[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:50

Nayomie schreef:
JewEmm: Aparte foto, ik krijg wel een soort buiging te zien in de foto, klopt dat?

Dat klopt. Dat is het effect van een groothoek lens. Je kan dit manipuleren, zodat het wel een vlak beeld lijkt, maar ik heb daar niet voor gekozen.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:12

Week 5

Zonsopkomst van deze week. Ik ben niet helemaal blij met de mats en de draden, maar helaas kon ik die niet mooi wegwerken zonder dat je zou zien dat er iets weg gewerkt is.
Het donkere gat onderaan vind ik ook niet helemaal geweldig. Dus de volgende keer even een ander plekje opzoeken en wat minder boom onderaan :)

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:14

Die mast vind ik juist wat toevoegen aan de foto. :j
Vind hem alleen net nog wat te centraal had de mast meer naar rechts geplaatst.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:21

JewEmm schreef:
Nayomie schreef:
JewEmm: Aparte foto, ik krijg wel een soort buiging te zien in de foto, klopt dat?

Dat klopt. Dat is het effect van een groothoek lens. Je kan dit manipuleren, zodat het wel een vlak beeld lijkt, maar ik heb daar niet voor gekozen.

Ah vandaar, leuk effect hoor :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:30

Bellatrix schreef:
Die mast vind ik juist wat toevoegen aan de foto. :j
Vind hem alleen net nog wat te centraal had de mast meer naar rechts geplaatst.

Echt? Ik vind hem zelf juist een beetje storend haha.
Wie weet komt er nog eens zo'n mooie zonsopgang. Doe hem graag nog eens over.
Toen ik naar huis reed was hij nog veel mooier! Maar ik had helaas de camera niet bij mij op dat moment.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:00

Pff, ik ben een beetje inspiratieloos. Iets fotograferen wat geen hond of paard is is toch wel lastig :') En al helemaal met die vieze regen van vandaag..

Iemand tips voor inspiratie? :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:00

Ja, de meeste zonsondergangen of opgangen zijn zo standaard...zonder zoiets als een mast en daarom vind ik de foto nu verfrissend en interessant om naar te kijken. :D

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:15

week 5

Niet een heel speciale foto dit keer helaas maar wel een leuk kiekje van mijn lieve Binky <3 Een echt fotomodel al in tegenstelling tot zijn broertje Ollie :Y)

Afbeelding_MG_2641 by winniefotografie, on Flickr

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:26

xMaxxiee schreef:
Pff, ik ben een beetje inspiratieloos. Iets fotograferen wat geen hond of paard is is toch wel lastig :') En al helemaal met die vieze regen van vandaag..

Iemand tips voor inspiratie? :+

Iets wat echt in huis hoort? Kopje warme thee, rij boeken, je eten... Je kn echt vanalles bedenken. De uitdaging is om het er zo mooi mogelijk op te zetten.

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:09

Aangezien mijn laptop nog steeds niet terug is, even een smartphone foto van ons weekendje Praag.

Mijn week 5

Afbeelding2016-01-23 17.07.50

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:07

Aangezien ik nog heel wat feedback achter stond...
Week 4 en 5 probeer ik straks of volgende week ook nog even te doen.

