[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 07:26

@XxLiEsJuHhxX; mooie en fijne foto!

@TeSzZz; wauw, wat een geweldig moment en mooie locatie! Erg leuk, jammer dat de pootjes net niet scherp zijn.

@Taarss; mooie foto! Fijne vakantie? Het gele in de foto oogt heel irrealistisch.

@xMaxxiee; jammer van de achtergrond, hij zou van mij ook wat meer ruimte rechts mogen hebben.

@Agossie; heerlijke foto, alleen denk ik dat ik hem nog mooier had gevonden met een iets lager standpunt.

Week #33

Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:02

Hierbij mijn week 33, foto is onbewerkt :)

Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:28

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:29

SergeantRoos schreef:

[ Afbeelding ]

Wat een mooi zacht hoofdje, mooie attente houding. Persoonlijk zou ik nog de foto even wat bewerken:
- Als blackphoto zie ik nog groene stukken op de achtergrond;
- De hond zelf is wat te donker en te flets;
- De oogjes komen niet goed eruit.

Met die drie dingetjes zul je een lieve en aansprekende foto krijgen. :j

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:39

Mijn week 33
Afbeelding
gister ben ik naar de menwedstrijd geweest in maasdijk, Helaas was het best wel bewolkt dus moest ik voor een snelle sluitertijd mijn iso op de hoogste stand zetten

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:58

magda_90 schreef:
SergeantRoos schreef:

[ Afbeelding ]

Wat een mooi zacht hoofdje, mooie attente houding. Persoonlijk zou ik nog de foto even wat bewerken:
- Als blackphoto zie ik nog groene stukken op de achtergrond;
- De hond zelf is wat te donker en te flets;
- De oogjes komen niet goed eruit.

Met die drie dingetjes zul je een lieve en aansprekende foto krijgen. :j

Bedankt voor de tips! Daar kan ik wat mee :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:06

En wat bij mij altijd erg helpt met blackphoto's het volgende; in Photoshop althans. Ik ga naar nieuwe laag > belichting en dan even extreem de waarden opschroeven, zo zie ik namelijk beter of de achtergrond daadwerkelijk egaal zwart is. "Rommeltjes" vallen op deze manier door de mand.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:26

pffft sorry het was een beetje druk deze twee weken..

Hierbij dus nog week 32:
Afbeelding

week 33:
Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:47

Ik zal ook even een hele kleine ronde feedback doen omdat ik dit het hele jaar niet heb gedaan eigenlijk. Shame on me.
Een algemene opmerking van mij zelf. Ik vind niks fout of slecht, je kunt het alleen verbeteren misschien! :)

vanaf pagina 310:

SternPhoto: Leuke foto een beetje krap gekaderd maar niet storend. Ik denk dat je witbalans alleen wat blauw is? Zijn die linker vlekjes van je paard?

GerdjeHoran: Wauw, die foto heeft wat. De compositie is mooi en het licht inval! Maar wat is die rode streep bij die ene hand?

Suuszels: Dit soort foto's zijn altijd prachtig! Wauw. Alleen vind ik hem iets teveel naar het koudere geel neigen op sommige plekken? Richting groen?

Hilly200: Tinkerbell! Wat leuk! Ik denk dat ik je geen feedback kan geven..

K_m: Prachtige bliksem foto, heb je hem alleen achteraf wel rechtgezet?

NESCAFE: Prachtig!

Agossie: Gaaf!

xMaxxiee: Goed getimede foto alleen heeft het paard zijn ogen half dicht? Let ook op je witbalans, de achtergrond heeft een blauwe zweem. Misschien ook eens leuk om te kijken hoe het is als je met het licht mee fotografeerd? Dan heb je geen overbelichte lucht.

taarss: Mooi!

TeSzZz: Heel gaaf getimed!!

XxLiEsJuHhxX: Prachtige foto. mooi hoe je gebruik hebt gemaakt van het licht.

Tivara: Waauw. Heerlijk dat weggetje dat zo weg loopt.

SergeantRoos: Prachtig dat moment met het koppie zo scheef. Het contrast is ook mooi met de donkere achtergrond. Alleen was het licht zo hard dat er ook wat schaduw in de hond zit. Dat vind ik jammer.

Nefertarie: Mooi!

