[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:12

Kimmetjee04: Gaaf idee! :) Bij de tweede foto lijkt er een wazige vlek te zitten op de linkerschouder (voor het model rechts) bij het 'laatste' plukje haar.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:13

it_is_me schreef:
Ik moet wel heel goed kijken, maar ik zie inderdaad ruis.

Hoe had ik dit kunnen voorkomen? De lucht bewerken en dus zwart maken?

Verhogen van 't contrast, of n beetje spelen met de belichting, of ruisreductie gebruiken. :j

it_is_me

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:25

Verhogen van contrast en spelen met de belichting heb ik gedaan. Ruisreductie heb ik niet aan gedacht. Wat is de engelse vertaling ervan, dan kan ik het opzoeken in Photoshop...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:42

Noise reduction :) Google :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:30

Feedback week 2 tot nu toe.. :)

GlenstormFoto Mooie foto. Ik zie wel wat kleine puntjes maar voor de soort lens in combinatie met de binnenbak denk ik dat je alles er uit hebt gehaald wat er in zit. :)

Sicayes Foto Prachtige foto. Mooie details van de maan en de takken breken de foto, waardoor het interessant is om naar te kijken.

Taarss Foto Leuke kerstfoto met een fijne sfeer. Het kerstklokje had van mij persoonlijk iets scherper gemogen.

JewEmm Foto Hee! Bekend terrein. Prachtig vastgelegd, de maan voegt net dat extra's toe. Mooi scherp ook.

Suuszels Foto 1 Foto 2
Op de eerste foto vind ik rode kleur van het shirt wat afsteken op het geheel, ook vind ik de achtergrond iets te aanwezig. De tweede foto vind ik veel fijner kijken. Ik stoor mij bij beide foto's wel aan de manier waarop het model kijkt. Er zit een soort rare knik in der nek, kan het niet helemaal uitleggen.

Gracezellaa Foto Goed van je dat je lekker aan het oefenen bent. Persoonlijk had ik voor een andere compositie gekozen waardoor het wat interessanter is om er naar te kijken.

Marjoow Foto
Fijne sfeer in de foto, geeft een heerlijk najaars gevoel.

Fellow Foto Heerlijk z'n kleintje. Mooie foto.

Asselruiter Foto Bling bling blijft lastig. Vind dat je de ring mooi hebt weten vast te leggen.

WiancaR Foto Mooie foto, niks op aan te merken.

_Elke Foto Ik mis wat scherpte in de foto en vind hem persoonlijk wat te krap boven in, had liever iets meer ruimte gezien. Ik vind de kleuren wel fijn kijken.

KimdeGroot94 Foto Mooie foto, niks aan toe te voegen.

Marit Foto Mooie foto, fijne kleuren en heel scherp!

ismy Foto Mooie foto. Persoonlijk had ik hem denk ik liever helemaal scherp gezien. Vind de beweging nu niks toevoegen, als je snapt wat ik bedoel.

Mariett Foto Lief moment. Had hem persoonlijk van uit een lager standpunt genomen en meer ruimte aan de bovenkant gehouden zodat de oortjes der helemaal opstonden. Ik vind je copyright echt super!

LinSa Foto Lieve foto, mis alleen wel scherpte.

it_is_me Foto Mooie foto, niks op aan te merken.

MarijeR Foto Mooie foto, niks op aan te merken.

k_m Foto Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Verography Foto Wat een leuk beestje! Heerlijk hoe wakker die kijkt. Vind het een mooie foto.

Marijepagter Foto Mooie foto en leuke hond. Zo als je zelf al aangeeft had ik graag iets meer ruimte gezien, maar pups willen nou eenmaal niet graag stil zitten. :(:)

Racheel Foto Mooie foto. Had persoonlijk misschien iets meer ruimte rechts gehouden.

cathyenbeau Foto Mooie foto. Had persoonlijk iets meer ruimte bovengehouden en iets minder beneden.

Bellatrix Foto Mooi hoe de ogen er uit komen. Vind de kleuren wel iets te ''hard'', maar dat is een kwestie van smaak.

billionache Foto Vind het effect wel wat hebben, hij houd mijn aandacht alleen niet vast. Misschien iets meer spelen met onscherp heden?

manonfleur Foto Jammer dat het strootje niet helemaal scherp is zoals je zelf ook al aangeeft. Wel goed dat je zo aan het spelen ben met je instellingen!

