[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:54

Simba_ schreef:
Heb mijn post even aangepast, misschien wil je daar ook naar kijken Nouks?

Simba_ schreef:
Hallo :)
Ik wil graag de overstap maken van digitaal naar digitaal-spiegelreflex.
Geld voor peperdure apparatuur heb ik nog niet, dus ik zoek een goed, betaalbaar toestel.
Mijn voorkeur gaat uit naar Nikon, ik heb laatst naar de Nikon D60 gekeken. Ook de D80 of D5000 lijken me aantrekkelijk.
Het moet dus een goede, redelijk betaalbare camera zijn, welke geschikt is voor paardenfotografie, zowel actie als portret :)

Ik ben benieuwd wat jullie voorstellen :D !

xx Lotty

Als ik me er even mag tussen voegen..
voor paarden fotografie vind ik dat je beter een Canon kan nemen, ik had vroeger een Nikon maar dat ging helemaal niet zo goed als een 450D van Canon wat ik eerst had..
450d is wat sneller, wat meer resolutie en groter scherm
en live view.
maar is alsnog een keuze voor je zelf, ik ben een echt Canon freak en hoe niks anders meer..

(ps men vriend heeft er veel verstand van hij werkt bij Cameranu.nl en heb heel veel er over geleerd van hem ook zei hij een goedkopere Canon is net zo goed als een iets duurdere Nikon, Nikon is over het algemeen redelijk duur)

Simba_

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:32

Aah oke! Heel erg bedankt voor je bijdrage! Hoe het er nu voor staat, ga ik liever voor een Nikon omdat deze makkelijker en duidelijker zijn in gebruik. Dat is voor een beginneling als ik ben, wat handiger. Op mijn huidige digitale, een uitgebreide Nikoncoolpix, zitten ook de opties als M,P,A,S etc. Daar kan ik mee omgaan, dus zo'n beginner ben ik nou ook weer niet. Maar wat betreft gebruik van een spiegelreflex ben ik nog wel een groentje :D Daarom gaan mijn gedachten nu eerder uit naar een Nikon. Maar van de Nikon's, wat zou dan een goede voor mij zijn? De hele dure van boven de 1000 euro buiten beschouwing gelaten? Misschien kan jouw vriend daar een uitspraak over doen :) ?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:47

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:58

Simba_ schreef:
Aah oke! Heel erg bedankt voor je bijdrage! Hoe het er nu voor staat, ga ik liever voor een Nikon omdat deze makkelijker en duidelijker zijn in gebruik. Dat is voor een beginneling als ik ben, wat handiger. Op mijn huidige digitale, een uitgebreide Nikoncoolpix, zitten ook de opties als M,P,A,S etc. Daar kan ik mee omgaan, dus zo'n beginner ben ik nou ook weer niet. Maar wat betreft gebruik van een spiegelreflex ben ik nog wel een groentje :D Daarom gaan mijn gedachten nu eerder uit naar een Nikon. Maar van de Nikon's, wat zou dan een goede voor mij zijn? De hele dure van boven de 1000 euro buiten beschouwing gelaten? Misschien kan jouw vriend daar een uitspraak over doen :) ?

over het algemeen vind ik juist Canons makkelijker dan nikons en op de canons zitten ook M,P,A,S enz. Maar voor een makkelijke spiegelreflex zou ik dus voor Canon gaan (zij men vriend vooral ook omdat je paarden fotografie wilt gaan doen) en je krijgt nu bij aankoop van een 450D bij cameranu.nl een workshop van een canon 450D hoe of wat alles in elkaar zit... Handig toch :D
maar ik zal voor je vragen.. ga anders ff rondneuzen op de site: http://www.cameranu.nl staan vaak fimpjes bij een grote beschrijvingen waar de camera het best voor gebruikt kan worden, tevens is deze winkel door kieskeurig.nl het beste uitgeroepen met een 9.2...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:55

Ik ben nu in onderhandeling met Nicolet of ik een goede deal heb gezien of niet :P :+

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:27

@nouks &nicolet

Superrr bedankt voor de goede uitleg en begeleiding!
Ben blij dat ik voor de canon heb gekozen!

