Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Ik zou ook niet zo snel nog een camera van 10 jaar oud aanschaffen... hoe goed ook, techniek gaat vooruit en vooral, je zit ook met 10 jaar aan mechanische slijtage.
Ik heb weinig verstand van Canon aangezien ik met Nikon fotografeer. De enige Canon die ik uitgebreid in mijn handen heb gehad was de 6D2 en ik vond het een erg jammere camera. Het is echt een instap fullframe en ik denk dat er qua cropcamera’s betere exemplaren zijn voor minder geld. Ik vond hem erg simpel en vooral ISO en kleurbereik vond ik matig. Als deze camera al beter presteert op papier, dan zou ik daar toch over nadenken.
Nee, je zult ISO 3200 weinig gebruiken, maar het zegt wel iets over een ISO van 800. Iets waar ik nog wel eens op uitkom. Je hebt bruikbare ISO 800, maar ook ergerlijke.
Snelheid is ook niet alles en volledig afhankelijk wat Je wilt fotograferen. Voor portret- en landschapsfotografie heb je weinig fps nodig. Wel een goed kleurbereik. Wil je snelbewegende onderwerpen fotograferen dan is het wel van belang.
En fullframe is niet zaligmakend. Voor landschappen is het prachtig! Voor portret is het mooi. Voor wildlife bijvoorbeeld juist weer niet. De meeste wildlife fotografen die ik ken fotograferen met snelle cropcamera’s omdat je meer mm’s uit je lenzen haalt.
Ik denk dat de nuance in het midden ligt; er zijn geen slechte camera’s. Wel slechtere keuzes wat betreft doel en verwachtingen en wat een camera kan bieden.
loulou schreef:[ [url=m/hBAQi6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is iso 12800 ( was een foutje, camera net nieuw en op auto iso staan) maar je ziet er dus niks van. En deze foto komt uit mijn Google cloud opslag, dus nogal wat kwaliteit verlies.
Als je nu voor nieuw gaat zou ik zeker naar systeem camera’s kijken, dat is toch de toekomst...
LuckyReining schreef:maaikemuis schreef:Ik zou ook niet zo snel nog een camera van 10 jaar oud aanschaffen... hoe goed ook, techniek gaat vooruit en vooral, je zit ook met 10 jaar aan mechanische slijtage.
Ik heb weinig verstand van Canon aangezien ik met Nikon fotografeer. De enige Canon die ik uitgebreid in mijn handen heb gehad was de 6D2 en ik vond het een erg jammere camera. Het is echt een instap fullframe en ik denk dat er qua cropcamera’s betere exemplaren zijn voor minder geld. Ik vond hem erg simpel en vooral ISO en kleurbereik vond ik matig. Als deze camera al beter presteert op papier, dan zou ik daar toch over nadenken.
Nee, je zult ISO 3200 weinig gebruiken, maar het zegt wel iets over een ISO van 800. Iets waar ik nog wel eens op uitkom. Je hebt bruikbare ISO 800, maar ook ergerlijke.
Snelheid is ook niet alles en volledig afhankelijk wat Je wilt fotograferen. Voor portret- en landschapsfotografie heb je weinig fps nodig. Wel een goed kleurbereik. Wil je snelbewegende onderwerpen fotograferen dan is het wel van belang.
En fullframe is niet zaligmakend. Voor landschappen is het prachtig! Voor portret is het mooi. Voor wildlife bijvoorbeeld juist weer niet. De meeste wildlife fotografen die ik ken fotograferen met snelle cropcamera’s omdat je meer mm’s uit je lenzen haalt.
Ik denk dat de nuance in het midden ligt; er zijn geen slechte camera’s. Wel slechtere keuzes wat betreft doel en verwachtingen en wat een camera kan bieden.
Dankjewel voor de info. Nu wil ik eigenlijk niet overstappen naar Nikon ivm de lenzen die ik nu heb maar als ik voor een full frame zou gaan, zal ik waarschijnlijk toch een paar lenzen niet kunnen gebruiken. Maar is er een Nikon camera in de prijsklasse rond €1200 die jij zou kunnen aanraden?loulou schreef:[ [url=m/hBAQi6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is iso 12800 ( was een foutje, camera net nieuw en op auto iso staan) maar je ziet er dus niks van. En deze foto komt uit mijn Google cloud opslag, dus nogal wat kwaliteit verlies.
Als je nu voor nieuw gaat zou ik zeker naar systeem camera’s kijken, dat is toch de toekomst...
Ik ga zeker ook informeren naar systeem camera's.
LuckyReining schreef:Thx, hier ga ik ook even naar kijken. Ik ben vooral bezig met portretfotografie, abstracte en detailfotografie. Daarnaast vind ik het ook leuk om eens wat natuur te fotograferen maar niet direct hele landschappen, eerder wat dieren of toch weer detailfoto's van bomen.
Daarnaast fotografeer ik ook regelmatig paarden zowel stand als beweging.
maaikemuis schreef:@Annemieke; Fuji zie ik in mijn omgeving ook. Maar ik vind de lenzen van Fuji eigenlijk in de regel geen mooi beeld geven. Ik vind de beelden vaak hard en de Bokeh uitermate onrustig. Maar dat kan persoonlijke smaak zijn. Sony kan ik meer waarderen.
MarjanB schreef:Opzich is ruis iets waar ik met de 6DMK2 geen last van heb... onscherpte eerder omdat ik zelf teveel beweeg en m’n 24-70 geen stabilisatie heeft... dus ik moet echt goed kijken naar sluitertijd of met statief werken.
Via boktupload de wolken zat beweging in van mijn kant... verder echt nooit last van ruis. Op mijn Flickr staan wel goede kwaliteit foto’s https://www.flickr.com/photos/155411328@N08
[ [url=m/CCL8yW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rFnOnB.jpg]Afbeelding[/url] ]
maaikemuis schreef:De M6 zou voor mij afvallen. Hij heeft geen elektronische zoeker, dus alleen maar je scherm. Bij heldere lichtomstandigheden is hier slecht mee te werken. Het is meer een camera voor filmen dan voor enthousiast fotograferen.
Het valt mij op dat Canon erg achterblijft wanneer het gaat om systeemcamera’s. Het is het net niet.
maaikemuis schreef:De M6 zou voor mij afvallen. Hij heeft geen elektronische zoeker, dus alleen maar je scherm. Bij heldere lichtomstandigheden is hier slecht mee te werken. Het is meer een camera voor filmen dan voor enthousiast fotograferen.
Het valt mij op dat Canon erg achterblijft wanneer het gaat om systeemcamera’s. Het is het net niet.
loulou schreef:Met de Sony a7iii kan ik gewoon een hele dag fotograferen op 1 accu. Hoe het met de ii is weet ik niet.
Kan je niet een adapter gebruiken op de a7ii voor je canon lenzen?