[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:41

Ik wil zo graag de 550D kopen, maar ik moet eerst mijn oude camera verkopen. Hij is nog geen 2 jaar oud, de Nikon D3000, kitlens AF-S DX VR 18-55 mm f/3.5-5.6 G en zoomlens: AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5.6 met zonnekap. Nieuwprijs rond de 700 euro!
Wat is nou een schappelijke prijs om hem te verkopen? :=

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:43

@destino kijken even op marktplaats wat mensen vragen voor een soortgelijke set

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:21

Dat verschilt dus nogal een beetje. zie vaak de body+kitlens staan voor rond de 250-350 euro.
Maar ik heb er natuurlijk nog een zoomlens bij die me nieuw ook over de 200 euro gekost heeft..
Heb nu de hele set voor 300 euro erop staan. Maar nu krijg ik rare e-mails dat mensen hem voor 150 euro of 160 euro over willen nemen :=

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:33

zulke mensen zitten er altijd tussen,

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:42

Als het goed is, is hij verkocht voor 320 euro! Ze willen hem ook vanmiddag nog komen halen O:)
Dus dan hoop ik heel hard dat vriendje 2e kerstdag met mij een camera wil gaan halen O:)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:45

wat super zeg.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:47

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:57

Destino schreef:
Als het goed is, is hij verkocht voor 320 euro! Ze willen hem ook vanmiddag nog komen halen O:)
Dus dan hoop ik heel hard dat vriendje 2e kerstdag met mij een camera wil gaan halen O:)

Lijkt mij voor de koper ook een leuke prijs!
Maar, waarom wil je eigenlijk overstappen van nikon naar canon? En waarom de 550,....? Of te wel; als je nikon zou houden kun je je lenzen ook nog gebruiken toch?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:18

Ik heb de mogelijkheid om zowel mijn eigen nikon als de canon van mijn ouders te gebruiken.
En in de loop der tijd kwam ik erachter dat ik canon veel fijner vond fotograferen, en ook de kleuren etc mooier vond. Vandaar dat ik over wil stappen, juist nu ik alleen nog een kitlens en instap zoomlens heb. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:59

Destino schreef:

Dus je bent hem nu kwijt. Fijn dat je hem zo snel kwijt bent. Dat wordt tussen Kerst en O&N nieuw een Canon scoren? :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:14

Bagheera_206 schreef:
Destino schreef:

Dus je bent hem nu kwijt. Fijn dat je hem zo snel kwijt bent. Dat wordt tussen Kerst en O&N nieuw een Canon scoren? :)

Het liefst ga ik 2e kerstdag al een Canon scoren O:)
Maar mijn vriend wil wachten tot 1 januari, omdat we waarschijnlijk geld krijgen van mijn oma en we dat dan mooi kunnen gebruiken om de camera te kopen. Dus ik moet nog even 1,5 week geduld hebben :+ .

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:11

gewoon tegen je vriend zeggen dat je perse nu moet gaan omdat ze nu de cashback actie hebben ;) (niet erbij vertellen dat die tot 31 januari duurt ;) )

ik ben sinds kort in het bezit van de canon eos 1100D met 18-135 mm lens erbij en ben er erg blij mee. hiervoor hadden we de 1000D en die heb ik heel snel kunnen verkopen.
dit waren mijn eerste foto's:
[ITP] Tinkers Indy en Izzy, voor mijn nieuwe camera
en een geluksmomentje :P
Afbeelding
ben helemaal niet zo professioneel en goed als de meeste hier in het topic, maar hoop beetje bij beetje steeds wat beter te worden.
zit nog te twijfelen of de canon foto cursus iets voor mij zou zijn(cursus van 150 euro voor 25 euro, 1 dag) weet alleen niet of dat te moeilijk zou zijn voor mij. heeft iemand hier daar ervaring mee?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:00

Leuke foto!
En wat fijn dat je hem zo snell hebt kunnen verkopen.

Heb vanavond 100 euro aan VVV bonnen gehad.. Maar die kun je volgens mij bij fotozaken niet inwisselen.
Echt balen, anders had ik die erbij kunnen leggen!
Zat ook al te denken om anders bijv een dekbedovertrek ofzo te kopen bij de hema, een duurdere die met VVVbonnen te betalen en dan terugbrengen en geld terugvragen. Zou dat gaan :P ?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:09

Bij dixons kun je ze wel inleveren

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:17

Maar bij de dixons hebben ze de combinatie die ik wil niet en daar zijn de prijzen hoger.
Of kun je daar ook onderhandelen over internetprijzen/prijzen in andere winkels?
Bij de steenweg in Utrecht scheelt het al een hoop bijv.

