Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:34

You left footprints in my heart,
that way you will always be with me.
Those prints will never fade,
They will remain solid...forever...

Not even the sea can wash them away,
you left them really clear.
And right till the end,
you will always be near.

You left me far too soon,
there was nothing I could do.
I had to leave, I had no choice,
but I wanted to stay with you...

Meer kon ik er niet van maken...weinig inspi...Tong uitsteken

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:13

Heb ik al gezegd Knipoog Morgenochtend ben ik op vakantie!! Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:16

Vandaag komt de uitslag neem ik aan Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:08

Dat hoop ik ook!! Wil graag nieuwe foto!! Tong uitsteken

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:19

Ik ook dan neem ik hem mee op vakantie en ga ik heeeeeeeeel lang over een goed gedicht nadenken, dan isie wel n iet op tijd, maar dan plaats ik hem wel gewoon op CB voor tips ofzo, of ik plak hem bij mijn andere gedichten in mijn dummie Haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:00

Jou dummie Verward En je onderschrift is half leesbaar...Tong uitsteken Dat had ik ook...heb het gelijk aangepast....Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 22:12

Je hebt het nog steeds *LOL*

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:24

Komt er nou nog een uitslag?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 05:11

Natasja91 schreef:
Je hebt het nog steeds *LOL*

Oja? Schijnheilig

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:33

jah Tong uitsteken
Een dummie dat is gewoon een soort boek heb je in aklle formaten, die van mij is op A4 en dan zijn de bladzijden wit en daar schrijf ik mijn gedichten in en mijn oefenschetsen enzo, ik heb trouwens gister avond om 12 uur Nagelbijten / Gniffelen nog een gedichtje gemaakt, in totaal ben ik er denk ik anderhalf uur mee bezig geweest, ik weet dat andere er nog veel langer mee bezig zijn, maar dit is voor mij echt heel lang.

nouja, genoeg gezeurd, hier mijn gedicht:

Afbeelding

Voor diegene die n iet zo goed zijn in handschriften ontcijferen,, of het gedichtje gewoon niet kunnen lezen door het fotograferen, hier nog even gewoon Knipoog

Verloren liefde

Twee ogen
starend in het niets
Zij ziet niet wat er zich op haar pad bevind
Ik kijk vol mededogen
Liefde maakt immers blind

Twee woorden,
maar samen één gedachten
Melodieus en in perfecte harmonie
In de tijd dat hij nog naar haar smachtte
Wiegend op een zachte liefdesmelodie

Vier handen,
als twee op één buik
Met aan één een gouden ring
Toch loopt het niet voorspoedig
Een bruiloft is één, maar een huwelijk een ander ding

Twee tranen,
Als zoute regendruppels
rollen zachtjes naar benee
en als ik haar mijn hand reik
dan volgt ze me gedwee

Oké het gaat dus over een meisje en haar vriend, maar die vriend gaat weg en daardoor is dta meisje alleen, daarom zijn de voetstapjes dus eenzaam, vraag me niet hoe ik erbij kom het kwam gewoon in mijn hoofd bij het zien van de foto Tong uitsteken

En over mijn onderschrift, ja dt aweet ik hij is al iets meer zichtbaar, maar dat komt door de smilies met hartjes, maa daar ga ik later wel wat aan doen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nevony op 22-07-06 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:08

wanneer komt uitslag?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:54

morgen Knipoog had ze zelf gezegd het insturen kan tot morgen 12 uur...

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:33

morgen ben ik er nog *LOL* dat scheelt Tong uitsteken

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:40

Oke ik heb geprobeerd omwat inhet engels te doen maar echt gelukt is het niet.

Love
Two people on the beach
They are so in love
And they walk and walk
Through the sea
The sea come them
When they stop with walk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:06

horsieslover schreef:
Oke ik heb geprobeerd omwat inhet engels te doen maar echt gelukt is het niet.

Love
Two people on the beach
They are so in love
And they walk and walk
Through the sea
The sea come them
When they stop with walk.

Het dikgedrukte klopt niet...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:45

Is het inzenden tot 12 uur 's middags of 's nachts .. Bloos

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:36

Naja, als het 's middags is dan ben ik nu dus te laat. Vork Dan tel je hem maar niet mee ..

Eenzaam en alleen
Liep je daar
Strompelend over het lange strand
Langs de zee
Langs de rand

Langzaam maar zeker
Wordt het eb of vloed
Water dat door jou voetsporen loopt
Ze heel stilletjes
vervaagd

Herinneringen aan jou
Overstromend door dubbele gevoelens
Vervagen na een tijdje
Rustig en
subtiel

Ben er zelf niet zo tevreden over, 't werd niet helemaal zoals ik het wilde maja. Lachen Eerst was die ongeveer 2x zo lang, heel anders. Heb het toch maar veranderd.

[edit]
Het was dus toch 's middags. Haha! Naja maakt niet. Lachen Ik wacht wel op de volgende foto. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Jaduuh op 23-07-06 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

nijntjepluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:47

Devida

In jouw gedicht zit veel assonantie bijvoorbeeld in het eerste vers: hand in hand, lopen langs de zee, kijken naar elkaar. Ook komt er wat alliteratie in voor: lopend langs. Dit vind ik je goed doen.
Zelf vind ik de 3de en de 5de strofes veel minder dan de rest. Met zo’n lange vers regel in strofe 5 verniel je het ritme dat wel degelijk in je gedicht zit. Ik snap wel wat je met deze 2 strofes wil, maar als je 1,2,4 achter elkaar leest en de slot regel dan blijft er ook nog iets moois overeind staan.

Rudi

Ik vind dat je door middel van dit gedicht een levenservaring die je mogelijk zelf heb meegemaakt op een mooie manier beschrijft/verwoord.
Ik vind dat je een orginele manier gevonden hebt om dingen te verworden bijvoorbeeld: afdrukken in het mulle zand, getekend voor het hele leven en tekenen we het pad in t’ zand, wat langzaam word bedolven. Strofe 2 vindt ik zeker bij de rest van je gedicht te standaard.

Otje-Merlotje

Op het eerste gezicht vond ik jou gedicht aanvankelijk te standaard en weinig orgineel, maar toen ik verder ging kijken zag een woordkeuze die bij de omgeving van het strand past. Stuitend op een muur, zou een muur kunnen zijn van een zandkasteel, ik heb te diep gegraven, graven is ook iets wat je kinderen vaak ziet doen op het strand.
Met de zin ik wou te snel, te veel geef je het antwoord waar de lezer op zit te wachten, want die vraagt zich af waarom de relatie stuk is gelopen.

Soo_Shirley

In jou gedicht mis ik eigenlijk het spelen met taal, ik vind hem te standaard. In de eerste strofe loop de hoofdpersoon hand in hand. Hiermee suggereerde voor mij dat er sprake is van een liefdespaartje. Maar in de tweede storfe is het de hoogste tijd. Het kan natuurlijk een bejaard liefdespaartje zijn, maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.
Je had naar mijn iedee ook de foto nog meer mogen verwerken in je gedicht. De voetstappen van ons zijn kwijt, de mooiste zin van jou gedicht, laat deze voetstappen dan ook verdwijnen door de zee.

Karoliefje_

De eerste zin introduceert het ritme van je gedicht, door de alliteratie die er in zit (langzaam, lopend, langs). Het ritme van je gedicht is goed maar de zin en je zoent me alsof je leven er van af hangt, verstoort het ritme te veel.
Je roept door middel van woorden mooie beelden op: jou tedere hand in de mijne verstrengelt, mijn voeten volgen jou afdrukken.

Nevony

Ik vind het idee dat achter dit gedicht zit erg orgineel. De 2de en de 3de strofes vind ik allebei erg mooi. Maar met de eerste strofe heb ik meer moeite, het past niet in het ritme van strofe twee en drie. Bij de woorden mooi en teder, roep je bij mij een ander beeld op dan een voetafdruk die net in het zand staat.

Soo_Shirley

In de eerste strofe ben je geslaagt om het beeld van zon, strand, zee mooi te verwoorden. Het ritme klopt na de eerste drie regels niet meer. Zeker als je relatief korte regels gebruikt is het noodzakelijk om niet af te wijken van het ritme. Ik snap dat het moeilijk is bij korte regels, misschien gemakkelijker om wat langere regels te gebruiken zoals regel 4. De regels die afwijken van het ritme van de eerste regel zijn: 4,6 en 8.
In de tweede strofe vind ik het wel leuk afgewisseld, met de lange en korte zinnen. Maar in die strofe heeft het ook duidelijk een functie. Je zou kunnen kijken of je de eerste strofe ook op zo’n manier kunt maken.

