[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:02

rebeltje schreef:
@Derma.. Niet beledigend oid bedoeld, maar ik vind het meer van een vlugge schets weg hebben dan een portret.. Zou er dus ook geen geld voor neerleggen..

Ik mis wat meer detail etc. Vind het verder wel een mooie schets.. netjes gedaan etc.. Maar wat ik al zei, niet als portret..

Welke details wil je zien dan? heb naar mijn mening alle details getekend die er zijn (misschien niet allen even goed te zien door de scan) alleen haar teken ik niet, vind ik zelf niet mooi. Dit is mijn stijl en het is zeker geen snelle schets. Het is wel pas mijn 5de tekening dus ik heb er ook geen geld voor gevraagd, maar gewoon opgestuurd.
Maar ik ben wel benieuwd naar wat je nog verbeterd zou willen zien (zie het niet als belediging hoor, wil er gewoon wat van leren)

Het is idd de foto die er onder staat.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:20

Utan » Ik vind je tekeningen erg leuk en knap gemaakt!
Het zijn inderdaad geen natuurgetrouwe tekeningen, maar dat vind
ik ook wel eens leuk om te zien! Van een onduidelijke foto kun jij
een paar details bijvoegen om het veel meer te laten spreken. Dat is
heel knap als je dat kan, en jij kunt dat!

Bij deze bijvoorbeeld:
Afbeelding
Ik vind dat je de ruiter érg goed hebt getekent. Niet te veel details, maar
met een aantal lijnen kun jij erg goed gevoelens enzo uitdrukken.

Uit deel 2 vind ik nummer 4 en 9 erg mooi (en vast nog wel een
paar tekeningen, maar die noem ik nu even ).

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:01

@Cyntje: tja meer diepte.. als een dier/mens wat dan ook ergens op staat/ligt o.i.d. dan valt er licht op aan de ene kant en dus schaduw aan de andere kant. Zo kun je dus ook meer diepte in een tekening krijgen door goed te letten op hoe/waar de schaduw valt. Verder vind ik het, zeker voor pas de 3de pastel, best goed! Met de materiaalkosten in mijn achterhoofd denk ik dat je er 5 euro voor kunt vragen.

@melisje999: ik zou voor deze tekening geen geld willen betalen.

@Lessien_2810: leuke tekening, misschien dat een liefhebber er wat voor zou geven en ik denk dan aan een 5 euro.

@Luuz: als je wilt weten of je vooruit gegaan bent kun je dat beter in het [centraal] wie wil mijn paard tekenen topic vragen. Ik heb nu geen vergelijkingsmateriaal dus ik kan daar verder niets over zeggen. Wel vind ik dat je al goed op weg bent maar ik zou er nog niets voor vragen.

@Derma: ik denk dat als je zo blijft tekenen dat je er ongeveer 5 euro voor zou kunnen gaan vragen. Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat er in het algemeen wat meer detail in zou kunnen. (zoals bij de oren en het oog b.v.)

@smeetjoew: ik vind deze echt Esmee- stijl Ik denk dat je er 7,50 a 10 euro voor zou kunnen vragen. Ja je hebt een geheel eigen stijl leuk! zo doorgaan!!

@Utan: leuke stijl heb je hij doet inderdaad stripachtig aan (goed bedoelt) maar dan toch ook weer niet, een mixje op een hele aparte manier. Je laat de tekeningen met weinig details spreken (pfew wat moeilijk onder woorden te brengen wat ik nu precies bedoel). Zonde dat je niet meer tekent.
Ik vind dat je in je tekeningen de verhoudingen goed 'gevangen' hebt en je hebt ook een aantal gedurfde houdingen getekend. Ik denk dat als je een gelijkend portret zou tekenen in jouw eigen stijl je toch al minimaal een 10 euro zou kunnen gaan vragen.

utan extra die ruiter op dat paard dat had ik nog heel niet gezien. Dat soort tekeningen zouden zelfs al wat meer waard kunnen zijn. toch stiekem maar weer gaan tekenen?

Volgens mij ben ik weer bij ...

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:04

Wow, die van Utan is vet mooi... Kan alleen geen prijs schatten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:06

Utan: Kijk deze van jou laat precies zien wat ik bedoel:

Afbeelding

Met heel weinig details zit er toch heel veel 'beweging' in deze tekening. En zo zijn er wel meerdere zag ik nu net.
Hoop dat je toch ooit weer zin hebt om te gaan tekenen
Alles op z'n tijd.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 14-02-06 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:07

moeten het perse tekeningen zijn van paarden?
heb hier de rat van mn zus nagetekend:

Afbeelding

is dit wat of niet?
(ben meer van andere dieren dan van paarden..zal even kijken of ik ergens ooit een foto heb gemaakt van een paard dat ik getekend heb)

hij is iets krassig omdat ik hem bij haar thuis getekend had en alleen een hb potlood had..

Lontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:10

@lotteke: nee hoor hoeft niet perse van paarden te zijn maar ik geloof dat de meeste paardentekeningen 'makkelijker' vinden te schatten omdat daar meer vergelijkingsmateriaal in is hier op het forum.
Over het ratje: leuke tekening maar nog niet zodaning dat ik er geld aan uit zou willen geven.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:19

dit vind ik dus de mooiste tekening van Utan. Veel uitdrukking en expressie heeft deze tekening. Echt heel erg mooi, deze tekening trok me al direct aan, ik weet alleen niet waarom...
Jammer dat je er geen zin meer in hebt. Misschien ooit wel weer.
Afbeelding

Ook die dalmatier is erg mooi! Jammer dat het recteroog ''weg'' is. Het lijkt net alsof die eruit is gevallen.

Wat lontje al zei, met weinig details weet jij beweging in een tekening te krijgen en dat is heel erg knap!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:43

En ik volg de uitleg van de rest, Utan. Ik wou dat ik met zo weinig lijnen een mooi beeld van een paard kon neerzetten.

Om op het eerdere onderwerp 'welke tekeningen mogen er hier getoond worden' te komen. Ik wist niet dat er een ander topic was waar je gewoon je tekeningen kon plaatsen en zo je vorderingen kon tonen. Dit topic kwam gewoon het dichtst bij mijn bedoeling van het tonen van mijn tekeningen. Ik wil enkel weten of ik vorderingen maak m.a.w. of mijn tekeningen al wat meer op een paard lijken en wat er nog mis met is / wat er aan veranderd moet worden. Noem het maar een zelf-cursus met tips van anderen.

Op zoek dus naar een ander topic.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:46

Tja Utan, misschien dat je na al die reacties toch weer tekenbuien gaat krijgen....
Ik denk dat ze met stripachtig bedoelen dat je veel gebruik maakt van contourlijnen, wat in strips ook gebeurt. Niet negatief bedoelt, het is gewoon een bepaalde stijl.
Die tekeningen zijn echt prachtig, hopelijk krijg je er weer zin in binnenkort.

Lontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:13

@Lunas: hier is de link: viewtopic.php?f=68&t=521791&start=1350

De bedoeling van dit topic is oorspronkelijk om je tekening te laten taxeren. Dus hoeveel zou mijn tekening waard kunnen zijn. Meestal worden er dus extra wat tips bij gegeven. Dat is ook helemaal niet erg. Het topic is niet bedoelt om echt je vorderingen te laten zien. Dat zou je beter in een eigen topic kunnen doen (krijg je ook meer reakties en nog veel meer tips) of in het topic wat ik hier boven geef.

Verder is je werk gewoon hartstikke welkom hoor! Als je vind dat iets erg goed gelukt is en je zou dus willen weten van he wat zou men hiervoor over hebben dan kun je het gewoon plaatsen.

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:44

een nieuwe tekening van mij, het is Porsche van PorscheRider @ bokt,
heb een foto (zie profiel) erbij gebruikt, maar ook andere foto's
(hij lijkt dus niet helemaal op de foto...)
hier het eindresultaat, slechte webcam, slechte belichting, en zo
kan ik nog wel ff doorgaan.. maar oke, kom maar op, ben benieuwd
hoeveel jullie er voor zouden geven
Afbeelding
*ow en in het echt is de voorpluk duidelijker zichtbaar..*

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:24

Wat mooi Dark_Bloom, erg mooi!
Zo'n 5 euro?

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:05

melisje999: je hebt er al n mooie diepte inzitten! Maar alvorens geld te vragen, zou ik t geheel wat meer uitwerken . Meer schaduw, iets meer verhoudingen enz.

Lessien_2810: hé nou ben ik benieuwd! Waar teken jij eigenlijk mee?
Je hebt altijd zo'n aparte bruine gloed over je tekeningen?
Ik vind vooral de haren van je elfje heel mooi gelukt, zo.n 5 euro?

Luuz: hij lijkt heel erg goed! Ik vind t alleen jammer dat je de hals zo recht hebt afgesneden (rechts), nu hangt t hoofd zo in t niets op t papier. Ik zou nog heel eventjes dooroefenen .

Derma: jij gaat goed van start! Het lijkt ook zeker al op Partout! Ik zou proberen t oog iets meer uit te werken, dat maakt t geheel nu n beetje "dood". Maar zeker niet verkeerd! 5 euro?

smeetjoew: mijn mening weet je allang! Maar ik zou hem zeker in de klasse 10-15 schatten .