Magda_90 Foto Fijne foto, heerlijk lente gevoel krijg ik erbij.

Astor Foto Mooie foto, niks op aan te merken.

Rosslover Foto Leuk gedaan, mis wel wat scherpte.

Jolijnn Foto Goed uitgewerkt, had wel een beetje moeite om te zien wat het was. Hij is hier behoorlijk donker.

Joysieee Foto Goed dat je lekker aan het oefenen bent, zo te zien lukt het aardig. :)

Murthul Foto Ah wat een lief vosje! Mooie foto.

Kimmetjee04 Foto Leuk gedaan, mooie foto.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 00:43

Twijfel, twijfel... Welke van de foto's zal ik plaatsen.... Hmmmm oké, deze dan maar! Of toch deze... Ooowwww!!!

*hakt knoop door*

Mijn week 2:
Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:46

Mooie foto agossie! Jammer dat t pootje onderin is afgeknipt, fijne kleuren en leuk hondje :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 00:50

Die's niet afgeknipt hoor... :D Die heb ik expres zo genomen. Anders zou ik veel te ver naar achteren moeten en het ging me juist op haar kop.

Ik heb nog een foto, echt heel mooi! Hele hond, behalve haar teen... -O- Die is dus "mislukt".

Persoonlijk vind ik dit croppen nog mooi, maar als er net een teen vanaf is, of een puntje van het oor, dat vind ik niet kunnen, maar voor mij is dit zeker een mooi portret. Dit is nou mijn Mik. <3

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:54

Vind t ook niet heel storend hoor, als je m meer zou croppen zou t andere teentje erafvallen of word ie heel krap. :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 01:04

Ja, of net het puntje van de ellenboog. Dan is hij het nét niet. Wij begrijpen elkaar.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:35

Mooie foto Agossie!

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:35

Kimmetjee04: aan de eerste foto kan ik niets vinden wat niet klopt, een goede foto. Bij de tweede zou het meer lijken of de streep van de kwast kwam als de de kwast ook deel die kleur is.

Agossie: een erg mooie foto!

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:51

Wauw agossie, erg mooi!

Zou zelf alleen de halsband af gedaan hebben.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:12

Oke, ondanks mijn drukte met school, ga ik toch proberen feedback te geven :D

Ik ga verder waar ik was gebleven :p

Week 1:
SharonPlugge, mooie foto, maar ik vind het jammer dat de kat er net niet helemaal op staat. Dan zou ik persoonlijk of de hele kat erop zetten of echt meer inzoomen ;)

SharonPlugge, hele gave foto, ook echt heel erg mooi licht!

SternPhoto, persoonlijk vind ik deze foto een beetje saai, maar dat is meer smaak denk ik ;)

Astor, erg mooie en scherpe foto!

Lipydo, leuk idee en mooi uitgevoerd ☺

Manou_xxx, ik vind jouw foto heel erg mooi gelukt!

Ylvy, mooie surprise! Misschien dat het leuk was geweest om er een echte hond naast te zetten?

Ylvy, zoals je zelf al zegt is het jammer van de scherpte. De houding van het paard vind ik wel erg mooi!

laurajoy15, wauw, heel erg mooi gedaan!

Brechtjee, erg mooie foto!

Jilinda, jammer van de lichtval aan de linkerkant bovenop het gebouw. Verder lijkt de foto net niet helemaal recht te zijn?

Ponyaddicted, mooi idee

Week 2
Glenstorm, gezien het licht heb je een hele mooie foto gemaakt!

Sicayes, heel erg mooi gedaan! Wauw, echt zo’n sprookjesfoto!

Taarss, leuk idee! Alleen het lampje vind ik net iets storend op de foto

JewEmm, mooi gedaan, hoewel ik alleen de maan niet heel erg mooi op de foto vind uitkomen

Suuszels, mooie foto van een trotse moeder (in spé)

Gracezellaa, jammer van het blaadje op de voorgrond dat onscherp is! Verder vind ik het idee wel mooi!

Marjoow, mooie en orginele foto!

Fellow, lieve foto! Inderdaad een beetje pixelig. Misschien had je iets met de iso kunnen doen?
Asselruiter, prachtig! Door de achtergrond die je hebt gekozen komt de ring heel erg mooi uit!

