[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:10

Micha, hoe wel het objectieventopic eigenlijk een ander topic is ;)

Wat we aanraden hangt grotendeels samen met je budget. Met een budget van 200-250 euro kom je al gauw uit op de 55-250, daaronder adviseren we doorgaans nog eventjes door te sparen, daarboven heb je de 70-300 voor ca 400 euro en daarna komen de 70-200's (eerst F4 zonder IS, dan met IS en F2.8 zonder IS, en tot slot de F2.8 met IS).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:11

NathalietjeB schreef:
en wil voordat ik aan tele lens ga beginnen eerst de camera onder de knie hebben en bij femke denk ik volgend jaar cursusje volgen en dan pas overstappen op tele :j

Als je een cursus bij Femke wil gaan doen betekent dat dus gelijk ook dat je interesse hebt in paardenfotografie? Dan kan ik je nu al gaan vertellen dat je zelfs in zo'n workshop bij Femke het telebereik al enorm zult gaan missen.

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:17

Haha! De camera's en lenzen doen het goed in december met Sint/Kerst/13emaand. :)

@Nathalie: Je kunt ook voor body met alleen telezoom gaan he? Ging jij 29 januari ook mee? Kun je vast even wat lenzen van andere Bokkers uitproberen. :)

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:39

@ Nouks: Dankjewel voor je antwoord. Ondanks dat ik de vraag eigenlijk in een ander topic had moeten vragen ;) Ik was er gewoon vanuit gegaan dat dit het enige topic over spiegelreflexcamera's was.

@ Nathalie: Herkenbaar je post over mokken, twijfelen enz enz... Ik hoop niet dat ik het je nu moeilijker ga maken, maar ik wil je nog een mijn ervaring meegeven. Ik zou als ik jou was in ieder geval ook even in de winkel gaan voelen. Gewoon de camera vasthouden. Ik was er van overtuigd dat ik een 600D ging nemen, een 60D vond ik veel te duur. Totdat ik hem in mijn handen had. Ik vond de 60D zoveel fijner voelen. Nu heeft mijn man ook nog eens veel grotere handen als dat ik heb, dus toen was de keuze snel gemaakt.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:38

micha_a schreef:
@ Nouks: Dankjewel voor je antwoord. Ondanks dat ik de vraag eigenlijk in een ander topic had moeten vragen ;) Ik was er gewoon vanuit gegaan dat dit het enige topic over spiegelreflexcamera's was.

@ Nathalie: Herkenbaar je post over mokken, twijfelen enz enz... Ik hoop niet dat ik het je nu moeilijker ga maken, maar ik wil je nog een mijn ervaring meegeven. Ik zou als ik jou was in ieder geval ook even in de winkel gaan voelen. Gewoon de camera vasthouden. Ik was er van overtuigd dat ik een 600D ging nemen, een 60D vond ik veel te duur. Totdat ik hem in mijn handen had. Ik vond de 60D zoveel fijner voelen. Nu heeft mijn man ook nog eens veel grotere handen als dat ik heb, dus toen was de keuze snel gemaakt.

:Y) Ja zeg,... ben ik net uitgekomen op de D600, (al weet ik niet wanneer,.....) moet ik toch nog even de 60D voelen :D !

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:39

Het kan ook andersom. :+ Heen gaan voor 60D en thuiskomen met een 600D. :P En je houdt nog meer geld over voor lenzen ook. :) #noemtgeennamen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:54

micha ik heb dus echt een hoop camera's in me handen gehad waaronder idd ook de 60D en die lag echt fijn in me handen maja toen maar nog meer winkels afgegaan raad gevraagd etc dus toen heb ik bij de foto winkel in Egmond een batterijding(naam er ff van kwijt sorry) bij de 550D gekregen en dat hield eigenlijk net zo fijn vast t is dat ik bij de 550D me pink miste. en dat had ik ook bij een paar van nikon

