[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:19

Agossie schreef:
Ik heb weer een verzoek gekregen om de "feed back voor de vorige 5" als regel te maken. Dit ga ik niet doen. Feed back geven blijft vrijblijvend en wordt absoluut geen verplichting in het topic, anders gaat het topic zijn doel voorbij. Zie ook mijn eerdere opmerking hierover.

Mee eens. Opzich een goede idee van de 5 voor je.. maar omdat het niet verplicht is om feedback te geven (wat ik begrijp) is het wel jammer dat de kans dus groter is dat je helemaal geen fb krijgt.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:21

magda_90 schreef:
[ [url=m/8i7Ooo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moest hem even delen hoor. O:)

die wilde ik ook al delen!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:34

Maaaarije schreef:
Agossie schreef:
Ik heb weer een verzoek gekregen om de "feed back voor de vorige 5" als regel te maken. Dit ga ik niet doen. Feed back geven blijft vrijblijvend en wordt absoluut geen verplichting in het topic, anders gaat het topic zijn doel voorbij. Zie ook mijn eerdere opmerking hierover.

Mee eens. Opzich een goede idee van de 5 voor je.. maar omdat het niet verplicht is om feedback te geven (wat ik begrijp) is het wel jammer dat de kans dus groter is dat je helemaal geen fb krijgt.

We kunnen ook afspreken dat je feedback heeft aan de 5 voor je die ook feedback geven. Dan krijg je als je zelf moeite steekt in feedback, die feedback ook terug. Dan oogst je wat je zaait. Wil je zelf graag feedback krijgen van de 5 na je. Steek je even moeite om het zelf ook te geven. Zo is niets verplicht, maar blijft het ook eerlijk?
Meer kan en mag natuurlijk altijd :P graag zelfs.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:36

Agossie schreef:

Ben ik het mee eens :) Ik denk dat ik persoonlijk zal afhaken. Deze week heb ik wat meer tijd dus probeer ik de hele lijst feedback te geven maar straks met studie, stage en werk vind ik het altijd wel fijn als ik gewoon een foto kan insturen maar er geen echte verplichting aan zit.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:37

Opzich een idee, maar ik heb afgelopen week ook snel alleen een oudere foto ingeleverd. De feedback ga ik nog maken. Omdat ik de foto's echt even goed wil bekijken. Dus ik kan me voorstellen dat het jammer is als je echt even druk bent, en alleen even een foto inlevert.. Niemand er iets over zegt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:40

Week 35.

Afbeelding

Ik zou het ook niet tof vinden als er een regel van gemaakt wordt. :o

S_imonee

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:57

Ik was ook altijd aardig fanatiek met feedback geven, maar heb het de laatste tijd erg druk, waardoor ik er gewoon niet aan toe kom.. Ik zou het persoonlijk ook niet fijn vinden als het een 'moeten' wordt.. Ik deed het puur voor mijzelf om anders naar foto's van anderen te kijken en daardoor ook anders naar mijn eigen foto's te kijken.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:00

Weer terug van vakantie, kon op het laatst geen foto's meer uploaden omdat ik geen internet dus hier mijn week 34 & 35.

34:
Afbeelding

35:
Afbeelding

Feedback op de 5 voor mij:

Bellatrix: Ik vind het jammer dat het paard er net niet helemaal op staat en ik vind de lucht overbelicht. Verder een hele mooie foto!
xxMaxxiee: Leuke foto, maar ik mis misschien een klein beetje kleur op de achtergrond.
Mariett: Hele gave foto! Supermooi & creatief.
Joysieee: Mooie foto! Kan er niks aan kritiek over zeggen.
S_imonee: Mooie foto maar ik vind het nest een beetje donker.
Laatst bijgewerkt door CastaMickey op 25-08-15 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:00

Haha Magda, geniaal tussendoortje :D

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:01

Ik vind er 2 kanten aan zitten (eerste 5 feedback geven).
Ik vind het niks omdat je er inderdaad een verpichting aan hangt , waar niet iedereen tijd voor heeft
Maar tegelijk ook een super idee omdat zo wel iedereen een feedback krijgt, en anders misschien gewoon niet.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:03

Ik zie dat veel mensen ook al feedback geven op de 5 mensen voor hun die dat zelf ook hebben gedaan. Lijkt me dat ieder dat voor zich kan bepalen. Merk wel dat er door die suggestie al veel meer mensen feedback geven en dat was het doel toch?

Week 35
Afbeelding
Stiekem van afgelopen weekend, maar aangezien ik er vorige week al 1 had geplaatst toch maar nu :)) Vorige week was het Sail in Amsterdam, dan moet je gaan varen natuurlijk. Erg mooie boten gezien en uiteraard ook gewoon genoten van het toch wel prachtige Amsterdam.

