[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:09

@Dark_Bloom dat is inderdaad jammer niet iemand met een scanner o.i.d. in de buurt?

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:39

Lontje schreef:
@Dark_Bloom dat is inderdaad jammer niet iemand met een scanner o.i.d. in de buurt?

ik heb zelf een scanner, maar raar genoeg krijg ik hem dan niet
helemaal erop, én hij ziet er dan niet uit

Fnanne

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:56

Tijd om weer een rondje te maken:

@ Kritegirl: ik zou er nog geen geld voor willen geven, probeer wat meer te letten op verhouding etc... Ben benieuwd naar je aquarel!
@ Neillo: petje af! Erg knap om een hond zo neer te zetten en dat voor een eerste keer! Als het mijn hond was: euro of 5?
@ Dark_Bloom: hopelijk komen jij en je scanner er nog een keertje uit! Ben wel benieuwd naar een duidelijker afbeelding namelijk!!!
@ Lotteke: lief ratje!! Ik zou er nog geen geld voor willen geven/ vragen. Wat meer contrast erin zou het beeld al wat levendiger maken... Denk ik

Keej: weer tijd voor een tekening van mij:

Afbeelding

Gemaakt op A4 papier, met een 2b (vul) potloodje.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 00:37

@Fanne: tja... hmmm nou ... jeej... ik blijf bij wat ik eerder gezegd heb 30 a 40 euri minstens!
Ik vind je techniek heel erg goed en je geheel eigen stijl ook!

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:07

oke, fotograveren met webcam is nog steeds niet mn sterkste kant
heb mn lamp erboven gezet, anders was t te donker hier, dus daarom
ziet het er nogal appart uit met die schaduw van mn arm erop enzo..
ook de manen/voorpluk zijn in t echt veel minder 'zwarte waas'
dat ziet er nu echt niet uit
ook zie je hier niet waar de schoft etc. zitten, terwijl die in t echt wel
zichtbaar is..
oke, genoeg gezeikt, hier de foto:
Afbeelding

@ Fnanne, oke, dit is moeilijk.. ik kan niks vinden wat niet goed is..
ik vind je techniek en stijl heel erg mooi, en zou voor een tekening zo 40-50 euro neerleggen!

Lontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 16:18

@ Dark_Bloom: jaaa dat is beter.. veel beter Leuke pose, leuke tekening geworden zo vind ik. Zachte stijl .. ik denk 5 a 7,50 euro voor zover dat te bepalen is aan de hand van de foto.

Balen gewoon of je nu scanned, digitale camera gebruikt of webcam je blijft altijd wat verlies aan details houden. Daar hebben we allemaal last van.

Ik heb nog een lastige vraag aan de hand van de tekening van Babbi Ollie en ik wil graag weten wat jullie visie is erop. Goed komt het...
Stel nu je bent net zo'n olifantenzot als ik ben stel je kunt de tekening als poster kopen op A3 formaat wat zou dan de prijs kunnen zijn van de poster?
Ik weet dit is een hele moeilijke vraag (heb er zelf ook nogal problemen mee) maar hoop dat jullie misschien wat inzicht kunnen geven.
De foto (grote versie vind je hier: http://www.freewebs.com/iedee-art/Wildl ... Ollie1.JPG):

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lontje op 22-02-06 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:20

oke, ik ga deze wel ff inscannen, dan laat ik zien wat er dan over blijft
*ik ga tevens de scan van de vorige uploaden*

wolfie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:15

@LONTJE:ik denk dat je daar voor best iets van 5 tot 10 euro kan vragen denk ik.
Dat is toch een redelijke prijs?
Groetjes wolfie.