WiancaR, hele mooie kleuren! Alleen lijkt het hoofd van de haflinger niet helemaal scherp te zijn.

_Elke, jammer dat de foto onscherp is.

KimdeGroot94, mooie foto. Ik vind dat het zwart wit hierin ook de sfeer in de foto sterk verbetert

Marit, wauw, heel erg mooie en scherpe foto met goede belichting!

Ismy, jammer van de onscherpte onderin. Verder een mooie foto

Mariett, leuk idee en een mooie foto!

LinSa, mooie foto met mooie kleuren. Hij lijkt alleen niet scherp te zijn

it_is_me, mooi gedaan!

MarijeR, heel erg mooi! En wat heb je hem goed scherp gemaakt!

k_m, alweer zo’n leuk idee! Mooie ‘ouderwetse’ foto

verography, mooie foto, alleen vind ik het jammer dat net die ene spriet voor het hoofd zit, maar met dieren is dat altijd lastig!

Marijepagter, mooie foto!

Racheel, de foto is wel mooi, maar er zit iets ruis bij de oren.

Cathyenbeau, leuke foto. Ik had de compositie nog wat mooier gevonden als er wat meer van de bovenkant te zien was. Nu lijkt het dier helemaal bovenin te zitten

Bellatrix, ik vind het leuk dat de foto vanuit een andere hoek gemaakt is! De achtergrond past er ook mooi bij.

Billionache, persoonlijk vind ik de foto een beetje saai, maar dat is smaak ☺

Jespri, ik vind het een heel erg mooie foto!

Manonfleur, hij is inderdaad niet helemaal scherp, verder niet een heel erg boeiende foto ;) Maar wel goed om mee te oefenen!

magda_90, mooi idee!

Astor, mooie belichting!

Rosslover, mooie foto!

Jolijnn, mooie foto, maar ik zag zelf niet wat het was, dat is wel wat jammer

Joysieee, leuk gedaan!

Murthul, mooie foto, maar jammer dat het vosje zijn kop zo heeft verstopt ;)

Kimmetjee04, leuk bewerkt!

Agossie, heel erg mooi!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:22

Bedankt sorsie. :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:35

Thanks voor de feedback. Wat super leuk dat zoveel mensen dat willen doen!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:40

Dank je wel Sorsie :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:41

Zo ik ben weer in het land! Tijd om eens te beginnen aan die feedback :list:

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:28

Van pag 28 tot nu weer bijgewerkt. T/m 27 al gegeven.

marijepagter: Mooie foto, ik vind de scherpte diepte goed gedaan, geeft een zachte uitstraling. Ik ben het met je eens dat wat meer ruimte rechts fijner was geweest. Ik twijfel alleen ook aan de scherpte op het hoofd, lijkt ook wat zacht en daarmee niet geheel scherp.

Racheel: Tja ik vind het geen bijzondere foto, je mist licht, volgens mij zit er veel ruis in en zit de scherpte op de neus ipv oog. Ook mis ik creativiteit in de foto.

cathyenbeau: Apart dat je dit dier vervellend op de foto hebt kunnen zetten. Jammer van de nekplooi, dat ziet er wel gek ut :P . Verder is de foto niet scherp op het hoofd en mis ik hier nog iets qua compositie. Ik had zelf het beeld meer naar het hoofd gedraaid (dus jezelf met de camera) zodat je hem schuiver fotografeert. Als je dan ook niet het hele dier op de foto zet is de afsneed wat natuurlijker. Nu komt het wat ongelukkig uit.

Bellatrix: Toffe foto, mooi zo dat je het doek als achtergrond hebt, dat geeft rust. Verder colle kat en mooie contrasten zo met al die kleuren! Scherpte ziet hier alleen wel op de neus en niet de ogen. Ik weet hoe onwijs moeilijk dat is, maar persoonlijk probeer ik daar wel naar te streven omdat ik dat mooier vind, tenslotte kijk je als mens het eerst naar de ogen van ieder wezen.

billionache: Mooie foto, heel creatief. Ikzelf vind dit soort platen het leukste. Hetgeen wat mij zo enthousiast maakt aan de challenge is om juist uitgedaagd te worden, meer creativiteit uit de omgeving te halen en er iets mee te doen. Jouw foto spreekt dat ook perfect uit. Het lijkt hier alleen wel wat grijzig (was dat de bedoeling?).