Feedback
xMaxxiee - Lastige foto. Hij is mooi scherp en de kleuren zijn ook prima. Maar ik mis een beetje een focus punt, wat de foto een heel stuk sterker zou maken. NU kan je bijvoorbeeld de ogen niet echt zien, waardoor mijn oog als eerste naar de halsband toegaat. Het lijkt me niet dat dat ook de focus behoorde te zijn?

Marriett - Leuk idee! Ik had denk ik liever iets minder schaduw willen zien, camera iets dichter bij de projector dus. Waarom koos je voor deze houding? Ik denk dat de foto intenser was geweest met open ogen. Alsnog een toffe foot hoor :j

Joysieee - Wat een leuk moment! Ik vind de foto iets groenig lijken. Probeer ook op de details te letten: de veeg op haar arm, de teugel voor de neus van het paard en het net afgesneden rokje maken het volledige beeld net iets rommelig. Je hebt een mooie, zachte sfeer te pakken in je foto.

SergeantRoos - Ik vind hem een beetje uit balans met het grote stuk donker onderaan. Zeker omdat het onscherp is: ik denk dat ik de scherpte liever iets naar voren had gezien. Nu is de foto erg donker, terwijl het juist zo'n mooi zomers moment is.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:56

Wat betreft 5 feedback geven, ik vind dat daar inderdaad ook 2 kanten aan zit. Dit als verplichting stellen zou ik sowieso niet doen, dus sta ook volledig achter agossie. In het begin heb ik hele lijsten feedback af gegeven elke week wel wat. Nu ben ik wat drukker en lukt het mij momenteel gewoon niet. Nu zie ik af en toe voorbij komen dat men alleen fb geeft op de foto's van diegene die ook zelf fb gegeven hebben voor hen, persoonlijk vind ik dat wel jammer omdat juist die personen die niet aan die 5 meedoen zelf misschien wel bezig zijn met de hele week feedback in een lijst neer te zetten, Die worden dan vergeten. :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:05

Er was een post van mij in een verkeerd topic terecht gekomen :P :

Maar dat is het mooie van als je afspreekt dat je het geeft aan de 5 mensen voor je die het ook gedaan hebben. Dan krijg je wat je geeft, waar me niks mis mee lijkt, maar er zit dan ook gene verplichting aan. Heb je geen tijd of wil je de feedback niet geven, dan doe je het niet, geen probleem, maar dan loop je ook het risico dat je overgeslagen wordt voor zelf feedback te krijgen.

Het is nu inderdaad ook jammer dat je zelf moeite steekt in feedback geven aan 5 mensen in de hoop zelf ook feedback te krijgen en er vervolgens 5 mensen het niet doen. Als iedereen feedback geeft aan degene die het ook doen, dan is het toch gewoon eerlijk?

Als iemand vermeld dat zijn feedback de volgende dag komt, ja dan neem je een risico. Ik zou je waarschijnlijk dan gewoon als 6de in mijn lijstje erbij in nemen. Maar je kunt niet alle situaties gaan lopen uitschrijven hoe iemand wel of niet zou moeten reageren.

Ik zou zeggen, vermeld het dan eventjes dat je dat gaat doen.

Ik zie het eigenlijk alleen maar als iets positiefs. Hiervoor werd er maar door 2 of 3 man feedback gegeven voor mijn gevoel en vaak kreeg je dan enkel "mooie foto" . Ja tuurlijk, ik vind het leuk dat je het een mooie foto vind, maar ik leer er niks van. Ik heb het gevoel dat met die 5 het mensen motiveerd om er toch even voor te zitten en echt zijn/haar best te doen voor die 5 en er nu veel meer feedback wordt gegeven. Wil je niet mee doen, prima, voel je niet verplicht, maar ja, ik vind het wel begrijpelijk dat mensen die er wel voor gaan zitten dan liever de feedback geven aan de mensen die er ook de 10 minuutjes voor nemen. Ga je de hele lijst doen, meld het dan even, maar doe het daarna dan ook. Een andere optie als je de hele lijst wilt doen, is dat je er ook voor kan kiezen om met plaatsen alvast de 5 voor je te doen, en dan later alsnog de hele lijst te plaatsen met het feedback dat je al gegeven had erbij van die 5.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:15

Week #35 :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:35

Ik zou absoluut niet willen dat het verplicht wordt of dat we dingen gaan afspreken, dat is nergens voor nodig. :n

Het is natuurlijk super als je feedback krijgt, en geeft, maar het is niet verplicht en dat zou het ook niet moeten zijn. Óók niet enkel de 5 mensen voor je, en ook niet de 'jij geeft geen feedback dus ik geef jou ook geen feedback' gedoe, dat vind ik gewoon ronduit kinderachtig. :+ Zo heb ik weleens een feedback gegeven waarmee ik ruim 2 uur bezig was, krijg ik dan maar 1x van 4 mensen commentaar? :P

