)Dat meisje met de knuffel pony is echt heerlijk!
Ivonka die bewerking zag ik al van je op facebook, vind dit wel een van de mooiste die hebt gemaakt. zo subtiel en mooie verhoudingen!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dat de toren scheef staat vind ik juist wel wat hebben anders was het zo'n statisch beeld geworden. LisaDijk schreef:Hij heeft ergens wel wat mysterieus, maar ik zie vrijwel gelijk dat het HDR schieten van drie beelden niet goed gelukt is, aangezien de lucht zich heeft verdubbeld, dat vind ik erg jammer en verder is die wel HDR maar het had nog wel wat extremer gekund vind ikdat de toren scheef staat vind ik juist wel wat hebben anders was het zo'n statisch beeld geworden.
uh ik heb geen 3 beelden gebruikt maar 7 (heb een foto gemaakt in -3 -2 -1 0 +1 +2 +3) t waaide echt behoorlijk boven op het bergje en ik had mezelf verscholen met statief en camera achter een verrekijker geval waar je geld in moet gooien. en er was helaas gister wandel marathon en heb me echt tussen de hordes mensen moeten proppen en af en toe echt even vriendelijk moeten verzoeken om niet voor me camera te gaan staan 

waarschijnlijk doordat het zo hard waaide "waaien" de wolken ook sneller weg, helemaal als je dan 7 beelden schiet zijn de wolken op elke foto net weer even anders zijn, daardoor krijg je dit. als je 3 beelden zou schieten heb je al weer minder kans op dit probleem
Als je gebruik maakt van statief en Bracketing functie (AEB) op je 550D en kiest voor zelfontspanner zal camera 3 opnames achter elkaar maken en zit er ook weinig tijd tussen het verschuiven van de wolken en maakt dat de kans ook kleiner.
Voor 7 opnames moet je idd tussendoor wel wat dingen instellen. Dat is geloof ik klein voordeel van Nikon boven Canon. Canon heeft maar 3 exposures voor AEB.
LisaDijk schreef:7 beelden is nergens voor nodig, aan 3 heb je er genoegwaarschijnlijk doordat het zo hard waaide "waaien" de wolken ook sneller weg, helemaal als je dan 7 beelden schiet zijn de wolken op elke foto net weer even anders zijn, daardoor krijg je dit. als je 3 beelden zou schieten heb je al weer minder kans op dit probleem
heb ook geen idee hoe bracketing moet(heb ook weer eens ergens me boekje van me 550 ergens neer gelegd en nu kan ik em niet meer terug vinden) heb dit gewoon gedaan met statief en zelf instellen iedere keer de onder en overbelichting