Kat heeft over mijn cameratas gepist, die niet waterdicht blijkt te zijn (ze koos dus de rits uit) en waar mijn dure 70-200 lens de volle laag heeft gekregen. Ik mag even heeeeeeel boos zijn.
Gelukkig lijkt de schade mee te vallen en is het langs de lens gelopen en slechts op één plek. Mijn camera lag aan de zijkant en iets verhoogd, dus die is de dans net ontsprongen.
Cameratas gewoon in de wasmachine gedaan, halsband in een emmer met heel veel sop (die was doorweekt) en lens, camera en mount schoon kunnen maken. Alleen mijn lens ruikt nog een beetje, maar wat ik kon zien is het niet naar binnen gelopen. De lens zat niet aan de camera vast, daar zat mijn 50mm op.
jeetje zeg! Hopelijk doet je lens het nog gewoon, zou echt zonde zijn anders!
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-14 21:29
Ik was woedend! Helaas kon ik de kat niet meer echt op haar donder geven, aangezien het al koud was en ik haar niet betrapt heb. Zij heeft het waarschijnlijk gedaan toen ik mijn tas op de grond had gezet om snel door te gaan naar stal... (na een afzwemmen te hebben gefotografeerd).
Voor zover ik kan zien heeft de lens niets te lijden gehad en is alleen de buitenkant nat geworden. Ik heb erdoor gekeken en alles draait nog en lijkt te functioneren. Mocht het toch moeilijk worden, tja, dan laat ik hem schoonmaken. Maar vooralsnog lijkt het mee te vallen.
Je ruikt het nog wel, helaas... Maar daar ga ik ook wat aan doen. (niet met water!)
Die heb ik alleen van Glorix... Lijkt me niet handig... Maar wel dank je voor de tip! Ik ga ze bestellen denk ik. Kan ik misschien ook eens mijn oude Sigmaatje schoonmaken.
Ach, mijn lens is nu wel heel herkenbaar... Ik koop niets bij de Action. Liever bij een professionele camera zaak. Ook in verband met verzekeringen en zo.
Nog meer minder leuk nieuws... helaas kan mijn model niet morgen... Ik zag het al aankomen ivm met het werk dat hij doet. Ik begrijp het ook en neem hem niets kwalijk. We hopen heel binnenkort te kunnen verzetten.
Ik wilde gisteren die vallende sterren fotograferen, nou dat is echt totaal mislukt allemaal onscherp en superveel ruis. Dus dan hier maar dezelfde foto als in het thematopic: