Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jetm schreef:Ik weet niet of dit hier mag (zelf ben ik niet zo van de spiegelreflexcamera's) maar mijn vriend heeft echt een buitenkansje te koop als je "voor minder" met professioneel materiaal wilt starten.
In de marktplaats advertentie kun je de prijs vinden en alles wat je er extra bij krijgt, teveel om op te noemen. Een complete set waarin je in één koop klaar bent.
Canon 5D mark II met 2 objectieven en hoop extra's
ikke schreef:[Nou nee, een buitenkans zou ik het niet willen noemen. Het is een nette prijs als alles in goede staat is.
Je hoeft geen moeite te doen voor onderstaande prijzen in een winkel:
24-105: € 500
100-400: € 850
5D mk II: € 450
Heb je meestal wel garantie.
Valerie_91 schreef:Hey!
Ik heb een instapbody D5300 met een nikor 70-200mm f2.8 lens.
Sinds de overstap naar mijn nieuwe lens is de ruis waar ik hinder van ondervond enorm geminderd.
Maar ik voel me nog te beperkt en wil graag overstappen naar een full frame model.
Heel lang getwijfeld om de D750 te kopen, echter is dit model op veel plaatsen al uitverkocht omdat het vernieuwd werd.
Onlangs heb ik mijn nieuwe lens in een tweedehands fotografie winkel gekocht en daar stond ook een d800 te blinken, tweedehands met circa 40.000 clicks voor 800€. Een ouder model, maar dat zou geen problemen mogen opleveren.
Volgens de verkoper een veel professioneler toestel dan de D750 en hij zei dat dit een ideale overstap zou zijn. Werd met een grotere batterij verkocht.
Verder stonden er ook 2 D810's te koop met telkens rond de 50.000 clicks, deze natuurlijk voor een pakje hoger: 1490€. En nu zit ik dus te twijfelen...
Ik wil graag de overstap maken naar fullframe, een goed model met niet te veel ruis, dus een goede iso.
Welk model raden jullie aan? Ik wil er maximum 1500€ voor betalen. De D750 valt daar nieuw perfect binnen, maar ik wil voorkomen dat ik binnen dit en 2 jaar wéér beperkingen tegenkom en wederom een nieuw toestel moet kopen.
Dus daarom mijn twijfel om toch tweedehands weliswaar, naar de D800 reeks te kijken.
Wat denken jullie dat de beste optie is?
Als ik tweedehands koop is het zowizo in een erkende winkel zoals kamera-express of konijnenberg. Ik wil toch minimum een jaar garantie.
Héél benieuwd naar jullie eerlijke mening, alvast merci!
Valerie_91 schreef:Ok dankjewel beide voor jullie antwoord! Blij dat ik hem niet gekocht heb.
En hebben jullie ook een idee van de d810 tegenover de d750?
En zou ik dan beter de d750 nog nieuw bestellen? Of eerder voor een jonge tweedehandse gaan?
Valerie_91 schreef:Paardenfotografie is mijn doel, verder gaat die camera geregeld mee op reis, maar dat is niet het hoofddoel.
Z7 is pakje boven budget, Z6 is te bekijken, maar ik denk dat het eerder toch naar de D750 zal gaan. Zeker omdat er hier veel mensen zitten die lovend zijn over de D750.
Merci voor de info!
LuckyReining schreef:Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij misschien zouden kunnen voorzien van wat advies.
Ik heb nu een Canon 4000D maar wil graag upgrade.
Mijn budget is rond de €1200,-. Ik ben vooral bezig met portretfotografie ( voornamelijk zwart wit en niet in een studio), abstracte / detailfotografie en natuur -en paardenfotografie.
Ik wil graag weer een Canon spiegelreflexcamera zodat ik mijn objectieven kan blijven gebruiken.
Ik ben al een tijdje aan het rond kijken en heb mijn oog laten vallen op de Canon 90D of de Canon 6D mark II. Ik kan echter totaal niet kiezen. Kunnen jullie mij misschien adviseren ? Is 1 van deze camera's de beste keus of is er nog een optie die ik over het hoofd heb gezien?
Janinevv schreef:Ikzelf heb de canon 90D en die is erg snel !maar die vind ik tot nu toe nog overal aan voldoen.
Ik hoorde dat de 6D Mark II een beetje de iets wat simpelere Full frame camera is. Of de instap om het zo te noemen.
Ik durf daar niet teveel over te zeggen. Heb je ze al eens naast elkaar gelegd ? Je kan ook nog denken aan de 7D Mark II maar volgens mij is dat meer een snelheid body.
Maar wil je echt Full frame of toch Crop camera ?
Liselot schreef:LuckyReining schreef:Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij misschien zouden kunnen voorzien van wat advies.
Ik heb nu een Canon 4000D maar wil graag upgrade.
Mijn budget is rond de €1200,-. Ik ben vooral bezig met portretfotografie ( voornamelijk zwart wit en niet in een studio), abstracte / detailfotografie en natuur -en paardenfotografie.
Ik wil graag weer een Canon spiegelreflexcamera zodat ik mijn objectieven kan blijven gebruiken.
Ik ben al een tijdje aan het rond kijken en heb mijn oog laten vallen op de Canon 90D of de Canon 6D mark II. Ik kan echter totaal niet kiezen. Kunnen jullie mij misschien adviseren ? Is 1 van deze camera's de beste keus of is er nog een optie die ik over het hoofd heb gezien?
Ik heb je even een pb gestuurd
Sicayes schreef:Ik fotografeer zelf met de 6D2 en ben er onwijs tevreden overik snap niet zo heel goed waarom er soms zo denigrerend over word gedaan.
![]()
Wel weet ik dat de eerste versie, de normale 6D, nogal wat kinderziektes had/heeft. Misschien komt het daar vandaan.
Grote verschil voor jou zit hem in de crop of fullframe. Ik denk dat je met beide goed uit de voeten kan, al zal mijn keuze dan wel naar de 6D2 gaan voor het fullframe plaatje en de prachtige DoF.
Sicayes schreef:Ik fotografeer zelf met de 6D2 en ben er onwijs tevreden overik snap niet zo heel goed waarom er soms zo denigrerend over word gedaan.
![]()
Wel weet ik dat de eerste versie, de normale 6D, nogal wat kinderziektes had/heeft. Misschien komt het daar vandaan.
Grote verschil voor jou zit hem in de crop of fullframe. Ik denk dat je met beide goed uit de voeten kan, al zal mijn keuze dan wel naar de 6D2 gaan voor het fullframe plaatje en de prachtige DoF.