[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:42

Bumblehorse schreef:
MZorro schreef:
Bumblehorse: Leuke actiefoto! De horizon heb je denk ik schever gemaakt zodat het paardje opwaartser springt? Mooi scherp en misschien kan je het touwtje nog wegwerken?

Dankje, horizon is een toevalligheid, al durf ik wel meer schuine horizons te creëren :)
Het touwtje heb ik zelf ook nog over gedacht, maar aangezien het echt op de wedstrijd erbij hoorde, uiteindelijk toch niet gedaan. :)

Grappig dat de horizon toevalligheid is. Ik weet nog niet of ik hem bij deze foto vindt storen. Ik vind hem wel heel scheef, maar aan de andere kant past het wel bij de beweging van het paard. Touwtje is dan je eigen keuze en logisch vanwege de wedstrijd, al had ik hem zelf weggewerkt denk ik, omdat ik het touw vind afleiden van het paard. Verder vind ik het gewoon een hele mooie actiefoto! :)

GerdjeHoran schreef:
MZorro schreef:
GerdjeHoran: Hele mooie foto! Alle twee de modellen staan er prachtig op! De billen van het paard zijn wat overbelicht, maar dat is het enige. Verder prachtige modellen ^^

dat was me nog helemaal niet opgevallen! goed dat je het zegt ;)

Heb ik soms ook! Dan ben je zo bezig met iets of let je even op hele andere dingen! :)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:45

Week 34:
Mijn moeder met onze hoogbejaarde (15) Border Collie Mazzel. Mazzel is inmiddels bijna volledig blind en doof, ook het lopen/opstaan gaat steeds lastiger. Desondanks zit ze nog vol levenslust en is ze gek op onze aandacht <3
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:02

Week 34
Afbeelding

Mijn tante en nichtjes op het strand :)

horses_m

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:05

Dit is mijn eerste keer hier :P Ik zag dat je nog voor het eerst kon inzenden tot maximaal 1 oktober dus vandaar :)

Is het goed als ik mijn feedback geef als de lijst van heel week 34 er staat ?

Week 34:

Afbeelding

Een foto gemaakt in Burgers Zoo afgelopen woensdag :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:08

MZorro schreef:
tesseke: Hele mooie foto vind ik dit. De aandacht wordt goed naar het onderwerp getrokken en ik vind hem gewoon heel mooi. Wel lijk er ruis in te zitten, of lijkt dat alleen zo?

Dank je voor je feedback. Er zit inderdaad ruis in Door de filter. Ik vond het bij deze foto wel mooi, maar foor de facebookupload is de ruis verergerd helaas.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:19

Mijn week 34
Deze keer geen dier maar een mens. Aanstaande vrijdag ga ik een bruiloft fotograferen dus weer eventjes erin komen. :)
Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:23

Ik heb m via hier geüpload denk dat het daaraan ligt ? Want hij is normaal wel scherp.
Ik zie nu alleen dat ik de lantaarn ven vergeten weg te halen.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:27

Week 34
Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:32

Gub, leuke foto! Ik vind het zelf jammer dat de hond (met name zijn kop) wat wegvalt, maar je hebt het moment natuurlijk niet altijd voor het kiezen.

XxLiEsJuHhxX, mooi! Ik had wel liever gezien dat de lucht en het achterste deel van het grasveld wat minder licht waren.

horsesm, wat een leuk diertje! Mooi scherp ook op de kop.

SharonPlugge, wat een ontzettend leuke foto! Persoonlijk had ik liever een heeeel klein beetje meer contrast erin gehad, vind het nu net wat flets ogen.

showteam, wat een ontzettend gaaf oudje! (de hond natuurlijk := ) Hij staat er echt heel leuk op.

Mijn week 34

Afbeelding

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:40

ik ben momenteel al een tijdje aardig inspiratieloos -O- maar probeer nog steeds heel eigenwijs door te blijven gaan met potw

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:42

Mijn week 34. Ben niet tevreden maar wilde net weer een oude foto inleveren

Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:07

CrazyIris schreef:
ismy schreef:

Haha bedankt! Ik gebruik de VSCO filters nu in lightroom, echt een aanrader, veel sneller dan alles met de hand. En dan pas ik alles nog na naar smaak en kleur echtheid.

