[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:10

Ik mis inderdaad nu "het", de sfeer (weet het even niet goed te beschrijven).

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:30

Ik vind hem zo eigenlijk erg mooi ! Het maakt er een beetje een zacht geheel van oid.
(voor aan een witte muur oid is dit erg leuk)!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:19

Ik zou een week op ponykamp zijn maar omdat dit mij niet goed beviel ben ik eerder weg en kan ik de foto van deze week toch nog op tijd plaatsen. Hierbij dus mijn POTW !
Afbeelding
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Mijn paard liep continu achter mij aan dus toen heb ik maar wat verschillende hoeken geprobeerd om foto`s te maken en ik vond dit wel wat hebben. Het is in elk geval bijzonder :=

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:05

Mijn week 34, nog eentje van ijsland, deze week bewerkt, ik heb momenteel geen nieuwe foto's want ik zit in de herexamens :')

Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:40

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:44

Mijn week 34
Afbeelding

En de feedback voor 5 mensen voor me (vind dit een leuk idee om te doen! Kan je lekker uitgebreid feedback geven :) ):

Sicayes
Mooi, intiem moment heb je vastgelegd! Ik zou hem nog wel iets croppen, zodat je aandacht wat meer gaat naar de twee onderwerpen en niet naar bijvoorbeeld die hele lange teugel die je ziet. Dan wordt het moment ook nog iets 'inniger' :)
De paarse gloed vind ik echt iets extra's geven!

marleen_a_a
Leuk hè, uitproberen! ik vind het scheve wel grappig, al had hij wel íetjes minder scheef gekund wat mij betreft, haha :) . Ik vind het een beetje een 'bekropt' gevoel geven dat er een stukje neus mist, ik weet nu ook niet precies waar ik in de foto nou naar moet kijken. Het neusje of de benen?

HeavensLove
Hele gave foto! Heel mooi geschoten en heel mooi scherp. Wel zou ik de vogel iets meer 'kijkruimte' geven en het oog iets naar links 'croppen/verplaatsen'.
Echt een gave foto, met hele mooie kleuren!

xMaxxiee
Leuke foto, het bokeh is inderdaad mooi rustig en mooi gelukt! Ik zou de volgende keer een iets lager standpunt nemen. Het oogje valt in deze hoek een beetje weg, en dat is jammer! De kraai kijkt heel grappig inderdaad, haha :)

Marjoow
Heb je deze niet gemaakt op de colourblocking meeting? Ik vind je foto heel erg gaaf geworden. Het effect had wat mij betreft een héél klein beetje minder gekund. Voor de rest echt ontzettend mooi! Het model had echt de aandacht voor jou, zo lijkt het. De weerspiegeling in haar ogen (van de ramen) is ook mooi en het blauw van haar blouse maakt het echt af!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:48

Bedankt Mariett! Als ik morgen weer even makkelijk toegang heb tot Photoshop zal ik hem eens extra croppen om te zien wat je bedoeld. Goeie tip :D

Mooie foto heb je gemaakt, krijg er een warm gevoel van. Veulen staat nog ietwat onzeker half achter mamma en mamma lijkt te zeggen 'het is ok, kom maar!' <3 super schattig.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:58

Bedankt Mariett! Was inderdaad van de meeting van vandaag :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:18

Mijn week 34
Afbeelding

Afgelopen zondag een cursus paard in actie gehad, dat ik echt wel eventjes nodig had. Ze heeft me ontzettend veel geleerd! Ze wist ook echt dingen over mijn camera, (Sony) en niet alleen over Canon of Nikon. Heel fijn en veel geleerd dus. Ik heb expres voor deze foto gekozen. Puur omdat ik het een mooi moment vind. Rust in het paard, plezier bij de amazone, duidelijk de gang te zien namelijk galop, strand, en het water. Ik heb zeker foto's met het goede moment, maar vond deze heel sprekend. :j

Feedback op de 5 mensen voor mij
Mariett; Erg mooie foto! DOF is erg goed gelukt! :j Wel denk ik dat je contrast ( ? ) iets te hoog is. Het hoofd van het veulentje is zo donker dat ik echt moeite moet doen om zijn oogjes te zien. Normaal zou kiezen voor een rustige achtergrond, maar bij deze foto vind ik het niet zo storen. Het is verder een rustig plaatje, en ik denk dat ik door het type paard een beetje aan cowboys en indianen moet denken :+ Daar kan ik me de achter grond dan ook weer bij in denken dus erg storend vind ik hem niet.

