Daarbij is de foto ook niet echt van dusdanige kwaliteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pluisje88 schreef:Was gisteren bij saturn in Bocholt (Duitsland) en daar even advies gevraagd over fototoestellen.
En toen zei die verkoper dat er beeldstabilisatie oid in de lens zit. Nu zei hij dat als je zon pakket hebt met een tweede lens zoals bovengenoemd, dat er dan geen stabilisatie in de lens zit waardoor je minder scherpe foto's krijgt. Weten julie hier iets van?
pluisje88 schreef:Peer_hvj schreef:Wat vinden jullie van dit pakket (kon hem niet in het zwart vinden)
Canon EOS 1100D (Bruin) + 18-55mm IS II+ 55-250mm IS II voor €599
Of is dit geen goed objectief? (dan moet ik eigenlijk misschien in ander topic zijn, maar toch..)
Waar heb je deze gevonden?
Leonyr schreef:Hoi hoi,
Ik zou graag een eigen spiegelreflex camera willen kopen, nadat ik ongeveer drie jaar lang met de Sony Alpha 350 van mijn vader heb gefotografeerd. Echt nieuw ben ik dus niet in de fotografie en ik wil graag de vrijheid die ik met de Alpha heb, behouden. Denk aan het compleet zelf instellen zonder hier te veel beperkingen in te hebben. Nu wil ik liever een goede lens met een wat simpelere body, dus zat ik te denken aan de Canon EOS 1100D. Na behoorlijk wat reviews en specificatie's bekeken te hebben lijkt het me een prima camera, alleen vraag ik mij af in hoeverre het echt een beginners camera is en het de al wat verder gevorderde fotograaf belemmerd.
Helaas is mijn budget beperkt.
Wat denken jullie, doen of toch verder kijken?
Killyenn schreef:Dat is onzinIS doet niets voor de scherpte van je foto: wat hetwel doet is het voorkomen van bewegingsonscherpte door het bewegen van je camera (bijvoorbeeld omdat je hand trilt). Her heb je echter alleen wat aan bij lange sluitertijden (die je bij bijvoorbeeld dieren al niet gebruikt) en als je zonder statief werkt bij die lange sluitertijden. Een lens zonder IS is dus prima te gebruiken bij sportfotografie