Verder begint binnenkort voor de meeste school weer, andere mensen werken gewoon. Feestdagen komen er weer aan (jaja, sommige mensen zijn er druk mee) etc. Ik vind gewoon niet dat je het moet verplichten. Zou zonde zijn van het topic.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:37

Deetjeeuh schreef:
Ik zou absoluut niet willen dat het verplicht wordt of dat we dingen gaan afspreken, dat is nergens voor nodig. :n

Het is natuurlijk super als je feedback krijgt, en geeft, maar het is niet verplicht en dat zou het ook niet moeten zijn. Óók niet enkel de 5 mensen voor je, en ook niet de 'jij geeft geen feedback dus ik geef jou ook geen feedback' gedoe, dat vind ik gewoon ronduit kinderachtig. :+ Zo heb ik weleens een feedback gegeven waarmee ik ruim 2 uur bezig was, krijg ik dan maar 1x van 4 mensen commentaar? :P

Verder begint binnenkort voor de meeste school weer, andere mensen werken gewoon. Feestdagen komen er weer aan (jaja, sommige mensen zijn er druk mee) etc. Ik vind gewoon niet dat je het moet verplichten. Zou zonde zijn van het topic.

Helemaal mee eens, jij verwoord wat beter hoe ik er ook over denk :p.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:40

Deetjeeuh schreef:

Bedankt voor je post, anders had ik ongeveer hetzelfde getypt.

Daarnaast vind ik een puntje ook nog wel inhoudelijke feedback. Ik hecht veel waarde aan feedback, logisch en zie liever feedback van mooie foto maar dit of dit zou met beter kunnen. Vaak is het mooie foto, geen commentaar. Daar kan ik minder mee :o

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:54

Shiloh schreef:
We kunnen ook afspreken dat je feedback heeft aan de 5 voor je die ook feedback geven. Dan krijg je als je zelf moeite steekt in feedback, die feedback ook terug. Dan oogst je wat je zaait. Wil je zelf graag feedback krijgen van de 5 na je. Steek je even moeite om het zelf ook te geven. Zo is niets verplicht, maar blijft het ook eerlijk?

Vind ik geen goed idee want het is best sneu als je nog steeds gewoon fb wilt geven als de lijst er is, maar je hebt dan wel geen fb gekregen op jouw foto omdat je op het moment zelf geen fb hebt gegeven ...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:07

Feedback week 34
Ik geef altijd heel eerlijk en kritisch feedback. Vooraf dus alvast mijn excuses als dit te hard overkomt, ik bedoel het allemaal goed!

Ik lees de verhalen rond de foto expres niet, ik wil eerst de foto beoordelen op wat ik zie, zonder dat er een verhaal of titel aan vast hangt :)

Het is nu 12:35... Eens zien hoe lang ik hier over ga doen :Y)

Agossie: Mooie compositie gebruikt, foto ziet er interessant uit en is leuk om naar te kijken. Wel vind ik hem wat donker, dat is ook lastig zonder zon. Jammer ook dat de hond nat is. Verder zeker een nette plaat.

Anouska15: Lekker hippiesfeertje zit er in je foto. Ik vind de foto wel erg krap en ook vind ik het jammer dat haar voet er niet helemaal op staat. Nette plaat qua scherpte en zoals ik al zei vind ik de sfeer echt heel fijn.

Ash_: Leuke foto, vrolijke hondjes. Het is een mooi portret van de beide dieren en daarom vind ik hem niet heel bijzonder. De achtergrond is kaal en egaal en de foto is een beetje "perfect" gemaakt. Lijkt ook en beetje té scherp. Volgende keer eens spelen met compositie bijvoorbeeld en bloemetjes ofzo.

Asselruiter: Eigenlijk een beetje hetzelfde als de vorige foto die ik zag. Een goed portet, maar niet heel bijzonder. Kat zit netjes, foto is scherp maar verder is de foto niet heel interessant om lang naar te kijken.

Astor: Mooie, scherpe plaat. Wel jammer dat het kindje zo serieus kijkt, dat vind ik persoonlijk niet bij kinderen passen. Ook vind ik de compositie toch te gecentreerd.

_Balou: Lieve foto van de fjordjes zo. Foto lijkt niet helemaal scherp te zijn, dat is jammer. Verder vind ik het wel een mooie foto omdat hij lekker helder van kleur is en de achtergrond een mooie dof heeft, maar niet saai word.

Bellatrix: Deze lijkt enorm verscherpt te zijn, jammer. Ook vind ik het niet mooi dat de borst van het veulen er niet op staat en het halster lijd ook nogal af. Omzetting naar zwart wit voegt voor mij weinig toe. Eigenlijk vind ik de foto dus niet goed gelukt.

binky: Deze foto mist een hoop scherpte. Ook lijkt hij wat scheef te staan en mis ik kleur. De vogel kijkt leuk en je compositie is mooi. Probeer hier meer licht en kleur in te krijgen, zeker bij zo'n vogeltje.