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:51

wat zouden jullie hiervoor taxeren? ANGELLOVE heeft m voor me gemaakt. ( heb m ook gekocht, maar wouw even weten of ik nu een miskoop ofzo had gedaan ) maar ik ben er erg tevreden mee

Afbeelding

Remy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:00

friezenluver schreef:
wat zouden jullie hiervoor taxeren? ANGELLOVE heeft m voor me gemaakt. ( heb m ook gekocht, maar wouw even weten of ik nu een miskoop ofzo had gedaan ) maar ik ben er erg tevreden mee

http://www.mijnalbum.nl/Foto=XPDMU33A[/img]

Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje een foute insteek, friezenluver..Afbeelding Ik neem aan dat je de tekening had gezien voordat je betaalde? Als jij hem het geld waard vindt, hoe kan je er dan een miskoop aan hebben als hij toevallig door een paar bokkers lager ingeschat zou worden?

Ik zou dit niet echt kunnen waarderen als ik ANGELLOVE was...
En verder kun je beter het formaat er nog even bij vermelden, maakt het taxeren wat makkelijker

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:10

ja ik had m gezien, en ik heb het inderdaad een beetje verkeerd geformuleerd en k kan m nu niet meer editen maar ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel, dit is echt niet banketstaaf bedoelt ofzo

is gemaakt op a4

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:30

neillo: wat ik mooi vindt, is dat ik bijna geen enkele rechte lijn kan ontdekken en er toch n hond gevormd is! Naar onder toe had ik t mooier gevonden als ie daar ook verder uitgewerkt was . 5-7.50?

kritegirl: ik denk haast dat je veegt? Dat zou ik proberen niet meer te doen, nu komt je tekening een beetje slordig over, flets op de een of andere manier. Ik zou met de potloden nog eventjes dooroefenen maar ik ben zeker benieuwd naar jouw aquarels!

Fnanne: no comments! Ben helemaal weg van deze! zeker 30-40 euro voor zo'n mooie tekening van jou .

Dark_Bloom: er zit een mooie diepte in jouw tekening! Wil bijna mn handje uitsteken om de paardenneus te aaien . Jammer dat de foto niet zo duidelijk is... richting 7.50?

Lontje: *moet nog steeds even naar die heerlijke oren kijken *
Poster: bedoel jij dan een print van het origineel? Denk t wel..
Even denken, t origineel vind ik echt prachtig, voor 2 van die originele oren wil ik gerust rond de 40 euro neerleggen .
Een poster als print.. dies moeilijker! Ik denk rond de 10-15 euro voor A3, maar dat maakt alle uren en kunde aan deze ollie wrs lang niet goed, maar je kan er wel weer meerdere van verkopen natuurlijk .
En dan heb je ook nog kwaliteit van posters: wat voor papier (standaard posterpapier "deukt" vaak erg snel), hoe wordt de kwaliteit van de afdruk enz? Speelt natuurlijk ook nog mee in t prijsje dat je eraan mag hangen .

friezenluver en Angellove: nuja, de tekening staat er al hé? Kan ik er net zo goed iets over zeggen .
Ik vind het zeker een prachtige fries geworden maar in de manen valt mij op dat sommige plukjes met n net iets te hard randje zijn afgewerkt. Die zou ik ietsje zachter hebben neergezet. Verder ist gewoon een mooi en prettig geheel om naar te kijken. Ik zou de tekening van Angellove op ong 10-15 euro schatten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:55

Heey allemaal!
Ik zou eigenlijk ook wel graag willen weten hoeveel mijn tekening waard zou zijn. Het is gemaakt met houtskool op A4 (gekorreld) papier. Ik heb er sowieso wel 4 a 5 uurtjes aan gezeten. Ik heb echt geen idee meer waar ik hem van getekend heb, maar goed.
Ik weet zelf dat er een aantal foutjes in zitten (de kaak bijvoorbeeld) en een aantal dingetjes had ik misschien ietsje beter kunnen uitwerken (zoals de neus). Maar toch ben ik erg benieuwd .
Komt ie;

Afbeelding

Detail;
Afbeelding

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:45

en deze:

Afbeelding

Naar mijn mening, mijn best gelukte tekening tot nu toe.
A4, potlood (2B, HB)
Voor naomi21.

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:47

zn neusgaten zijn niet zo mooi vind ik maar ik doe je t niet na hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:20

Ik ga ook wel eventjes een keertje taxeren (o, wat ben ik hier slecht in )
Ik doe alleen deze pagina eventjes

Neillo; Hmm... ik vind em een beetje krasserig lijken. Iets van 5,- ?