*** Week 2 ***

- Argai : Ik hou heel erg van die beperkte scherptediepte. Links boven komt ook een mooie gloed piepen. Enkel die bloem rechts zou ik proberen weg te halen. Heel mooi!
- horserider22 : Deze foto is iets te druk voor mij. Ook de scherpte is precies niet helemaal in orde.
- GerdjeHoran : Mooi PS werk! Spannende foto.
- pradahaan : Zo schattig!
- NESCAFE : Super! Heel mysterieus en verbeelding kan hier ook de vrije loop gaan. Mooie ZW omzetting ook.
- Nayomie : Ik weet bij deze foto niet waarop ik me moet focussen. Er gebeurt wat teveel. En jamer van de grijze lucht, die voegt niet zoveel toe. Ik denk dat je hier met beperktere scherptediepte wel iets mee had kunnen doen. Dan pik je er 1 onderwerp uit.
- Appelstroop : Grappig, die verschillende kleuren.
- Fading : Mooie foto. Ik vind jouw stijl wel erg leuk. Enkel die heide vooraan het rechterbeen stoort mij een beetje. Komt net iets te hoog ofzo.
- Biebz : Wat een mooi vogeltje!!
- Asselruiter : Leuk boeketje. Misschien iets minder geel maken? Ook mooi bokeh met die lichtjes links.
- Calice : Die is mooi! Jammer dat het hartje er niet helemaal op staat misschien, maar wel erg leuk gedaan.
- Niobe : Leuk! Ik zou misschien wel iets meer kleur geven en de ogen er wat meer uit laten springen.
- Fem : Creatief!
- Marjoow : Wat schattig.
- Laura_Stella : Bijzonder beeld. Misschien iets minder centraal plaatsen?
- ismy : Zo benieuwd naar de lensbaby. Ben je er tevreden van? De pose van het paard is misschien wat ongelukkig? Maar het effect en ZW vind ik wel mooi.
- CrazyIris : Grappig beeld! ZW werkt hier wel.
- _Balou : Het effect van het licht vind ik wel mooi.
- CastaMickey : de blaadjes rechtsboven zou ik wegcroppen. Mooie lucht! Leuk sfeertje.
- FristiLover : Geweldig!! Past helemaal.
- Gub : Nog zo'n mooie!! Super!
- IsaCalixa : Wat een mooi alerte hoofd. Misschien nog iets aan de WB doen? Lijkt hier een beetje blauw.
- Tivara : Een beetje donker misschien?
- horsesm : Wat schattig! Ooit hoop ik ook eens het geduld te hebben om eekhoorntjes te zoeken. Misschien een beetje een rare crop, maar zo schattig.
- xMaxxiee : Daar is ie weer. Leuk hondje! Volgende keer misschien iets meer letten op de achtergrond? Hier wel mooie lichtjes in haar ogen.
- Ingvild : Wat een knappe kop, en leuke oortjes. Misschien volgende keer iets meer uit het licht proberen te halen?
- EskeGirl : Wat ben ik toch altijd snel overhaalt door de zee. De storende elementen aan de horizon misschien weghalen?
- Deetjeeuh : Super!! Mooie kleuren.
- jesicaaaa : Beetje grauwe foto. En zoals je al zegt is de scherpte niet helemaal top.
- magda_90 : Analoog... Dat interesseert me ook meer en meer. Jammer dat je de ogen van het model niet kan zien, maar roept ook wel weer een bepaald sfeertje op.
- xmichxrocky : Wat een imposante verschijning. Een goed bewerkingsprogramma zou hier nog wel wat extra kunnen toevoegen denk ik.
- Agossie : Speciaal...Ik blijf er wel naar kijken.
- Tigress : Hihi, zo'n frommelhoofd :) Knapperd.
- caaramel : Silhouetten zijn altijd leuk. Mooi gedaan.
- Revanches : Heel mooi! Enkel die 2 catchlights in de ogen storen mij altijd een beetje. Maar ik krijg dat zelf ook nooit goed.