Bumblehorse: Je copyright stoort enorm, maar als dit een evenement foto is snap ik dat je hem erop doet, doe ik zelf ook. De foto zelf is opsich goed gelukt. Lekker scherp en mooi licht voor een binnenbak. Wel stoor ik mij aan het feit dat de foto enorm scheef staat.

calice: Mooie zomerse plaat met een fijne scherptediepte. Ik mis wel scherpte op de vlinder zelf en ik vind het jammer dat de vlinder bijna in het midden van de foto staat.

crazy_horses: Apart onderwerp, foto zelf vind ik niet zo interessant. Door de herhaling van dezelfde bloemen kijk je eigenlijk overal en is er niet echt een punt die de aandacht trekt. De foto is een beetje druk en de scherptediepte gecentreerd.

CrazyIris: Mooie scherpe plaat. Prima portret waar je wel langer naar kijkt. Wel jammer dat er onderin weinig ruimte over is, ik had hier graag meer haar gezien nog. Zeker ook omdat je aan de bovenkant wel veel ruimte over hebt.

Dandy200: Mooie natuurplaat waar je lang naar kan kijken. Ik mis wel scherpte in de foto, dat is jammer. Ook lijkt de foto scheef te zijn. Verder wel hele fijne kleuren en fijn licht.

Eefsel2109: Mooie foto, oogt wel een beetje simpel. Onderwerp is netjes scherp en daarachter een mooie blurry achtergrond. Onderwerp is naar mijn mening toch wel te veel gecentreerd. Misschien voor de volgende keer wat scherptediepte creëren zoals calice in haar foto heeft, door iets ervoor onscherp te krijgen.

EskeGirl: Niet een hele spannende foto. Met alleen een vogel te zien ben je gauw klaar met kijken. Vogel is ook te gecentreerd geplaatst en is niet goed te zien omdat de foto wat donker is. Ook lijkt de foto niet helemaal scherp.

Fem: Heerlijk, vrolijke foto. Jammer dat het paard de ogen dicht heeft maar het meisje staat er heel vrolijk op. Misschien nog even kijken naar je compositie om die wat minder gecentreerd te houden en welllicht wat meer croppen zodat er niet zoveel loze ruimte ontstaat, vooral rechtsboven.

GerdjeHoran: Hele nette portretplaat. Het paard lijkt net iets te kauwen waardoor de neus en onderlip een beetje raar staan. Leuk gebruik van scherptediepte en verder ook fijn licht en fijne kleuren in de foto.

Gianti: Mooie plaat zo, alleen lijkt het model heel dik te zijn. Dit is ze volgens mij helemaal niet dus dat is erg jammer. Wellicht dat het met de kleding te maken heeft. Model staat er verder erg sprekend op en de ogen komen er mooi uit. Jammer dat de vingers er net zijn afgevallen.

glenstorm: Leuke actiefoto, jammer van de bewegingsonscherpte in het achterbeen. Ook is het jammer dat het hoofds van het paard erg donker is, evenals het gezicht van de ruiter.

Gub: Mooie plaat met fijne kleuren. Het lijkt alsof je de foto staand genomen hebt. Ik denk dat wanneer je meer op ooghoogte van je model komt dat dit fijner zal kijken. Foto is lekker scherp en fijn om naar te kijken verder.

HeavensLove: Mooie vogel dit. Mooie plaat ook, lekker scherp en de kleuren knallen er lekker uit. Ondanks dat er verder weinig spannends aan is vind ik de foto erg strak en modern. Je copyright vind ik wel aan de kleine kant. Je kan echt nog maar net lezen wat er staat. Ik zou deze dus wel iets groter gaan maken.

hilly200: Leuk zo'n oud autootje. Standpunt is mooi op ooghoogte, toch zou ik de auto liever van iets schuin opzij zien en minder gecentreerd in beeld. Zwart wit omzetting is een goede keus geweest en voegt zeker wat toe. Mooie plaat!
Je logo is niet heel goed te zien. Ik zou zorgen dat deze er net wat duidelijker op staat omdat het nu een beetje afleid.

horserider22: Geen hele bijzondere foto. Van de Eiffeltoren is het lastig om nog een foto te schieten die nog niemand heeft gemaakt, en bij deze vind ik het vooral erg storen dat er in elke hoek bosjes te zien zijn. Ook de scherpte vind ik niet heel fijn kijken.

horsesm: Fijne, warme plaat. Leuk scherptediepte gebruik al lijkt het diertje zelf op het koppie niet helemaal scherp te zijn. Ook vind ik het jammer dat het diertje er niet helemaal op staat.

