[Verhaal] Ontvoerd in Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:16

mehorslady schreef:
hoop het

ik ga nu wel ff typen, maar ik weet niet hoever ik kom

Vesper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:32

Succes!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:59

dankje, maar als het op dit tempo doorgaat duurt het geloof ik een week *zucht

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:52

Geeft niet! als het maar een mooi stukje wordt succes

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:23

zou je ook een mooi stuk in een korte tijd kunnen schrijven
ik vind hem egt super

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:21

kiimmie schreef:
zou je ook een mooi stuk in een korte tijd kunnen schrijven
ik vind hem egt super

tja, ik moet er wel de tijd voor heben

nujaro

Re: [Verhaal] Ontvoerd in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:42

nou hier is het volgende stukje dan, ik hoop voor het weekend nog een stukje te schrijven, want ik ben het aankomende weekend weg
het zijn trouwens dit keer wat extra woorden, maar ik vond het wel leuk om een keertje iets minder spannend te eindigen.

Dan hoor ik ineens een hele harde beuk tegen de auto aan, ik schrik me kapot. Stil blijf ik zitten luisteren, maar ik hoor niets. Opeens gaat de deur open en van schrik begin ik keihard te gillen, ik voel een hand die tegen mijn mond word gelegd. Dan ineens word er in het engels gezegd: “Wees nou even stil.” Maar dat is David niet, dat is de stem van Mark. Gelijk ben ik stil en word de doek voor mijn ogen weggehaald. Ik kijk in de gespannen ogen van Mark en snel maakt hij mijn handen ook los.

Als ik eenmaal uit de auto ben, zie ik dat hij David heeft neergeslagen. Ik kijk er een beetje geschokt naar en wanneer Mark dat ziet slaat hij zijn arm om me heen en trekt me mee. Weg van de auto, weg van David, weg van het gevaar. Als we een klein stukje verder zijn, beginnen de tranen over mijn wangen te stromen, van de angst en van het geluk. Mark trekt me iets steviger tegen hem aan en het voelt goed, het voelt veilig aan. Gewillig laat ik me meevoeren door hem, we slaan verschillende straten in en zeggen geen woord tegen elkaar. Maar dat lijkt ook even helemaal niet belangrijk, het even samen zijn is voldoende. Na een tijdje begin ik de weggetjes te herkennen, maar ineens verstrak ik en sta helemaal stil. Mark kijkt me een beetje verbaast aan, maar het kan me niets schelen, is dat nou Ramon. Zou hij door David zijn geroepen om ons te helpen zoeken. Wanneer ik zie dat Ramon onze kant op kijkt draai ik me met een ruk om en wil wegrennen, maar ik voel de hand van Mark die mij stevig vasthoud. “Wat is er?” zegt hij heel rustig. Ik probeer mijn hand los te maken, maar hij laat niet los, ik zie Ramon steeds dichter bijkomen. “Hij is een van mijn ontvoerders,” zeg ik dan gauw en Mark draait zich om. Hij laat me niet los, maar trekt me mee een winkel in. Heel relax alsof er niets aan de hand is loop hij naar binnen, met mij hangend achter hem aan. “Waarom werk jij altijd tegen?” zegt Mark ondertussen, “Waarom vertrouw je me niet gewoon?” Ik schaam me een beetje, ik was haast zomaar hem bij vandaan gerent en had hem zo laten staan. Terwijl hij mij net heeft gered van David. We blijven even in de winkel staan, maar Ramon zien we gewoon voorbij lopen en ik voel me opgelucht.

Dan lopen we weer verder naar Rebecca’s huis, Mark houd mij dicht tegen zich aan, net of hij me wel beschermen. Ik ben er wel blij om want ik voel me niet helemaal op mijn gemak meer.

We lopen zoals gewoonlijk achterom bij het huis en lopen zonder iets te zeggen tegen de rest, naar mijn kamer toe. Ze wouden wel wat vragen, maar zeiden niets toen ze mijn gezicht zagen. Ik ben blij als Mark even meeloopt, ik heb nog wat vragen aan hem te stellen en ik heb hem nog niet eens bedankt. Op mijn kamer laat ik me op mijn bed vallen en Mark blijft een beetje ongemakkelijk staan. “Ga maar op het bed zitten hoor, het is een beetje een zootje let daar maar niet op.” Hij lacht een keertje lief en komt dan naast me op het bed zitten. Hij kijkt me even recht in me ogen aan en ik voel me verlegen worden en zeg zachtjes: “Bedankt.” “Waarvoor?” zegt hij dan, met een uitdagende lach op zijn gezicht. “Nou voor het redden van mijn leven,” zeg ik dan met een lief lachje. “En jij denkt dat een bedankje voldoende is.” Ik schrik een klein beetje en zeg verlegen: “Nou, ja?” Hij schudt zijn zachtjes zijn hoofd en zegt dan: “Nee, lang niet.” En zachtjes voel ik zijn lippen de mijne raken, ik voel de vlinders in mijn buik alle kanten op vliegen. Dan trekt hij langzaam zijn hoofd terug en kijkt me aan. Zonder enige twijfel trek ik hem weer naar mij toe en kus hem op zijn lippen. Ik wou dat dit moment eeuwen kon duren, maar na een tijdje horen we dat we geroepen worden. Langzaam laat Mark mij weer los en kijkt me even aan. Snel geef ik hem nog een kus en loop naar beneden, met hem achter mij aan.

