Vreselijk die burstmode...toen max en alex moesten tekenen hoorde je op televisie ook dat geratel...dodenherdenking, precies hetzelfde. Wat dat betreft ben ik errug blij met mijn silent shutter mode op de 5D MKIII..vrijdag kreeg ik nog een reactie op een bruiloft...huh, we hebben helemaal niet gehoord dat je foto's aan het maken was tijdens de ceremonie ...heerlijk hoor, ook voor de newbornfotografie is het super!
Joey
Geplaatst: 22-05-13 14:39
Bagheera_206 schreef:
Hoe snel kan die van jou? En hoe vaak gebruik je het bursten nou echt? Ik vind het standje langzaam met minder geluid veel beter bruikbaar.
Ik gebruik de burst mode eigenlijk niet meer. Eerst wel maar toen hing mijn kaartje altijd compleet vast + heel veel onbruikbare foto's die meteen de prullenbak in vlogen. Het goede moment fotograferen gaat met de keer dat ik het doe steeds beter. Wil er nu naar toe werken dat ik echt alleen nog maar goede foto's maak ook in draf en galop (galop vind ik trouwens makkelijker) Het gaat al de goede richting op, maar het is het nog niet helemaal. Met springfoto's gaat het trouwens wel al goed, met het goede moment (: Maar dat vind ik ook makkelijker in te schatten. Nu nog bij de rest haha!
Even een vraagje: Ik ga de Nikon D300s dus kopen, met een 70-200f/2.8 VRI lens en waarschijnlijk ook nog een vast brandpunt lens, maaaaar nu de grote vraag:
Ik heb ook een tas nodig (geen topic over gevonden) en na deze aankopen is mijn budget nogal laag. Wat voor tas raden jullie mij aan? Het liefst een waar je snel bij je apperatuur kan, maar niet te veel last krijgt van één schouder..
Alleen voor deze set? Ik heb zelf een snuitje waar 1 body met BG en teletoeter in past. Ik heb de LowePro Toploader 75 AW. Ik weet niet wat jouw budget is.
Kijk ook en vooral op marktplaats. Ik zocht de tas die ik wou via verschillende websites en kocht hem in nieuwstaat voor de helft van de prijs op MP
xLoki
Geplaatst: 22-05-13 15:44
Mijn budget is laag.. Het liefst onder de 50,-, is dat mogelijk? Ik wil een tas voor de camera en de 2 lenzen (het liefst de telelens op de camera) en wat spulletjes (wat te eten, extra accu's, etc)
Als jij tas wilt kopen waar jouw body met BG en teletoeter in past aan elkaar dan ben je al beperkt in je keuze en weet niet of je dan wat zult vinden onder de 50 euro.
Het probleem is meer body+teletoeter wat niet in alle tassen past... Je tas moet dan of breed of diep zijn.
En die BG komt er vast ook nog wel, want dan kun je met je D300s bursten met 8fps ipv 6fps.
RianneH
Geplaatst: 22-05-13 15:49
Tas of schoudertas? Ik heb de Muffintop 4000 vorig jaar mee Parijs in genomen. Met mijn kitlens, (kleine) tele, eten, flesje drinken, pleisters ( )en beurs en dat pastte keurig. Dit is al niet de grootste versie, een slag groter moet volgens mij ook passen. Die tas heb ik voor 25,- gekocht. En er staat genoeg leuks verder op, ook tassen ipv schoudertassen.
Ik zit een beetje met een dilemma en ben benieuwd naar jullie mening. Ik wil al een tijdje een nieuw objectief namelijk de 70-200 2.8 van nikon. Maar begin nu ook te merken dat mijn bidy flink achteruit gaat (nikon D3100). Nu zit ik als vervangend alternatief te kijken naar een nikon D300s, is dit een fijne camera en een goede koop? Wat zouden jullie doen eerst toch de jieuwe body aanschaffen enntijdelijk blijven bij mn huidige objectief : 55-200 of?
Mijn voorkeur gaat naar eerst beter glas en dan pas upgrade van body. Wat is er precies aan de hand met jouw D3100? Is de D7000 of D7100 misschien nog een alternatief? Waarom wil jij perse upgraden naar de D300s?
Ik heb gisteren een canon eos 550D gekocht met een 18-55 en een 70-300 objectief voor mijn doeleinden perfect, en mocht ik later toch nog meer willen kan ik er altijd nog een x een nieuw objectief bijkopen
Maar om concreet antwoord te geven op jouw vraag. De 600D is bijna identiek aan de 550D, maar de 600D heeft een flapschermpje. De 650D is wel een iets grotere update. Deze bevat een nieuwere verwerkingseenheid waardoor je mss net een tikkie hoger in ISO kunt gaan, maar grootste update is de autofocus. De 550D en 600D hebben maar 1 kruisgevoelig AF-punt. De middelste. De AF-punten van de 650D zijn allemaal kruisgevoelig waardoor je sneller/nauwkeuriger kunt scherpstellen en beter hondjes/paardjes kunt blijven volgend in beweging. Dus qua specs is de 650D/700D het meest geschikt, maar de vraag is of jij daar budget voor hebt. Hou je dan ook nog voldoende budget over voor een fatsoenlijke telezoom voor bij de paardjes? De objectieven zijn namelijk belangrijker dan je body. Dus liever een beter objectief met een mindere body dan andersom.
Okee, dankjewel. Ik ga zeker 350 euro overhouden voor een lens, en fotografie is nou eenmaal een dure hobby. De 650d heeft toch ook een "flapscherm?" Ik denk dat ik ga voor een 650, (Wou ik eigenlijk al haha) En dan is dan een 55-250 of 75-300?
Afhankeiljk van je budget heb je dan de: Canon EF-S 55-250mm IS II voor ongeveer 225 euro Canon EF 70-300mm IS USM voor ongeveer 400 euro Canon EF 70-200mm f/4.0L USM voor ongeveer 550 euro
MyHu
Geplaatst: 23-05-13 08:24
Canon EF-S 55-250mm IS II heb ik gezien die mij wel aansprak.