Iejoorr: Van deze foto is van alles eigenlijk net te weinig te zien. Het moment is erg leuk, de staart boven water. Alleen zou het mooier zijn als de staart recht omhoog steekt. Ook vind ik het jammer dat je niet meer van het land wat erachter ligt hebt meegepakt. Meer ruimte bovenin en minder ruimte onderin zou de foto zeker interessanter maken. Verder vind ik de foto wat donker en door het vele water erg blauw worden.

Ingvild: Leuk effect, zo'n sprong met een zwarte achtergrond. Mooi weten vast te leggen, paard is mooi scherp. Wel vind ik het paard net wat te donker voor het mooie. Ook vind ik het jammer dat de peesbeschermer niet matcht bij het halster of de hindernis.

IsaCalixa: Mooi scherp, niet heel interessant. Oogfoto's zijn niet makkelijk, er zijn er zoveel van, dat het heel moeilijk is om ze nog interessant te maken om naar te kijken. Ik stoor mij hier toch aan de neusriem en vind het jammer dat de focus zo duidelijk op de ogen ligt.

ismy: Leuke vrolijke foto van een groepje vriendinnen. Jammer dat de foto staand is gemaakt, door de knieën geeft een mooier effect, zeker met het bospad erachter. Effect wat op de foto zit voegt zeker wat moois toe> Let er wel op dat de meiden niet te veel naar beneden kijken. Zeker de meest linkse krijgt hier een beetje een donker gezicht van.

jilinda: Als de foto 100% scherp was, had deze zo in een strand tijdschrift gekund. Leuk idee, heb ik nog niet eerder voorbij zien komen en de outfit heb je leuk met elkaar gematcht. Jammer vind ik wel de stipjes die bovenin te zien zijn. Ik denk dat de foto op tapijt gemaakt is? Wellicht de volgende keer echt strandzand opzoeken om nog meer in het thema te blijven.

Joysieee: Leuk gebruik van scherptediepte maar de foto is te flets. Hierdoor kijkt het niet fijn. Ook lijkt de pony op het hoofd scherpte te missen. Kleuren komen goed naar voren, maar pas op voor de overbelichting.

Killyenn: Hele mooie aangrijpende foto. Het is duidelijk dat het niet helemaal goed is met het kindje en de handen erbij geven een mooie sfeer. Ergens is het jammer van de slangetjes en dergelijke, maar toch stoort het niet. Mooie plaat!

k_m: Lijkt alsof de foto is omgezet naar zwart wit? Ik vind het niet een hele geslaagde plaat. Opsich qua compositie erg mooi en het is ook gelukt een paar sterren op de foto te krijgen, maar eigenlijk zijn het meer witte puntjes in de lucht dan dat je daadwerkelijk sterren ziet.

Lauraa: Dit vind ik een mooie. Heerlijk warm sfeertje en een mooi overzicht over de zee met in de verte bergen. Mooie scherptediepte zit erin. Eigenlijk niets op aan te merken.

Leonie_M: Leuk idee zo. Jammer dat de beren een beetje donker blijven, er valt niet veel licht op. Kleuren zijn mooi en de scherpte zit ook wel goed. Ik had wel graag wat meer ruimte aan de linkerkant gezien.

LinSa: Foto lijkt scheef te staan. Goed gebruik gemaakt van het bootje wat de foto meer diepte geeft. Wel jammer dat je hebt gekozen om het bootje in het midden te plaatsen.

LOVESUSHI: Leuk moment tussen moeder en zoon. Lijkt wel een waas over de foto te zitten, dit is jammer. Ook vind ik de foto te krap gekadert, zeker aan de bovenkant waar de aandacht toch naar toe gaat: Die hoed waar het kindje aan zit.

LoveUggs: Jammer van het galopmoment. Ik had een moment gekozen waar de hoeven het water raken. Foto lijkt ook wat scheef te zijn. Verder wel mooi scherp maar ik mis ook een beetje ruimte rechts en een beetje licht en kleur. Sowieso zou ik zulke foto's altijd horizontaal maken.

Maaaarije: Mooi moment tussen paard en eigenaar. Erg jammer van de neusriem de gedraait om het bakstuk zit en het uitstekende deel aan de onderkant. Ook vind ik de foto wat donker en kleurloos.

magda_90: Danbo! Erg leuk uitgevoerd dit idee. Lekker scherp en ook mooie kleuren. Geslaagde plaat!

manonfleur: Oei, deze foto had ik niet geplaatst en zou ik als ruiter niet blij mee zijn. Paard zou moeten piafferen? Van achter is er geen activiteit, ruiter zit er niet heel charmant op en prikt wat met de sporen. Geen geslaagde foto.

Mariett: Hele fijne sfeer in deze foto. Mooi moeder en kind moment vastgelegd en een leuk effect op de foto wat zeker wat toevoegt aan het beeld.

