[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:22

JewEmm schreef:
Week 5 - Mijn kat. Duurde even voor ze het door had, maar ze wilde poseren!

[ Afbeelding ]

Jeeh *\o/* super goed! Vind hem wel te donker en je kat zijn kleuren komen er niet zo mooi uit. Probeer hem eens iets lichter te maken? :)

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:55

Hallo iedereen!
Ik kwam dit topic van de week tegen en ik wil graag instromen vanaf week 5. Ben nog wel een beginner qua fotografie, heb afgelopen jaar een compact camera gekocht (Sony Cybershot DSC-HX300) en ben daar een beetje mee gaan oefenen om te kijken of ik fotografie leuk vond. Nou, dat bleek zo te zijn :+ Ik zou dit jaar graag meer met fotografie bezig willen zijn en dit topic lijkt me een hele leuke manier om veel te leren :) Wat een prachtige foto's heb ik hier al voorbij zien komen!

Qua feedback kan ik technisch misschien nog niet zo veel nuttigs opmerken, maar ik zal proberen gewoon te zeggen wat mij opvalt :)

Om te beginnen een foto van oktober vorig jaar, op vakantie in Marokko!

Week 5
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:36

Even wat anders, week 5:

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:20

Vandaag de camera meegenomen toen ik de hond uit ging laten. Het bleef erg grijs en toen ineens toch een beetje zon. Ik blijf erg tevreden met de sfeer van de vivitar lens (135mm/ f2.3)en de bokeh die hij maakt. Het handmatig scherpstellen blijft lastig.

Mijn week 5:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NESCAFE op 06-02-16 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:20

Mijn week 5
Afbeelding

Totaal geen carnaval liefhebber, maar toch wat foto's van de carnavalsoptocht gemaakt haha :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:22

Wat leuk dat er zoveel feedback wordt gegeven, pradadaan, peca, Sicayes, K_m, Castamickey, xkathy_love, Marjoow, Jespri, xMaxxieee, Lolleke, Biebz, Nayomie en Lynn85 dank je wel hiervoor. :j

Mijn feedback voor week 5:
Maaaarije Het hoedje en de beweging van haar hand vind ik een leuke toevoeging. Weinig ruimte bij haar hand vind ik niet storend, het vult het beeld wel mooi. Verder vind ik hem wat vlak qua contrast voor een zwart wit foto en zou ik haar in de camera hebben laten kijken.
Murosch Mooie pose en kleuren in de kat. Op mijn scherm lijkt het groen iets te fel maar dat kan aan mijn scherm liggen. Verder zijn de ogen van de kat zelf niet mooi scherp, uit ervaring weet ik dat dat moeilijk is omdat de camera vaak scherpstelt op de oogrand maar de foto wordt sprekender als je ogen 100% scherp weet te krijgen.
Lolleke Prachtig! De witbalans zou iets warmer mogen denk ik.
Mariett Heel mooi belicht, leuke foto. Ik zie alleen iets raars aan de rand van de oren? Pixels die raar doen zo te zien.
Eefsel2109 Schattig, leuke foto en mooi licht. Je zou nog kunnen proberen een lichte vignet toe toe voegen dan wordt je iets meer naar het centrum van de foto getrokken als kijker.
Marjoow Mooi gebruik gemaakt van je lens! Mooie kleuren ook, heel geslaagde foto. Alleen een beetje jammer van het plastic aan de linkerkant maar weinig keus natuurlijk.
ismy Prachtig! Kan zo een tijdschrift in denk ik.
pradadaan Ik vind foto's van evenementen altijd moeilijk, er is altijd zoveel achtergrond dat je het paard er dan precies vanuit de juiste hoek en op het juiste moment erop moet hebben. Het moment is goed, de hoek iets minder. Ook staat de foto scheef.
Biebz Leuk gedaan met de leidende lijnen. Ik ben nog benieuwd hoe het eruit had gezien als je de onderste sporen gelijk had verdeeld over de onderkant van de foto. Dan zou het "evenwicht" voor mijn gevoel iets beter zijn geweest.
Asselruiter Nette foto, mooi in beeld gebracht zo.
_Bitje_ Leuke pose, de kleuren van de bladeren passen heel mooi bij haar gezicht en haarkleur. De blauwe jurk en de textuur van de jurk vind ik afleiden in de foto.
Luckyy80 Intressante uitsnede. Hij oogt niet helemaal scherp en dat is dit geval wel cruciaal voor de foto denk ik.
[bFristiLover][/b] Leuke foto met vrolijke kleurtjes.
S_imonee Mooi, ik vind de electriciteitsmast er juist mooi in.
GerdjeHoran Mooi, ik zou nog een beetje van de rechterkant af hebben gehaald zodat het lichte gedeelte daar niet afleid van de foto.
Lynn85 Niet verkeerd voor een smartphone foto. :)
caaramel Gave foto, mooi gewerkt met licht en vorm.
Sicayes Mooi, het kijkt er wel op dat je witten een beetje weinig detail hebben maar leuke foto! Het rechtertakje zou ik denk ik nog weggeshopt hebben.
JewEmm De pose is mooi gelukt, ik houd er altijd van als in een portret het dier je aankijkt. Qua belichting vind ik hem iets aan de donkere kant en vrij vlak qua licht. (al kan ik zelf helemaal niet werken met studio licht maar daar moet wat meer uit te halen zijn :) )
Moirin Heel mooi, intressant onderwerp en mooi gebracht.
[bmagda_90][/b] Wat een prachtige roos, heb je dit door een raam gefotografeerd? Ik vind het wit op het groen een mooi effect geven, op de roos zou het iets minder mogen naar mijn smaak.
kirsten4 Ik vind deze wat moeilijk te beoordelen. Ik zie niet direct dat het carnaval is, dat zou misschien wat meer uit de foto mogen blijken. Verder is het technisch wel netjes.