Jespri: Mooie foto en kleuren. Kwaliteit is misschien alleen te zien bij de takken in de zon, maar verder zie je dat toch niet zo. Het enige wat ik had willen zien is dat de boom afgemaakt wordt (dus aan de zijkant volledig erop staat en dan niet de boom in het midden van de foto zetten, maar dat net de laatste takken je rand van het frame raken).

magda_90: Weer een hele mooie foto, qua kleur, licht en zachtheid. Ik had alleen het kopje wat meer naar rechts geplaatst. (oh en je bent niet aan het mieren* hoor, ik kan inzien waar je hem iets zou droppen om het diertje uit het midden te halen, maar ik vind hem zo toch net wat mooier :) )

rosslover: Geweldig uitgevoerd, heel leuk gedaan zo!!

Jolijnn: Heb je de foto geflitst, ik vind het een tof idee, maar stoor mij persoonlijk aan de lichtvlekken op de schaakstukken.

Kimmetjee04: Welkom en ik heb nu al zin in meer foto’s van jou. Fijne zachte uitstraling hebben je foto’s. Ik vind je WK 2 beter dan WK 1. Ga ervan uit dat ze achter elkaar gemaakt zijn of toevallig wel in de juiste week? WK 2 vind ik een geweldig concept en goed uitgevoerd, ondanks in het zwart wit ook weer zo’n mooie zachte uitstraling!

Agossie: Allereerst wat een heerlijk dier, die ogen. Je hebt een zeer mooie achtergrond bij de kleur van de hond gekozen, past heerlijk bij zijn ogen. Ik vind het niet storend dat zijn poot uit de foto valt, ziet er natuurlijk uit, let wel op de halsband. Ik kijk daar hetzelfde naar als met een halster voor een paard. Op de foto het liefst iets sjieks :) .

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:33

Oke komt ie! Verder gegaan waar ik gebleven was:

Marjoow: Zeker mooi! Niets op aan te merken.

Fellow: lief zeg, ik vind het een erg geslaagde foto. Ik meen in de rechterhoek een stukje bewerkt te zien dat niet helemaal top is weggewerkt? een klein vakje o.i.d.

Asselruiter: Ik ben zelf niet zo bekend met het fotograferen van sieraden dus sowieso vind ik het voor een eerste poging al goed gelukt. Qua kleuren vind ik hem iets te ‚warm’ ogen dus had daar wat kleurtemperatuur uit gehaald en misschien de grootste diamant van de ring iets meer naar je toe wijzend op de foto gezet. Is misschien dan net iets sprekender.

WiancaR: Prachtige kleuren en mooie scherpte-diepte. Ik vind het wel leuk dat de haf een beetje off-center staat al ben ik ook wel benieuwd naar hoe het er uit had gezien als hij zich in het midden van het pad had gestaan met de bomen zo om zich heen.

_Elke: Ik twijfel een beetje bij deze foto. Aan de ene kant vind ik het grappig dat alle kleuren bij elkaar passen (huidskleur en haar van de jongen t.o.v jas en achtergrond) maar daarnaast vind ik hem niet zo.. interessant.

KimdeGroot94: Ik vind het een leuk, mooi moment. Niet geposeerd.

Marit: Tsja, wat kan ik nog over jou foto’s zeggen? Ik ben fan :D Ook deze is prachtig, superscherp en geweldige kleuren. En die weerspiegeling <3

Ismy: Ook deze vind ik mooi, mysterieus ogen. Hele gave foto.

Mariett: Leuk moment, had de oren van het paard er nog wel op willen zien en misschien ook een voetje. Ik vind je copyright erg mooi en subtiel!

LinSa: Het standpunt lijkt voor deze pony net wat te laag waardoor ook de dikke buik opvalt. Wel goed dat je aan de zijde waar het paard naartoe kijkt meer ruimte hebt overgelaten met fotograferen. Dit kijkt zo erg fijn. Een reflectiescherm had voor de schaduwzijde misschien een goeie optie geweest. `Het wit lijkt een beetje een witte waas te hebben..lastig omschrijven.

it_is_me: Geslaagde maanfoto! :D mooi scherp. Ik vind je bewerking ook perfect zo. Zeer benieuwd naar jou versie van ‚mijn’ takken-voor-de-maan foto. ;)

MarijeR: Leuke foto! En heerlijk scherp zeg. Jammer dat zn staartje er net niet op staat maar het is zo, zoals je zegt, ook wel een leuk doorkijkje.

