[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:39

Wat foto's van de Boktmeeting in Drenthe. Was nogal een bewolkte dag, maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Afbeelding

Afbeelding

Goof, ik vind het leuke foto's. Al zou ik bij de eerste iets meer met het contrast en de belichting gespeeld hebben. De tweede foto vind ik netjes! Leuk moment, wel misschien iets krap qua uitsnede, maar dat is meer iets van smaken verschillen :o
Julia, jou foto heeft op de een of andere manier echt iets mysterieus! :) Alleen is er wel erg veel ruis te vinden. Expres voor gekozen?
Loontje_, Wauw prachtig! Weinig op aan te merken en wat een mooie nabewerking! Past er echt perfect bij :j

Goof

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:44

Leuk vast gelegd die 2e foto, lekker bekkie! Vind de foto vrij fel, wat overbelicht op sommige plekken.
Idem op de 1e foto, ogen lijken daar iets scherpte te missen? Wat is het voor hond eigenlijk?

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:48

Dat zijn inderdaad voor mij puntjes om op te letten. Ik geloof dat het een tussen een jack russel en dwergpincher was. Maar dat weet ik niet zeker meer ?

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:53

JNSW: Mooie foto's, leuke composities, stoor mij alleen een beetje aan het overbelichte, wel erg mooie kleuren zeg!

Fantabulouss schreef:
@Ilona: sleutels niet in de sneeuw gevallen? :P dat kan soms nog best een zoektocht zijn :o Wat een heerlijke foto trouwens van het meisje op de pony, hoog pennygehalte :D heb je ook rijfoto's gemaakt van haar? ben wel benieuwd :)

De sleutels zijn uit zijn mond weten te vissen, hij hield ze heel lang vast haha! Helaas geen rijfoto's gemaakt, maar ik wil van de zomer nog een keertje terug komen als zijn manen weer een beetje zijn aangegroeid, dus wie weet gaan ze dan een rondje rijden!
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:58

Astor schreef:
Fototje van vandaag:

[ Afbeelding ]

Vandaar dat ze dus niet meer op mij reageerde, ze had al een fotograaf gevonden,
Nette foto!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:58

Ilona schreef:
Vandaag een schat van een pony op de foto gezet. Zes jarige connemara, net paar weken van dit zeven jarige meisje, het paardje liep als een hondje achter haar aan, zo ontzettend schattig!
[ Afbeelding ]

Deze vind ik echt heel mooi! Mooi model ook :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:06

@Loontje: heel gaaf weer!!

@Julia: heel apart!!

@Goof: opzich nette foto's, maar vind het jammer dat bij de eerste de helft van het hoofd in de schaduw zit en vind de 2de niet fijn kijken

@JNSW: wat een prachtige ogen!!
@Ilona: mooie ogen, maar oogt niet helemaal scherp bij mij

2 foto's van zondag

Afbeelding

Afbeelding

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:14

Wauw die shet, wat een manenbos!

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:30

Ilona, Wauw gave foto! Weinig op aan te merken en wat een knapperd zeg <3
Gianti, leuke foto's, netjes scherp! Een heel klein detail.. vind bij de achtergrond bij de shet het huis of schuurtje die je door de takken heen ziet iets afleiden. Maar dat is echt maar een heeel klein detail hoor! :+

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:50

Gina mooie foto's! Jij was toch ontevreden over je scherpte? Deze zijn prachtig scherp hoor!

Ik heb nog nooit zo veel betaalde shoots gedaan als in de afgelopen weken haha, iedereen wilt zijn paard/pony op de foto in de sneeuw.. :P
Afbeelding

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:02

Wauw wat een prachtige foto, de kleuren zijn super mooi!
Echt fototechnisch commentaar kan ik niet geven, ben zelf nog niet zo lang bezig

Ik ben benieuwd wat jullie mening hier van is, ik fotografeer met een Olympus E-500.

Dit is een 3jarige Haflinger hengst, Klik op de foto voor de volledige grote.
Afbeelding
Afbeelding

Even door de duidelijkheid, hij hinnikt op beide foto's, vandaar dat hij zijn mond open heeft.
Het is nog best moeilijk 2 uitkiezen :')

jin_neke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:53

Deze zijn van vorige week:
Afbeelding

Afbeelding

(Dit is nieuw voor mij, alle tips zijn welkom!)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:10

jin_neke: Vind de eerste erg mooi, maar de tweede daarin tegen doet me niks, ik weet niet maar hij pakt me gewoon niet.