MarijeR: Een grappig geitje. Foto zelf is mooi scherp en heeft fijne kleuren en licht. Toch vind ik het niet prettig kijken. Lijkt alsof er maar net ruimte is voor het hele hoofd van de geit en daardoor oogt het erg krap allemaal.

marleen_a_a: Oei, donkere plaat dit. Leuk torretje, maar de uitvoering mist wat. Tor is erg gecentreerd op je foto wat jammer is, ook mis ik echt kleur en licht in de foto.

M_M_F: Mooie concoursplaat, net moment van het paard gekozen. Wel mis ik licht en kleur. Ook lijkt de foto niet helemaal scherp.

monbyou: Je logo vind ik erg groot en daarom ook storen in de foto. De foto zelf is best netjes, gebeurd niet zoveel. Paard kijkt slaperig en lijkt scheef te staan. Ik had meer van de borst erop gezet.

MyHu: Mooi landschapsoverzicht zo met mooie dieptewerking door de bergen. Fijn licht. Wellicht wel wat meer ruimte onderin in plaats van zoveel lucht.

MZorro: Mooie blik van de hond, ogen staan er mooi op. Lijkt wat onscherp te zijn. Wel mooie dieptewerking van bovenaf. Misschien volgende keer niet zo gecentreerd plaatsen maar toch meer ruimte nemen en er een andere compositie bij zetten.

Nefertarie: Mooooi! Fijne sfeer, fijne scherpte en mooi licht! Omzetten naar zwart wit voegt ook wat toe en het kindje kijkt lekker vrolijk. Misschien wat veel ruimte bovenin? Goed gelukt in ieder geval.

NESCAFE: Lijkt meer een schilderij dan een foto dit. Als foto vind ik hem dan ook niet geslaagd omdat het voor mijn gevoel gewoon geen foto meer is. Als schilderij vind ik hem best mooi door het effect wat gebruikt is. Maar dit is totaal niet mijn stijl.

Paard_Aap: Leuk neusje, niet heel geslaagde foto. Foto is vanuit een hoger standpunt gemaakt waardoor de benen goed zichtbaar zijn en ook zeker afleiden van het onderwerp, je neusje. Het zwart witte voegt wel een leuke sfeer toe.

PrimaDonna_: Jouw foto wilt bij mij niet laden helaas.

Revanches: Best leuk om dit moment vast te leggen maar de foto is naar mijn mening niet gelukt. Het paard staat er nogal raar op en heeft rare verhoudingen vanwege je standpunt. Ook de ruiter zit er niet heel fijn op en het is jammer dat de foto zo krap is, zeker aan de bovenkant. Foto is wel mooi scherp en heeft fijn licht en kleurgebruik.

Robin_Rikkie: Mooie scherpe plaat maar niet heel interessant. Een leuk portret, mooi licht maar de compositie maakt de foto wat saai, net als de bijna egale achtergrond.

rosslover: Mooi springmoment, maar de houding en vooral het haar van de ruiter leid enorm af. Foto oogt een beetje ruizig en kan wat meer kleur en licht gebruiken.

SalliBalli: Mooi actieshot, het stofwolkje is een leuk toevoegsel. Paard lijkt niet helemaal scherp te zijn en ik vind het jammer dat ook deze weer erg gecentreerd is. Fijne kleuren. had wat lichter gemogen maar is niet storend.

Sanne_com: Foto lijkt wat scheef te staan. Erg mooie kleuren en een apart onderwerp. Mooi scherp ook. Nette plaat. Wel vind ik het vierkante jammer. Hierdoor is het echt een hele gecentreerde plaat geworden.

SergeantRoos: Mooie sfeer, fijn licht en fijne kleuren. Wel vind ik de foto krap aan de bovenkant, het riet had hier wat meer ruimte mogen hebben en ik vind het jammer dat je de zon gecentreerd hebt.

SharonPlugge: Leuk familieportret maar de oudste (moeder?) kijkt een beetje raar met de mond. Zwart wit geeft een leuk effect zo en door de drie meiden is het geen gecentreerd beeld. Je logo valt helemaal niet op, hier zou ik even naar kijken.

Shiloh: Grappig onderwerp, mooi abstract vastgelegd. Kleur en scherpte zit goed, evenals het licht. Qua compositie vind ik het jammer dat de foto bovenin krap is. Goed gelukt wel, interessante plaat.

showteam: Lieve foto, mooi zo tussen hond en mens. Wel wat gecentreerd, maar fijne scherpte, kleuren en licht.

Sicayes: Hmm deze foto had veel sterker gekund. Allereerst vind ik het erg jammer dat het meisje zo schuin kijkt en dat ze het paard vasthoud. Ik zou het paard los laten staan met teugels op gelijke hoogte. Met het haar van het meisje zo afgesneden lijkt het wel alsof het zo lang als rapunzel is. De foto vind ik dus te krap gekadert. Lijkt niet helemaal scherp maar is niet storend. Ik vind de foto net niet. Jammer, had een zeer sterke plaat kunnen zijn denk ik.

