M_ontana schreef:Hoi!
Ik ben opzoek naar een nieuwe Nikon om mijn huidige D5300 te vervangen. Ik zou hier graag een verbetering op willen, deze vind ik vaak net wat te langzaam en ik zou wel wat meer uitgebreids willen.
Ik fotografeer voornamelijk paarden en ik werk voor een fietsenspeciaalzaak. Hier maak ik foto's van dat ze aan het mountainbiken zijn/wielrennen. Voornamelijk sportfotografie dus.
Ik heb nog een 18-105 3.5-5.6 en een 70-300 4.5-6.3 liggen. Deze wil ik het liefst meenemen, maar het is geen wereldramp als dit niet kan. Ik wil er namelijk sowieso op termijn er nog een nieuwe telelens bij.
Ik beschouw mezelf niet als beginner, maar ook niet professioneel. Ik wil dus wel graag bij Nikon blijven, dit vind ik erg prettig werken.
Mijn budget is ongeveer 600. Ik wil wel het liefst iets tweedehands oid, dan kan ik denk ik aan een betere body komen dan een nieuwe rond dezelfde prijs.
Dan moet je kijken naar een D7200 of (wanneer je echt naar een nieuwer model wilt) de D7500. Wanneer het op snelheid aankomt dan is de D500 je grootste vriend in het crop segment, maar die ga je niet voor jouw prijs krijgen. De D7500 zul je ook dieper voor in de buidel moeten tasten overigens.