Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lavitabella schreef:MarjanB schreef:Ik weet niet wat je budget is? Ik heb nog een nette 750d met 18-135 liggen, vraag er 350 voor
Bedankt voor je aanbod ! Mijn budget is max 600 euro vandaar dat ik bij deze camera's kwam. Nieuw vind ik toch fijner ivm de garantie!
Lavitabella schreef:Bedankt ikke voor je antwoord ! En wat vind je van de genoemde camera's?
Nikon D5600 + AF-P 18-55 mm VR
Canon EOS 250D + EF-S 18-55 mm IS STM
ikke schreef:Lavitabella schreef:Bedankt ikke voor je antwoord ! En wat vind je van de genoemde camera's?
Over Nikon zeg ik niks, geen kennis van; de 250D is een leuke instapcamera.
De 70D zit daar dus een stap boven, vandaar dat ik je de optie in overweging geeft. Dat kan binnen je budget en het is nog een up-to-date camera.
ikke schreef:De basisprincipes zijn niet veranderd dus laat je niet bang maken. Een 80D is best te vinden, ook bij Kamera Express. Ik zou niet weten waarom dat te veel camera is, eerlijk gezegd.
Wil je wel tele maar niet de hoofdprijs betalen, is de 55-250 nog steeds HET alternatief. Ook naast een 70-200 heeft ie nog steeds wat te melden: compact, licht en toch kwaliteit.
Als het budget niet tot de hemel reikt, zou ik daarvoor gaan en dan doorsparen voor een 70-200 f2.8.
De 50mm f1.8 plastic fantastic is gewoon een leuk hebbeding dat je aangenaam gaat verrassen![]()
Wanneer je bij Kamera-express een leuke body ziet staan bij een ander filiaal, dan kun je dat aangeven en dan is ie de volgende dag of zo in "jouw" winkel. Even bellen en je weet het.
ikke schreef:
Minjon schreef:ikke schreef:De basisprincipes zijn niet veranderd dus laat je niet bang maken. Een 80D is best te vinden, ook bij Kamera Express. Ik zou niet weten waarom dat te veel camera is, eerlijk gezegd.
Wil je wel tele maar niet de hoofdprijs betalen, is de 55-250 nog steeds HET alternatief. Ook naast een 70-200 heeft ie nog steeds wat te melden: compact, licht en toch kwaliteit.
Als het budget niet tot de hemel reikt, zou ik daarvoor gaan en dan doorsparen voor een 70-200 f2.8.
De 50mm f1.8 plastic fantastic is gewoon een leuk hebbeding dat je aangenaam gaat verrassen![]()
Wanneer je bij Kamera-express een leuke body ziet staan bij een ander filiaal, dan kun je dat aangeven en dan is ie de volgende dag of zo in "jouw" winkel. Even bellen en je weet het.
Thanks voor je snelle reactie! Ik heb tot nu toe vooral online gesnuffeld om ook even te zien wat er zoal nu op de markt is enzo, maar als ik online op KE of foto konijnenberg zoek, zie ik geen 80d aangeboden? Krijg alleen accessoires te zien voor de 80d.. maar ik zit op mijn telefoon dus misschien werkt het allemaal niet zo goed daarop.
Goede suggestie van die 55-250, zag net in de gauwigheid dat ie al voor 200 eu wordt aangeboden?!
En ja die 50mm heb ik al helemaal zin in haha, kost geen drol maar wel echt leuk om mee te werken vgm, en leerzaam agz ik nooit met een prime lens heb gewerkt.
ikke schreef:City foto was altijd een gerenommeerde toko waar ik ook het nodige gekocht heb toen ik nog in het Eindhovense woonde maar daar ben ik al bijna 20 jaar weg.
Minjon schreef:@MaaikeMuis: ah ja, als je beter weet waar je naar moet kijken is het risico minder groot natuurlijk. Denk dat ik het nog maar bij gerenommeerde occasionzaken moet houden..
ikke schreef:Minjon schreef:@MaaikeMuis: ah ja, als je beter weet waar je naar moet kijken is het risico minder groot natuurlijk. Denk dat ik het nog maar bij gerenommeerde occasionzaken moet houden..
Je wordt er ook handiger in.
Op een heel ander vlak (modeltreinen) speur ik Marktplaats & co af en vind regelmatig hele leuke dingen. Ik weet wat die spullen waard zijn en ik heb de kennis en gereedschappen in huis om defecte spullen te repareren.
Lavitabella schreef:Hoi! Ook ik ben me al een tijdje aan het inlezen. Nu ben ik uiteindelijk op deze 2 camera's uit gekomen. Mijn doel is om voornaamlijk mijn eigen paarden te fotograferen en video's te maken. Echt hobbymatig dus en voornamelijk voor de verkoop. Welke camera adviseren jullie van deze 2? Het word mijn eerste dus ik heb er niet zoveel verstand dat ik echt het verschil en de kwaliteit tussen deze 2 kan zien.
Ze zitten al aan de top van mijn budget dus een betere camera word hem de komende tijd helaas niet.![]()
Bedankt alvast !
Jessie2020 schreef:Hallo , ik probeer het ook maar even hier... ik wil graag een paardenfotografie workshop gaan doen. Omdat ik een totale leek ben, zal ik ws eerst een basis fotografie online cursus ofzo moeten volgen.
Maar nu het “probleem”... ik weet me God niet welke camera / lens etc ik moet aanschaffen. Ik snap al die afkortingen niet en ze kunnen me echt alles wijsmaken. Wat ik zoek is een goede camera waar ik niet al na 1 cursus Bij wijze van spreken mee uitgeleerd ben, maar waar ik mee kan doorgroeien. Moet ook weer niet te moeilijk zijn dat het voor een leek niet te leren is.
Wie kan mij een beetje op weg helpen?