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:10

Hallo;)

ik wil ook graag een SLR.
Ik had eigenlijk géén idee wat voor camera goed voor mij zou zijn, aangezien ik weinig ervaring heb.
Dus ik heb dit topic even doorgelezen en het een en ander opgezocht op internet :+
En ik dacht dat de Nikon D60 wel wat voor mij zou zijn. Tenminste, dat kon ik uit alle reacties opmaken, dat
dat een goede camera is voor beginners. Kunnen jullie uitleggen waarom dat is?
alvast bedankt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:27

Ik vind de beredenering van Nicoletje hierboven een beetje krom, om eerlijk te zijn. :o Dus een Canon is meer geschikt voor paardenfotografie omdat deze live view en een groter LCD scherm heeft? Daarmee worden de foto's kwalitatief echt niet beter, hoor.
Nikon maakt prima camera's en hele goede lenzen. En ja, deze zijn ook geschikt voor paardenfotografie. :+

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:45

krissie_ schreef:
Ik zoek ook een nieuwe camera en toen viel mijn oog eigenlijk wel op de Olympus SP-565 UZ, denken jullie dat dat iets voor mij is?
Ik zoek een goede camera voor een beginner met veel optische zoom en dat zit er zeker op, ik wil er vooral dieren en planten mee fotograferen. Ik moet er scherpe foto's mee kunnen maken, en ook dat de foto's scherp blijven bij een galloperen paard bijv.
En hij moet ook snelle foto's maken.
Is er iemand die die camera heeft?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:52

Ik heb zojuist mijn Nikon D300 opgehaald! Wat een fijne camera! Het is nog wel even wennen, maar hij is zo gaaf :+:

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:25

Die is ook vetjes zeg!!

Nu willen we oefen fotos zien! (en als het kan van je paard natuurlijk hahahah :+ )

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:48

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:00

Hihih :D
Vind ze erg mooi, maar dat komt miss omdat er een heel leuk paard op staat :+

Ik vind de laatste de mooiste.. maar 'echte' tips kan ik je ook nog niet geven..
Ben zelf nog een beginner :P

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:05

hallo iedereen
ik heb lang gespaard voor een digitale spiegelreflex. ik ga nu voor het eerst de overstap maken van een gewone camera naar een spiegelreflex, ik heb er mee gewerkt ( met een canon eos 100d ) die had ik geleend maar ik zit heel erg te twijfelen of ik een canon moet halen of een nikon. Ik doe graag aan paardenfotografie, vooral veel actie maar ook portret, maar ik fotografeer ook kleine kinderen en omgevingen dus eigenlijk heel ruim . Welke zouden jullie mij hiervoor aanraden een canon of een nikon?
verder heb ik nog 1 vraagje er staan standen op allebij de camera's die ik eigenlijk niet snap dat zijn al deze : M,P,A,S , zou iemand mij kunnen uitleggen wat dit is?

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:36

krissie_ schreef:
Ik zoek ook een nieuwe camera en toen viel mijn oog eigenlijk wel op de Olympus SP-565 UZ, denken jullie dat dat iets voor mij is?
Ik zoek een goede camera voor een beginner met veel optische zoom en dat zit er zeker op, ik wil er vooral dieren en planten mee fotograferen. Ik moet er scherpe foto's mee kunnen maken, en ook dat de foto's scherp blijven bij een galloperen paard bijv.
En hij moet ook snelle foto's maken.
Is er iemand die die camera heeft?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:40

krissie, het heeft echt geen zin om 3x je eigen vraag te quoten.
De mensen die er genoeg verstand van hebben geven echt wel een keer antwoord...

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:26

DmNqUe, misschien moet je even het hele topic doorlezen, ben je wel even mee bezig maar daar word je heel wat wijzer van ;) (ik tenminste wel).