Marjoow; Ik had graag je foto beoordeeld, maar na een aantal keer vernieuwen kan ik hem nogsteeds niet zien. Ik krijg te zien: this photo is not longer aviable..

xMaxxiee; Nette foto. :j Ik vind het ook een beetje een gekke hoek? Hij had idd van een lager punt genomen mogen worden. Daarnaast denk ik dat je de hond te veel van opzij gefotografeerd hebt. Ik vind eerlijk gezegd je 2e foto beter dan je inzending. :j

HeavensLove; BOEM, Foto :') Wat een plaat zeg! Prachtig! Ik was echt even aan het kijken of je niet gewoon een plastic speeltje op de foto hebt gezet. :+ Wel vind ik het heel jammer dat je de boven kant van zijn hoofdje mist. Ik had dan iets meer ruimte rechts genomen, en iets meer ruimte boven het hoofd. :j

Marleen_a_a; Weet je toevallig waar je scherpstelpunt lag? Lekker prutsen vind ik ook altijd wel leuk om te doen. Komen soms nog best leuke platen uit! :j Ik heb het idee dat bij deze foto je scherpstelpunt links boven ligt, bij het touwhalster. De neus is niet ontzettend scherp, de benen hebben een grote DOF dus daar ligt je scherpstelpunt sws niet, dus ik denk zomaar links bovenin. Jammer dat je de neus hebt afgesneden.. Misschien is het eens leuk voor een volgende experiment om eens van onder deze foto te nemen. Dus echt scherpstellen op de neus, vanaf onderen, zodat je DOF eigenlijk op ogen, en oren van het paard zit?

Sicayes; Gave foto zeg! Ik heb maar een opmerking, en dat is dat ik hem nét iets te licht vind. De overgang van lucht naar manen van het paard is echt bijna niet te zien..

Joysieee; Nette foto. Maar ik vind hem te overbelicht. Iets in me zegt ook dat hij niet helemaal scherp is..

Magda_90; Ik vind je foto's zo leuk! <3 ik vraag me toch elke keer af hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. Het lijkt echt te leven :=

Eefsel2109; Heel mooi! Als ik echt wat op je foto moet aanmerken: Ik had het blaadje links onder weg geshopt. :j Net dat ene kleine randje..

Binky; Netjes. Hij oogt niet scherp, maar door de veren van de vogel vind ik het ook weer niet extreem storend.

Paard_aap; Even alleen je week 34. Ik snap je idee achter de foto. Maar de foto pakt me niet. Ik weet alleen niet wat het is. Wat me wel opvalt is dat het je heel goed gelukt is om de neus echt in het midden te nemen. Daarmee bedoel ik de symmetrie in de neus. Heb je erg netjes gedaan, alles lijkt even groot! Verder weet ik niet wat me er van weerhoud om naar de foto te kijken. Ik kan mijn vinger er echt niet op leggen..

GerdjeHoran; Goed gelukt zeg! Een beetje mysterieus! Heb er niets op aan te merken eigenlijk.

Bellatrix; Tsja, wat kan ik als een redelijke leek nou aanmerken op jou foto's? :') Maar deze keer, heb ik toch een dingetje! Ik vind hem hartstikke mega vet, helemaal gaaf! Maar... Ik had graag een stukje borst gezien op deze foto. In elk geval net even wat meer lijf. :j

Astor; Wat kijkt dat ventje zwoel in de camera zeg. Ik heb zelf nooit echt alleen mensen op de foto gezet dus ik kan er weinig op aan merken. Heel mooi!