Shalimar

Ik zal meteen beginnen met te zeggen dat ik een grote catastrofe ben in Engels en daarom het moeilijk vind om jou gedicht te beoordelen en commetaar te geven. Zelf vind ik jou gedicht meer een songtekst teminste dat als je hem leest krijg ik echt het idee dat het gewoon een songtekst is die je mee wilt zingen. Wat ik mooi verwoord is de eerste tot en met de 3de regel. Ook de eerste zin van de tweede strofe is erg speciaal, het roept echt een beeld op. De derde strofe vind ik te standaard verwoord.

Nevony

Ik vind de laatste strofe erg mooi: die zoute regendruppels passen dan ook weer heel mooi bij de zoute zee. De inhoud van het gedicht vind ik mooi opgebouwd. Een stel dat verliefd is, naar elkaar groeit, trouwt en weer scheidt.
Zowel de 2de als de 3de strofe bouw je trapsgewijs op. Ook de eerste strofe bestaat als ware uit 2 trappetjes. Waarom bij de andere niet? Dat zou in ieder geval de vorm, het letterbeeld van het gedicht ten goed komen.

Horsieslover

Het eerste wat ik tegen je wil zeggen is dat als je gedichten en of grapjes in een andere taal wilt maken je dan die taal goed machtig moet zijn.
Maar ook als je gedichtje in het nederlands was geweest was het een simpel gedichtje, waar dan weinig in zou zitten. Je kunt beter aan shalimar vragen om uitleg over zijn opmerking, want ik ben ook niet goed in Engels.

Dan hier de uitslag:

1 Nevony, je kunt beter dat weet ik, maar je wint omdat er achter je beide gedichten een orgineel idee zit.
2 Karoliefje_
3 Otje-merlotje

NB rekening gehouden met het op vakantie zijn van mensen met de uitslag

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:30

Gefeliciteerd Nevony!! Succes met het zoeken naar een nieuwe foto! Ben benieuwd!! Lachen Ja

Edit: Het is jammer dat weinig van jullie Engels kunnen...Bloos Ik dicht het liefste in die taal...

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:14

Wouwie dat kan neit ik ben gewoon eerste geworden Haha! Dankje wel Haha! Haha! Haha!

Er is alleen één kleine complicatie, ik ga morgen op vakantie

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:15

Nevony schreef:
Wouwie dat kan neit ik ben gewoon eerste geworden Haha! Dankje wel Haha! Haha! Haha!

Er is alleen één kleine complicatie, ik ga morgen op vakantie

Wanneer kom je terug?

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:19

Ik kom maandag over 3 weken terug, maar ik heb wat bedacht:
Zal ik gewoon een foto plaatsen en dat ik de gedichten dan beoordeel als ik terug ben, dat je tot volgende week zondag in kan sturen ofzo?

en dat dan na zondag gewoon diegene die tweede is een nieuwe foto plaats en dat ik dan later mijn commentaar geef op de andere gedichten zeg maar

iig heb ik wel alvast een foto opgezocht

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:20

Ja, dan hebben we toch gewoon de tijd om iets te verzinnen tot je terugkomt. 2 weken kan nog wel vind ik...alleen als het er 3 worden is het wel erg lang...Of de nummer 2 gaat nu en jij volgende week ofzo...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:20

Nevony schreef:
Ik kom maandag over 3 weken terug, maar ik heb wat bedacht:
Zal ik gewoon een foto plaatsen en dat ik de gedichten dan beoordeel als ik terug ben, dat je tot volgende week zondag in kan sturen ofzo?

en dat dan na zondag gewoon diegene die tweede is een nieuwe foto plaats en dat ik dan later mijn commentaar geef op de andere gedichten zeg maar

iig heb ik wel alvast een foto opgezocht

Anders kies je iemand die de winnaar uitkiest aan 't eind van de week ofzo?

nijntjepluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:25

Mijn voorstel: nummer 1,2,3 zoeken een foto op en plaatsen die. Veel gaan er binnenkort op vakantie of keren weer terug.
Dat we dan over 4 weken een uitslag doen. Waarbij diegene de foto's plaatsen, de daarbij behorende gedichten beoordelen. En onderling overleg plegen over de uiteindelijk top 3.
Íedereen die een gedicht plaats moet duidelijk zeggen bij welke foto (dik gedrukt met de boktnaam erbij)