Monbyou: Mooi, je ziet niet van je ISO zo.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:48

Ismy, ik vind je onderste foto een leuk effect, maar ik had liever nog iets meer van de hond gezien :).

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:38

Mijn Week #33

Afbeelding

Feedback
- Tivara: wow echt een prachtig sfeerbeeld. Geen opmerking, echt mooi gedaan.
- SergeantRoos: knappe foto, zeker als hij ontbewerkt is! Alleen misschien beetje jammer van de schaduwen op het gezicht rond de ogen.
- Nefertarie: wat een schattige jongen! Die ogen <3 Zijn huid lijkt wel wat 'vuil', had hij net in het zand gespeeld of dergelijke?
- Monbyou: Leuke actiefoto! Lijkt me niet eenvoudig om dit te fotograferen. Misschien had ik hem in de nabewerking nog iets lichter proberen maken.
- Ismy: ik vind het een gave foto, ondanks dat hij totaal niet lijkt te kloppen qua compositieregels enzo... ik vind hem echt gaaf! +:)+
(Week 32: wat een leuk moment heb je daar te pakken, je ziet de liefde tussen de 2 personen. Ik vind hem ietwat te donker, vooral op de gezichten)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:49

Ik kwam er later achter met bewerken dat de foto een blauwe waas heeft. Helaas.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:53

Week 33. Weer een puppy foto. (sorry voor de mensen die het vervelend vinden) Morgen horen we welke pup van ons word en volgende week woensdag mogen we haar halen. Mogelijk word deze pup het.
Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:54

ismy schreef:
GerdjeHoran: Wauw, die foto heeft wat. De compositie is mooi en het licht inval! Maar wat is die rode streep bij die ene hand?

volgens mij is dat een vishengel :+ het was me nog helemaal niet opgevallen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:57

Even snel vanuit Australië mijn week 33:

Afbeelding

Foto is onbewerkt, het donkere stuk en de man knip ik er nog af :)

Ik ga feedback geven als ik weer thuis ben, volgende week wordt dat (helaas).

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:04

@Ismy bedankt voor de feedback! Jaa dat is nogal een kwaaltje van dit paard, veel last van zijn ogen. De blauwe waas komt door het nabewerken (denk ik) had ik indd wat minder moeten doen want het stoort nogal jaa. Ik ga op je tips letten!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:02

Mijn week 33:
Afbeelding

Een van de veulens op de KWPN Paardendagen

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:24

Week 33, zelfde shoot als week 32.

Afbeelding

Hij lijkt een beetje vreemd scherp te zijn, maar komt wellicht door het verkleinen.. Origineel is geheel scherp.

feedback heb ik even geen tijd voor.. Wellicht als ik zondag terugben.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:32

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:34

Mijn week 33

Afbeelding

Feedback, omdat ik dood moe ben en graag naar bed wil en het wel goed wil doen, geef ik feedback aan de 5 voor mij die dat ook gedaan hebben :)

Asselruiter: Hele leuke foto! Persoonlijk vind ik de kat iets te veel belicht/wit, zeker in contrast met de hardheid van de blaadjes op de achtergrond. Ook had ik het denk ik net ietsje mooier gevonden als de compositie net vanuit een centimeter of 1 a 2 hoger genomen was. Op die manier is het onscherpe gras voor niet een blok onscherp gras en dan meteen de kat, maar krijg je een mooi verloop naar de kat toe. :D

Ismy: Week 32, mooi gedaan dat ze zo zelf net in een lichter stukje staan! Van mij had de foto iets lager genomen mogen worden denk ik. Ondanks dat hun benen verstopt zijn achter de struiken, voelt het nu toch een heel klein beetje "afgeknipt". Voor je week 33, het idee vind ik heel erg leuk! Ik vind het een beetje jammer dat je onderin nog een paar grassprietjes ziet. Het idee zou beter uitkomen als je dat zou wegwerken. Ook zou het mooi zijn als het zou lukken om die rechte schaduw streep over het hout weggewerkt zou kunnen worden. Maar ik vind de compositie heel origineel en het werkt wel.