maja t moet ook nog beetje in me geld bedrag passen;) en 60D is me net iets te duur wil namelijk toch ook echt wel gaan kijken voor een tele lens of misschien toch eerst macro haha en ik ben echt zo veel aan t inlezen en wil eigenlijk voordat ik een lens ga kopen toch paar verschillende uitproberen ik kan namelijk bij de winkel in Alkmaar en Egmond paar lenzen lenen en kan ook van een kennis van me zusje dr vriend ook keer macro lens lenen.
want ik vind echt een hele hoop leuk om te fotograferen zowel mensen als dieren als gewoon natuur dus ik wil wat dat te gaan echt oefenen en kijken wat ik eens aan wil gaan schaffen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:01

@Nathalie: Je mag ook keer op de koffie komen hier hoor. ;) Kun je even mijn 550D vasthouden met paar verschillende lenzen. ;) Ik heb er idd ook batterygrip bij en met teletoeter toch wel iets uit balans. :=

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:03

nathalietjeB je mag in Hargen wel mijn macro uitproberen.
ik heb de 100mm 2.8 van canon.

ik had hetzelfde als jou wilde ook voor de 60D gaan maar nu toch maar voor een goede lens gegaan voor macro en portret.

als je voor een telezoom wil gaan en je wil een goede neem dan wel eentje met 2.8 ik heb de lens van sigma deze is echt heel fijn.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:04

Bagheera_206 schreef:
@Nathalie: Je mag ook keer op de koffie komen hier hoor. ;) Kun je even mijn 550D vasthouden met paar verschillende lenzen. ;) Ik heb er idd ook batterygrip bij en met teletoeter toch wel iets uit balans. :=

op diezelfde koffie kun je dan mijn macrolens proberen.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:05

Bagheera_206 schreef:
Het kan ook andersom. :+ Heen gaan voor 60D en thuiskomen met een 600D. :P En je houdt nog meer geld over voor lenzen ook. :) #noemtgeennamen

ik voel me ook totaal niet aangesproken hoor!

ik blijf erbij dat ik een goede keuze heb gemaakt. die 100mm is _/-\o_

en ik heb kleine handjes en met een battery grip is de 600D zeker groot genoeg

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:12

haha :D cool.... ik heb ook niet zulke grote handjes...maar 550D is besteld als goed is volgende week bij de foto zaak

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:13

borrie01 schreef:
Bagheera_206 schreef:

op diezelfde koffie kun je dan mijn macrolens proberen.

Op voorwaarde natuurlijk dat Nina weer even de klos is als model! :+ Nina staat om de hoek bij mij.

Mijn handen zijn ook niet zo groot, maar met BG houdt set wel fijner vast en ik merk dat ik eerder geneigd ben om in portrait te fotograferen.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:15

uiteraard mag nina model staan.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:32

HLPhoto schreef:
Revanches schreef:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar recencies en problematieken waar men tegenaan loopt bij een 7D.
Ik zit ook te twijfelen om een overstap te maken naar professionelere camera.
De 7D heeft wat beperkingen ten opzichte van bepaalde concurrenten en "grotere broers", wat wil je precies gaan doen?

>> Op zich is die 7D namelijk een heel uitgebalanceerde body. Zou gezegd hebben dat ik er niks aan zou missen als ik met APS-C zou willen schieten, behalve - na dit weekend - dual card slots :)

Lees overigens dat je focusproblemen hebt met je 450D. Op zich klopt het dat ze iets trager zijn dan de 50D, maar minder nauwkeurig zou ik toch niet direct durven roepen.
Daarnaast - gezien je een 50D hebt - waarom heb je de 60D overgeslagen in je vraag?

Omdat de 60D aantal frames per sec. lager(5,3) heeft dan de 50D(6,3).
En ik daar niet zulke denderend verbeterpunten had gelezen tov 50d.
Tevens zegt mijn gevoel ook niet echt vooruit te gaan met een 60d als je al een 50d tot beschikking hebt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:41

Twee punten van vooruitgang van 60D tov 50D zijn denk ik de mogelijkheden van het filmen en je hebt weer iets meer ruimte in je ISO om hoger te gaan door de nieuwe sensor die in de 60D zit met ook het nieuwe lichtmeetsysteem.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:43

weet je dat de ruis op de 7D met een hoge iso meer is als op de 60D of de 600D

de 7D is namelijk ook alweer 2 jaar oud en de 60D/600D zijn van 2011
voor de 7D zit er een opvolger aan te komen.

