Valerie_91 schreef:Dag allen,
Gisterenavond had ik een meeloopdag fotografie aan het strand. Gezien het slecht weer een ultieme test voor iedereen zijn apparatuur. Momenteel fotografeer ik met een instapmodel van nikon: D5300 en de bedoeling was om in augustus ook een nieuwe lens 70-200mm f2.8 aan te kopen.
Echter na gisteravond merk ik dat mijn body ook serieus te kort schiet en twijfel ik hard om over te stappen naar een full frame camera.
Wat is in jullie ogen een goede volgende stap als nieuwe body? De nikon D750 interesseert me wel en daar lees ik heel veel positieve reacties over. Maar zijn er naast deze D750 nog modellen die ik moet onderzoeken?
Wat is jullie mening over tweedehands? Ik ben me bewust dat ik moet letten op het aantal clicks, maar zijn er verder nog zaken waarmee ik rekening moet houden? Of zijn jullie eerder van mening om verder te sparen en direct een volledige nieuwe body te kopen?
Ik kan mijn lenzen/body's inbrengen in mijn zaak, dus particulier zal ik ze niet kopen, eerder in zaken zoals de konijnenberg, cameraoccasion,... waar ik ze normaal wel op mijn zaak kan aankopen. Daarnaast vind ik het jaar garantie dat de meeste zaken geven héél interessant.
Benieuwd naar jullie mening!
De D750 is een dijk van een camera en heel eerlijk is het naar mijn mening de enige fullframe van Nikon die handig is. De D6xx lijn is fullframe maar biedt weinig meer en de D8xx lijn is prachtig maar is duur en zwaar.
Al vraag ik me af wat naar jouw idee de toegevoegde waarde gaat zijn aan een overstap. Want slecht licht los je beter op met betere lenzen of een statief.
Ik koop alles tweedehands, maar weet inmiddels waar op te letten en durf nog wel eens een gokje te nemen. Voor camera’s ben ik altijd op zoek naar exemplaren onder de 30.000 clicks. Maar mocht je nieuw willen, dan zou ik de Z-serie van Nikon in de gaten houden. Dat is de lijn die verder uit gaat groeien.