[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 06:23

Er zijn prima adapters te koop om canon lenzen op Sony te blijven gebruiken. Dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Volgens mij is de Sony a7IV pas aangekondigd, dus de a7 III zal binnenkort verder in prijs zakken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:42

Ikke dankjewel voor je duidelijke bericht, ik denk dat ik dan idd lekker voor de 7d mark II ga.

Ik vraag mij af hoe fijn Sony gaat zijn met adapter er tussem met een canon lens, denk dat je dan toch ook weer moet inleveren

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:36

Oh boy, pre-orders voor de R5 zijn de deur uit hoor :o
Als die binnen zijn komen mijn 2 5DIII body’s te koop

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:40

Liselot schreef:

Ik stuur je even een pb!

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:04

Ik weet niet of dit hier mag (zelf ben ik niet zo van de spiegelreflexcamera's) maar mijn vriend heeft echt een buitenkansje te koop als je "voor minder" met professioneel materiaal wilt starten.

In de marktplaats advertentie kun je de prijs vinden en alles wat je er extra bij krijgt, teveel om op te noemen. Een complete set waarin je in één koop klaar bent.

Canon 5D mark II met 2 objectieven en hoop extra's

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:22

jetm schreef:
Ik weet niet of dit hier mag (zelf ben ik niet zo van de spiegelreflexcamera's) maar mijn vriend heeft echt een buitenkansje te koop als je "voor minder" met professioneel materiaal wilt starten.

In de marktplaats advertentie kun je de prijs vinden en alles wat je er extra bij krijgt, teveel om op te noemen. Een complete set waarin je in één koop klaar bent.

Canon 5D mark II met 2 objectieven en hoop extra's

Nou nee, een buitenkans zou ik het niet willen noemen. Het is een nette prijs als alles in goede staat is.

Je hoeft geen moeite te doen voor onderstaande prijzen in een winkel:
24-105: € 500
100-400: € 850
5D mk II: € 450
Heb je meestal wel garantie.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:47

ikke schreef:
[Nou nee, een buitenkans zou ik het niet willen noemen. Het is een nette prijs als alles in goede staat is.

Je hoeft geen moeite te doen voor onderstaande prijzen in een winkel:
24-105: € 500
100-400: € 850
5D mk II: € 450
Heb je meestal wel garantie.

Heb je gezien wat er allemaal nog aan extra's bij zit voor de genoemde prijs ? Een camera tas, geheugenkaarten, kaartlezer, 2 accus, flitster, filters, afstandbediening ?
Op de accu's na alles in (zeer) goede staat.

Dus zonder dat ik er verstand van heb (ik ben meer van de paarden) denk ik het toch van wel.
Op FB reageerde iemand met deze opmerking: wow dat is echt een koopje!! Alleen die 110-400 lens kost al een vermogen. Leuke set voor iemand die start met gelijk professionele materiaal.

Maar iedereen zijn/haar eigen mening hebben en het dus niet doen als je het geen buitenkansje vindt :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:27

Tweedehands camera’s zijn een tricky ding. Verkopers denken altijd dat de extra’s erbij de deal bijzonder maken, maar realiteit is dat deze dingen vaak weinig waard zijn. Zeker wanneer je wat hoger in het segment zit. Een geheugenkaart, een tas, een filter, het zijn de dingen waar de kast van de erg enthousiaste hobbyist al van uitpuilt. Van alle extra’s is de flitser het enige wat van waarde is. De camera is, alhoewel full frame, uit 2008 en daarmee outdated. De lenzen zijn het enige wat echt iets doet.

Dus ikke heeft zeker een punt. Het is een mooie prijs om onderhandelingen te starten, maar voor dezelfde prijs kun je deze zaken met garantie kopen.

Ik zou je vriend willen adviseren om in zijn achterhoofd de optie tot losse verkoop open te houden. In sommige gevallen krijg je dan toch echt meer. Er zijn meer mensen in dit segment opzoek naar losse items, dan in een hele set.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:00

Liselot schreef:

Mijn nieuwe zijn er, mocht iemand interesse hebben in een 5DIII stuur maar even een pb!

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:48

Hey!

