[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JNSW

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:08

xMayo, Leuke foto! Die ogen vallen inderdaad lekker op

magda_90, Erg mooie foto! :D Geeft een heel rustig maar toch vrolijk beeld

NatassJa, Leuke foto. Mooie houding van de pony! Vind de kleur van de achtergrond misschien wel iets te grauw. Heb je daar expres voor gekozen?

Jacobeho , Mooie foto! Vind hem zeker wat hebben. Die pony's/paarden op de achtergrond maken het plaatje af vind ik, lijkt net alsof het een verhaal uitbeeld. Het pony'tje die verstoten word (rijke fantasie haha)

BlackDancer, Mooie foto en een gave sfeer! Dat ruis vind ik in dit geval helemaal niet storend past wel bij de foto!

Lipydo, Echt een onwijs mooie foto! De visagie is ook erg gaaf. Donkere lippenstift en onopgemaakte ogen. Geeft een leuk contrast.

Lunaeekie, Leuke foto. Het lijkt net een zwevend kaarsje haha. Misschien had het leuker geweest als je zo'n grote sfeer kaars had genomen of 1 in een kandelaar :), maar verder leuke foto!

xJitske, Ik persoonlijk vind deze foto niet zo fantastisch. Kan er ook weinig in zien sorry.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:46

Ik had het al verwacht :)
Het is een stukje ijs van 2 millimeter ongeveer aan een spinnenweb draadje.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:47

Commentaar voor week 3 die ik nog niet had gehad :)

Forumster: Mooie kleur en sfeer! Misschien niet helemaal een mooi moment. Maar dat is erg lastig bij concerten, ze blijven nooit eens leuk voor je staan :P

Iejoor: Vind hem niet zo boeiend. Zulke foto's zijn alleen mooi als ze echt perfect zijn, anders worden ze snel saai.

Jespri: Vind de uitsnede niet zo mooi. Misschien mooier als hij staand gemaakt was.

JSNW: Vind het een mooi moment, en mooie pose. Maar iets te grauw naar mijn smaak.

Marinke: Vind opzich een mooie foto, maar was denk ik in de open ruimte mooier geweest. En jammer dat ie zo donker is.

Robinbuck: Een keurige foto, maar een beetje simpel. Mis wat spanning.

Tesseke: Leuk dat je met HDR bezig bent! Alleen is deze nog niet zo geslaagd. Hij had denk ik wat mysterieuzer gekund.

Kaat: Vind dit niet zo'n sprekende foto. Denk dat ie in kleur al mooier zou zijn.

Mayo: Hele gave ogen! Verder vind ik de foto niet zo spetterend.

Magda: Die besjes maken het echt een leuke foto!! Mooi scherp gesteld ook :)

Nattasja: Super mooi moment! Heb je hem ook in kleur?

Jacobeho: Heel mooi scherp! Leuke kleuren ook. Maar de compositie en het moment vind ik een beetje saai.

Blackdancer: Vind deze wel leuk! Beetje creepy zelfs. Doet me denken aan een shot uit een horror of zo.

Lypido: Heel mooi! Heb hier helemaal geen commentaar op!

Lunaeeki: Leuk om zo een ander thema te doen! Vind de foto ook mooi scherp.

Jitske: Doet mij niks. Jammer want idee is wel leuk.

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:49

xJitske, oh oke! Misschien de volgende keer iets dichterbij proberen te halen :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:07

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:11

nog even mijn commentaar aanvullen:
JNSW: hij is idd wel errug blauw en wat donker, vind ik wat jammer. De compositie is wel leuk, mooi onderwerp, maar is hij scherp op het kopje? Ik kan het niet echt zien.

Jespri: vind hem niet echt spannend. Het is binnen, dus donker en ruisig, met waarschijnlijk veel TL buizen etc. ;) Voor in een overzichtje van Jumping A'dam zou ie wel passen, maar zo als enkel plaatje doet ie me niet zoveel. Hij is wel netjes scherp voor een plek met weinig licht.

xMayo: mooi scherp, netjes belicht. Zoals je zelf al aangeeft iets teveel van bovenaf genomen. Je zou hem misschien staand kunnen bijsnijden? Er is nu wat veel "overbodige" achtergrond, misschien.

magda_90: leuke compositie, mooie kleur door de besjes. Heb wel het idee dat de kwaliteit wat achteruit is gegaan, door het uitsnijden misschien? Hij is wat "vlakkerig", kan het niet echt goed beschrijven, hij mist daardoor wat scherpte. takje voor de vogel maakt het wel een mooi geheel, stoort me niet.

