[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:38

Oke top bedankt voor de tip! Ik ga toch ook maar eens lightroom beginnen uitzoeken, hoor van velen dat het echt enorm handig is!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:59

Asselruiter schreef:
Shiloh schreef:
Waar werk je in Asselruiter? In lightroom? In lightroom zou je dat met de klonen of retoucheren toch wel netjes weg moeten krijgen denk ik.

Ik heb zowel LR als PS maar werk momenteel in PS. Ik heb het geprobeerd maar ik ben nog niet zo goed in dat klonen en retoucheren ☺

Ik heb het eens geprobeerd in LR en het is inderdaad niet zo heel erg ingewikkeld. Ik zal deze week wel even een filmpje maken van hoe ik dat aan zou pakken met jou foto en die naar je sturen als je dat leuk vind? In PS heb ik het nog nooit gedaan, maar dat wil ik ook best even proberen en als filmpje sturen.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:28

Week 34, eens wat anders geprobeerd.
Afbeelding

Anouska15: 33, prachtige plaat met mooie kleuren!
34, leuke foto, iets lichter had ik hem mooier gevonden denk ik :) .

LOVESUSHI: Hele mooie spontane foto! Vind de zwart-wit omzetting ook heel erg geslaagd.

k_m, Het idee vind ik erg leuk, wel vind ik hem een iets te donker geheel.

Iejoorr, Jammer dat de foto wat grauw oogt.

SalliBalli, Prachtige scherpe plaat!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:56

Citaat:
Marleen a_a: hij is eigenlijk een tikje te donker! Verder kan je eens proberen te werken volgens de gulde snede (daar vind je veel van op het internet) dan worden je beelden net dat tikje interessanter.

Dat is een tip waar ik echt wat aan heb ! Dit ga ik even oefenen ! Bedankt !
Ik vond het donker met het contrast juist erg leuk , maar dit is denk ik een kwestie van smaak.

Bedankt !

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:03

k_m schreef:
Salina: mooi moment te pakken gekregen, heel zonde van de omgeving (hekken en drollen :') )

Yup mee eens! Helaas was er geen andere omgeving om het paard los te gooien. En al die hekken weg fotoshoppen begin ik niet aan :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:12

Afbeelding
Mijn POTW

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:40

POTW

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:46

Shiloh schreef:
Asselruiter schreef:
Ik heb zowel LR als PS maar werk momenteel in PS. Ik heb het geprobeerd maar ik ben nog niet zo goed in dat klonen en retoucheren ☺

Ik heb het eens geprobeerd in LR en het is inderdaad niet zo heel erg ingewikkeld. Ik zal deze week wel even een filmpje maken van hoe ik dat aan zou pakken met jou foto en die naar je sturen als je dat leuk vind? In PS heb ik het nog nooit gedaan, maar dat wil ik ook best even proberen en als filmpje sturen.

Dat is ontzettend lief dat je dat wil doen, dat zou ik echt leuk vinden. Dank je +:)+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:00

Mijn week 34 (Een oudere foto, deze week niet gefotografeerd.. Veel gewerkt, en snotverkouden/uitgeblust)...
Afbeelding

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:02

ismy schreef:
k_m schreef:
Ismy ik zag die kleurtjes en ik dacht al gelijk dat jij het zou zijn! En dat is heel positief (je mag mij altijd je bewerkingsopties doorsturen als je daar zin in hebt haha)

Haha bedankt! Ik gebruik de VSCO filters nu in lightroom, echt een aanrader, veel sneller dan alles met de hand. En dan pas ik alles nog na naar smaak en kleur echtheid.

Waar vind je de vsco filters? I kzou die ook graag gebruiken. Zijn dat die VSCO FILM? :)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:12

week 34

Afbeelding

het idee van het feedback geven aan 5 mensen voor je vind ik een erg fijn idee! sommige mensen doen het echt goed door alle mensen voor zich feedback te geven tot ze 5 mensen hebben die ook 5 mensen feedback hebben gegeven!

Glenstorm: ik vind de kleuren wat te donker maar verder gave foto!

Tivara: hele mooie foto! Ik vind het gaaf dat je het groen van de boom en het gras nog goed kan zien maar dat de boom tegelijkertijd toch wel een silhouet is.

Gianti: prachtige foto! Mooi hoe je de achtergrond niet helemaal zwart hebt gemaakt

Ismy: ik heb al vaak gezegd dat ik een enorme fan ben van je stijl! Deze keer ook weer alleen ik vind de personen iets te donker

marleen_a_a: je hebt een leuk onderwerp gekozen maar ik vind hem teveel in het midden. Ook is hij wat donker

SalliBalli: gaaf gedaan en mooi scherp! De horizon lijkt wel een tikkie scheef

Iejoorr: wauw! Waar heb je deze foto gemaakt? ik vind de compositie mooi en de keuze om hem vierkant te maken is ook goed

k_m: je moet goed kijken om de horizon te zien dus ik zou het lichte stuk nog iets lichter gemaakt hebben

LOVESUSHI: wat een leuke spontane foto! Niks aan toe te voegen

Anouska15: week 33: de vlinder is mooi scherp en verder een prachtige foto
Week 34: leuk thema! Bewerking is ook mooi maar misschien iets te donker

Calice: ik weet niet precies wat ik van de foto vind. Hij lijkt veel ruis te hebben was dat ook de bedoeling? Verder had ik graag wat meer van het lijfje van de vlinder gezien en nu zit de waas er overheen

Revanches: de kleuren zijn erg helder en je hebt een mooi moment te pakken!

Sternphoto: ik vind de foto wat rommelig… hij is wel op het juiste moment genomen maar het is teveel groen.