Ik heb een instapbody D5300 met een nikor 70-200mm f2.8 lens.
Sinds de overstap naar mijn nieuwe lens is de ruis waar ik hinder van ondervond enorm geminderd.
Maar ik voel me nog te beperkt en wil graag overstappen naar een full frame model.

Heel lang getwijfeld om de D750 te kopen, echter is dit model op veel plaatsen al uitverkocht omdat het vernieuwd werd.
Onlangs heb ik mijn nieuwe lens in een tweedehands fotografie winkel gekocht en daar stond ook een d800 te blinken, tweedehands met circa 40.000 clicks voor 800€. Een ouder model, maar dat zou geen problemen mogen opleveren.

Volgens de verkoper een veel professioneler toestel dan de D750 en hij zei dat dit een ideale overstap zou zijn. Werd met een grotere batterij verkocht.

Verder stonden er ook 2 D810's te koop met telkens rond de 50.000 clicks, deze natuurlijk voor een pakje hoger: 1490€. En nu zit ik dus te twijfelen...

Ik wil graag de overstap maken naar fullframe, een goed model met niet te veel ruis, dus een goede iso.
Welk model raden jullie aan? Ik wil er maximum 1500€ voor betalen. De D750 valt daar nieuw perfect binnen, maar ik wil voorkomen dat ik binnen dit en 2 jaar wéér beperkingen tegenkom en wederom een nieuw toestel moet kopen.
Dus daarom mijn twijfel om toch tweedehands weliswaar, naar de D800 reeks te kijken.

Wat denken jullie dat de beste optie is?
Als ik tweedehands koop is het zowizo in een erkende winkel zoals kamera-express of konijnenberg. Ik wil toch minimum een jaar garantie.

Héél benieuwd naar jullie eerlijke mening, alvast merci!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:04

Nothing but love for the D750. Loop altijd met 2 body's rond. Maar mijn liefde voor deze body is inmiddels bekend in dit topic _O- ik zou het doen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:51

Valerie_91 schreef:
Hey!

Ik heb een instapbody D5300 met een nikor 70-200mm f2.8 lens.
Sinds de overstap naar mijn nieuwe lens is de ruis waar ik hinder van ondervond enorm geminderd.
Maar ik voel me nog te beperkt en wil graag overstappen naar een full frame model.

Heel lang getwijfeld om de D750 te kopen, echter is dit model op veel plaatsen al uitverkocht omdat het vernieuwd werd.
Onlangs heb ik mijn nieuwe lens in een tweedehands fotografie winkel gekocht en daar stond ook een d800 te blinken, tweedehands met circa 40.000 clicks voor 800€. Een ouder model, maar dat zou geen problemen mogen opleveren.

Volgens de verkoper een veel professioneler toestel dan de D750 en hij zei dat dit een ideale overstap zou zijn. Werd met een grotere batterij verkocht.

Verder stonden er ook 2 D810's te koop met telkens rond de 50.000 clicks, deze natuurlijk voor een pakje hoger: 1490€. En nu zit ik dus te twijfelen...

Ik wil graag de overstap maken naar fullframe, een goed model met niet te veel ruis, dus een goede iso.
Welk model raden jullie aan? Ik wil er maximum 1500€ voor betalen. De D750 valt daar nieuw perfect binnen, maar ik wil voorkomen dat ik binnen dit en 2 jaar wéér beperkingen tegenkom en wederom een nieuw toestel moet kopen.
Dus daarom mijn twijfel om toch tweedehands weliswaar, naar de D800 reeks te kijken.

Wat denken jullie dat de beste optie is?
Als ik tweedehands koop is het zowizo in een erkende winkel zoals kamera-express of konijnenberg. Ik wil toch minimum een jaar garantie.

Héél benieuwd naar jullie eerlijke mening, alvast merci!

Nee, de D800 is de mindere wanneer je hem tegenover de D750 zet.

Hij is langzamer (haalt maar 4fps), heeft minder iso bereik, kleiner dynamisch bereik, geen WiFi connectie, geen tilt-screen, een slechter LCD scherm, doet korter op een batterij en is zwaarder.

De D750 is tweedehands enorm goedkoop te krijgen. Hij is namelijk opgevolgd door de z6/z7 en de D780.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:07

Ok dankjewel beide voor jullie antwoord! Blij dat ik hem niet gekocht heb.