Mijn foto van vandaag, kwaliteit is een beetje achteruit gegaan, maar okee.
Afbeelding

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:38

Ilona, Wat maak jij toch een prachtfoto's! Mooi model, mooie achtergrond en super foto!
Melissa1996, vind de tweede persoonlijk het leukst. Hier probeer je wat te spelen qua compositie! Misschien iets meer nabewerking als tip :)
jin_neke, de eerste vind ik voor een oogfoto best goed gelukt! :) De tweede vind ik persoonlijk niet mooi. De kwaliteit van de foto vind ik ook niet zo best.
dancer_, het is een leuk ''kiekje'' , maar vind hem technisch niet zo bijzonder. Rommelige achtergrond en de kwaliteit is ook niet zo heel best (maar je gaf al aan dat die achteruit was gegaan). Misschien de volgende keer een leuke nabewerking? :)

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:48

Deze foto's zijn al erg oud, maar ben toch benieuwd wat jullie er van vinden. Expres gekozen voor deze nabewerkingen (heb nog meer foto's van de andere kinderen die erbij waren, maar die doe ik morgen haha!) De extra ''slordige'' copyright heb ik gedaan, omdat ik van de week mijn foto's op een andere site ben tegengekomen.

Afbeelding

Afbeelding

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:53

JNSW schreef:
Ilona, Wat maak jij toch een prachtfoto's! Mooi model, mooie achtergrond en super foto!
Melissa1996, vind de tweede persoonlijk het leukst. Hier probeer je wat te spelen qua compositie! Misschien iets meer nabewerking als tip :)
jin_neke, de eerste vind ik voor een oogfoto best goed gelukt! :) De tweede vind ik persoonlijk niet mooi. De kwaliteit van de foto vind ik ook niet zo best.
dancer_, het is een leuk ''kiekje'' , maar vind hem technisch niet zo bijzonder. Rommelige achtergrond en de kwaliteit is ook niet zo heel best (maar je gaf al aan dat die achteruit was gegaan). Misschien de volgende keer een leuke nabewerking? :)

Ja de achtergrond zat ik ook mee, maar hoe zou ik dat de volgende keer anders kunnen doen in zoon omgeving? Wij hebben hier niet echt veel rustige 'lege' plekjes. En heb je misschien wat informatie over goed en leuk bewerken? :)

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:01

dancer_, dan is het inderdaad lastig om een juiste achtergrond te vinden. Toch zijn er altijd wel ergens bepaalde bomen of struiken of een meertje te vinden die net genoeg rust creëren voor een foto als je snapt wat ik bedoel. Het is qua achtergrond gewoon een beetje een kwestie van proberen.
Ehm qua bewerken, je kan spelen met contrast en helderheid en gewoon wat experimenteren. Ik weet niet of je een bewerkprogramma hebt?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:04

Ja je hebt natuurlijk wel iets, maar eventjes foto's schieten zit er dan helaas niet bij. Ga eens wat proberen met contrast/helderheid, ik heb picasa, niet echt een professioneel programma helaas. Maar super bedankt voor je tips :)

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:06

dancer_ Geen dank hoor! Kleine moeite :)

jin_neke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:32

Afbeelding

Afbeelding

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:41

Julia: Foto spreekt me erg aan, alleen de hoge ruis had van mij niet gehoeven ;)
Goof: Dat oortje van die eerste hond, heel leuk! Beide foto's ook lekkere scherpte
JNSW: Ja die tweede voor mij, heel mooi :j
Ilona: Nette platen! :)
Gianti: Wauw dat mini pony'tje, wat een stoere foto!
Melissa1996: Eerste is netjes maar niet heel spannend. Tweede is iets te krap links.
jin_neke: De foto's spreken me eerlijk gezegd niet aan, foto's zijn erg donker en erg veel ruis.
De foto's van de tuigpaarden zijn al beter, maar nog teveel ruis. Hoe hoog heb je je ISO staan??
dancer_: Hm nee ik vind het meer een huis-tuin-keuken foto
JNSW: Wat een knap kind! Nabewerking is ook zeker mijn smaak. Alleen, het lijkt alsof hij een enorme bal in zijn mond heeft, dat stoort best wel.

Nieuwe creatie naar aanleiding van de vorige
Afbeelding

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:54

JNSW, ik vindt je foto's op sommige plekken wat overbelicht, daardoor vind ik ze niet fijn wegkijken. Wel erg mooie kleuren!
Ilona, mooie plaat heb je geschoten! Ook een heel gaaf model!
Gianti, enorm mooie foto's! Vooral de tweede vind ik echt super!
Ilona, weer een gave foto!
Melissa1996, het lijkt alsof de foto's wat vanboven zijn genomen, denk dat ze mooier uit zouden komen als ze iets van onder genomen zouden zijn. Vind ze verder wel leuk!
jin_neke, bij de eerste stoor ik me een beetje aan de zwarte vlek, hij lijkt erg verscherpt? De tweede lijkt ook erg verscherpt of veel ruis, en wat fel van kleur. Wel leuke composities.
dancer_, het is een leuke foto, alleen erg jammer van de achtergrond en had hem misschien ietsje lager genomen nog beter gevonden.
JNSW, deze foto's spreken mij niet heel erg aan. Al heeft de nabewerking wel iets.
jin_neke, leuke foto's!
Loontje_, hij is leuk, maar ik had hem denk ik prettiger vinden kijken als hij ietsje minder bewogen was.