Fem: wat een heerlijk moment heb je daar te pakken!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:50

Op de Morfologie wedstrijd voor PRE's

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:54

@bumblehorse: was dit de bedoeling? Want ik vind het echt niet fijn ogen. Het grote logo is omdat het een evenement is?

gerdjehoran: heel mooi! Zachte nabewerking ook!

fem: opzich vrolijk beeld maar een klein beetje 'saai' qua compositie ook. Maar wel leuke foto voor het meisje zelf natuurlijk!

sternphoto: oei deze is echt niet scherp bij mij.. En het groen is ook heel fel uitgevallen hier!

Revanches: toffe foto! Lijkt vrij vlak zonlicht en dat heb je er mooi uit weten te bewerken, fijne sfeer!

Calice: hij lijkt niet helemaal scherp hier, maar van kleur is hij wel heel zacht en fijn!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:04

Week 34

Afbeelding

Een foto van een afscheidsshoot. Helaas facebookkwaliteit.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:16

Mijn week 34:
Afbeelding
Een bok voor de bokkewagen tijdens het oogstfeest in het dorp.
Was er eigenlijk voor de roofvogelshow maar die was op het laatste moment afgezegd.
Verder alleen een bruiloft gefotografeerd deze week maar die foto's kan ik niet online zetten.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:53

k_m schreef:
@bumblehorse: was dit de bedoeling? Want ik vind het echt niet fijn ogen. Het grote logo is omdat het een evenement is?

Het is een morfologie wedstrijd, ze lopen dan aan de longe en kunnen soms heel onstuimig en heet worden. Dit is trouwens een 4 jarige PRE hengst.
Logo inderdaad voor het evenement :)

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:00

Ik vind minimaal 5 feedback geven ook een heel fijn idee! Dan is de druk wat minder en is het goed te doen!

Eerst mijn feedback :)

MarijeR: Grappige foto en iets unieks volgens mij! Leuke speelse compositie ook! :)

tesseke: Hele mooie foto vind ik dit. De aandacht wordt goed naar het onderwerp getrokken en ik vind hem gewoon heel mooi. Wel lijk er ruis in te zitten, of lijkt dat alleen zo?

Bumblehorse: Leuke actiefoto! De horizon heb je denk ik schever gemaakt zodat het paardje opwaartser springt? Mooi scherp en misschien kan je het touwtje nog wegwerken?

GerdjeHoran: Hele mooie foto! Alle twee de modellen staan er prachtig op! De billen van het paard zijn wat overbelicht, maar dat is het enige. Verder prachtige modellen ^^

Fem: Plezier op de foto vind ik zo mooi en dat is hier duidelijk te zien! De compositie kan beter denk ik door een wat lager standpunt te kiezen en misschien nog wat te croppen, zodat het onderwerp niet midden op de foto staat, maar verder vind ik dit een prachtig beeld!

SternPhoto: Het paardje lijkt onscherp en de omgeving vind ik heel onrustig. Naar mijn mening is de timing van de galopsprong wel goed! :)

Revanches: Kleuren en scherpte vind ik heel mooi! Eens wat anders zo van achter en fijn dat je het oog van het paard nog ziet. Leuke uitsnede, maar niet zo mijn smaak volgens mij :o

calice: Ik vind het gebruik van kleuren en zo het gebruik van DOF echt heel erg leuk! Hier val ik voor haha! Vooral als er ook met de voorgrond gespeeld wordt! Er lijkt wel veel ruis in de foto te zitten, klopt dit?

En dan mijn foto :)

Week 34

Afbeelding

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:05

MZorro schreef:
Bumblehorse: Leuke actiefoto! De horizon heb je denk ik schever gemaakt zodat het paardje opwaartser springt? Mooi scherp en misschien kan je het touwtje nog wegwerken?

Dankje, horizon is een toevalligheid, al durf ik wel meer schuine horizons te creëren :)
Het touwtje heb ik zelf ook nog over gedacht, maar aangezien het echt op de wedstrijd erbij hoorde, uiteindelijk toch niet gedaan. :)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:10

Mijn week 34

Afbeelding
Ik verzamel hier.

Ik zou graag willen weten wat jullie van deze uitsnede vinden? Hadden jullie iets meer omgeving willen zien, of vinden jullie het prima zo?

Steeds als ik iemands foto zie, denk ik iets, maar dan wordt precies hetzelfde al genoemd (soms letterlijk hetzelfde), en dan heeft het niet echt meer veel nut :P.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:13

Ik sta te popelen voor week 35! Vrijdag een heeeeele leuke shoot gehad met een prachtige hond :o
En ik zal vanaf nu ook proberen om feedback te geven! De grote vraag is of jullie er iets aan hebben, aangezien 90% veel beter is :+

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:14

week 34 :)
Afbeelding
sorry, deze week geen tijd voor feedback..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:16

Week 34. Helaas via FB ivm tijdgebrek. Net pas thuis en was brand uitgebroken op mijn werk
Afbeelding

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:27

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:33

Ik loop een tikje achter ivm trouwen en huwelijksreis, maar hier komen ze dan.

Week 32 - Kolasin, Montenegro
Afbeelding

Week 33 - Nationaal park Durmitor, Montenegro
Afbeelding

Week 34 - Kotor, Montenegro
Afbeelding
(het water is echt zo blauw, en helaas is de horizon scheef. Weet niet hoe ik dat recht kan trekken in photoshop?)

Mijn feedback komt er morgen aan.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:39

MZorro schreef:
GerdjeHoran: Hele mooie foto! Alle twee de modellen staan er prachtig op! De billen van het paard zijn wat overbelicht, maar dat is het enige. Verder prachtige modellen ^^

dat was me nog helemaal niet opgevallen! goed dat je het zegt ;)