Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
myou schreef:Weet iemand hier toevallig iets over de release van de canon eos 650d?
Ik las net op een site dat het februarie 2012 misschien zou worden maar dat zijn ook allemaal roddels...
Bagheera_206 schreef:Het kan kloppen dat je misschien niet veel betere resultaten krijgt met de standaard 18-55mm, maar dan had je alvast geld opzij kunnen zetten voor een goede lens. Waarom wil je perse lenzen met zo een rood randje?De meesten zijn vooral erg onbetaalbaar en er zijn genoeg alternatieven voor de L-lenzen. Kwaliteit heeft helaas zijn prijs.
Bagheera_206 schreef:De Canon EF 70-300mm f4-5.6L IS USM is bijna 1200 euro. Als 1200 euro jouw budget is zou je ook eens kunnen kijken naar de Canon EF 70-200mm f/4.0 IS USM. Deze kost iets minder dan 1000 euro en hou je nog geld over ook.
Kan het misschien zijn dat je per ongeluk de 70-300mm zonder het rode randje hebt gezien. Die is idd minder dan 500 euro. De Canon EF 70-200mm f/4.0 USM is dan wel weer een hele goede L-lens die ook "betaalbaar" is en net geen 500 euro. Als je beetje met je camera over weg kunt en weet wat je mist en wilt gaan kopen zou ik eens een kijkje nemen in onderstaand topic.
[FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2
Bagheera_206 schreef:myou schreef:Weet iemand hier toevallig iets over de release van de canon eos 650d?
Ik las net op een site dat het februarie 2012 misschien zou worden maar dat zijn ook allemaal roddels...
Canon brengt tot nu toe bijna ieder jaar een nieuwe xxxD op de markt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... al_cameras
Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze Q1 wel de 650D zullen lanceren. Maar alleen Canon weet wanneer er nieuwe camera's uitkomen.Hou er rekening mee dat hij dan wel gelanceerd kan worden, maar dat hij pas Q2 pas goed leverbaar is je er nog de hoofdprijs voor betaald. Als je maand of 6 wacht zakt de prijs iets en dan is het veel gunstiger om te kopen. Op het moment dat 650D uit komt zullen hopelijk de prijzen van 550D/600D nog meer gaan dalen en nog goedkoper worden en zo komt er iedere keer wel iets nieuws op de markt.
Irene96 schreef:Momenteel fotografeer ik met de Nikon d3100, erg tevreden over, maar ik wil een nieuwe voordat deze ermee ophoudt.
Citaat:Ik wil het liefste weer een Nikon, daar heb ik namelijk de lensen voor, daar heb ik nog tussenringen voor liggen en ben ik gewend mee om te gaan. Daarnaast dacht ik te weten dat Nikon wat robuuster is en gezien mijn lompheid
Ik heb alleen nog nooit met een Canon gefotografeerd en heb geen idee wat daar de mogelijkheden van zijn. Ik hoor vaak dat de objectieven van Canon minder prijzig zijn, maar levert dit ook andere kwaliteit? Of roer ik me nou in de eeuwige Canon-Nikon discussie? Haha.
Citaat:Ik fotografeer nu dus met een Nikon d3100, heb het hiervoor met de d70s moeten doen. Ik heb een 70 - 300 mm lens van Tamron, mooi als reserve lens, maar voor een standaard lens moet ik toch echt naar een ander.
Tot zover, iemand met tips?
Gemmeke schreef:Hulpvraag:
Ik kan een tweedehands canon 550d met kitlens overnemen voor een schappelijke prijs.
Gekocht in augustus 2011, dus nog garantie tot augustus 2014. Is bevestigd door verkopende partij.
Nu is mijn vraag waar moet ik opletten als ik de camera ga bekijken? waar zitten de veel voorkomende mankementen?
_Michelleee schreef:Ben op zoek naar een eerste spiegelreflexcamera![]()
Specifiek voor paardenfotografie...
Hebben jullie een advies voor mij?
Heb ook niet zo'n hoog budget (rond de 400 euro) mag tweedehands zijn hoor..