sunny_90 schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe camera en veel foto-plezier ermee!
Dank je wel alvast.... maar ik ga hem pas later halen, hoor! Ik heb alleen nog maar gekeken, toch zouden ze de camera voor mij in de gaten houden!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sunny_90 schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe camera en veel foto-plezier ermee!
Dyonne schreef:Bonjoy, ik denk dat je op de kitlens snel uitgekeken ben bij de paarden.
Ik heb een goedkope 55-200, en die komt er vrijwel niet af bij de paarden.
Wel zal die in de toekomst vervangen worden door een beter objectief.
Nouks schreef:x_Marr schreef:Tja als je op autofocus alles doet zie ik het nut van een SLR niet, vind dat je daarmee toch eigenlijk handmatig scherp moet stellen
....Hmmmm, rare opmerking, het spijt me. Waarom vind je dat je met alles op AF doen er weinig nut meer is voor een SLR? Autofocus is niet voor niets ontwikkeld en in de laatste zeg maar 20 jaar flink verbeterd...
Daarnaast; lenzen en camera's van tegenwoordig zijn er niet meer echt op gebouwd om handmatig mee scherp te stellen. Met de oude manual focuslenzen kon je tenminste nog zien of het scherp was of niet, dat is nu stukken lastiger. Daarnaast is de AF tegenwoordig vaak dusdanig snel en precies dat je het met MF niet na zult doen.
Mijns inziens staat een SLR voor kwaliteit, snelheid en correctheid, plus de mogelijkheid lenzen te wisselen en hiermee voor iedere situatie de lens te kunnen gebruiken die noodzakelijk is/jou het meest helpt/jou de beste resultaten geeft in een bepaalde situatie. Het gebruik van manual focus staat daar los van, lijkt me.
Overigens ben ik nu wel benieuwd naar wat foto's (+ scherpstelkunsten) van je. Heb je toevallig ergens een topic met wat foto's of een website oid?
x_Marr schreef:Ik had de 400d body gekocht, en heb er ook de kitlens bij genomen
Erg goede oefenlens, en zo slecht zijn de foto's niet
sunny_90 schreef:x_Marr schreef:Ik had de 400d body gekocht, en heb er ook de kitlens bij genomen
Vind ik ook niet![]()
Ik heb ook alleen maar een body met de kitlens en ben heerlijk (vooral met zo'n mooi weer) aan het oefenen!![]()
Vind de foto's helemaal niet slecht hoor.
Natuurlijk kunnen ze met een telelens nog veel mooier worden, maar ik vind dit prima om mee te beginnen.
Nouks schreef:Zo leer je nog eens wat bij Bokt!De camera zelf, zonder lens
sunny_90 schreef:x_Marr schreef:Ik had de 400d body gekocht, en heb er ook de kitlens bij genomen
Vind ik ook niet![]()
Ik heb ook alleen maar een body met de kitlens en ben heerlijk (vooral met zo'n mooi weer) aan het oefenen!![]()
Vind de foto's helemaal niet slecht hoor.
Natuurlijk kunnen ze met een telelens nog veel mooier worden, maar ik vind dit prima om mee te beginnen.
[***] schreef:Waarom vind je dat je met alles op AF doen er weinig nut meer is voor een SLR? Autofocus is niet voor niets ontwikkeld en in de laatste zeg maar 20 jaar flink verbeterd...
x_Marr schreef:Nou het is niet voor niks een kitlens
Sloomheid? Waarmee?
Tja als je op autofocus alles doet zie ik het nut van een SLR niet, vind dat je daarmee toch eigenlijk handmatig scherp moet stellen
Je kan voor die prijs geen objectief verwachten met een zeer goed bereik
Nouks schreef:x_Marr schreef:Tja als je op autofocus alles doet zie ik het nut van een SLR niet, vind dat je daarmee toch eigenlijk handmatig scherp moet stellen
....Hmmmm, rare opmerking, het spijt me. Waarom vind je dat je met alles op AF doen er weinig nut meer is voor een SLR? Autofocus is niet voor niets ontwikkeld en in de laatste zeg maar 20 jaar flink verbeterd...
Daarnaast; lenzen en camera's van tegenwoordig zijn er niet meer echt op gebouwd om handmatig mee scherp te stellen. Met de oude manual focuslenzen kon je tenminste nog zien of het scherp was of niet, dat is nu stukken lastiger. Daarnaast is de AF tegenwoordig vaak dusdanig snel en precies dat je het met MF niet na zult doen.
Mijns inziens staat een SLR voor kwaliteit, snelheid en correctheid, plus de mogelijkheid lenzen te wisselen en hiermee voor iedere situatie de lens te kunnen gebruiken die noodzakelijk is/jou het meest helpt/jou de beste resultaten geeft in een bepaalde situatie. Het gebruik van manual focus staat daar los van, lijkt me.
Overigens ben ik nu wel benieuwd naar wat foto's (+ scherpstelkunsten) van je. Heb je toevallig ergens een topic met wat foto's of een website oid?
vonneke schreef:pfff ik moet echt een cursus volgen.... jullie foto's zijn geweldig mooi, en van de mijne komt nog niet veel terecht