Beneden kijken allemaal nieuwsgierige gezichten ons aan en gauw begin ik het hele verhaal te vertellen. Als we uitverteld zijn zegt Claudia: “Oh, we waren dood ongerust en waarom zei je niet dat Kate weg was.” Ze kijkt Mark nu een beetje kwaad aan, eigenlijk wil ik zeggen dat ze juist blij moet zijn dat hij achter mij aan is gegaan, maar Mark antwoord zelf al: “Ik hoorde een deur dichtvallen en ben naar buiten gelopen. Ik zag haar verderop een straat inslaan en ging daar dus naartoe. Maar toen ik de hoek om kwam was zij verdwenen. Ik dacht dat ze ergens winkel in was gelopen, dus liep de straat uit. Toen ik terug wou lopen om jullie te halen, zag ik die jongen Kate meesleuren. Eigenlijk wou ik jullie gaan halen, maar toen ik stiekem wat dichter bij kwam herkende ik zijn auto en bedacht ik me dat ik te laat zou zijn. Ik heb gewacht tot ik hem van achter kon aanvallen en dat heb ik dus uiteindelijk gedaan.” Claudia kijkt nu wat zachter en zegt: “Zullen we maar naar buiten gaan? Onze kleren moeten nog drogen, we mogen straks eerste de boel wel even opruimen voordat Rebecca thuis is.” Daar zijn we het allemaal mee eens, ik besluit om nog even naar boven te gaan om me een beetje op te tutten. De rest gaat allemaal naar buiten toe en tot mijn grote spijt Mark ook.

Later op de dag als we net klaar zijn met alles schoon te maken en opruimen komt Rebecca thuis. We vertellen haar het hele verhaal en ze maakt zicht erge zorgen, dat is duidelijk van haar gezicht af te lezen. “Jullie moeten zo gauw mogelijk naar huis. De politie heeft mij trouwens nog op het werk gebeld. Ze zeiden dat het ongeveer een weekje gaat duren, voordat ze weten waar jullie ouders precies zitten. In die tussentijd moeten jullie blijven proberen hun te bellen op hun mobiel.” Ze kijkt ons even aan en zegt dan: “Oh ja, Kate, kan ik jou even alleen spreken?” Ik knik ook al ben ik bang dat ze boos is, omdat ik alleen de straat op ben gegaan. Eigenlijk mag dat ook wel, zij voelt zich verantwoordelijk over ons.

Als ik even later alleen met haar in de woonkamer zit zeg ik: “Het spijt. Echt waar, het spijt me heel erg. Ik wist niet wat ik deed, ik was de controle over mezelf kwijt ofzo.” “Het geeft niet en ik ben ook niet kwaad op je. Wel wil ik natuurlijk dat je het niet weer doet, want je brengt jezelf ermee in gevaar. Nu heb je geluk gehad met Mark, maar het had ook anders kunnen lopen. Maar hier wou ik het eigenlijk niet met je over hebben, want ik neem aan dat je zelf snapt dat je verkeerd bezig was.” Ik kijk haar vragend aan en zeg: "Waar wou je het dan wel over hebben?” “Even over Mark, je vind hem leuk toch.” Ik knik en kijk haar een beetje niet begrijpend aan. “Ja, ik vind Mark leuk en zo te merken hij mij ook.” “Dat is het hem nou net. Ik heb Mark al een jaar ongeveer niet meer gezien. Voor die tijd stond hij bekend als een player.” Ik voel me in me gezicht geslagen en voel de tranen achter mijn ogen prikken. Als Rebecca dat ziet zegt ze: “Het is een jaar later het kan veranderd zijn natuurlijk, misschien dat hij inmiddels volwassener is geworden. Maar ik wil wel dat je het weet. Je hoeft er alleen maar rekening mee te houden en misschien kun je er zelfs wel over beginnen tegenover hem.” Ik knik langzaam en voel me een beetje leeg van binnen. Betekende kus van daarstraks dan niks voor hem, was het echt alleen maar een manier om hem te bedanken? “Maar ik ga weer naar buiten toe,” zegt Rebecca en ze staat op en loopt weg.