Kritegirl; Ik vind het al aardig lijken, maar ik zou er nog geen geld voor vragen. Als je ze op zou sturen alleen de verzendkosten . Nog eventjes dooroefenen

Fnanne; Zo hee! Jij kan erg goed tekenen! Heel mooi in detail ook . Voor die tekening zou ik denk ik wel 20-30 euro geven hoor

Dark_Bloom; Ik vind je foto niet erg duidelijk, maar hij lijkt erg vegerig. Het oog lijkt daarentegen wel goed gelukt. Toch zou ik hier geen geld voor willen geven. Alleen verzendkosten

Lontje; Wauw! Mooie tekening hoor! . Heel mooi hoe je dat met die 'rimpels' hebt gemaakt. Wel vind ik zijn hoofd een beetje raar, omdat je de mond niet achter de slurf ziet denk ik. Zijn hoofd lijkt ook een beetje bol. Ik denk voor deze tekening ongeveer 10 euro?

Friezenluver/Angellove; Opzich leuk gemaakt, alleen had ik het hoofdstel ietsje meer uitgewerkt. Ook vind ik z'n neus een beetje donker lijken. Hiervoor ongeveer 5 euro

Smeetjoew; Ik vind de witte aftekening ietsje té wit. Ik had daar ook nog een beetje 'haar' van gemaakt denk ik . Zijn neusje vind ik ook een beetje 'kaal'. Misschien had je dat ook ietsje meer in detail kunnen maken. Voor deze tekening ongeveer 7,50 euro

Klaar

Kleinduimpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:24

Naomi21 schreef:
@Lontje: 20 euro voor n tekening van jou?
@Smeetjoew: ong 5 euro?
Pffh best moeilijk!

Ik teken voorlopig nog gratis (ik moet nog even oefenen ) maar ik wil n schatting van mijn tekenen op dit moment .

Afbeelding

Afbeelding

is die eerste een tekening ??? Wauw mooii

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:29

En hoeveel is deze waard? voor smeetjoew:

Afbeelding

A4 formaat (bijna bladvullend), met potlood (2H,2B,6B,3B )

(ik weet dat het oog iets te groot is, maar daar is vanwege een probleempje helaas niets meer aan te doen )
En er is ook kwaliteits verlies , want bijv. dat hoofdstel heeft in het echt veel meer detail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:06

1234; Het kan door de foto komen, of het is gewoon jouw stijl, maar ik vind hem erg 'vlekkerig' overkomen. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven eigenlijk Ook vind ik z'n hoofdstel een beetje 'verdwijnen' in het paard zelf.
Maar nog vind ik hem erg mooi gemaakt, en vind hem zeker wel 5 - 10 euro waard

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:07

zal die van mij er zo snel mogelijk opzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:15

Xantoslover; je foto's zijn te groot

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:19

1234, volgens mij is ie toch niet echt bijna bladvullend? Je ziet er namelijk erg veel wit nog omheen. Wel erg leuk
Zou er denk niet echt iets voor geven nog, maar het word erg mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:24

En die van mij?

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:31

farouche2@ jah, maar hij is niet piepklein in een hoekje en ook niet helemaal bladvullend, en ook niet 1/4 van het blad hihi
En ik dacht.. Als ik zeg: A4, dan lijkt het net of ie helemaal bladvullend is nouwja... maakt niet uit,hahah

o0Bianca0o@ het ligt deels aan de foto, maar ook in het echt is ie indd beetje vlekkerig bij de buik daar had ik niet aan gedacht
En het hoofdstel is helaas wel door de foto dat ie in het paard ''verdwijnt'' Alle foto's maak ik namelijk met m'n mobiel. Maar ik zal eens vragen aan m'n vader of hij misschien met zijn digi een mooiere kan maken

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:42

de foto's waren wel erg groot heb er nu één geplaatst die volgens mij wel redelijke grote heeft.

Afbeelding

Naar mijn schatting nog niet echt een waarde maar toch gewoon nieuwschierig