En hebben jullie ook een idee van de d810 tegenover de d750?

En zou ik dan beter de d750 nog nieuw bestellen? Of eerder voor een jonge tweedehandse gaan?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:26

Valerie_91 schreef:
Ok dankjewel beide voor jullie antwoord! Blij dat ik hem niet gekocht heb.

En hebben jullie ook een idee van de d810 tegenover de d750?

En zou ik dan beter de d750 nog nieuw bestellen? Of eerder voor een jonge tweedehandse gaan?

Wat wil je fotograferen? Dat is de belangrijkste vraag. Wil je landschappen en sterrenhemels fotograferen dan is de D810 een mooi camera. Wil je actiefoto’s maken (bewegende paarden), dan ga je minder blij worden van de D810, hij blijft namelijk langzamer dan de D750. Daarnaast is hij nog altijd zwaarder.

Het hangt verder helemaal van je budget af. De D750 kun je echt mooie occasions van vinden voor een leuke prijs. Ze gaan vaak nog wel snel, het is een enorm populaire camera (met reden). Wil je echt vooruit op de toekomst, dan zou ik de Z6 en de Z7 bekijken. Dit is de lijn die Nikon de komende jaren verder uit gaat werken.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:28

Paardenfotografie is mijn doel, verder gaat die camera geregeld mee op reis, maar dat is niet het hoofddoel.
Z7 is pakje boven budget, Z6 is te bekijken, maar ik denk dat het eerder toch naar de D750 zal gaan. Zeker omdat er hier veel mensen zitten die lovend zijn over de D750.

Merci voor de info!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:11

Valerie_91 schreef:
Paardenfotografie is mijn doel, verder gaat die camera geregeld mee op reis, maar dat is niet het hoofddoel.
Z7 is pakje boven budget, Z6 is te bekijken, maar ik denk dat het eerder toch naar de D750 zal gaan. Zeker omdat er hier veel mensen zitten die lovend zijn over de D750.

Merci voor de info!

Ik ben er ook na al die jaren nog altijd blij mee.

En hij gaat mee tot hij echt op is. Dan wordt hij vervangen voor een Z7 of die opvolger.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:44

Ik heb vandaag de D750 besteld, hij komt normaal morgen aan *\o/*

Ze hadden me wel bijna in het zak gezet...
Ik was al langer via coolblue aan het kijken naar dat toestel, stond te koop voor 1179€.
Vanmorgen was ik bezig met de bestelling te doen, direct een 50mm lens erbij besteld, en ik vond dat mijn eindafrekening zo duur was. Kijk ik eventjes goed de prijzen na, was de body tijdens de bestelling 220€ duurder geworden. Er werd opeens 1399€ aangerekend. Ik kijk terug op het internet en zowel op kamera express, konijnenberg, als coolblue was dat toestel plots 220€ duurder geworden. Zal wel iets van Nikon uit zijn zeker?

Ik ben dan in paniek wat beginnen te zoeken en al een geluk nog een (betrouwbare) fotowinkel gevonden die ze nog voor 1199€ te koop hadden staan. Dan maar snel besteld, man dat was eventjes schrikken. Bijna 220€ armer voor niks...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:23

Valerie_91 schreef:
Echter na gisteravond merk ik dat mijn body ook serieus te kort schiet en twijfel ik hard om over te stappen naar een full frame camera.

Tekort schiet? In welk opzicht? Heb zelf ook een D5300 maar presteert formidabel.

Afbeelding

Afbeelding

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:47

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij misschien zouden kunnen voorzien van wat advies.

Ik heb nu een Canon 4000D maar wil graag upgrade.
Mijn budget is rond de €1200,-. Ik ben vooral bezig met portretfotografie ( voornamelijk zwart wit en niet in een studio), abstracte / detailfotografie en natuur -en paardenfotografie.

Ik wil graag weer een Canon spiegelreflexcamera zodat ik mijn objectieven kan blijven gebruiken.