NatassJa: lekker harig paard :D Echt een winterplaatje, mooi dynamisch! Jammer dat de achtergrond niet zo mooi is, plus dat ik het zwartwit bij zo'n foto niet erg vind passen. (da's eigen keus natuurlijk) Heb je iets weggeshopt aan omheining? Het ziet er wat vreemd uit links... Het dak is raar daar, net als dat er een half weidepaaltje lijkt te zweven :D

Jacobeho: Vind hem niet erg spannend, t'is wel lekker winters maar dat is alles. De belichting is netjes, maar het plaatje is niet iets waar ik naar blijf kijken, het paard loopt wat "random" en kijkt niet erg geïnteresseerd. Dat de paardjes in de achtergrond zichtbaar zijn is leuk qua compositie.

BlackDancer: mooi mysterieus qua licht. Er is wat "weinig" onderwerp maar hij is wel leuk uit vlakken opgebouwd (hoe omschrijf ik dat?) Die poster erin is briljant btw :') Zoals je zelf aangeeft wel ruiserig, maar bij weinig licht en binnen kan je daar soms niet omheen.

Lipydo: netjes scherp, vind hem wel erg hard belicht, maar wel netjes. Ik vind hem alleen niet erg spannend, ik zou er iets meer in willen zien dan alleen het model dat wat emotieloos de camera inkijkt. Ik had liever een bepaalde emotie, houding of íets van kleding of accesoires willen zien? Vind hem wat kaal.
(ik heb in een vorig leven op school ook in de studio gewerkt, je kan zóveel met al dat licht! Allerlei achtergronden, decoraties, het model kan veel meer dan alleen staan etc.)

Lunaeekie: mooi warm knus licht, maar verder is het "alleen" een kaarsje. Zoals je al zei, hij komt uit een collage,
dus dan heeft ie meer "steun" van andere onderwerpen, nu is het wat weinig. Hij is wel aardig scherp op het onderwerp.

xJitske: ik zie ook niet wat het is, maar wat ik wel zie is dat je stofjes op je lens hebt :+ De kleuren zijn vreemd en bijna 95% van het beeld is onscherp.
Omdat het wel heel moeilijk te zien is, is het ook heel moeilijk om met zoiets de aandacht vast te houden. het heeft net wat te weinig herkenbare details, dat goudkleurige frutseltje is zó klein dat je eigenlijk niet de moeite wilt doen uit te zoeken wat het wel is. Leuk idee, maar de uitwerking vind ik wat minder.

Ik heb nu ook wel wat gefotografeerd, maar weet nog niet welke ik de beste vind, ik ga er nog héél even over nadenken! :D
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 20-01-13 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:12

Afbeelding

Dit is het origineel, en ik kwam er inderdaad toen ik weer binnen was achter dat de lens vies was :+

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:15

_l_amanda_l_ schreef:
NatassJa: lekker harig paard :D Echt een winterplaatje, mooi dynamisch! Jammer dat de achtergrond niet zo mooi is, plus dat ik het zwartwit bij zo'n foto niet erg vind passen. (da's eigen keus natuurlijk) Heb je iets weggeshopt aan omheining? Het ziet er wat vreemd uit links... Het dak is raar daar, net als dat er een half weidepaaltje lijkt te zweven :D

Klopt helemaal :') M'n PS bleef steeds hangen, dus heb het weggewerkt in LR. Is niet zo'n groot succes :')
Inmiddels is hij wel goed bewerkt haha.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:53

Bedankt voor jullie commentaar :D ik wou eerst ook een grote kaars, maar die kon ik niet vinden, haha. Met de scherpte ben ik zelf ook blij

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:15

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:18

_l_amanda_l_: De eenvoud en het strakke is juist wat mij erg trok in de foto :j Ik heb die dag ontzettend veel gedaan met verschillende belichting (van tegenlicht tot low-key zeg maar) en ja, misschien dat ik daarom deze zo uitsprong tussen al het andere geweld. Maar ik snap dat je wel wat mist :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:39

Okay bij deze mijn week 3:

Een vrij simpele deze keer.

Afbeelding

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:40

Lipydo schreef:
xJitske schreef:
Mijn foto voor deze week:

[ Afbeelding ]
Grote versie:
http://updatesof2013.weebly.com/uploads ... 7_orig.jpg

Ik ben benieuwd of jullie zien wat het is.

Ik zie niet wat het is, maar vind het een onwijs boeiende foto :j Doet me denken aan een scanner met iets op de plaat. Mooi werk!