CastaMickey

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:38

Mag ik mijn foto iets later inleveren? Komende week wordt het, dan kan ik waarschijnlijk een foto van mijn nieuwe pony inleveren :D

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:15

Week 5, niet heel bijzonder maar moet toch iets inleveren :D
Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:12

Dankjewel voor je feedback Nescafe! Is inderdaad een foto die moeilijk te beoordelen is.. Maar i.v.m. het weer en school geen andere dingen op de foto kunnen zetten helaas. Zou ook een andere die ook wel leuk is gelukt in kunnen leveren, maar daar staan mensen erg herkenbaar op en of ze dat willen weet ik niet. Vond deze wel leuk en scherp zegmaar haha, vandaar deze keuze. Maar dankjewel :D

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:38

Week 5:

Mijn aller eerste keer binnenfotografie, heb nog geen degelijk fotoprogramma (ja lightroom, maar geen idee hoe het werkt. Ik heb dinsdag een cursus bij Bellavie voor lightroom) Dus don't be so hard on me haha! Ik moet nog veel leren!

Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:40

Hele late week 5, ik had het echt gigantisch druk deze week dus helaas een oude foto.
Afbeelding
en stiekem vind ik de bijgesneden versie leuke, mja goed die is zo'n gek formaat:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:27

Hierbij mijn week 5:

Afbeelding

Ik zal binnenkort weer feedback geven!

Feedback naar mij toe lees ik zeker en neem ik zeker mee! Dus dank jullie wel! Zo leer ik weer kritisch kijken! :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:31

Week 5!
Ik ben pas weer zaterdag thuis dus even een oude foto inleveren
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:25

Technisch misschien niet de meest geweldige foto, maar wel eentje die ik afgelopen week gemaakt heb op het sportgala in Houten.

Mijn #5
Afbeelding

F5 - 1/125s - ISO 2000 - 70mm

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:10

Sicayes Prachtige foto, hele fijne kleuren.
JewEmm Mooie foto, persoonlijk vind ik hem wel aan de donkere kant.
Moirin Mooie foto, ik zie volgens mij wel wat beweginsonscherpte. Vind de foto interessant om naar te kijken.
Magda_90 Mooie plaat, fijn om naar te kijken.
Nescafe Ik ben echt fan van jouw foto's. Hele fijne sfeer.
Kirsten4 Mooie foto. Jammer van de drukke achtergrond en dan voornamelijk links (verkeersbord). Al kan je er niet veel aandoen tijdens een optocht.
Joysieee Mooie foto, duidelijke kleuren. Hij lijkt alleen na verscherpt klopt dit?
xmichxrocky Leuke foto. Binnenbak blijft lastig hoor. Jammer dat hij niet helemaal scherp is. Vind hem al aardig gelukt, lekker blijven oefenen! :)
xniieeenke Mooie foto. Vind hem interessant om naar te kijken hij is wel iets donker, maar daardoor springen de bloemen er wel weer heel mooi uit.
Peca Mooie foto, Leuk hondje.
Argai Mooie foto, prachtige frisse kleuren.
Fem Mooie foto. De beweging in het arm spreekt mij juist wel aan. Ik vind hem goed gelukt.

Mijn week 5.
Helaas weer een oude. Volgende week komt er een nieuwe!!
Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:42

Week 5

Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:41

Had vandaag mijn nieuwe camera ff getest. Niet heel uitgebreid, maar even binnen bij de dieren. Ben niet heel tevreden, maar ach. Laatste tijd nogal inspiratie/motivatieloos -O-

Week 5
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:55

Week 5

Weinig inspiratie, maar toch wat insturen :j

Afbeelding

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:10

Afbeelding

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:30

week 5
Jammer genoeg een oude foto.
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:31

Sanne_com schreef:

Oeh deze vind ik erg vet :))

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:36

Week 5

Eens iets anders geprobeerd. Ben niet heel tevreden, maar had het erg druk deze week en ook nog eens een migraine aanval...
Maar ach, picture of the week, toch?

Afbeelding

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:41

Week 5.
Edward Gal met Glock's Zonic.
Kritiek puntje van mij: Bevat (te) veel ruis.

Afbeelding

@Sanne_com : Heb je die zelf getekend? Ik vind de foto erg vet :D

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:55

Nayomie schreef:
Sanne_com schreef:

Oeh deze vind ik erg vet :))

Dankje :o

hamsterfan@ :j ben bezig met mijn portfolio op de foto te zetten/bij elkaar te zoeken. En dit is daar een van

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:12

Week 5:

Afbeelding