[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:18

Oh, op die manier :') Ja, 't is gewoon met m'n Maccie gemaakt haha. Ga daar niet moeilijk voor doen.
Daarbij is de foto ook niet echt van dusdanige kwaliteit :')

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:26

Canon 650D ligt vanaf vandaag in de winkels.. En jongens.. wat een prijs, 849€ voor alleen de body, met kitlens 959€, daar heb je een 60d voor

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:45

En nog even een vraagje er achter aan, wat is het verschil tussen deze 2 lenzen, je kan toch in princip met elke lens macro fotograferen?
Tamron 18-200mm - f/3.5-6.3 XR Di II LD Macro - Canon
Tamron 55-200mm - f/4-5.6 Di II - Canon

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:54

Het verschil is het diafragma :) Verder weet ik het niet..
Maar de tamron lenzen worden niet echt aangeraden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:56

Verschillen zijn niet alleen het diafragma maar ook het bereik, en nee, met lang niet ieder objectief kun je macrofoto's maken. Eigenlijk met de genoemde Tamron ook niet "echt".

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:58

Ik ben geen fan van de goedkopere serie's van Tamron. Maarja, iedereen z'n ding denk ik maar zo.

Wat betreft die 650D, bespottelijk duur, en ik zie niet in waarom je voor dat geld een instapbody zou gaan kopen.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:05

Dus hier geen fan's van de Tamron.. Ik dacht juist dat ik een paar pagina's terug positieve reacties las over Tamron, zal wel verkeerd gelezen hebben.
Ik wil zelf de 600D kopen, maar twijfel eigenlijk ook nogsteeds met de 1100D.
Aangezien de 600D toch wel een paar honderd euro duurder is en ik eigenlijk toch ook wel een objectief erbij wil, zat ik er even naar te kijken.
Heb je aan de 600D eigenlijk genoeg aan de kitlens als je geen gekke dingen wilt doen? Of is het toch wel heel handig om dan een objectief erbij te kopen als je ook sportfoto's wilt maken?
Is er nog veel verschil merkbaar tussen de 600D en de 1100D met een zelfde objectief, afgezien van het menu?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:13

Je moet je meer focussen op je objectieven dan je bodies he, feitelijk zijn bodies alleen voor het opslaan nodig [:

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:15

Maar het kwaliteit tussen de foto's en het aantal opties verschilt niet veel tussen beiden met een 55-250 (?) objectief, of wel? Afgezien van het kunnen filmen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:17

Courses schreef:
Je moet je meer focussen op je objectieven dan je bodies he, feitelijk zijn bodies alleen voor het opslaan nodig [:

Een veredeld lensdopje die toevallig ook foto's kan maken. Mijn BG is vanmiddag binnen gekomen! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:30

Overweeg toch richting d5100 te gaan denken, meningen? :)

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 00:24

Wat vinden jullie van dit pakket (kon hem niet in het zwart vinden)
Canon EOS 1100D (Bruin) + 18-55mm IS II+ 55-250mm IS II voor €599
Of is dit geen goed objectief? (dan moet ik eigenlijk misschien in ander topic zijn, maar toch.. := )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 00:25

Prima set!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 00:55

Is een goed objectief, heb hem zelf ook en schiet er prima mee weg :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:12

Was gisteren bij saturn in Bocholt (Duitsland) en daar even advies gevraagd over fototoestellen.
En toen zei die verkoper dat er beeldstabilisatie oid in de lens zit. Nu zei hij dat als je zon pakket hebt met een tweede lens zoals bovengenoemd, dat er dan geen stabilisatie in de lens zit waardoor je minder scherpe foto's krijgt. Weten julie hier iets van?

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:28

pluisje88 schreef:
Was gisteren bij saturn in Bocholt (Duitsland) en daar even advies gevraagd over fototoestellen.
En toen zei die verkoper dat er beeldstabilisatie oid in de lens zit. Nu zei hij dat als je zon pakket hebt met een tweede lens zoals bovengenoemd, dat er dan geen stabilisatie in de lens zit waardoor je minder scherpe foto's krijgt. Weten julie hier iets van?

Dit pakket bedoel je?: Canon EOS 1100D (Bruin) + 18-55mm IS II+ 55-250mm IS II
IS is de stabilisator in de lens, als die IS er niet zou staan, dan zit er inderdaad geen stabilisator in de lens. Maar dat is hier niet het geval.
Stabilisator zorgt er inderdaad voor dat je camera makkelijker/(bijna)vanzelf scherp stelt. (corrigeer me als ik het fout heb)
Laatst bijgewerkt door Peer_hvj op 16-06-12 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:54

Peer_hvj schreef:
Stabilisator zorgt er inderdaad voor dat je camera makkelijker/(bijna)vanzelf scherp stelt.

