Pfff, snap er echt niks meer van

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Courses schreef:Nou, ik snap nog steeds de 'grote' verschillen tussen de lenzen niet echt. De een roept weer dat je hoe dan ook voor een Canon L moet gaan, en dan zegt de ander weer dat dat onzin is.
Pfff, snap er echt niks meer van
Fairytail schreef:Waarom perse een 70-200 f4 IS nemen..?
Naar mijn mening is IS tot 200 mm niet nodig en afhankelijk van wat je fotografeerd overbodig. Een 70-200 f4 zonder IS is 600,- dat scheelt een hoop geld en ik werk er prima mee.
Fairytail schreef:Sigma is in kwaliteit zijn geld echt waard. Hij is een fractie minder goed dan de Canon maar wel veel goedkoper. Toen ik begon had ik zelf het verschil niet waar kunnen maken door dat ik zelf nog veel moest leren met fotografie. Nu pas ben ik echt ontevreden en koop ik een ander objectief.
Sigma nieuw is: 588,-
Tweedehands staans ze er op tussen de 400-500
Courses schreef:kakanox,
Ik ben sowieso niet zo'n fan van 2de hands en die van Tamron hoef ik er persoonlijk ook niet op te hebben. Mijn kennis reikt nog niet zo ver dat ik die verschillen op zou merken ben ik bang.
Courses schreef:Mmm ja. Maar dan alsnog haha, hoor ik van andere steeds allemaal verschillende verhalen. Nou, kijken of mensen me hier nog verder kunnen adviseren
Body waar die opkomt is een Canon 40D, portomonee zit tegen de tijd dat ik 'm ga aanschaffen rond de 800 - 900 euro [70-200 F2.8 USM hoef ik dus ook niet want daar kom ik echt niet aan] mijn 'wensen' zijn een goed zoomobjectief, scherpe foto's en snelle scherpstelling. Ik heb geen bepaalde doelgroep die ik er nog mee fotografeer, dus de lens word eigenlijk voor heel veel dingen verder gebruikt.
eempiej schreef:Hoi allemaal, ik heb even een goedvraagje over mijn lens. Hij is troebel. Hij is niet gevallen oid dus stuk kan hij niet zijn. Maar mijn foto's lijken als ik kijk onscherp maar komen wel scherp op mijn scherm, heel vervelend. Hoe kan ik het beste mijn les (dus glas aan de voorkant) schoonmaken? kan dat met brillenpoetsdoekjes? of zeg ik nu iets heel doms?