S_imonee: Ook hier weer het gecentreerde beeld wat ik erg jammer vind. Ook is het jammer dat de ooievaars in het donker staan, de foto lijkt tegen de zon in genomen. Fijne kleuren en lekker scherp, dat wel.

Sodeletuut: Mijn gevoel zegt: instagramfoto. Leuk zo'n silhouet, maar het paard zelf is niet scherp. Het vierkante voegt opsich wel wat toe, maar de rand eromheen had ik weggelaten. Best een mooie foto, maar zoals ik al zei eigenlijk een instagramplaat.

SternPhoto: Drukke achtergrond, paard lijkt onscherp en heel veel ruimte om het paard heen. Jammer, het paard valt eigenlijk helemaal weg. Meer croppen en letten op de scherpte.

Suuszels: Mooie scherptediepte. Het jurkje van het meisje leid bij mij enorm af, veel te druk naar mijn mening. Meisje lijkt een hoop plezier te hebben maar de man lijkt totaal ergens anders te zijn met zijn gedachten. Mooi vastgelegd maar de modellen staan er nog niet helemaal lekker op.

taarss: Foto lijkt een hoop ruis te hebben, waardoor de vogel een beetje vies word. Lijkt namelijk dat deze wit hoort te zijn maar nu is ie nogal gelig. Mooi scherp wel, niet heel interessant of spannend.

tesseke: Mooi moment, lekker sfeertje maar de kleding van de vrouw leid enorm af. Veel te druk en past naar mijn mening totaal niet bij het paard. Ook vind ik het jammer dat het hoofd van het paard niet zichtbaar is. Verder mooie plaat, lekker scherp en een fijne sfeer.

TeSzZz: Lekker zomers en vrolijk. Had wat meer scherptediepte in gekund. Vlinder is lekker scherp en fijn licht en fijne kleuren. Leuk met de compositie gespeeld zo.

Tigress: Kat lijkt niet scherp. Ook vind ik de kat wat ongelukkig afgesneden aan de onderkant en de halsbandjes storen wat. Wel een fijn sfeertje, lijkt een aparte kleurwaas over de foto te zitten.
Ook jouw logo vind ik dusdanig klein dat het een storende factor word. Zou hier echt naar kijken.

Tivara: Leuke plaat, kan zo bij de verkoop van een huis of landgoed bij wijze van spreke. Mooie kleuren en het licht is ook fijn. Ik vind hem wel net wat te krap, zeker rechts waar toch een paar blaadjes van de boom af vallen.

xMaxxiee: Foto is mooi scherp. Achtergrond is lekker groen, foto is niet overbelicht maar toch ook niet zo spannend. Hond staat in het midden, oog valt een beetje weg. Zijportret vind ik niet heel geslaagd eigenlijk.

XxLiEsJuHhxX: Ja, mooie plaat, fijn licht en goed scherp. Ik vind de positie van het model alleen een beetje te gesloten. Ik zie ze liever wat meer open. Meer lengte in de benen en niet voorover gebukt. Leuke compositie wel.

Ylvy: Leuk portret van de twee hondjes. Wel vind ik de foto te krap en te gecentreerd qua compositie. Kleur en licht ziet er goed uit, evenals de scherpte.

Zo. En toen was het 14:06 :') Ik hoop dat jullie wat aan deze feedback hebben. Ik ben zelf altijd enorm kritisch op mijn foto's, alles kan beter, dus dat ben ik bij jullie ook geweest _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:08

Enne. Zullen we ophouden over het hele feedback verhaal? Geef gewoon feedback op wie je wilt en wanneer je wilt, en laat het daarmee klaar zijn :) Vind het jammer dat er telkens weer zo'n discussie op gang komt omtrent het feedback geven, wat toch geen regel gaat worden in dit topic :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:09

Marjoow schreef:
Enne. Zullen we ophouden over het hele feedback verhaal? Geef gewoon feedback op wie je wilt en wanneer je wilt, en laat het daarmee klaar zijn :) Vind het jammer dat er telkens weer zo'n discussie op gang komt omtrent het feedback geven, wat toch geen regel gaat worden in dit topic :=

Helemaal mee eens! +:)+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:11

HeavensLove schreef:
Shiloh schreef:

Vind ik geen goed idee want het is best sneu als je nog steeds gewoon fb wilt geven als de lijst er is, maar je hebt dan wel geen fb gekregen op jouw foto omdat je op het moment zelf geen fb hebt gegeven ...

Zoals ik daarna al zei. Dan meld je het even. Ik zou je dan gewoon opnemen in mijn lijst feedback. Sterker nog, ik heb laatst iedereen feedback gegeven tussen mijzelf en de 5 voor mij die het ook gedaan hadden. Puur omdat ik het zelf sneu vind mensen over te slaan, maar ook dat ik het sneu vind dat mensen die zelf moeite steken in feedback geven het niet terug krijgen.