*** Week 3 ***
- magda_90 : Mooi dynamisch beeld met dat opspattend water.
- NESCAFE : Super!! Ook mooie bewerking!
- Bellatrix : Die pluisjes op die oren, zo leuk! Misschien een andere uitsnede? Een mooie scherptediepte.
- Murosch : Mijn oog wordt niet echt ergens tot aangetrokken. De sneeuw op dat gras is wel mooi.
- Argai : Deze is vooral grappig :)
- xMaxxiee : Mooie foto!! Echt leuk.
- Lolleke : ZW met 1 kleur vind ik meestal maar niks, maar in deze vind ik het dan eventueel nog wel kunnen. Misschien een andere cadratie...
- Maaaarije : Mooie oogjes! Zelfportret en kattenportret in 1 :)
- k_m : Sterke collage. Ik zou er denk ik zelf wel een volgorde in steken.
- Fading : Ik heb al mooiere foto's gezien van jou.
- MarijeR : OMG, heb je al ooit zoiets schattig gezien? Mooie bewerking ook!
- horserider22 : Misschien iets teveel licht in dat zonnetje? (denk toch dat het een zonnetje is)
- peca : Heel mooi portret! Ze hebben altijd zo'n mooie kraag, die zou ik misschien tot onder gezien willen hebben?
- Calice : Dat geef een mooi effect! Heel leuk gedaan.
- Luckyy80 : Geweldig!
- Mariett : Heel mooi portret!
- kirsten4 : 1. Jammer dat de hoeven er niet volledig op staan. Ook is de achtergrond iets te druk naar mijn idee. 2. Misschien even rechttrekken? En kleiner diafragmagetal proberen. 3. Deze ook even rechttrekken.
- Shiloh : Mooie scherpte!
- GerdjeHoran : Heel mooi landschap! Ook mooi met die lucht en reflecties in het water.
- Niobe : Wat een speciaal beeld. Kunstzinnig.
- cathyenbeau : Best even op ooghoogte gaan zitten.
- Marjoow : Deze is mooi!! Een dromenvanger... Altijd een bijzonder object.
- Nayomie : Ik mis wel wat scherpte op de oogjes.
- S_imonee : Mooie flare in de foto. Leuk met die vallende sneeuwvlokjes.
- horsem : Leuk portretje. Misschien volgende keer nog wat lager gaan met de camera.
- pradadaan : Mooie momentje.
- rosslover : Jammer van die achtergrond... Wel een mooie lucht.
- IsaCalixa : Mooie oogjes! Precies wel dat het neusje scherper is dan de oogjes.
- Gracezellaa : Bijzonder beeld. Mooi.
- xmichxrocky : Scherpte is niet helemaal top op de oogjes. Wel een blije gup.
- Sicayes : Mooie foto! Achtergrond past goed bij de vogel :)
- Eefsel2109 : Wat lief! Ik zou de foto nog wel wat oplichten.
- _Bitje_ : 2. Leuk gedaan! Ziet er lekker uit ook :) 3. Deze vind ik ook wel iets hebben.
- Paard_Aap : Super!!
- Revanches : Baby's... Altijd zo gevoelig en teder.
- Appelstroop : Deze zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Misschien de uitsnede.
- Fem : Heel mooi beeld! Wat een achtergrond zeg... Zoveel rust op 1 beeld.
- FristiLover : Knappe snoet. Mooie scherptediepte.
- caaramel : Dat gouden randje rond de pony's geeft een bijzonder effect. Mooi.
- CrazyIris : Mooie lucht.
- Asselruiter : Het verhaal bij deze foto doet het'm.
- Laura_Stella : De flare vind ik iets minder.
- Tivara : Het beekje is een spelbreker.
- CastaMickey : Gaaf beest!
- Gub : Wat leuk met die sterretjes! Mooi portret!
- Jespri : Wat leuk!!
- xniieeenke : Bijzondere bewerking, maar het werkt wel.
- Tigress : Misschien iets minder blauw maken?
- Sanna_com : Misschien anders croppen? Wel mooi gedaan.
- Biebz : Super!! Deze vind ik geweldig! Ook dat sfeertje. Mooi bewerkt.
- hamsterfan : Mooie kleuren.
- LOVESUSHI : 2. Mooie kleur van het rund. 3. Bijzonder beeld.
- Joysieee : Mooi detail.
- rosslover : Leuk ook met die dotjes.
- ismy : Leuk! Plezier.
- Deetjeeuh : Mooi beeld. Misschien nog wel iets meer croppen?
- EskeGirl : Iets te donker lijkt me. Maar het idee is wel leuk.
- joeluna : Heel mooi!! Rust.
- JewEmm : Mooi gebruik gemaakt van de lijnen op de grond. Leuk beeld.
- Ingvild : De scherpte ligt precies op het neusje. Die zwarte band links zou ik ook weghalen.
- Its_Juliaa : Deze is geweldig!!! Precies of de wereld achter haar rond draait.
- jesicaaaa : Deze is wat te groen precies.
- Agossie : Moeilijke omstandigheden in een kerk...
- cathyenbeau : Die scheve horizon leidt mij af.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:25

Week 5
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:26

Week 5
caaramel: Gaaf idee! Nog niet eerder gezien! Mooi ook door de regen, geeft echt een nieuw dynamiek in het beeld. Origineel en gedurfd, maar het concept is zeker geslaagd! Mysterieus plaatje! Stoor me alleen een beetje aan het licht (de vlek) tussen de meiden in.

Lynn85: De kwaliteit is voor een smartphone foto zeker niet slecht! Toch vind ik hem persoonlijk te paars en te donker wat de sfeer van het moment wat wegzuigt, jammer!

