[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:49

sunny_90 schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe camera en veel foto-plezier ermee! Knipoog

Dank je wel alvast.... maar ik ga hem pas later halen, hoor! Ik heb alleen nog maar gekeken, toch zouden ze de camera voor mij in de gaten houden!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:04

Dyonne schreef:
Bonjoy, ik denk dat je op de kitlens snel uitgekeken ben bij de paarden.
Ik heb een goedkope 55-200, en die komt er vrijwel niet af bij de paarden.
Wel zal die in de toekomst vervangen worden door een beter objectief.

Oke, ik zag wel topics met voorbeeldfoto's die met de gewone kitlens waren gemaakt, en die vond ik nog niet eens zo verkeerd Tong uitsteken

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:00

Actiefoto's ofzo zou nog wel kunnen. Maar portret vind ik een telelens veel prettiger.
Neemt niet weg dat je met de kitlens kunt beginnen natuurlijk.Ja

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:09

Ik had de 400d body gekocht, en heb er ook de kitlens bij genomen Ja
Erg goede oefenlens, en zo slecht zijn de foto's niet Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:12

Nouks schreef:
x_Marr schreef:
Tja als je op autofocus alles doet zie ik het nut van een SLR niet, vind dat je daarmee toch eigenlijk handmatig scherp moet stellen Knipoog

....Hmmmm, rare opmerking, het spijt me. Waarom vind je dat je met alles op AF doen er weinig nut meer is voor een SLR? Autofocus is niet voor niets ontwikkeld en in de laatste zeg maar 20 jaar flink verbeterd...

Daarnaast; lenzen en camera's van tegenwoordig zijn er niet meer echt op gebouwd om handmatig mee scherp te stellen. Met de oude manual focuslenzen kon je tenminste nog zien of het scherp was of niet, dat is nu stukken lastiger. Daarnaast is de AF tegenwoordig vaak dusdanig snel en precies dat je het met MF niet na zult doen.

Mijns inziens staat een SLR voor kwaliteit, snelheid en correctheid, plus de mogelijkheid lenzen te wisselen en hiermee voor iedere situatie de lens te kunnen gebruiken die noodzakelijk is/jou het meest helpt/jou de beste resultaten geeft in een bepaalde situatie. Het gebruik van manual focus staat daar los van, lijkt me.

Overigens ben ik nu wel benieuwd naar wat foto's (+ scherpstelkunsten) van je. Heb je toevallig ergens een topic met wat foto's of een website oid?

O zo, ja dat snap ik wel Ja
Zal vanmiddag even wat foto's bij elkaar zoeken van mij (zit nu op school).

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:02

x_Marr schreef:

Vind ik ook niet Lachen
Ik heb ook alleen maar een body met de kitlens en ben heerlijk (vooral met zo'n mooi weer) aan het oefenen! Ja
Vind de foto's helemaal niet slecht hoor.
Natuurlijk kunnen ze met een telelens nog veel mooier worden, maar ik vind dit prima om mee te beginnen. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:30

sunny_90 schreef:
x_Marr schreef:

Vind ik ook niet Lachen
Ik heb ook alleen maar een body met de kitlens en ben heerlijk (vooral met zo'n mooi weer) aan het oefenen! Ja
Natuurlijk kunnen ze met een telelens nog veel mooier worden, maar ik vind dit prima om mee te beginnen. Lachen

Oké... en wat is een body? Verward Verward Verward Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:35

De camera zelf, zonder lens Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:37

Nouks schreef:
De camera zelf, zonder lens Knipoog
Zo leer je nog eens wat bij Bokt! Haha!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:38

De fotos van de Fuij finepix S5700 doen het niet, ik bezit over deze camera en wil eventueel wel een topic voor hier aanmaken. Knipoog

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:28

sunny_90 schreef:
x_Marr schreef:

Vind ik ook niet Lachen

Dat wil ik dus ook Tong uitsteken Eerst beetje beginnen en wennen met de camera, en misschien later nog een lens erbij kopen Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:40

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:43

.. srry verkeerde topic..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:44

Patriciavt, wat bedoel je met "de diameter van mijn lens"? Bedoel je het aantal milimeters dat erbij staat? Dat is voor als je er eventueel een filter op wil schroeven, de filtermaat. Maakt voor de camera niet uit hoe groot de filtermaat is.

Marr: ik kijk even. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:47

Marr; netjes hoor. Wat je wel ziet is dat de scherpte soms net iets verkeerd ligt. Heb je je camera (zoeker) wel afgesteld op een eventuele kleine oogafwijking?

Wel ben ik hier nog even naar benieuwd:

[***] schreef:
Waarom vind je dat je met alles op AF doen er weinig nut meer is voor een SLR? Autofocus is niet voor niets ontwikkeld en in de laatste zeg maar 20 jaar flink verbeterd...

