Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
K.imberly schreef:@DaniBanani: ja, dat bedoel ik met filterlensgeval haha. Mijn vader zei dat het wel verstandig is om de lens te beschermen tegen invloeden van buitenaf.
Bagheera_206 schreef:Lenzen zijn belangrijker dan de body. Met dat budget kun je misschien beter kijken naar 1100D met goede lenzen dan 550D met lenzen combi die jij noemt. Andere optie blijft natuurlijk ook body met alleen kitlens kopen en later een goede telezoom bij te kopen. Verschil merk je meer in lenzen dan in bodiese.
Bagheera_206 schreef:Sorry.Had niet doorgeklikt in je profiel.
Dan kun je mss beter voor 1100D gaan met die combi en rest van geld lekker op zak houden en opzij zetten vooral als je het een leuke hobby gaat vinden en hogere eisen aan je materiaal gaat stellen.
Alwiene schreef:And that's where you (and so many others) are wrong.Wel of geen uv-filter is denk ik gewoon een persoonlijke keuze. Zolang je maar niet klakkeloos gelooft dat je het nodig hebt. En, erg belangijk, áls je kiest voor wel een UV filter kies dan wel voor een kwaliteitsfilter, een goedkoop filter van 2 tientjes gaat ten koste van de kwaliteit van je foto's! Wanneer je alleen de kitlens erbij wil nemen in eerste instantie kun je je afvragen of de prijs van een goed UV filter wel in verhouding is met de waarde van je kitlens.