Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Harvest_Moon schreef:Kan iemand mij helpen?
Ik fotografeer nu met een Panasonic, maar zou graag een Nikon willen kopen. Ik zit te denken aan de Nikon D40, een camera die aanzienlijk veel goedkoper is dan andere camera's uit de D- serie. Is dit een voordeel of gaat de kwaliteit van deze camera ook erg achteruit met de prijs?
Ik weet dat er in dit topic nogal negatief word gepraat over de D40, maar ik heb topics gezien van fotograven die in het bezit zijn van een D40 en waar toch echt niks mis was met de kwaliteit...
Nu is er net van deze camera geen voorbeeld topic, is er iemand die mij voorbeeld foto's kan laten zien en wat over zijn/haar ervaringen kan vertellen? Bedankt!
Kokomo schreef:Harvest_Moon schreef:Kan iemand mij helpen?
Ik fotografeer nu met een Panasonic, maar zou graag een Nikon willen kopen. Ik zit te denken aan de Nikon D40, een camera die aanzienlijk veel goedkoper is dan andere camera's uit de D- serie. Is dit een voordeel of gaat de kwaliteit van deze camera ook erg achteruit met de prijs?
Ik weet dat er in dit topic nogal negatief word gepraat over de D40, maar ik heb topics gezien van fotograven die in het bezit zijn van een D40 en waar toch echt niks mis was met de kwaliteit...
Nu is er net van deze camera geen voorbeeld topic, is er iemand die mij voorbeeld foto's kan laten zien en wat over zijn/haar ervaringen kan vertellen? Bedankt!
De D40 is kwalitatief geen slechte camera, maar door zijn opties is hij erg beperkt. Er zit een oude 6mp sensor in en hij kan lang niet alle objectieven er op hebben, zelfs van het eigen merk Nikon niet. Dat de camera eigenlijk een miskleun was, bewijst wel het feit dat hij maar 3 maanden in produktie was. Normaal is dat minstens 1 1/2 jaar. Maar dat wat hij kan doet hij wel goed. Maar hij blijft behoorlijk achter bij de concurentie. Met name Canon heeft dan veel meer te bieden en biedt als instapcamera een camera aan met alle opties.nl. de 400D. Zelfs de voorganger daarvan de 350D is meer camera dan de D40 van Nikon. Dat er nu nog steeds nieuwe Nikon D40's worden aangeboden is doordat de verkoop slecht loopt en ze nog steeds voorraden hebben. Dat zegt eigenlijk op zich al genoeg. Bijna niemand koopt een camera die jaren achterloopt met de concurentie.
HouVanUtopia schreef:
HouVanUtopia schreef:Dankje wel!!
Oke ga volgende keer even zonder flits proberen!
HouVanUtopia schreef:klopt.
Ik ben bezig met handmatig te oefenen dit doe ik nog vooral in de tuin en met de hond.
Vandaag automatisch gebruikt omdat dit eerste keer paardenwas.
Iemand tips hoe je met de Nikon D40x mooie bewegingsfoto's krijgt?
Harvest_Moon schreef:Bedankt!
Zou het zo kunnen zijn dat de D40x wel (of juist niet) heeft, wat de gewone D40 minder populair maakte?
_Marjon_ schreef:Iemand vroeg gisteren aan mij welke camera ik hem aanraad als beginnend fotograaf, hij wilde wel een SLR. Ik heb hem de Canon 400D aangeraden omdat ik deze dus interessanter vind als een Nikon D40(x). Iemand anders raadde hem een Nikon D70s aan, ja allemaal leuk en aardig, maar waar haal je op dit moment nogeen D70s vandaan dan?
De persoon van de D70s verklaarde mij als 'niet goed snik' en dat ik helemaal fan ben van Canon ineens terwijl ik eerst van Nikon was en zelf een Nikon heb. Ik heb helemaal niks tegen Nikon, maar ik staar me in ieder geval niet meer blind op 1 merk. En als ik dan puur ga kijken naar de instapreflexen, dan staat Canon toch hogerop als de Nikon, ook al heb ik zelf een Nikon.
Heel verhaal, maar zo vreemd is dat toch niet dat ik nu ineens een ander merk aanprijs?
Klopt het ook dat Canon een groter objectieven aanbod heeft? Dat idee heb ik namelijk. Die persoon zei ook nog dat Nikon sneller is met updates enzo, hoe hij dat bedoelt geen idee.
_Marjon_ schreef:Achja misschien wat persoonlijk maar die jongen is me ex vriend die boos word als hij z'n gelijk niet krijgt. Heb de jongen die de camera gaat kopen gezegd dat hi jzich maar gewoon moet laten informeren in de winkel en de camera moet zoeken die bij hem past, maar dat hij het Nikon D40/objectieven verhaaltje wel even in zijn achterhoofd moet houden
. Een D80 ligt net iets boven zijn budget.
Weet jij misschien ook of er voor de Canon 20D een draadloze afstandsbediening is? Overal kan ik alleen maar met draadjes vinden. Heb al iemand horen zeggen die zei dat het wel kon (dezelfde afstandsbediening waar de 350D etc op werkt), maar steeds als er naar gevraagt word heeft hij hem 'toevallig' niet bij. Heb zo'n idee dat het dus niet kan.