Dandy200; Die zon is gaaf zeg! Maar had je de foto niet 'donkerder' kunnen maken? Zodat het kleurverschil wat groter werd, en de bomen en het stuk gras onderin de foto ook echt mooi zwart werden..? Verder heb ik er niet veel op aan te merken want een foto als dit moet ik nog maar zien te maken :+

En tot zo ver mijn 'feedback van de 5 mensen voor mij' := Mijn batterij is leeg van mijn laptop en dat betekend dat ik maar moet gaan stoppen :+

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:20

Week #34 - weer m'n lieve kat, omdat ik door de examens niet veel tijd heb (wel gisteren genomen)

Afbeelding

Feedback voor de 5 mensen voor mij die zelf ook feedback hebben gegeven:

- GerdjeHoran: echt een knap zelfportret, zeker voor je eerste keer! Meer doen zou ik zo zeggen!
- Magda_90: oh wat een leuke foto. En ik vroeg me al af hoe je het had gedaan met dat balletje, hihi slim gevonden :+ Geen opmerkingen, gewoon een leuke foto om naar te kijken.
- Joysieee: wat een schattige pony. Qua compositie, scherpte en dergelijke vind ik hem leuk, maar mij stoort de onderkant een beetje en dan voornamelijk het 'roze' lijntje. Wou je bloemen op de voorgrond hebben? Ik vind het jammer dat het nu 1 groot wit vlak is. Misschien beetje overbelicht? Of was dit jouw bedoeling?
- Mariett: wat een leuk sfeerplaatje uit de weide, knap veulen en knappe mama! Fototechnisch gezien vind ik het een super foto, maar ik denk dat ik in de bewerking toch nog wat meer kleur had behouden, maar dit is kwestie van persoonlijke smaak ;)
- LoveUggs: wat een leuke foto! (Knap paardje). Je hebt inderdaad een mooi moment te pakken en het plezier straalt er vanaf. Ik persoonlijk vind hem misschien een tikje te donker (maar dat kan ook aan het weer liggen) en had misschien nog niet iets meer ruimte rechts gelaten. Maar echt leuk foto! :)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:32

Bedankt voor de feedback ! Het scherpstelpunt lag op de bles op zijn neus, net onder het touwhalster. Waarom ik hem precies zo heb gecropt weet ik niet meer. Hij had inderdaad net even anders gemoeten, misschien zelfs iets kleiner , dan lijkt het niet of er iets mist maar dan lijkt het of het zo hoort denk ik (bij de neus) . En van onderen een foto maken is inderdaad ook erg leuk, ik ben alleen bang dat meneer dan over mij heen loopt := Ik vind uitproberen heerlijk , zo verpruts ik geen belangrijke foto haha

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:55

Bedankt asselruiter! Foto had ik idd wel wat lichter kunnen maken.. :j en wat betreft de ruimte.. Het ontbreekt mij nog een klein beetje aan een stukje snelheid :+ Ik had hier wat meer mogen uitzoeken zodat de ruimte idd niet te krap zou worden, en zo kan hij echt nét aan. Was mij idd ook opgevallen dat hij heel krap is. Maar hoe ik het gedaan heb..? Hij staat er helemaal op :')

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:47

hierbij mijn week 33 en 34

week 33
Afbeelding

week 34
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:01

Klopt. Ik had de instellingen in lightroom verkeerd staan en dus zat er een enorm rare groene gloed overheen wanneer je de foto op een telefoon zou openen.

Hierbij nog een keer week 34:

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:59

Afbeelding
Ons prinsesje is mijn week 34 :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:49

Mijn week 34:

Ik zat een beetje in een foto dip en heb een aantal dingen die ik in het park heb gevonden meegenomen. Deze heb ik over elkaar heen gefotografeerd en in photoshop nog wat verder bewerkt.
Afbeelding
op zwart

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:11

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:01

LoveUggs schreef:
Magda_90; Ik vind je foto's zo leuk! <3 ik vraag me toch elke keer af hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. Het lijkt echt te leven :=

Wat een lief compliment, bedankt. :o

Morgen even proberen te reageren op de rest. :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:10

Mijn feedback op de 5 mensen voor mij:

Love_uggs: mooi getimed idd op het zweefmoment. Het is een beetje jammer dat je kennelijk slecht licht had en misschien zou ik hem daarom in zwart wit gedaan hebben. De kleuren zijn nu een beetje grauw. Verder lijkt de horizon iets scheef en zou ik de windmolen hebben weggeshopt. Ik denk ook dat hij horizontaal gekund had, dan was er iets meer ruimte geweest.