Tivara: Héle gave foto! Zoveel verschillende kleuren in 1 foto. Echt gaaf. Ik heb er eigenlijk weinig tot niks op aan te merken. Gaaf hoe het zonlicht nog weer reflecteerd in het hout van de omheining rechts. Als ik er al iets op aan zou kunnen merken, is het denk ik dat hij van mij iets krapper uitgesneden had mogen worden. Vanaf rechts zeg de middelste paal van dat hekwerk links. Dat linker gedeelte vind ik iets "saaier", maar dit is persoonlijke smaak denk ik.

TeSzZz: Heel gaaf moment! Leuk effect geeft het. Mooi hoe de achtergrond vervaagd. Enige wat ik een beetje jammer vind is dat de hondjes nat zijn en ik krijg de indruk dat de vage achtergrond vrij veel ruis heeft?

NESCAFE: Gave foto! Ook al zo'n mooie lucht. Misschien had ik hem iets smaller uitgesneden, omdat ik het onderste gedeelte een beetje "saaiig" vind? Maar je hebt de kleuren mooi te pakken gekregen!

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:36

Week 33
Weer een keertje knappe Salvador. Hij is vandaag verwend met een prachtig touwhalster en neckrope.
Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:03

Mijn week 33
Afbeelding

Feedback voor de 5 mensen voor me (vind het alle 5 mooie foto's, neem mijn 'kritiek' niet te hard op):
_Patriciaa:
Mooie foto, je hebt mooi de actie en de mooie bewegingen van de paarden op de foto! Wat ik mis in de foto/nabewerking is wel nog wat 'power', een beetje spelen met effecten misschien? Dan komen de spieren nog beter uit :)

LOVESUSHI:
Prachtige foto! Wel had ik zelf denk ik de rode bh even weggewerkt ;) het trekt de aandacht een beetje weg van het onderwerp imo. De rest van de nabewerking vind ik mooi, het heeft een mooie sfeer!

Robin_Rikkie:
Mooie actiefoto! Mooi scherp en absoluut niet saai om naar te kijken. Wel vind ik de compositie iets te 'centraal', misschien kan je daar nog wat mee spelen?

Shiloh
Leuke foto! Let alleen wel op de scheve horizon ;) zelf had ik denk ik nog iets meer gespeeld met kleuren/contrast, en misschien iets minder 'hemel' en iets meer 'water'. Maar het is een prima foto, de bomen op de achtergrond 'vergrijzen' ook mooi!

Ingvild
Persoonlijk vind ik het niet zo'n 'spannende' foto. De kleuren vind ik ietwat 'flets' en hadden wat mij betreft iets interessanter gekund. Ook de compositie is niet zo spannend, maar dat is natuurlijk erg lastig met zo'n 'pose'! De staartharen bij de benen zal ik nog wegwerken denk ik. Wel heb je de blik van het paard heel mooi 'gevangen'! En de manen waaien ook mooi in de wind :)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:33

mijn week 33
Afbeelding

ik probeer feedback te geven, maar ik ga een druk schooljaar in en weet niet of ik het red.. Ik vind het best lastig en weet nooit echt wat ik voor feedback moet geven, ik moet nog zo veel leren qua fotografie.

Lovesushi, mooie foto! Niets op aan te merken. :)
Robin_rikkie, gave foto! Ik zou alleen het bordje op de achtergrond nog proberen weg te werken. :)
Shiloh, wauw wat een mooie foto! Misschien kan je je horizon nog recht zetten? Die staat een beetje scheef haha. :)
Ingvild, leuke pony! Op mijn laptop lijkt het alsof er wat ruis over zit, verder zou ik de staartharen nog wegwerken. :)
Mariett, wow! Supermooie foto, niets op aan te merken. <3

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:42

Bedankt voor jullie feedback! Grappig dat jullie de horizon scheef vinden! Ik heb daar zelf nog naar gekeken en ik vind hem eigenlijk niet scheef. Met binnen water hoeft het natuurlijk niet perse zo te zijn dat de water rand horizontaal moet, want die hoeft natuurlijk helemaal niet recht te zijn. Ik heb met het raster vooral gekeken naar in hoeverre de boom rechtop stond en hoe de achterrand van de bomen in balans is. De boom in het midden staat mooi rechtop, maar blijkbaar ziet het er optisch toch scheef uit. Ik zal later nog eens opnieuw kijken of die mooier wordt als ik hem rechtzet op de waterrand.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:44

Mijn week 33
[Hoop voor de volgende week een betere te plaatsen, helaas weinig tijd]

Afbeelding