Waar vind je de vsco filters? I kzou die ook graag gebruiken. Zijn dat die VSCO FILM? :)

klopt die inderdaad. Gewoon op http://www.vsco.com

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:14

Afbeelding
Week 34

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 22:18

De samenvatting van week 34 - 2015:

Agossie verzamelt hier
Anouska15
Ash_
Asselruiter
Astor verzamelt hier
_Balou
Bellatrix verzamelt hier
binky
Bumblehorse
calice
crazy_horses
CrazyIris verzamelt hier
Dandy200 verzamelt hier
Eefsel2109
EskeGirl
Fem verzamelt hier
GerdjeHoran verzamelt hier
Gianti
glenstorm verzamelt hier
Gub verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
hilly200 verzamelt hier
horserider22
horsesm
Iejoorr
Ingvild
IsaCalixa
ismy
jilinda
Joysieee
Killyenn
k_m
Lauraa
Leonie_M
LinSa
LOVESUSHI verzamelt hier
LoveUggs
Maaaarije
magda_90 verzamelt hier
manonfleur verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marjoow verzamelt hier
marleen_a_a
M_M_F
monbyou
MyHu verzamelt hier
MZorro
Nefertarie
NESCAFE verzamelt hier
Paard_Aap verzamelt hier
PrimaDonna_ verzamelt hier
Revanches
Robin_Rikkie verzamelt hier
rosslover verzamelt hier
SalliBalli
Sanne_com verzamelt hier
SergeantRoos
SharonPlugge
Shiloh verzamelt hier
showteam
Sicayes verzamelt hier
S_imonee verzamelt hier
Sodeletuut
SternPhoto
Suuszels verzamelt hier
taarss
tesseke
TeSzZz verzamelt hier
Tigress verzamelt hier
Tivara verzamelt hier
xMaxxiee
XxLiEsJuHhxX
Ylvy

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:19

Oh oliebol! Vergeten foto in te leveren! Voor het eerst in 33 weken ;(

Edit:
Hierbij alsnog mijn week 34:

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 22:42

Ik kan het nog net wijzigen. Je komt dus nog op de lijst.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:45

Pfiew haha. Dank je wel!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:29

Feedback van de 5 voor mij:

S_imonee: leuk gecompositioneerd! (is dat een woord? :') ) Ik vind de ooievaars alleen een beetje donker in verhouding van de lucht, je zou ze nog wat lichter kunnen maken met de camera-raw filter in ps of gewoon in lr :)

Sodeletuut: lastig te beoordelen, zo te zien is het geen camerafoto. De kleuren en compositie van het paard vind ik wel mooi. Het randje spreekt mij wat minder aan, is het toevallig een instagram foto?

Leonie_m: je idee vind ik erg leuk, maar ik denk dat het mooier was geweest als je de beren nog wat verder van de schutting had gezet. Dan was er waarschijnlijk nog meer diepte in de foto gekomen.

Jilinda: leuk! Ik hou altijd wel van die kledingfoto's. Het sfeertje past goed bij de kleding.

Sergeantroos: leuk idee, maar waar ligt de focus op? Ik kan geen echt scherp punt vinden..

Mijn week 35, zo getwijfeld wat ik in ging zenden, maar het is toch deze geworden:
AfbeeldingIMG_0416 by joysende, on Flickr
Als je erop klikt kun je hem ook op Flickr bekijken, op de donkere achtergrond komen de kleuren wat beter tot zijn recht en is hij de originele scherpte :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:43

k_m schreef:
Kiki ik vind het een mooie foto, misschien beetje te veel voorgrond. Vind het vaak ook zonde dat je logo zo bombastisch is. :)

Jij bent top +:)+
Ik zit er al vanaf een begin tegen aan te hikken dat ik mijn logo niet leuk vind en een andere wil, maar steeds heb ik geen zin om iets te maken. Dankje voor de schop onder m'n kont met extra motivatie :D

Iedereen bedankt voor de feedback!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:35

Wauw Agossie, het is je toch weer mooi gelukt! Respect :)

Mijn week 35
Afbeelding

En mijn feedback voor de 5 mensen voor mij:

jilinda
Leuke foto! Rechtsbovenin misschien nog ietsjes te veel grond. Het ziet er voor mij echt uit als een 'outfit' foto voor een blog. Leuk gedaan met het zonnebrilletje erbij en je hebt er een leuke filter overheen gedaan! De kwaliteit ziet er wel een beetje korrelig uit, of was het een mobielfoto?

Leonie_M
Wat een leuk idee! De achtergrond vind ik zelf iets te druk, je had beter in bijvoorbeeld een parkje kunnen gaan zitten, dan zag je de achtergrond iets meer 'bokeh-achtig'. Nu is hij nog vrij scherp ;)
Verder vind ik de houding van de beren wat te veel naar boven gericht, maar het is denk ik ook moeilijk om ze te positioneren! Ze kijken nu wat meer 'naar de lucht' in plaats van naar elkaar of naar jou.

Sodeletuut
Een mooie foto! Jammer van de kwaliteit (mobiel foto?) en van het stipje zo boven de neus (het zwarte stipje). Het lijkt alsof er filters met een mobiele app (aviary?) overheen zijn gegooid, onder andere met de bomen die onscherp zijn aan de randjes en de hele rand van je foto.
Ook heb je de foto van iets te dichtbij genomen, probeer verder weg te staan en dan in te zoomen. Als je dit met een iPhone hebt gemaakt is dat misschien wel een beetje lastig ;)
De lucht is prachtig!

S_imonee
Voor mij iets te veel ruimte onderaan de foto, de vogels zitten nu een beetje boven het midden en dan kijk je daar niet direct naar. Ik vind ze ook ietwat donker.
Wel een mooi moment die je daar hebt vastgelegd! Ze kijken helemaal naar elkaar enzo :)

Joysieee
Ook een mooi moment! De achtergrond is mooi helder, met een mooie bokeh. Ik had hem zelf nog iets gecropt.
Ook zit er een klein beetje viezigheid op haar arm, maar dit kan je makkelijk wegwerken :)
Haar houding vind ik persoonlijk een beetje gek 'naar voren gebogen', omdat ze met haar handen op de neus zit. Misschien was het mooier geweest als haar hele lichaam iets dichter bij het paardje had gestaan en de handen bijvoorbeeld onder de neus ;)
Een erg gave foto!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:35

Mariett, heel gaaf! Hoe heb je dat gedaan?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 10:21

Ik heb weer een verzoek gekregen om de "feed back voor de vorige 5" als regel te maken. Dit ga ik niet doen. Feed back geven blijft vrijblijvend en wordt absoluut geen verplichting in het topic, anders gaat het topic zijn doel voorbij. Zie ook mijn eerdere opmerking hierover.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:37

Tivara schreef:
k_m schreef:
Kiki ik vind het een mooie foto, misschien beetje te veel voorgrond. Vind het vaak ook zonde dat je logo zo bombastisch is. :)

Jij bent top +:)+
Ik zit er al vanaf een begin tegen aan te hikken dat ik mijn logo niet leuk vind en een andere wil, maar steeds heb ik geen zin om iets te maken. Dankje voor de schop onder m'n kont met extra motivatie :D

Iedereen bedankt voor de feedback!

Haha super leuk dat je zo reageert! Ik durfde het haast niet zeggen omdat ik het niet fijn vind iets wat af te breken, dus heel blij met jou reactie! :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:03

@Marriet Erg mooie foto, echt niks op aan te merken!
@Joysie Mooie foto, voor mijn gevoel mist er alleen nog iets aan kleur ofzo. Je achtergrond is mooi kleurrijk wat compenseert met de zwart-witte modellen. Maar die kleuren komen er net niet helemaal uit.
@Simonee Ontzettend leuke foto! Persoonlijk vind ik die blaadjes op de voorgrond wel wat storend. Maar het onderwerp maakt dat wel weer goed. Echt leuk :)
@Sodeletuut Leuke foto, mooi gemaakt. Ik denk alleen dat hij zonder het kader en het vervagen langs de randen nog net wat mooier en sprekender was geweest.
@Leonie M Wat een schattige foto! Ik vind hem echt heel lief haha. Hij lijkt alleen niet helemaal scherp te zijn op de beertjes?
@Sergeantroos Prachtige foto, niks op aan te merken!
@Gub Mooie kleuren in de foto, en mooi scherp!
@Liesjuh Mooie foto, alleen vind ik de lucht in deze foto nogal fel, waardoor je een beetje met je ogen gaat zitten knijpen. Maar wel een hele mooie compositie!
@Horsesm Leuke foto, oogje is echt super scherp, heel gaaf! En de kleuren springen er ook heel mooi uit
@Sharonplugge Wat een ontzettend leuke foto! Het plezier spat ervanaf :D

Ik hoop dat jullie iets aan mijn feedback hebben, zoals jullie waarschijnlijk lezen ben ik er niet goed in :')

Hier mijn week 35, ik kon eigenlijk slecht kiezen haha:
Afbeelding
Ik verzamel hier

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:08

Afbeelding

Moest hem even delen hoor. O:)