Ik ben al een tijdje aan het rond kijken en heb mijn oog laten vallen op de Canon 90D of de Canon 6D mark II. Ik kan echter totaal niet kiezen. Kunnen jullie mij misschien adviseren ? Is 1 van deze camera's de beste keus of is er nog een optie die ik over het hoofd heb gezien?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:06

Ikzelf heb de canon 90D en die is erg snel ! :D maar die vind ik tot nu toe nog overal aan voldoen.

Ik hoorde dat de 6D Mark II een beetje de iets wat simpelere Full frame camera is. Of de instap om het zo te noemen.

Ik durf daar niet teveel over te zeggen. Heb je ze al eens naast elkaar gelegd ? Je kan ook nog denken aan de 7D Mark II maar volgens mij is dat meer een snelheid body.

Maar wil je echt Full frame of toch Crop camera ?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:21

LuckyReining schreef:
Hallo allemaal,

Mijn budget is rond de €1200,-. Ik ben vooral bezig met portretfotografie ( voornamelijk zwart wit en niet in een studio), abstracte / detailfotografie en natuur -en paardenfotografie.

Ik wil graag weer een Canon spiegelreflexcamera zodat ik mijn objectieven kan blijven gebruiken.

Ik ben al een tijdje aan het rond kijken en heb mijn oog laten vallen op de Canon 90D of de Canon 6D mark II. Ik kan echter totaal niet kiezen. Kunnen jullie mij misschien adviseren ? Is 1 van deze camera's de beste keus of is er nog een optie die ik over het hoofd heb gezien?

Ik heb je even een pb gestuurd

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:26

Ik fotografeer zelf met de 6D2 en ben er onwijs tevreden over :j ik snap niet zo heel goed waarom er soms zo denigrerend over word gedaan. :')

Wel weet ik dat de eerste versie, de normale 6D, nogal wat kinderziektes had/heeft. Misschien komt het daar vandaan.

Grote verschil voor jou zit hem in de crop of fullframe. Ik denk dat je met beide goed uit de voeten kan, al zal mijn keuze dan wel naar de 6D2 gaan voor het fullframe plaatje en de prachtige DoF.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:29

Janinevv schreef:
Ikzelf heb de canon 90D en die is erg snel ! :D maar die vind ik tot nu toe nog overal aan voldoen.

Ik hoorde dat de 6D Mark II een beetje de iets wat simpelere Full frame camera is. Of de instap om het zo te noemen.

Ik durf daar niet teveel over te zeggen. Heb je ze al eens naast elkaar gelegd ? Je kan ook nog denken aan de 7D Mark II maar volgens mij is dat meer een snelheid body.

Maar wil je echt Full frame of toch Crop camera ?

Dankjewel voor je advies. Ik heb ze nog niet in real life naast elkaar gelegd.
Ik twijfel erg tussen full frame of crop. Ik weet gewoon niet wat het beste voor mij is.
Liselot schreef:
LuckyReining schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb je even een pb gestuurd

Thx, ik ga je pb even onthouden wellicht dat ik er op terug kom als ik er over uit ben wat ik nu precies voor camera wil.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:31

Sicayes schreef:
Ik fotografeer zelf met de 6D2 en ben er onwijs tevreden over :j ik snap niet zo heel goed waarom er soms zo denigrerend over word gedaan. :')

Wel weet ik dat de eerste versie, de normale 6D, nogal wat kinderziektes had/heeft. Misschien komt het daar vandaan.

Grote verschil voor jou zit hem in de crop of fullframe. Ik denk dat je met beide goed uit de voeten kan, al zal mijn keuze dan wel naar de 6D2 gaan voor het fullframe plaatje en de prachtige DoF.

Dat hebben ze ook beetje met de 90D dat deze het net niet is. Maar toch presteert hij tot nu super goed :)

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:36

Sicayes schreef:

Dankjewel voor het advies. Ik heb op internet zowel over de 90D en 6D2 veel positieve reviews gelezen. Ik snap echt wel dat als je 1 van deze camera's naast een nieuwe 5D versie legt dat ze dan minder scoren maar ik heb helaas niet het budget voor zo'n camera hahaha.
Maar ik denk dus dat de 90D en 6D2 beide echt wel goede camera's zijn binnen mijn budget. Voor mij is het echter nog erg twijfelachtig wat nu beter is de snelheid van de 90D of de lichtgevoeligheid van de full frame 6D2.