En een goede lens erop maakt het af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sicayes schreef:Qua snelheid.. Ik fotografeer dan geen Formule 1 ofzo maar wel regelmatig vrij snelle paarden (om het bij je terug te leggen, Reining bij de NQHA weer wel bijvoorbeeld.. of 'gewoon' rennende paarden en honden) en omdat ik niet in burst fotografeer merk ik weinig van de eventuele 'missende' fps. Fotografeer je dingen die een stuk sneller en minder voorspelbaar zijn dan snap ik dat dat zwaar weegt en je misschien voor een 90D of 5D series gaat.
Ik heb er een 70-200 f2.8 IS III op zitten en. Die twee waren gecombineerd echt wel mijn max budget. Ik gaf liever iets meer aan goed glas uit dan de max aan mijn body.
Enige jammere wat ik heb ondervonden aan de 6D2 zijn de focuspunten, die liggen eigenlijk iets te gegroepeerd in het midden naar mijn zin.
ikke schreef:Sicayes schreef:Qua snelheid.. Ik fotografeer dan geen Formule 1 ofzo maar wel regelmatig vrij snelle paarden (om het bij je terug te leggen, Reining bij de NQHA weer wel bijvoorbeeld.. of 'gewoon' rennende paarden en honden) en omdat ik niet in burst fotografeer merk ik weinig van de eventuele 'missende' fps. Fotografeer je dingen die een stuk sneller en minder voorspelbaar zijn dan snap ik dat dat zwaar weegt en je misschien voor een 90D of 5D series gaat.
Ik heb er een 70-200 f2.8 IS III op zitten en. Die twee waren gecombineerd echt wel mijn max budget. Ik gaf liever iets meer aan goed glas uit dan de max aan mijn body.
Enige jammere wat ik heb ondervonden aan de 6D2 zijn de focuspunten, die liggen eigenlijk iets te gegroepeerd in het midden naar mijn zin.
Snelheid is exclusief voor de 7D. Alleen de 1Dx is sneller.
Ik daag je uit om mee papegaaiduikers te fotograferen: https://www.rspb.org.uk/reserves-and-ev ... on-cliffs/
Dan kom jij twee dingen te kort met de 6D: snelheid en brandpunt.
6D (ook de mkII) is echt een instappertje voor FF. Legt het in alle opzichten af tegen de 5DIV.
Ik heb ze naast elkaar gelegd en de paar honderd euro die je bij moet leggen op een 5DIV is het echt waard.
Maar ook de 90D komt te kort ten opzichte van de 7D II, ook al is dat de bedoelde opvolger; je bent snelheid kwijt, naast focus en bereiken.
Sicayes schreef:Qua snelheid.. Ik fotografeer dan geen Formule 1 ofzo maar wel regelmatig vrij snelle paarden (om het bij je terug te leggen, Reining bij de NQHA weer wel bijvoorbeeld.. of 'gewoon' rennende paarden en honden) en omdat ik niet in burst fotografeer merk ik weinig van de eventuele 'missende' fps. Fotografeer je dingen die een stuk sneller en minder voorspelbaar zijn dan snap ik dat dat zwaar weegt en je misschien voor een 90D of 5D series gaat.
LuckyReining schreef:ikke schreef:Snelheid is exclusief voor de 7D. Alleen de 1Dx is sneller.
Ik daag je uit om mee papegaaiduikers te fotograferen: https://www.rspb.org.uk/reserves-and-ev ... on-cliffs/
Dan kom jij twee dingen te kort met de 6D: snelheid en brandpunt.
6D (ook de mkII) is echt een instappertje voor FF. Legt het in alle opzichten af tegen de 5DIV.
Ik heb ze naast elkaar gelegd en de paar honderd euro die je bij moet leggen op een 5DIV is het echt waard.
Maar ook de 90D komt te kort ten opzichte van de 7D II, ook al is dat de bedoelde opvolger; je bent snelheid kwijt, naast focus en bereiken.
Ik snap wel dat de 6D het aflegt tegen de 5DIV maar qua budget is deze camera zelfs tweedehands €800 tot €1000 duurder.
ikke schreef:Janinevv schreef:90D heeft op andere vlakken wel in mijn ogen meer dan de 7D Mark II
Op welke vlakken dan?
ikke schreef:Ik heb mijn post even aangepast met alle specs. Leg ze naast elkaar en kijk wie het waar aflegt.
MarjanB schreef:En overstappen naar systeem? Ik heb er echt spijt van dat ik voor een upgrade ben gegaan binnen spiegelreflex (heb nu de 6DMK2) en vooral Ivm gewicht.. mijn kracht neemt af in m’n handen en heb echt moeite tegenwoordig om een fatsoenlijke onbewogen foto te maken
Janinevv schreef:ikke schreef:Op welke vlakken dan?
https://versus.com/nl/canon-eos-7d-mark ... p_features
De sensor van de 7D is iets groter maar de 90D gaat langer mee in batterij duur en heeft stuk meer mega pixels.
Als je ze zo ziet zijn ze erg aan elkaar gewaagd.
Janinevv schreef:Ach ik kom van 9 scherpstel punten deze camera is dus een luxe![]()
Maar ik ben ook geen sport fotograaf of iets. Ik wil beetje allround en deze body vind ik dat wel.
Maar de 90D is toch de opvolger van de 80D?
Liselot schreef:6DII legt het ook af tegen de 5DIII, en die heb je wel binnen jouw budget
LuckyReining schreef:Liselot schreef:6DII legt het ook af tegen de 5DIII, en die heb je wel binnen jouw budget
https://versus.com/nl/canon-eos-5d-mark ... 6d-mark-ii
Als ik een vergelijking doe via deze site waar ook alle specs naast elkaar worden gelegd, dan komt de 6D II toch beter uit de vergelijking dan de 5
D III
Liselot schreef:Dat ligt er maar net aan welke specs je belangrijker vindt. Als je kijkt naar dynamisch bereik, ruisprestaties ed wint hij gemakkelijk.
Ik heb meerdere collega’s met de 6DII maar zij lopen toch snel tegen limieten van een instap full frame aan tov een prof body