Plus naar de reden waaróm je alleen MF gebruikt behalve "dat het hoort". In het geval van die close-ups van de kat kan ik het me goed voorstellen, in de rest van de foto's iets minder...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:50

Tja misschien wel omdat ik het gewoon gewend ben hoor, vind zelf dat als jij zelf scherpstelt dat je dan meer zelf de foto 'maakt', heb namelijk ook eens foto's gemaakt met de analoge slr van mijn moeder, daar kan je natuurlijk ook niet op een knopje drukken zodat de camera voor je scherpstelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:09

Mja klopt. Maar zoals ik al aangaf: 't is niet voor niets dat de AF zo veel is geperfectionaliseerd tijdens de afgelopen 20 jaar en de camera's van nu zijn niet echt meer op MF gebouwd. Maar natuurlijk is het voornamelijk wat je zelf fijn vindt... Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:10

x_Marr schreef:
Nou het is niet voor niks een kitlens Tong uitsteken
Sloomheid? Waarmee?
Tja als je op autofocus alles doet zie ik het nut van een SLR niet, vind dat je daarmee toch eigenlijk handmatig scherp moet stellen Knipoog
Je kan voor die prijs geen objectief verwachten met een zeer goed bereik Knipoog

ik heb de camera net 3 keer in me handen gehad, het enigste wat ik tot nu toe doe is zelf me sluitertijd etc instellen. en ik vind die kitlens gewoon bagger, volgende week kan ik weer even oefenen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:11

Nouks schreef:
x_Marr schreef:

....Hmmmm, rare opmerking, het spijt me. Waarom vind je dat je met alles op AF doen er weinig nut meer is voor een SLR? Autofocus is niet voor niets ontwikkeld en in de laatste zeg maar 20 jaar flink verbeterd...

Daarnaast; lenzen en camera's van tegenwoordig zijn er niet meer echt op gebouwd om handmatig mee scherp te stellen. Met de oude manual focuslenzen kon je tenminste nog zien of het scherp was of niet, dat is nu stukken lastiger. Daarnaast is de AF tegenwoordig vaak dusdanig snel en precies dat je het met MF niet na zult doen.

Mijns inziens staat een SLR voor kwaliteit, snelheid en correctheid, plus de mogelijkheid lenzen te wisselen en hiermee voor iedere situatie de lens te kunnen gebruiken die noodzakelijk is/jou het meest helpt/jou de beste resultaten geeft in een bepaalde situatie. Het gebruik van manual focus staat daar los van, lijkt me.

Overigens ben ik nu wel benieuwd naar wat foto's (+ scherpstelkunsten) van je. Heb je toevallig ergens een topic met wat foto's of een website oid?

kan alleen maar amen zeggen, als het werkelijk geen nut zou hebben dan zou het er niet opzitten.
ik vind het wel prima zo op AF Ja

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:55

Hallo, ik wil een digitale camera kopen. Maar ik heb niet zo veel verstand van camera's. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
dit zijn mijn eisen;

Goede actie foto's
Mooie potret foto's
goede zoom
€100-€200
filmpjes
uiterlijk maakt niet uit
zelf is mijn Kodak plotseling stuk gegaan, en bij mijn vriedin het zelfde verhaal, dus liever geen kodak.
rond de 6 - 7 mega pixel.

Zef had ik deze al gevonden;

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... m&N=73+125
nu kwamen deze camera's wel in de buurt van wat ik zocht.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:01

Fujifilm Finepix S5700 hoor ik erg goede verhalen over Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:25

pfff ik moet echt een cursus volgen.... jullie foto's zijn geweldig mooi, en van de mijne komt nog niet veel terecht

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:24

vonneke schreef:
pfff ik moet echt een cursus volgen.... jullie foto's zijn geweldig mooi, en van de mijne komt nog niet veel terecht

Volgens mij staan er op internet ook ergens cursussen Knipoog Ik dact dat ik laatst een keer een link zag langs komen Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:06

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke camera, waar ik mooie foto's mee kan schieten. Portret, beweging, niet alleen van dieren maar ook van mensen en andere. Een beginner, dus liefst een camera die niet té moeilijk is, maar die ik wel een tijdje kan gebruiken en waar ik mooie plaatjes mee kan schieten. Mijn budget is tot €300.
Ik heb er ook aan zitten denken om een tweedehands te kopen (misschien), iemand ervaringen mee? Lijkt dit een goed idee?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:08

Mij hebben ze aangeraden om niet een tweedehands te kopen, tenzij je er zoveel verstand van hebt om kleine 'gebreken' etc. te zien. Je weet niet wat er met zo'n camera is gebeurd, en hoeveel foto's enzo er mee zijn genomen. Misschien is hij wel een keer op de grond gevallen ofzo, waardoor hij niet meer optimaal werkt.