Ik ben ook maar weer eens op zoek naar tips voor een goede camera. Sinds ik verhuisd ben en praktisch in de dierentuin woon, ben ik weer actief aan het foto's maken. Momenteel gebruik ik de bridge camera van mijn vriend, een Lumix. Op zich een prima dingetje, maar ik erger me kapot aan de traagheid en het feit dat de lens gewoon niet heel prettig is. Voor dichtbij en stilstaande onderwerpen is hij prima, maar veraf en bewegen is gewoon... Nee.
Dus. Op zoek naar een spiegelreflexcamera met telelens. Ik ben een enorme cameranoob momenteel, mijn vorige camera was een Nikon, ik heb ook andere camera's gebruikt, maar met Nikon kwam ik het mooiste weg.
Eisen:
- Nikon
- Telelens met een flinke zoom, merk maakt me niet zo veel uit, maar voorkeur gaat denk ik wel naar Nikkor.
En dat was het wel. Ik fotografeer voornamelijk dieren, of eigenlijk enkel dieren. Voor mij is het belangrijkste dat de foto's ook op afstand goed scherp zijn, en dan bedoel ik ook echt scherp. Ik moet bij wijze van op 500 meter afstand nog de vlieg op de neus van de leeuw scherp kunnen vastleggen. Tevens moet de camera snel reageren, snel scherpstellen en de foto maken. De huidige camera is helaas net te traag waardoor vooral dieren in beweging altijd wazig zijn. Iets wat ik niet kan handelen

Budget: Is er niet echt. Ik ben een hobby fotograaf (dat blijft ook zo) en ik ben daarom dus niet op zoek naar body's en lenzen a la Jacob Melissen, maar het hoeft ook geen bodemsegment te zijn. Zo rond de 1500 euro moet denk ik best een goede camera + lens te vinden zijn. Goedkoper is natuurlijk mooi, maar wanneer mijn droomcamera een paar 100 duurder is, laat ik 'm er ook niet om staan.