GerdjeHora: Schattig koppie heb je daar weten vast te leggen! De compositie vind ik ook best leuk voor een stalfoto! Toch had ik hem rechts wat bijgesneden of wat minder ver ingezoomd, nu stoort de houtenmuur die je niet helemaal ziet (rechts) een beetje in het algehele plaatje.

S_imonee: Mooi! Vind de draden en mast juist iets toevoegen hoor! Niks op aan te merken eigenlijk :) Had m wellicht van onderen iets bijgesneden maar dat is meer een persoonlijke kwestie denk ik!

FristiLover: Het doel mooi in het midden weten vast te leggen, foto wordt hierdoor wellicht misschien wel een beetje saai. Fototechnisch goed shot, maar probeer misschien wat te spelen in compositie en manier van hoe je een beeld vastlegt zodat je de kijker langer laat kijken naar je foto! maar nogmaals, fototechnisch een goed shot!! Prima scherptediepte ook :)

Luckyy80: Mooie detailfoto, houd er ook wel van om die dan zwart/wit af te werken! Niks op aan te merken!

Asselruiter: Grappig beeld geeft zo'n speelgoedtreintje! Niks op aan te merken! Prima foto en goede compositie!

Biebz: Knap dat je de ballen hebt genomen om lekker naar buiten te gaan met je camera! Snap dat je je daar opgelaten door kan voelen maar dat hoeft echt niet! vaker doen juist! Je foto heeft een fijne scherptediepte en het zwart/witte versterkt die kracht en mysterie van het doorlopende treinspoor goed! Toch had ik misschien nog iets gespeeld met het nemen van andere hoeken, meer door je knieën gaan kan soms al een heel spannend resultaat geven! Een foto kan soms fototechnisch helemaal perfect zijn, maar juist een gewaagde foto met bijzondere keuzes van compositie kan het geheel spannender maken waardoor je de kijker langer weet vast te houden :D Just a tip! Ben benieuwd naar je volgende foto's! :D

pradadaan: Mooi scherp en goed shot! Je hebt op het juiste moment afdrukken zo te zien goed onder de knie! Vooral in de binnenbak met weinig licht vind ik het knap dat je dit voor elkaar krijgt! toch stoor ik me een beetje aan de scheve lijnen, maar ik ben een zeur en een perfectionist, dus trek je maar niks van mij aan! :D

Ismy: wow! just wow! Enige wat ik er over kan zeggen! Prachtige plaat!

Murosch: Mooie kat heb je daar weten vast te leggen! Toch mis ik een beetje spanning en lijkt de foto wat overbelicht/beetje onscherp! kan de beste overkomen of gewoon een uploadprobleempje! :Y)

Marjoow: Haha super leuke foto! Fototechnisch ook helemaal prima en houd van die filter :D

Eefsel2109: Just wow! gaaf! Hondje heeft een pakkende blik in de ogen en fijne scherptediepte! Hier houd ik wel van :D

Mariett: Ziet er uit als een super pakkende compositie, alleen op mijn pc wordt het hele beeld verstoord door overmatig contrast, of was dat een bewuste keuze? :)

Lolleke: Prachtig stukje natuur en prima uitsnede!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:11

Bedankt voor de feedback! :D Wat knap dat je je twee weken hebt gedaan.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:22

Bedankt voor de feedback allemaal!!

Bitje: Erg bedankt voor je uitgebreide reactie! :) Voelde me idd best ongemakkelijk. Best druk punt, net een rouwstoet langs gekomen. Maar wil dit vaker doen en kan zeker wat met je tip! Dankjewel.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:40

Bedankt voor de feedback allemaal :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:20

Nayomie schreef:
Sanne_com: De foto is niet scherp en vind hem eigenlijk niet fijn nabewerkt (randen van het paard bij de manen zijn abrupt bewerkt). Dit is zeker niet zoals een gewone blackfoto genomen?

Niet scherp? hier is hij wel. Op de rug/richting borst is hij inderdaad niet scherp, het hoofd wel komt door de scherpte diepte denk ik :D

Tis wel een echt blackfoto, helaas zat er bij de schoft een raam in het dak en was het mij niet opgevallen dat ik hem wel heel recht bijgekleurd had >;)

Lynn85 schreef:
- Sanne_com : Misschien anders croppen? Wel mooi gedaan.

