mijn camera is een olympus E-500
maar ik heb dus echt geen idee welke lenzen hier oppassen..
ik wil me dus eerst op alle lenzen orienteren voordat ik ga uitdunnen naar speciefieke lenzen..
kunnen jullie me helpen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Annemarie_ schreef:Ik heb vandaag de Canon 50 mm 1.8 binnengekregen!

). Maar het andere alternatief, 80-200 mm F2.8 is ontzettend duur en zwaar, dus ook niet echt geschikt voor modelfotografie. Ik denk dat je een keus moet maken tussen beide. Tenzij je natuurlijk er tussenin wilt gaan zitten, een compromis sluiten. Zoals een 18-200 mm F3.5-6.4 die ik heb. Maakt scherpe bewegingsfoto's, maar niet altijd zo netjes als een F2.8, portretfoto's heb ik nog niet geprobeert, maar voor binnen is hij redelijk geschikt, je moet alleen wel enigszins een lichte ruimte opzoeken. kellykeuhh schreef:ik heb deze camera nu al een jaar en half.. met zon neemt hij scherpe bewegingsfoto's , maar bij het minste beetje slecht weer zijn ze allemaal wazig..
. Sinds ik doorheb dat mijn vinger soms de halve foto donker maakte houd ik hem op een andere plaats. 
. 
) voor portet, zoals een 50 mm 1.8 of iets dergelijks. Maar dat is iets wat je dan altijd later nog kunt overwegen.
Moet je afhalen, wordt het bezorgt en zelf weer opgehaald, of wordt het bezorgt en moet je het zelf weer terug sturen?
). En stel dat ik voor deze kies, maakt het heel veel verschil ik kwaliteit tussen de canon en de sigma?