De rest van de dag probeer ik Mark een beetje te ontlopen en hem te negeren. Het is duidelijk aan hem te merken dat hij het wel door heeft. Maar omdat hij geen moment met mij alleen is, kan hij er niet naar vragen. Daar ben ik blij om, want op dit moment wil ik het er eigenlijk even met niemand over hebben. Als ik s’avonds in bed lig, probeer ik te bedenken wat ik zou gaan doen. Moet ik hem zeggen dat ik het niet meer zie zitten. Moet ik erover beginnen? Of zal ik hem de rest van de tijd gewoon ontlopen en negeren. Nee, dat is geen optie, hij zal hier vast nog wel eens vaker komen. Dat hadden de jongens gezegd. Claudia was er helemaal blij om, want Chester is voor haar echt een droom. Na een tijdje peinzen besluit ik, om het morgen met hem erover te hebben. Ik heb geen idee hoe het gaat uitpakken. Als hij veranderd is, kan het zijn dat hij heel kwaad is omdat ik aan hem twijfelde. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij het begrijpt het en het goed oppakt. Ik lig er nog een tijdje over te denken en na een poosje val ik in slaap.

Kus Nujaro

PS. voor de mensen die mij nog steeds geen antwoord hebben gegeven op de vraag: Vinden jullie dat ik ermee naar een uitgever moet gaan?
graag nog even doen
Laatst bijgewerkt door nujaro op 29-05-06 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:44

wauwwwww gaaf stuk hoor

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:48

maylolover schreef:
wauwwwww gaaf stuk hoor

dankje

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:50

Ja zeker mee naar een uitgever gaan!
Mooi stuk!
Maar je moet het nog wel even nalezen.. volgens mij verwissel je weer personen
In de 5e alinea , verwissel je mark met david.
En in de 7e de laatste regel moet rebecca zijn.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:01

babe schreef:
Ja zeker mee naar een uitgever gaan!
Mooi stuk!
Maar je moet het nog wel even nalezen.. volgens mij verwissel je weer personen
In de 5e alinea , verwissel je mark met david.
En in de 7e de laatste regel moet rebecca zijn.

ik heb het nog ff gauw doorgelezen en die foutjes eruit gehaald dankje wel dat je het ff zei

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:21

Leuk stuk!!
En ja je moet er mee naar de uitgever gaan!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:46

_Tam_ schreef:
Leuk stuk!!
En ja je moet er mee naar de uitgever gaan!

dankje
oke dank je voor je antwoord

brammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:57

super verhaal naar de uitgever ermee!
ben benieuwd naar de rest...

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:59

Idd echt een super verhaal. Zou het echter niet te lnagdradig maken door er iedere ker weer een wending aan te geven.. verder super! en idd wel een idee om ermee naar een uitgever te gaan.. vraag wel toestemming aan degene die heet eerste stuk heeft geschreven.

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:05

mooi weer... i like it... naar de uitgever brengen? jah dat zou je zeker kunnen proberen... ik denk dat ze het een heel goed verhaal zullen vinden, maar misschien kan je beter sommige zinnen korter maken, zodat het vlotere zinnen worden... maar ik zou het zeker proberen bij een uitgever als ik jou was

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:10

MirZam schreef:
Idd echt een super verhaal. Zou het echter niet te lnagdradig maken door er iedere ker weer een wending aan te geven.. verder super! en idd wel een idee om ermee naar een uitgever te gaan.. vraag wel toestemming aan degene die heet eerste stuk heeft geschreven.

ik heb al toestemming

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:11

kiimmie schreef:
mooi weer... i like it... naar de uitgever brengen? jah dat zou je zeker kunnen proberen... ik denk dat ze het een heel goed verhaal zullen vinden, maar misschien kan je beter sommige zinnen korter maken, zodat het vlotere zinnen worden... maar ik zou het zeker proberen bij een uitgever als ik jou was

ik ben op moment bezig om alles wat te verduidelijken en alle foutjes te bewerken en ook de zinnen korter en makkelijker te maken

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:12

nujaro schreef:
MirZam schreef:

ik heb al toestemming

Nou waar wacht je op

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:13

MirZam schreef:
nujaro schreef:
ik heb al toestemming

Nou waar wacht je op

ik weet niet ik twijfel nog een beetje, maarik ehb nog heel even, want ik moet het nog afschrijven en ik moet de fouten nog wegwerken enz.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:49

nujaro schreef:
PS. voor de mensen die mij nog steeds geen antwoord hebben gegeven op de vraag: Vinden jullie dat ik ermee naar een uitgever moet gaan?
graag nog even doen

Twijfel je daarover?
Mens JE MOET GAAN. Dit boek zou ik in 1 dag uitlezen zo spannend!

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:03

leuk stuk weer

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:23

weer super stuk jeltien! op hoeveel blaadjes kom je nu ong ? het moet natuurlijk niet te dun worden

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:53

hoe werkt zoiets eigelijk??
het drukke van boeken en de koste daarvan en zo?

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:58

__Daantjee__ schreef:
weer super stuk jeltien! op hoeveel blaadjes kom je nu ong ? het moet natuurlijk niet te dun worden

tot nu toe 27 A4tjes ofzo