Anders croppen? hoe zou jij dat dan doen?

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:40

Zou ik mijn foto voor week 5 volgende week inleveren?
Ben nu ziek en lig met hoge koort op bed. Dus fotograferen is er niet van gekomen. En mijn foto's uploaden van vorig weelend ook niet. -O-

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:16

Murosch Mooie foto. Persoonlijk vind ik de kat teveel in beeld als je begrijpt wat ik bedoel. Ik had liever wat meer ruimte er om heen gezien.
Lolleke, Mooie foto, interessant om naar te kijken.
Mariett Mooie foto.
Eefsel2109 Wat een lief hondje! Mooie foto.
Marjoow Mooie foto, spreekt mij erg aan. Hij is interessant om naar te kijken en anders dan de doorsnee foto's. Ik vind hem heel tof!

Ismy Bijzonder verhaal van je vorige foto. Week 5 vind ik een mooie foto, fijn licht.
pradadaan Mooie foto. Goed gelukt voor een binnenbaan. Had misschien iets lichter gemogen nog, maar ik vind dit al knap gedaan.
Biebz Mooie foto. Misschien dat ik zelf een iets lager standpunt had gekozen, maar ik vind het lijnen spel erg mooi.
Asselruiter Mooie foto, goed belicht.
Bitje Mooie kleuren, mooie foto.

Luckyy80 Mooie detail foto. Ik had denk alleen iets minder schouder, mooier gevonden. Verder mis ik een duidelijk scherpte punt.
FristiLover Mooie foto.
S_imonee Heel mooi, mooie kleuren.
GerdjeHoran Leuke foto. Leuke pony ook. :D
Lynn85 Mooie kleuren zeg! Vind het een mooie foto, vooral voor een smartphone! Het verbaasd mij echt wat een telefoon soms voor foto's kan maken.
caaramel Mooie foto, ik mis wel wat scherpte. Vind de foto wel heel leuk bedacht.

Feedback aan mij:
xMaxxiee Dankjewel. :)
Biebz Dankjewel. :)
Nayomie Wat leuk dat je mijn stijl herkend. :) Nee de kleuren hadden iets levendiger gemogen. Het was een erg grauwe dag en ik vind het dan erg moeilijk om de kleuren wat vrolijker te maken. Ben bang dat het snel te veel word. O:)
Lynn85 Dankjewel. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:22

Sanne_com schreef:
Nayomie schreef:
Sanne_com: De foto is niet scherp en vind hem eigenlijk niet fijn nabewerkt (randen van het paard bij de manen zijn abrupt bewerkt). Dit is zeker niet zoals een gewone blackfoto genomen?

Niet scherp? hier is hij wel. Op de rug/richting borst is hij inderdaad niet scherp, het hoofd wel komt door de scherpte diepte denk ik :D

Tis wel een echt blackfoto, helaas zat er bij de schoft een raam in het dak en was het mij niet opgevallen dat ik hem wel heel recht bijgekleurd had >;)

Lynn85 schreef:
- Sanne_com : Misschien anders croppen? Wel mooi gedaan.

Anders croppen? hoe zou jij dat dan doen?

Wel? Oeps, my bad :o
Ik kan hem zo 1-2-3 niet meer vinden, misschien ligt het wel aan mijn laptop haha. soms is het allemaal lastig bewerken :j

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:24

Bedankt allemaal voor de feedback ;) Het hondje is de pup die vorige week bij ons is komen wonen :) Ben zelf ook heel blij met de foto :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:35

Heb een beetje een |o week achter de rug. Ben blij dat het morgen weekend is en ik even niets meer 'moet'.. lever dus mijn foto in en moet jullie de feedback van week 5 even schuldig blijven. :(

Week 5

Afbeelding[/url]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:39

Knuffel van mij dan!! :(:) PB staat open if you wanna talk... :*

Prachtige foto! :+:
Fijne scherpte en kleuren en leuke compositie.

Ik heb al een week 5 foto maar ga morgen nog een carroussel groep fotograferen (in Ermelo bij de FNRS terugkomdag) dus misschien dat daar iets bruikbaars tussenzit...

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:43

Aww super lief Marlies <3 thanks :*

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:46

Week 5 - Mijn kat. Duurde even voor ze het door had, maar ze wilde poseren!

Afbeelding