Ik vind het niet kinderachtig om te geven en te nemen. Ik geef feedback, ik krijg het ook graag terug. En ja, ik baal wel als ik net de pech heb omdat degene na mij dat niet doen. Dan is dat toch geen rare suggestie.

Ik snap gewoon niet waarom er zo negatief en gepikeerd over gedaan wordt. Er wordt veel meer feedback gegeven dan ervoor, dat is toch alleen maar positief! Als je niet wilt, dan doe je het toch niet. Er is toch niemand die zegt dat je moet. Het is toch logisch dat er wat vragen en suggesties zijn over hoe zoiets aan te pakken dat zo veel mogelijk mensen happy zijn.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:22

@Marjoow bedankt voor je feedback! Ik zet er meestal eigenlijk ook foto's op waar ik nog een beetje over twijfel, dat ik zelf niet zie wat er anders aan kon bijvoorbeeld, maar dat er iets nog niet klopt :) Vandaar dat ik het sowieso handig vind als anderen dat opmerken en dat ik daar de volgende keer op kan letten.

Ga ook even weer 5 mensen feedback geven :D

@xMaxxiee: De foto is mooi scherp, maar verder vind ik de compositie niet zo interessant om naar te kijken. Ik denk dat ik wat meer omgeving en meer van de hond had meegepakt.

@Bellatrix: Ik vind je bewerking altijd een beetje hard, maar het is wel je eigen stijl. Ik vind de belichting en de compositie mooi :) Had trouwens het vliegje wel even weggehaald!

@CastaMickey: Foto van het vuurwerk is mooi op het goede moment genomen, had hem alleen denk ik meer gecropt. Foto van de hond lijkt niet helemaal scherp te zijn, deze had ik ook vanaf een lager standpunt genomen.

@Killyenn: Met wat voor camera heb je deze foto genomen? Lijkt van een oude compact ofzo te zijn, door het vintage effect. Vind het wel wat hebben :)

@Eefsel2109: Leuke foto, ook op het goede moment genomen. Zou denk ik nog iets meer spelen met nabewerking om bijv de kleuren iets interessanter te maken/de beer meer eruit te laten springen :)

Week 35

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:28

Shiloh schreef:
HeavensLove schreef:

Zoals ik daarna al zei. Dan meld je het even. Ik zou je dan gewoon opnemen in mijn lijst feedback. Sterker nog, ik heb laatst iedereen feedback gegeven tussen mijzelf en de 5 voor mij die het ook gedaan hadden. Puur omdat ik het zelf sneu vind mensen over te slaan, maar ook dat ik het sneu vind dat mensen die zelf moeite steken in feedback geven het niet terug krijgen.

Ik vind het niet kinderachtig om te geven en te nemen. Ik geef feedback, ik krijg het ook graag terug. En ja, ik baal wel als ik net de pech heb omdat degene na mij dat niet doen. Dan is dat toch geen rare suggestie.

Ik snap gewoon niet waarom er zo negatief en gepikeerd over gedaan wordt. Er wordt veel meer feedback gegeven dan ervoor, dat is toch alleen maar positief! Als je niet wilt, dan doe je het toch niet. Er is toch niemand die zegt dat je moet. Het is toch logisch dat er wat vragen en suggesties zijn over hoe zoiets aan te pakken dat zo veel mogelijk mensen happy zijn.

Er word meer feedback gegeven omdat mensen het vakantietijd is. Ik heb liever dat mensen kritisch naar de foto kijken en dan feedback geven, dan degene die maar even gauw feedback geven waardoor je dus "Mooie foto." krijgt en meer niet. Feedback waar je geen klap aan hebt...

En dat er nu zo negatief en gepikeerd gereageerd word komt omdat dit niet de eerste keer is dat je dit aanhaalt en dat het (naar mijn mening) een beetje door de strot geduwd word om feedback te gaan geven. Meerdere mensen hebben al aangegeven hier geen tijd voor te hebben (of geen zin!) en Agossie heeft al meerdere malen aangegeven dat er geen regel van gemaakt word. Waarom moet er dan toch nog over doorgegaan worden?? Ik ben net anderhalf uur bezig geweest en heb iedereen van uitgebreid feedback voorzien. Ik verwacht heus niet dat iedereen nu ineens net zulk uitgebreide feedback aan mij gaat geven hoor. Als je dat gaat verwachten kun je er maar beter mee kappen want dat gaat toch niet gebeuren.

Laat het rusten en laat ieder toch voor zich bepalen of die wel of geen feedback geeft.. Of open even een apart topic zodat we het er hier niet meer over hoeven te hebben :)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:31

Marjoow, bedankt voor je fb, alleen het is de tante :D Ik moet eerlijk bekennen dat dit een gevalletje is mislukte foto, te leuk om te laten liggen. haha. Maar of je het echt wat vind is een smaakskwestie, klant was er in ieder geval blij mee.