K_M: Bijzonder concept, hij lijkt alleen iets scheef te lopen dus zou hem een klein beetje uitlijnen. Wel een mooie lichtinval.

Verography: Mooie scherpe foto! Jammer van dat ene grassprietje net voor het oog maar zo geeft het inderdaad de impressie dat je het dier toevallig tegenkwam. Ook gaaf dat je met het open mondje de slachttandjes zo goed ziet.

Marijepagter: Leuk! Inderdaad zoals je zegt misschien rechts iets meer ruimte gegeven maar verder een lief portret.

Racheel: De foto lijkt nog een beetje grauw en donker, maar het paard staat er leuk op. Misschien nog een beetje mee spelen in Photoshop.

Cathyenbeau: Leuke compositie, achtergrond mooi onscherp en kleurt er erg mooi bij.

Bellatrix: Lieve foto, mooie compositie en ik vind je scherpte op de neus ook wel wat hebben. De kleurenbewerking vind ik iets te hoog in contrast maar ik denk dat dit puur smaak is.

Billionache: Ik vind het wel wat hebben op de een of andere manier. Inderdaad wat artistieker… gaaf!

Jespri: De lucht lijkt wel van vloeibaar goud. Erg mooi!

Manonfleur: Het is in ieder geval gelukt om de achtergrond goed onscherp te krijgen. Ik vind hem nog ietsje te donker en zou hem iets meer oplichten. Onderwerp is een beetje saai, maar ik begrijp dat het is voor het oefenen :)

Magda_90: Mooi idee, net als met je koffiefoto die ik ergens voorbij heb zien komen. Lekker sfeervol.

Astor: Mooi model, mooie kleuren, mooi scherp.

Rosslover: Leuk, die lens flare vind ik niet zo storend. Mis een beetje scherpte maar vind het idee erg leuk.

Jolijnnn: Bijzonder onderwerp en knap gefotografeerd! Geslaagde opdracht.

Joysieee: Je idee is leuk, de foto oogt alleen wat gelig. Maar je bent goed aan het oefenen!

Murthul: Lief en leuke doorkijk zo tussen de rotsen door. Die vosjes zijn niet altijd even makkelijk op de foto te zetten weet ik uit ervaring.

Agossie: Prachtige foto, zoals eerder gezegd had ik de halsband nog even afgedaan of een mooie leren halsband om gedaan.. maar dan ben ik aan het zoeken naar een foutje nu :+

Verder iedereen bedankt voor de leuke feedback tot nu toe! *\o/*

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:39

Wauw jeetje wat een hoop feedback is er gegeven :oo +:)+ .
Iedereen heel erg bedankt voor de feedback op mijn foto van week 1, het bovenste randje stoorde mij inderdaad ook wat. Helaas ben ik te slecht in fotoshop om het bij te werken := .

Agossie, wat een geweldige foto van je hond <3 .

Mijn inzending voor week 2:
Afbeelding

Het was best lastig om goed te mikken met de camera in mijn hand := .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:16

verography: scherpte is idd op de neus, staat ook bij de foto. Kreeg het niet voor elkaar op de ogen.
Kan een scherpstelpunt kiezen maar dat is dan maar één punt en dan wordt maar één oog scherp en dat wilde ik ook niet.

Allemaal bedankt voor de feedback! Kleur/contrast zal idd een kwestie van smaak zijn.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:34

schattige foto calice

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:05

Bedankt voor jullie feedback. Wat ik alleen lastig vind is dat jullie zeggen dat hij niet scherp is. Maar als ik hem op mijn pc open dan vind ik hem wel scherp. Ik kan bijvoorbeeld de haartjes tellen op zijn hoofd en de pukkels zien haha zou dat komen dan door het uploaden? Maar ik zie bij andere foto's wel dat ze super scherp zijn!?

Of ligt het aan mijn nog niet ontwikkelde fotograven oog? :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:50

verography, Ik snap wat je bedoeld. Had er ook een paar waar de boom er wel helemaal op stond, maar vond die toch minder mooi uitkomen. Bedankt voor je feedback. :)

Sicayes, Dankjewel. :D

Calice, Lieve foto, niks op aan te merken.

_Elke, Het kan heel goed door het uploaden komen. Mijn huidige bestanden zijn ook veel scherper.