Utan: owh ga weer tekenen! Wat n hoop moois op jouw site!
Mijn favo is toch wel deze:
Afbeelding
die gaat rollen, na 1,5 stap, ik weet t zeker!
Erg levendige tekeningen maak je, vooral je latere tekeningen schat ik op 20 euro of meer!

lotteke: erg liefjes maar ik zou nog even oefenen voordat je begint met geld te vragen .

Dark_Bloom: jammer dat de foto niet zo duidelijk is, volgens mij ist wel n mooie tekening . Rond de 5?

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:24

Utan, voor jouw tekeningen kan je echt veel vragen
ik denk aan 20-30 euro?
lotteke, ik zou nog even door oefenen voor je geld vraagt, zelf
zou ik er nog niks voor geven
en verder heb ik geen zin om op de vorige blz terug te zoeken om
prijzen te geven

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:06

Utan: Jouw tekeningen zijn echt mooi hoor je kan er zo 20/25 euries voor vragen Echt heel erg mooi.

Dan heb ik ook weer een tekening gemaakt na aanleiding van een ander topic hier op CB.

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervoor zouden geven.

Het was de eerste keer dat ik een hond tekende. En ik ben er eigen zeer tevreden over. Hij is gemaakt op A4 het hele blad met Hb en 3B potlood.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:22

@ Neillo, 5 euro?

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:22

nou die van mij ook maar normaal doe ik aquarel maar heb nu 1 potlood gemaakt. Zal wel niet veel worden
Afbeelding

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 03:11

@ kritegirl, ik vind hem niet zo mooi
het begin is er, en ik weet zeker dat als je door oefent, dat je er
een goede prijs voor kan krijgen, maar nu is het nog niet veel
*als het lüllig klinkt, sorry daarvoor, is niet zo bedoeld!*

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:55

@Naomi21: da's hoog. Is mijn tekening dat echt zóveel waard?!
@Neillo: Mooi gemaakt! Echt heel erg knap voor de eerste keer, jammer van de kreuk in het papier onderin. Maar verder heel mooi!
zo'n 5 euro. Als je verder oefent met honden tekenen, wordt je vast erg goed!!
@kritegirl: Verhoudingen kloppen niet zo goed. Zoals de oren, verder leuk gadaan, probeer de manen echter te maken. Met donkere en lichtere stukken erin.
Succes.
Ik zou hier geen geld voor vragen. Gewoon lekker dooroefenen.
@Dark_Bloom: MOOI! Een stuk mooier dan je vorige tekening, jammer van de slechte foto. Maar de achtergrond past er mooi bij!
Ik zou hier zo'n 5/8 euro voor geven. *gaat kijken naar de voorbeeldfoto van de tekening*

Ik heb hier prijzen neergezet voor wat IK ervoor zou uitgeven.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 16:07

@Dark_Bloom: vind het een beetje een onduidelijke foto en ik zou er zo aan de hand van deze foto nog niets voor vragen/geven.

@neillo: leuke tekening!! Vind alleen de onderkaak scheef en ik geloof dat ik dat bij 1 van de anderen die dezelfde foto tekenen ook gezien heb? Ga toch eens kijken nog zo. ja leuke tekening hmm 2,50 euro.

@kritegirl: Voor deze tekening zou ik nog geen geld willen geven. Ben benieuwd naar je aquarellen!

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:16

@ neillo: Heel mooi ik vind iid ook de onderkaak een beetje scheef maar die hare Heel mooi als je zou willen mag je mijn hondje ook wel natekene staat in profiel

@kritegirl: De mond komt niet helemaal goed uit maar voor de rest ziet ie dr oke uit even dooroefenen en je komt er wel probeer ook iets meer details te geven aan het hoofd zelf

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:18

ging helemaal op in de tekening vergete erbij te zette: @ neillo ik zou al gauw ong. 10 euro voor zo'n tekening geve

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:23

Kritegirl: Lekker dooroefenen, meer detail enzo Verder leuke tekening.
Neilo: Erg mooi voor de eerste keer, een hond ROnd de 2,50?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:28

Lontje schreef:
@Dark_Bloom: vind het een beetje een onduidelijke foto en ik zou er zo aan de hand van deze foto nog niets voor vragen/geven.

@neillo: leuke tekening!! Vind alleen de onderkaak scheef en ik geloof dat ik dat bij 1 van de anderen die dezelfde foto tekenen ook gezien heb? Ga toch eens kijken nog zo. ja leuke tekening hmm 2,50 euro.

@kritegirl: Voor deze tekening zou ik nog geen geld willen geven. Ben benieuwd naar je aquarellen!

das jammer, want ik kan niks beters regelen