Mij werd de 7D echt afgeraden door de fotozaak terwijl ik aangaf deze graag te willen en terwijl hun daar ook het meeste op konden verdienen.

de voordelen van de 7D zijn de snelheid de 19 AF punten en de magnesium body.

Maar zoals hier al eerder aan werd gegeven je hebt niets aan die snelheid als je er niet een hele snelle en goede lens op zet.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:47

Het gaat mij totaal niet om het filmen... Wat betreft het nieuwe lichtmeetsysteem dat wist ik niet.
Sharon ik keek er ook wel even vanop dat je idd niet met een 7d bent thuis gekomen.
De voordelen die je noemt van de 7d vind ik ook wel van belang. :) Maar goed die ruis is natuurlijk ook niet best, maar ik neem aan dat die ruis alleen opspeelt bij hoge isowaarden.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:52

tuurlijk heeft dat ook zn voordelen hoor die snelheid.
de 7D heeft niet de nieuwe sensor die de 600 en de 60 wel hebben.

kun je ze niet eens uitproberen? helaas woon je niet om de hoek.

Ik heb volgende week een examen daarna ga ik een uitgebreidde test uitvoeren tussen mn 400D en de 600D.

Ik heb trouwens ook mn camera niet voor het filmen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:57

Ik dacht juist dat in al die filmpjes die jij en ik hebben zitten kijken de 7D net 0,1 stop beter uit kwam qua ISO en ruis/detail. Of heb ik niet goed zitten opletten. := In de 550D/600D/60D/7D zit namelijk exact dezelfde sensor en zou ongeveer de zelfde prestaties moeten opleveren bij gelijkwaardige ISO's qua body.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:06

dit was wat mij in de camerazaak door een ervaren fotograaf werd verteld.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:45

borrie01 schreef:
als je voor een telezoom wil gaan en je wil een goede neem dan wel eentje met 2.8 ik heb de lens van sigma deze is echt heel fijn.

Dit advies ben ik het niet mee eens hoor. Als je 2.8 nodig hebt en je kan het betalen moet je het zeker wel doen ja, als dat je ook het gewicht van de lens waard is, natuurlijk. Maar als je alleen maar buiten foto's maakt en die 2.8 eigenlijk niet nodig hebt zou ik bijvoorbeeld eerder een Canon 70-200 F4 IS aanraden dan de 70-200 2.8 non-IS. :)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:01

dat was ik er inderdaad wel vergeten bij te zetten. ik gebruik mijn sigma ook voor binnen evenementen.
ik vind de 2.8 met IS a 2000 euro net ff te gek om die erbij te kopen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:18

borrie01 schreef:
dat was ik er inderdaad wel vergeten bij te zetten. ik gebruik mijn sigma ook voor binnen evenementen.
ik vind de 2.8 met IS a 2000 euro net ff te gek om die erbij te kopen.

Ik heb een keer een avond met die lens mogen fotograferen en hij is zooooooo gaaf, maar een heel groot nadeel vind ik het gewicht. Ik heb zelf dan de 70-200 F4 met IS, en voor het beeld en het gemak binnen zou ik zo de 2.8 IS willen hebben, maar dat om continu met dat gewicht rond te slepen lijkt me echt niet fijn :n

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:00

Jullie zijn al weer een heel eindje verder. Maar als je al gevoeld hebt dan is het goed ;) Maar ik wilde je ff waarschuwen, het kon ook zijn dat je ze nog niet hebt vast gehouden. Ze worden alleen maal goed verkocht dus ik denk dat voor alle camera's wel wat te zeggen is.