zijn erg duur. Bij lenzen blijkt dat licht door de buitenkant van de lenzen anders gebroken wordt dan in het midden. Door die buitenkant anders te slijpen wordt dat gecorrigeerd en die methode is welliswaar niet zo goed als speciale glassoorten, maar wel een stuk goedkoper. Soms wordt ook, bij hele speciale objectieven, van beide technieken gebruik gemaakt.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:45

Ik ben ook van plan om een nieuwe lens te kopen voor mij Canon.. Een zoomlens, zie dat er al hierboven wat over besproken is. Even kijken!
Iemand anders nog tips, welke goed is, en niet duur?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:46

Iemand die nog een 'leuk' lensje weet als aanvulling op mijn setje?

Heb al een 18-55, een 18-200, een 70-300 en een 50mm.
Is groothoek wat? waarom zouden jullie die wel of niet kopen en welke bijvoorbeeld?

Het is voor een Nikon maar mag ook Sigma zijn.

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:46

Misschien kan je er even bijzetten welke diafragma's erbij horen? Misschien ben ik wel zo dom dat ik dat niet weet Clown Maar dan kan ik wat beter inschatten wat je wel/niet hebt.
Gefeliciteerd trouwens! Haha!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:15

18-55 F3.5-5.6, ga ik waarsch weg doen.
18-200 F3.5-6.3
50mm F1.8
70-300 F4.0-5.6

Dus niet zo heel bijzonder kwa lichtsterkte, al ben ik wel zeer te spreken over de 18-200, daar kan ik ook prima mee schieten in donkere ruimtes.