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:58

Hallo,,
Ik ben van plan om een spiegelreflex aan te schaffen (ik heb al eerder met een slr gewerkt) Maar ik heb werkelijk geen flauw idee welke.
Ik kan kiezen uit de volgende 3: de Nikon d60 (nieuw)met VR kit 18-55mm lens, de Nikon d70 (tweedehands)met Kitlens 18-70mm f/3.5-5.6GII AF-S DX Zoom of de Canon EOS 1000d met 18-55 KIT-Lens.
Welke zouden jullie mij adviseren?

Alvast bedankt :)

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:03

Ik zoek een nieuwe camera en weet bijna zeker dat ik de fujifilm finepix S1500 ga kopen, maar heeft iemand misschien voorbeeldfoto's?

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:03

hej ik wil ook een nieuwe camera kopen weet alleen nog niet precies wat.
ik maak vooral actie foto's en close up heb al met spiegelreflexen gewerkt van canon.
maar nu vroeg ik me af wat voor camera's er het beste zijn voor dit doel of maakt het niet uit

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:39

Als je kijkt naar waar je het voor wilt gebruiken kun je beter kijken naar de objectieven en niet naar de camera/body zelf.

DmNqUe schreef:
hallo iedereen
ik heb lang gespaard voor een digitale spiegelreflex. ik ga nu voor het eerst de overstap maken van een gewone camera naar een spiegelreflex, ik heb er mee gewerkt ( met een canon eos 100d ) die had ik geleend maar ik zit heel erg te twijfelen of ik een canon moet halen of een nikon. Ik doe graag aan paardenfotografie, vooral veel actie maar ook portret, maar ik fotografeer ook kleine kinderen en omgevingen dus eigenlijk heel ruim . Welke zouden jullie mij hiervoor aanraden een canon of een nikon?
verder heb ik nog 1 vraagje er staan standen op allebij de camera's die ik eigenlijk niet snap dat zijn al deze : M,P,A,S , zou iemand mij kunnen uitleggen wat dit is?

P = voorgeprogrammeerd automatisch (als ik me niet vergis, gebruik deze nooit)
S = Sluitertijd voorkeuze, Diafragma word er bij gezocht
A = Diafragma voorkeure, sluitertijd word erbij gezocht.
M = Sluitertijd en Diafragma zelf instellen.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:50

mijn opa heeft een leica gehad. Hiervoor heeft hij een aantal goede lenzen gekocht. Wat nu blijkt dat ik een tussenstuk zou kunnen bestellen voor een digitale camera om deze met de oude lenzen te verbinden. Maar wie heeft ervaringen met de LEICA camera ?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:48

Elessar schreef:
Ik vind de beredenering van Nicoletje hierboven een beetje krom, om eerlijk te zijn. :o Dus een Canon is meer geschikt voor paardenfotografie omdat deze live view en een groter LCD scherm heeft? Daarmee worden de foto's kwalitatief echt niet beter, hoor.
Nikon maakt prima camera's en hele goede lenzen. En ja, deze zijn ook geschikt voor paardenfotografie. :+

Nikon D300 heeft ook live view en een groot LCD scherm.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:23

Jodieee schreef:
hej ik wil ook een nieuwe camera kopen weet alleen nog niet precies wat.
ik maak vooral actie foto's en close up heb al met spiegelreflexen gewerkt van canon.
maar nu vroeg ik me af wat voor camera's er het beste zijn voor dit doel of maakt het niet uit

Wat is je budget?

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:34

Ik zoek ook een nieuwe camera, en vroeg me af of jullie er 1 wisten.
Ik zoek een camera die niet duurder is dan rond de 250 euro. (260 bijv mag wel, maar liever niet.)
Hij moet scherpe foto's kunnen maken met minimaal 10x optische zoom.
Ik wil vooral natuur en dieren gaan fotograferen. Dus er moet macro op zitten.
Hij moet ook snelle foto's kunnen maken, want dieren blijven niet 10 seconde opzelfde manier zitten. :+
Graag ook voorbeeldfoto's laten zien. :)
Alvast bedankt!