Dankje :) Het was een stukje ijs van zo'n 3 mm aan een spinnenwebdraadje.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:41

Ben ziek geweest en helaas geen fut,toch wel wat foto's gemaakt...dit is er een van...

Mijn "buur"koeien...vind het een heerlijk gezicht om naar te kijken :) en koeien in de sneeuw in Nederland zijn schaars.

Afbeelding

Album : http://s296.beta.photobucket.com/user/T ... 1013050219

Moet even kijken of ik de fut kan vinden om op de foto's van deze week te reageren...zal wel niet vandaag worden vrees ik,mijn concentratie is nog allerbelabbertst :\
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 20-01-13 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:42

Monster_tos
Mooie foto, maar ik had de nabewerking denk ik anders gedaan.
Ik weet niet hoe die er uit ziet in kleur,
maar als je 'm in het zwart/wit wilt zou ik er wat meer contrast in doen denk ik.
Welke kleur sjaal heeft ze om?

Tinky12
Mooi! Goede scherpte en leuk dat ze op het hoogste punt staan.
Ik had het alleen denk ik nog mooier gevonden als je het hoofd van het kalf ook had gezien, of van de andere kant dat je 'm ziet drinken laat maar zeggen.
Maar dat is het lastige van levende wezens fotograferen :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:49

Lypido: dat is het moeilijke he, als je zelf de foto's uitkiest zie JIJ alle andere, en wij niet :P Vind ik zelf ook echt lastig!

Pfff, vond het een moeilijke keuze, was moeilijk om inspiratie te vinden deze week, maar ik post 'em toch maar:

Afbeelding
Voor wie het niet helemaal duidelijk is, het is dus een onderdeel van een grafsteen ;)
Vond het wel een mooi sereen plaatje zo in de sneeuw, ik fotografeer vaak op kerkhoven, echt van die filosofische plekken, mooi en treurig tegelijk. Hij komt wel in mijn serie i.i.g., hopen dat ie hier als "enkeltje" ook wel past.
Misschien is ie wat saai, voor volgende week heb ik wel weer ideeën en is de kou hopelijk wat weg! :D

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:49

In kleur ziet de foto er niet uit :P Weer is hier super grijs. En haar huid is helemaal rood gespikkeld van de kou :+ Meer contrast heb ik geprobeerd, maar dan krijg je donkere vlakken. De sjaal is zeegroen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:53

@ Gianti. Kan het zijn dat ik van Weebly gegooid ben? Ik sta er niet meer tussen.
Ik weet dat de vraag er is geweest om hem op te schonen van de mensen die niks posten. Maar ik had foto 1 en 2 gepost, dus snap niet helemaal waarom ik er niet meer tussen sta?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:55

Monster_tos schreef:
@ Gianti. Kan het zijn dat ik van Weebly gegooid ben? Ik sta er niet meer tussen.
Ik weet dat de vraag er is geweest om hem op te schonen van de mensen die niks posten. Maar ik had foto 1 en 2 gepost, dus snap niet helemaal waarom ik er niet meer tussen sta?

Huh, ik heb onder jouw kopje helemaal geen foto's zien staan :?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:06

Oh das raar! Heb ze in zo'n draft geplaatst. Die drafts moet je openen, en daar staan de foto's.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:38

Kan week vier al ingeleverd worden? Ik heb nu twee foto's in mijn favorieten waar ik nog in twijfel welke ik zal doen..

Ik zal vanavond los gaan met mijn commentaar! :D

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:03

Wie kan mij uitleggen hoe je dat erop zet? Ik krijg het echt niet voor elkaar

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:43

Last minute toch nog maar even een foto inleveren. Ik heb niet veel tijd gehad om na te bewerken of een copyright erop te zetten. De site waar ik normaal mijn copyright mee plak deed opeens erg raar, dus dan maar even zonder cr.
Ik had liever even wat meer tijd in de foto's gestoken maar het liep allemaal wat anders dan gepland deze week. Volgende week probeer ik weer gewoon op tijd een nette foto in te leveren! Sorry sorry! :)

Afbeelding

(versie met copyright, duidelijk verschil in kwaliteit: Klik )

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 22:52

Wat een prachtige hond!!! Ik vind de foto ook wel mooi hoor, ondanks dat hij niet bewerkt is. Met bewerking zou je hem iets meer uit kunnen laten springen, maar zijn kop is helemaal scherp en prachtig zijn aandacht getrokken. Last minute toch nog een mooi resultaat!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:24

Even snel eentje uit de oude doos gehaald :+
Nog net optijd voor week 3 :')

Afbeelding