[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:30

Kokomo schreef:
xDramaQueen schreef:
en aangezien ik hem nooit op automatisch heb staan en alles zelf instel

Waarom heb je hem nooit op automatisch staan?

is een tik van mij. kan ik echt niets aan doen, ik zet hem er dan soms wel op maar dan verschuif ik hem weer haha.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:24

Kan iemand mij helpen?
Ik zoek een klein cameratje naast mijn andere 2 camera's om in mijn zak mee te nemen.
Ik ben een semi proffesional maar ik wordt echt gek van alle testen op internet omdat die natuurlijk vaak over buitenfoto's gaan en niet over moeilijke binnenbak foto's zonder flits en paard in beweging.

wat zoek ik: en klein cameratje voor in mijn binnenzak voor "noodsituaties haha'
Ik vind het belangrijk dat hij bij 400 of 800 iso niet veel ruis heeft.
Als het kan een met een accu en geen losse batterijen.
En minimaal 3 x zoom.
Ik zat zelf aan een canon ixus 800 IS te denken of een fuji 31 maar er zijn er vast wel meer en ik weet het niet meer zo langzamerhand...

Oh de manuel stand vind ik erg belangrijk. Daar doe ik altijd alles mee en ik wil zelf de sluitertijd en diafragma in kunnen stellen....

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:25

Panasonic DMC fx10 heerlijk cameratje alleen geen manuel stand op uit mijn hoofd..

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:27

thanx voor de snelle reactie. ik ga even kijken op professionele sites voor camera's. Misschien vind ik daar meer info.
Ik ben al 5 dagen op internet aan het neuzen. Maar ja.....

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:39

Kijk even snel in mijn boekje ik heb de camera zelf Nagelbijten / Gniffelen
was mijn topic net :d zag je reacite

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:45

ik heb de foto's gezien. Het is toch niet helemaal wat ik zoek.
Als ik op bokt op voorbeeld foto's zoek, zeker in binnenbakken, vind ik hem echt te donker. Ook buiten vind ik ze in bewolkte omstandigheden wat onduidelijk en niet echt scherp. Of ligt dat nou aan mij?

Kijk: Deze is door mijn vriend gemaakt die geen verstand heeft van camera's met mijn oude powershot s1.

Afbeelding

Daar heb ik nu een s3 voor terug gekocht (S5 geeft teveel ruis) Maar nu zoek ik dus zoiets in het klein.
Deze foto is gemaakt een paar weken geleden toen het donker was buiten met alleen baklicht aan en zonder flits. Die vind ik persoonlijk dan toch iets scherper ondanks de iso400 en de kleuren zijn anders.
Toch?

de fujifilm f32fd komt ook wel aardig uit de testen geloof ik.
heeft iemand die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:55

Enamorado schreef:
Kan iemand mij helpen?
Ik zoek een klein cameratje naast mijn andere 2 camera's om in mijn zak mee te nemen.
Ik ben een semi proffesional maar ik wordt echt gek van alle testen op internet omdat die natuurlijk vaak over buitenfoto's gaan en niet over moeilijke binnenbak foto's zonder flits en paard in beweging.

wat zoek ik: en klein cameratje voor in mijn binnenzak voor "noodsituaties haha'
Ik vind het belangrijk dat hij bij 400 of 800 iso niet veel ruis heeft.
Als het kan een met een accu en geen losse batterijen.
En minimaal 3 x zoom.
Ik zat zelf aan een canon ixus 800 IS te denken of een fuji 31 maar er zijn er vast wel meer en ik weet het niet meer zo langzamerhand...

Oh de manuel stand vind ik erg belangrijk. Daar doe ik altijd alles mee en ik wil zelf de sluitertijd en diafragma in kunnen stellen....

Het spijt me, maar ik vind dit een rare vraag. Mag ik vragen wat voor twee andere camera's jij als "semi-professional" al hebt? Uit je vraag maak ik namelijk op dat je op zoek bent naar een simpel en klein cameraatje met goede ruisprestatie, voor "noodgevallen in donkere binnenbakken". Als je op zoek bent naar een simpel klein cameraatje én je jezelf "semi-professional" noemt, neem ik aan dat je al twee leuke camera's in bezit hebt. Geloof me: met een beetje semi-professionele camera kom je in noodgevallen verder dan met een "simpel cameraatje met goede ruisprestatie".

Daarnaast: met een beetje pech zit je in binnenbakken zó aan ISO3200.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:58