???

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:01

Dat is onzin :) IS doet niets voor de scherpte van je foto: wat hetwel doet is het voorkomen van bewegingsonscherpte door het bewegen van je camera (bijvoorbeeld omdat je hand trilt). Her heb je echter alleen wat aan bij lange sluitertijden (die je bij bijvoorbeeld dieren al niet gebruikt) en als je zonder statief werkt bij die lange sluitertijden. Een lens zonder IS is dus prima te gebruiken bij sportfotografie :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:28

Peer_hvj schreef:
Of is dit geen goed objectief? (dan moet ik eigenlijk misschien in ander topic zijn, maar toch.. := )

Waar heb je deze gevonden?

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:02

pluisje88 schreef:
Peer_hvj schreef:

Waar heb je deze gevonden?

http://www.kamera-express.nl/product/ca ... 0mm-is-ii/
Ze hebben hem ook in het zwart, maar dan is ie €50,- duurder???

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:25

Hoi hoi,
Ik zou graag een eigen spiegelreflex camera willen kopen, nadat ik ongeveer drie jaar lang met de Sony Alpha 350 van mijn vader heb gefotografeerd. Echt nieuw ben ik dus niet in de fotografie en ik wil graag de vrijheid die ik met de Alpha heb, behouden. Denk aan het compleet zelf instellen zonder hier te veel beperkingen in te hebben. Nu wil ik liever een goede lens met een wat simpelere body, dus zat ik te denken aan de Canon EOS 1100D. Na behoorlijk wat reviews en specificatie's bekeken te hebben lijkt het me een prima camera, alleen vraag ik mij af in hoeverre het echt een beginners camera is en het de al wat verder gevorderde fotograaf belemmerd.
Helaas is mijn budget beperkt.
Wat denken jullie, doen of toch verder kijken?

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:45

Yeeeh fotomania bij mediamarkt:D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:37

Leonyr schreef:
Hoi hoi,
Ik zou graag een eigen spiegelreflex camera willen kopen, nadat ik ongeveer drie jaar lang met de Sony Alpha 350 van mijn vader heb gefotografeerd. Echt nieuw ben ik dus niet in de fotografie en ik wil graag de vrijheid die ik met de Alpha heb, behouden. Denk aan het compleet zelf instellen zonder hier te veel beperkingen in te hebben. Nu wil ik liever een goede lens met een wat simpelere body, dus zat ik te denken aan de Canon EOS 1100D. Na behoorlijk wat reviews en specificatie's bekeken te hebben lijkt het me een prima camera, alleen vraag ik mij af in hoeverre het echt een beginners camera is en het de al wat verder gevorderde fotograaf belemmerd.
Helaas is mijn budget beperkt.
Wat denken jullie, doen of toch verder kijken?

De 1100D is een prima body in dat opzicht. Zoals je hierboven al aangeeft, kan je beter een 'simpele' body hebben en een goede lens, dan andersom.
In dat opzicht dan ook, zou ik zeggen, lekker de 1100D kopen ( gezien Canon toch een iets ander besturingssysteem heeft als Sony ) qua instellen knopjes etc dan kan je dat eerst even lekker uitproberen.
Gewoon een 1100D kit, dus met een 18-55mm objectief erbij is voor in het begin prima :)
Na loop van tijd, als je denkt 'Ik loop tegen de beperkingen aan' kan je altijd nog upgraden naar een andere body, maar feitelijk zijn bodies er alleen maar voor het opslaan :)
Wat betreft de 'vrijheid' qua instellen, dat kan met elke DSLR, daar zijn ze voor gemaakt :D

Killyenn schreef:
Dat is onzin :) IS doet niets voor de scherpte van je foto: wat hetwel doet is het voorkomen van bewegingsonscherpte door het bewegen van je camera (bijvoorbeeld omdat je hand trilt). Her heb je echter alleen wat aan bij lange sluitertijden (die je bij bijvoorbeeld dieren al niet gebruikt) en als je zonder statief werkt bij die lange sluitertijden. Een lens zonder IS is dus prima te gebruiken bij sportfotografie :)

Daarbij is IS eigenlijk vrij overbodig. Tot dusver fotografeer ik nu zo'n 5 jaar, en heb echter nog nooit echt IS wel of niet gemist in objectieven.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:53

Voor de paardjes heb je idd geen IS nodig, maar het hangt af van wat voor soort fotograaf jij bent of je het nodig hebt. Doe je vaak bruiloften, feesten, partijen of concerten is het mss een ander verhaal. := Dan heb je niet alleen lichtsterk nodig, maar ook met IS. :=

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:10

Is dit een goed geheugenkaartje?
SanDisk Extreme HD SDHC, 16GB
Of wat raden jullie aan?