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:47

okee, help please!?
ik wilde voor kerst graag een goede camera,
ik heb de Sony cybershot DSC-H70

het is geen spiegelreflex maar kan volgens mij wel goede foto's maken.
ik wil het alleen gebruiken voor foto's voor vriendinnen enzo,
natuurlijk is zo'n klein compacte camera wel makkelijker, maar mijn vriendin heeft wel een spiegelreflex en dan krijg je wel meteen hele mooie foto's.

kan iemand mij vertellen wat jij zou doen??
camera houden of spiegelreflex..

alvast bedankt :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:56

XNienke_ schreef:
okee, help please!?
ik wilde voor kerst graag een goede camera,
ik heb de Sony cybershot DSC-H70

het is geen spiegelreflex maar kan volgens mij wel goede foto's maken.
ik wil het alleen gebruiken voor foto's voor vriendinnen enzo,
natuurlijk is zo'n klein compacte camera wel makkelijker, maar mijn vriendin heeft wel een spiegelreflex en dan krijg je wel meteen hele mooie foto's.

kan iemand mij vertellen wat jij zou doen??
camera houden of spiegelreflex..

alvast bedankt :)

Die dikgedrukte zin is echt één grote misvatting. Een goede compactcamera maakt op de automatische stand vaak betere foto's dan een spiegelreflexcamera. Een SLR camera is interessant als je alles zélf wil kunnen regelen, de vrijheid van verschillende lenzen wil hebben en dus ook bereid bent om er héél veel tijd in te steken om te leren fotograferen. Dat is namelijk héél erg veel meer dan alleen op het knopje drukken ;)

Als ik jou zo hoor zou ik niet voor een SLR gaan, tenzij je dus toch stiekem een liefde voor fotografie hebt en daar erg veel tijd in wil gaan steken, maar zo te horen is dat niet zo :) Niks mis mee, maar dan ben je beter af met een goede compactcamera :j

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:22

ik houd deze camera :)
heb al informatie van mijn moeder gekregen (ze heeft een nikon)..
zo'n camera stop je niet even in je tas.
deze camera heeft 16.1 megapixel en een best wel grote lens.
bedankt voor de info :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 02:54

Destino schreef:
Leuke foto!
En wat fijn dat je hem zo snell hebt kunnen verkopen.

Heb vanavond 100 euro aan VVV bonnen gehad.. Maar die kun je volgens mij bij fotozaken niet inwisselen.
Echt balen, anders had ik die erbij kunnen leggen!
Zat ook al te denken om anders bijv een dekbedovertrek ofzo te kopen bij de hema, een duurdere die met VVVbonnen te betalen en dan terugbrengen en geld terugvragen. Zou dat gaan :P ?

Sommige winkels trappen daar gewoon in. :+ Je kunt ook gewoon die camera kopen als je het geld toch hebt en die VVV-bonnen aan iets anders leuks uitgeven. ;) In ieder geval bewaren voor een ander doel.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 02:58

draaakje schreef:
gewoon tegen je vriend zeggen dat je perse nu moet gaan omdat ze nu de cashback actie hebben ;) (niet erbij vertellen dat die tot 31 januari duurt ;) )

ik ben sinds kort in het bezit van de canon eos 1100D met 18-135 mm lens erbij en ben er erg blij mee. hiervoor hadden we de 1000D en die heb ik heel snel kunnen verkopen.
dit waren mijn eerste foto's:
[ITP] Tinkers Indy en Izzy, voor mijn nieuwe camera
en een geluksmomentje :P

ben helemaal niet zo professioneel en goed als de meeste hier in het topic, maar hoop beetje bij beetje steeds wat beter te worden.
zit nog te twijfelen of de canon foto cursus iets voor mij zou zijn(cursus van 150 euro voor 25 euro, 1 dag) weet alleen niet of dat te moeilijk zou zijn voor mij. heeft iemand hier daar ervaring mee?

Mag ik vragen wat de doorslag heeft gegeven voor de update van 1000D naar 1100D? := Hogere ISO en filmmogelijkheid of was er een andere reden?

Volgens mij leer je bij die Canon dag je camera een beetje kennen. Als je weet hoe je 1000D werkt weet je waarschijnlijk ook wel hoe je 1100D werkt. :) Het is in ieder geval weinig geld voor hele dag cursus. En mocht je zelf nog beetje stoeien met alle opties en instellingen van je camera zou je ik wel willen adviseren om keer een cursus te doen in de buurt of paar keer mee te gaan naar fotografie Boktmeeting. Van dat laatste leer je ook veel van en is vaak erg gezellig! :+

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:08

gisteravond deze foto gemaakt van de grote kerk in haarlem.
en dat met een macro lens. heel veelzijdige lens dus.

Afbeelding

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:23

wauw dat met een macro lens :wow: welke juist als ik vragen mag? :o

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 18:23

100mm 2.8 van canon

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:15

Prachtig lensje is het volgens mij! Die foto's van je hond zijn ook erg mooi!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:20

Dank je wel!