Dat kan ik mij voorstellen dat je het een rare vraag vind hihi.
Ik heb een eos 350d met 3 verschillende lenzen (te groot en te veel om ff in je binnenzak mee te nemen haha) en sinds vorige week een powershot s1.
Maar weet je: Kijk: Als iemand vraagt of ik een rapportage wil maken dan sleep ik die andere 2 mee en ga er geheel voor zitten en probeer voor goede omstandigheden te zorgen.
Maar ja... Dan heb ik ook vaak dat ik even bij iemand langs ga of even snel onverwachts naar stal ga als NET mijn bijrijdster er is en dan kriebelt het toch weer om foto's te maken...
En dan zou ik het fijn vinden als ik ten alle tijden een kleine camera op zak heb waar ik toch leuke foto's mee kan schieten. Ze hoeven natuurlijk niet briljant te zijn want dat kan ik ook niet verwachten. Maar ik zie wel gigantisch veel verschil bij mensen met camera's alleen al bij binnen foto's in de huiskamer. Van hele mooie foto's in mijn ogen dan tot dramatisch. Dit terwijl dit allemaal nieuwe camera's zijn. De markt heeft momenteel zoveel te bieden en volgt elkaar ook heel snel op kwa type maar een nieuwer type is niet altijd beter blijkt wel uit diverse testen.
Snappie???
Laatst bijgewerkt door Enamorado op 29-01-08 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:01

Geloof me: gebruik toch maar je 350D. Dan liever investeren in een andere lens dan in een 3e camera. En anders je powershot meeslepen en foto's maken in een buitenbak, bos, wei, wat dan ook.

Edit: als het je puur gaat om "een leuk cameraatje om altijd mee te kunnen nemen" kan ik me dan wel weer voorstellen, maar adn moet je niet verwachten dat je er ook maar enigszins redelijke foto's mee kunt maken in een binnenbak...

Mocht je toch het beste van het beste willen en desondanks KLEIN blijven: Powershot G9 (of evt G7). Maar daar hangt een vrij leuk prijskaartje aan....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-08 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:03

Dus jij zegt dat er geen enkele kleine camera is die redelijke foto's maakt in een binnenbak of bij meerdere wolken buiten die ik in mijn binnenzak kan stoppen? is er dan echt geen 1 tussen al die camera's???

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:05

Enamorado.
Ik denk dat met een kleine camera de kwaliteit je altijd tegen gaat vallen..
Ik heb zelf mijn Olympus c765uz nog. En die houdt ik voorlopig wel aan. Geeft vaak in binnenbakken nog heel redelijke plaatjes. En ook filmpjes kun je er leuk mee maken.
Maar ook dat is er niet eentje die erg makkelijk in je zak past, toch kun je die nog makkelijk meenemen. Ik stop hem weleens in een grote jaszak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:05

In de Zoom las ik laatst dat de Ixus een geschikte camera is om altijd bij je te hebben. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:09

Enamorado schreef:
Dus jij zegt dat er geen enkele kleine camera is die redelijke foto's maakt in een binnenbak of bij meerdere wolken buiten die ik in mijn binnenzak kan stoppen? is er dan echt geen 1 tussen al die camera's???

Zie edit. Maar goed, desondanks: spiegelreflexcamera's zijn hier nu eenmaal meer op gebouwd...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:26

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:28

Mijn fotos zien er idd niet super uit heb deze camera eigelijk ook pas net en dat was 1ste keer fotos maken echt...
heb wel mooiere fotos maar dat is bv van bloemen...

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:33

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:34

Enamorado schreef:
yvonnepuntnl schreef:
Deze compactcamera heeft ook hele goede recenties:

http://www.dpreview.com/reviews/fujifil ... page13.asp

bedoel je van de fuji of de canon? Want in de voorbeeldfoto's komt die fuji er veel beter uit dan de canon.

De Fuji natuurlijk; daar gaat ook de review over.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:26

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:10

De G9 is inderdaad ook een prettige camera. Mijn neef heeft hem ook en die gebruikt hem voor zijn werk (schrijfer/kunstenaar) en die is erg tevreden over de resultaten.

Wil je echt binnenfotograferen dan zit je toch snel aan een spiegelreflex met een goede lens vast. Zeker als je ook nog zoom wilt. Hoe meer zoom hoe kleiner je diafragma, hoe hoger je iso en hoe lager je sluitertijd met als resultaat gewoon minder mooie beelden Knipoog

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:50

Kan iemand mij helpen?
Ik fotografeer nu met een Panasonic, maar zou graag een Nikon willen kopen. Ik zit te denken aan de Nikon D40, een camera die aanzienlijk veel goedkoper is dan andere camera's uit de D- serie. Is dit een voordeel of gaat de kwaliteit van deze camera ook erg achteruit met de prijs?

Ik weet dat er in dit topic nogal negatief word gepraat over de D40, maar ik heb topics gezien van fotograven die in het bezit zijn van een D40 en waar toch echt niks mis was met de kwaliteit... Knipoog

Nu is er net van deze camera geen voorbeeld topic, is er iemand die mij voorbeeld foto's kan laten zien en wat over zijn/haar ervaringen kan vertellen? Bedankt! Lachen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:04

Misschien kun je HouVanUtopia een pb'tje sturen, zij heeft net een Nikon D40 gekocht. Lachen

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:02

Bedankt voor de tip, ik stuur een PB! Lachen

Informatie over de Nikon D40x is ook welkom...

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:32

Geloof dat met een D40 je minder objectief keuze hebt.
Daarom de verbeterde versie D40X

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:53

De grootste rede dat de D40 als minder goed wordt gezien is inderdaad het aantal objectieven. Een tweede rede is dat na de d40 al heel snel een aangepaste versie kwam namelijk de d40x.

Verder heb ik weinig ervaring met deze camera