Asselruiter: mooie foto, mooi belicht. Dat kleine stukje blauw verstoort nog een beetje het evenwicht in de foto.

Horserider: mooie compositie (Eiffeltoren). Ook hier geen bijzonder licht of mooie luchten. Dat was nog iets mooier geweest maar hij is zeker aangenaam om naar te kijken.

Marjoow: mooie foto.

Tigris: technisch is de foto wel goed maar ik vind hem wat te saai. De kat kijkt of zit niet bijzonder en ook de achtergrond is niet bijzonder. Hij werkt niet mee in de compositie en dat vind ik BV wel in de foto van Asselruiter. Daar zie je de kat in zijn omgeving en de achtergrond draagt ook bij aan de foto.

Hopelijk klinkt het niet te hard want dat is niet de bedoeling en hebben jullie er wat aan.
Laatst bijgewerkt door NESCAFE op 21-08-15 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:12

Thanks! Klopt, weer was echt een beetje raar.. bewolkt, zon, felle lucht maar wel grijzig.. Ik denk dat dit een van de weinige foto's is waarbij ik idd de horizon vergeten ben -o-

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:16

Week 34
Afbeelding

Bedankt voor de feedback van vorige week!
Magda - dankjewel! Ik denk er idd nog over om m toch groot af te laten drukken, al had ik m dan eigenlijk graag nog net ff scherper gezien.
Tivara - thnx! Vind ik idd ook jammer van de pootjes, achteraf gezien had het diafragma kleiner gekund, ga er volgende keer op letten.
Shiloh - ruis komt denk ik door verscherpen van flickr. Hier zie ik het idd wel, maar op mijn pc niet. Iso was ook maar 400 dus dat zou nog geen ruis moeten geven.
Dat de honden nat waren is misschien idd voor t mooie wat zonde, aan de andere kant was het een spontane foto en is het echt precies hoe mijn honden zijn :) Voor mijzelf is het dus niet storend, maar waren het de honden van iemand anders geweest had ik het ook jammer gevonden.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:26

Horserider22:
Week 33 - leuke houding van het dier, maar hij lijkt niet helemaal scherp en voor mijn gevoel is de foto ook wat te geel, zou dat kunnen?
Week 34 - Mooie foto! Jammer dat de lucht niet meewerkte, wat meer kleur had m nog mooier gemaakt.

Marjoow: Mooi! Heel fijn om naar te kijken :)

Tigress: Ik vind de kleuren erg fijn zo, alleen jammer dat door de manier waarop het licht valt de kat weinig uitdrukking lijkt te hebben in de kop.

Nescafe: Leuk idee. Voor mijn smaak vind ik het iets te bewerkt, maar als je dit voor ogen had is het zeker goed gelukt.

Suuszels: Niks op aan te merken, goed moment en hele lieve foto zo. Het stel was er vast blij mee :)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:56

NESCAFE schreef:
Asselruiter: mooie foto, mooi belicht. Dat kleine stukje blauw verstoort nog een beetje het evenwicht in de foto.

Dank je wel Nescafe! Dat blauwe stoort mij ook: het is was aan de wasdraad, maar ik had natuurlijk pas daar dat die in de weg hing als de foto al op de computer stond... :+ Ik heb het proberen wegkrijgen door het blauw eruit te halen, maar dat gaf geen mooi beeld en het wegwerken is me ook niet gelukt. Ik weet niet of er nog een manier is om deze eventueel minder storend te laten lijken?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:10

Anders dan de clone tool gebruiken of de foto bijsnijden zou ik het ook niet weten :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:50

Bedankt voor de feedback! Het is indd vanaf een rare hoek genomen. Mevrouw lag prinsheerlijk in het gras en ik moest plat op de grond voor haar liggen om er nog wat van te kunnen maken. En toen draaide ze de hele tijd haar kop weg :') Vanavond heb ik een braaf model, dus eens kijken of ik dan de feedback toe kan passen! :D