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar wat jullie van deze foto vinden?
Een paar weken geleden heb ik een aantal foto's van mijn nichtje gemaakt.

Afbeelding

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:33

Pagina 30
Saskiaa_: Wat een aparte wolken partij, van mij had de compositie nog wel wat spannender gemogen.

Pagina 31
_emmma_: Foto 1 vind niet zo'n speciale foto, ook vind ik het standpunt te hoog voor de hond, 2e foto doet me niet zoveel, net allemaal even te donker voor mij.
First_Unique: Probeer wat meer met compositie te spelen, scherpte/diepte.
Sodeletuut: Zoals eerder vermeld ergens hier, vind ik hem spannender als je hem afsnijd tot het knoopje.. dat geeft gelijk meer rust. ik vind de Lamellen erg storend op deze foto.
Agossie: Ik vind de positie van het paard erg apart, ik zie graag wat meer borst erbij (dat is nu te donker geworden).
First_Unique: Leuk idee, maar is voor mij nog teveel neergezet. En het zwarte vlak is voor mij te aanwezig.
Nermal: Nette frisse foto's. Op foto 1 is het net jammer dat de huizen erdoorheen komen.
calico: Mooie foto en ook mooi dat de achtergrond sfeer geeft maar niet de aandacht vraagt.
Astor: Leuk shot, liefde tussen mens en dier, alleen vind ik de "witte buitenrand" minder mooi, maar dat is een kwestie van smaak in de nabewerking.
Astor: Leuke foto, mooie achtergrond, alleen zie ik alleen het halster die vraagt zoveel aandacht dat vind ik zelf persoonlijk erg jammer.

Pagina 32
Ilona: Wat een super schattige foto zeg!
Ilona: hahaha! wat een stiekemerd! goede timing!
Nadineex: WOW die eerste wat een mooie warme sfeer geeft dit. De 2e foto doet me dan weer minder.
DoxLover: Nee sorry deze foto doet me niets, hond is te centraal en gras neemt teveel aandacht dat de hond er niet eens op had hoeven staan.
Lauwttje: haha wat een leukerds. vind het zonder halster mooier, zeker met zo'n dikke vacht.
Goof: Wow mooie ogen van dat beest.
xTitanic: Let op de achtergronden (zie dat je geen keus had), maar vind het geen geslaagde foto.
Loontje_: Gave foto alleen zoals eerder is gemeld vind ik het onder d'r jurk niet zo mooi.
Julia: Hele aparte foto, weet nog niet wat ik ervan moet vinden wel een mooie soort sfeer weer meegegeven.
Goof: Foto 1 is het jammer dat het (voor mij) rechteroog donker wegvalt. en op de 2e foto is het erg zonde van die grote gele bal in zijn/haar mond.

Pagina 33
JNSW: Leuke hond, op de 1e foto mis ik wat scherpte en het wit is op sommige plekken overbelicht. Wel een super leuk koppie op de 2e foto.
Ilona: Ahhh wat een koppie.
Gianti: Leuke blik van de hond. Schattige pony, alleen vind ik de achtergrond nog te aanwezig.
Ilona: Gave actie foto! Leuk in de sneeuw.
Melissa1996: Wat een wollige pony haha… de 1e foto vind ik te centraal, te recht. 2e ga je al meer spelen met compositie.
jin_neke: De 1e foto is wel mooi, maar hoe is die nagewerkt? zie ook blauw/rode spikkels erdoorheen. de 2e foto doet met niet, erg rood en dezelfde soort spikkels erdoorheen? Teveel kleur toegevoegd?
dancer_: Leuk kiekje, maar vind de achtergrond erg storen ook met de auto's en dat hek.
JNSW: Leuk kindje, 1e foto vind ik erg leuk. Alleen bij de 2e lijkt alsof hij wat in zijn mond heeft.
jin_neke: Leuke foto's .. op de 1 foto geven de wolken een apart beeld zo bovenin een strookje. Jammer dat je op de 2e foto niet meer 2e paard ziet.
Loontje: Aparte foto, vind deze minder sterk dan je andere foto's. En waar komt ineens die mannen arm vandaan? (of iig dat lijkt zo, de voorste arm)
FemkeRoosje: Jammer dat ze gebogen wegloopt en niet een leuke spontane foto in de sneeuw waar we haar gezichtje ook zien :).

Zo ik ben weer bij :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:32

Loontje ik vind deze iets minder. Vind hem te druk, te paniekerig. Ik houd juist van jouw dromerige en (letterlijk) zweverige sfeer.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:29

Thx voor commentaar/advies! Ik ga er mee aan de slag.
Deze foto's heb gisteren gemaakt.
Afbeelding
icl. oor
http://img705.imageshack.us/img705/6928/d018097bmp.jpg

Hier zou die onder iets ruimen mogen, (Ik heb bewust gekozen om de foto van zo dicht te maken)
Afbeelding

Het was jammer dat er geen zonnetje was, dat had ze een stuk warmer gemaakt