[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie25

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:40

Amber_VZ schreef:
Me Canon 400D is eindelijk binnen! Haha!

Alleen heeft de meneer in de winkel een verkeerd geheugenkaartje meegegeven! Nagelbijten / Gniffelen

ik kreeg er helemaal geen geheugenkaartje bij toen k mijne kocht, meost k er apart bij kopen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:13

oeh die 400D heb ikgister ook nog kwijlend naar staan kijken..
ik ben zó verliefd op die camera... maar ja ik heb nu een goeie...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:18

Kido schreef:
Zondag avond koopavond?

HouvanUtopia heb je er meerderelenzen bij gekocht?

ja heb de kitlens 15-55
en telelens 55-200

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:51

Ronnie25 schreef:
heeey

Ik moet een flitster hebben voor foto's maken in discotheken enzo, wat voor raden jullie aan? (heb een canon eos)

550EX of 580EX, manual in te stellen flitsers zijn absolute must voor zulk werk.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:49

Ik ga vanmiddag naar het evenement in Hardenberg, met dressuur etc. Hoe kan ik mijn camera het beste instellen? Het is geen spiegelreflex, maar je kunt wel heel wat instellen Lachen
Dus eigenlijk moet hij op beweging worden ingesteld. Het is in een binnenbak, maar er is wel veel licht denk ik.
Hoe moet ik het ISO zetten? Het F getal moet ik op de een of andere manier ook kunnen veranderen, ik moet alleen nog even uitvinden hóe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:52

ISO zo hoog mogelijk, F-getal zo laag mogelijk (groot diafragma). Als je een A of Av-functie hebt daar op zetten, als je dan ISO en diafragma vaststelt, kiest ie zelf de sluitertijd erbij. Eventueel heel iets onderbelichten om te winnen op sluitertijd.

Verwacht vooral niet dat je scherpe foto's kunt maken, dan ben je straks als je thuis komt alleen maar teleurgesteld.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:54

Ik weet dat ik geen super scherpe foto's kan maken. Ik ga hem even instellen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:57

Succes ermee! Lachen

Welke camera heb je trouwens?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:03

Een Olympus SP-500UZ, 6.0 Megapixel. En op de lens staat AF Zoom 6.3-63 mm 1:2.8-3.7 Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:44

Hmmm, die ken ik niet. Succes in ieder geval Lachen

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:56

Aangezien er zoveel keuze is in digitale camera's vraag ik me af waar jullie voor zouden kiezen. Ik wil mooie scherpe fotot's maken met een toestel met een zeer snelle sluitertijd, maar ik wil geen berg geld uitgeven voor een spiegel reflex camera. Nu was ik l aan het kijken voor een Canon Powershot maar welke? Misschien hebben jullie nog meer suggesties Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:01

Wilt: snelle sluitertijd hangt van meer dingen af dan alleen de camera, dat is altijd een combinatie van ISO, diafragma en lichtomstandigheden. In wat voor omstandigheden zou je voornamelijk willen fotograferen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:36

is hier iemand met langere tijd een canon 350D, ik heb een klein beetje ruzie ermee namelijk, en uit heb boekje word ik ook niet wijzer, geef het even aan dan pm ik even Ja

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:00

xDramaQueen schreef:
is hier iemand met langere tijd een canon 350D, ik heb een klein beetje ruzie ermee namelijk, en uit heb boekje word ik ook niet wijzer, geef het even aan dan pm ik even Ja

Ik heb de camera nog maar een aantal weken, maar je mag me altijd een pm sturen als je vragen hebt. Wie weet kan ik je helpen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:00

Wat is het probleem? PM maar hoor Lachen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:51

Ik ben ook van plan om een Canon EOS 350D te kopen. Mensen met ervaring met deze camera, is het een fijne camera, en kun je er mooie scherpe foto's mee maken? Ook met beweging? Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:52

heb hem net 2 dagen waarvan vandaag echt gefotografeerd, en aangezien ik hem nooit op automatisch heb staan en alles zelf instel moet ik zeggen dat het zeker niet "klik mooie foto" is. je moet er toch wel echt mee oefenen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:53

Bonjoy: met een beetje lezen en begrijpen wat er staat kom je een stuk verder Clown
Het is een SLR, dus het ligt allemaal aan de lens, maar vooral aan de fotograaf, als jij niet goed kunt scherpstellen komen er geen scherpe foto's uit Knipoog

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:55

Bonjoy schreef:
Ik ben ook van plan om een Canon EOS 350D te kopen. Mensen met ervaring met deze camera, is het een fijne camera, en kun je er mooie scherpe foto's mee maken? Ook met beweging? Lachen

Ik heb deze camera nu zelf al een aantal weken en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben Ja
Net als xDramaQueen fotografeer ik ook niet op de automatische standen, dus het is nog veel ontdekken en gewoon oefenen. Gisteren heb ik voor het eerst foto's gemaakt in de binnenbak, waar erg weinig licht was, en moet zeggen dat er best scherpe foto's uit zijn gekomen. Bewegingsfoto's buiten heb ik nog niet echt geprobeerd. Lachen

Als je wat voorbeeld foto's wilt zien van mij, iemand die de camera dus nog helemaal moet ontdekken, stuur maar even een pb! Knipoog

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:01

Oke bedankt allemaal Lachen Het ligt inderdaad aan de fotograaf, dat weet ik. Maar ik heb volgens mij wel een vrij stille hand. Ik krijg opzich wel mooie foto's uit deze digitale camera. M'n moeder kan er niks mee zegt ze. Die heeft nog steeds spijt dat ze deze heeft gekocht ROFL. Maar ik wil graag overstappen op een Spiegelreflex, want je hebt gewoon je beperkingen met een gewone Digi, en dat is wel jammer!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 01:14

xDramaQueen schreef:
en aangezien ik hem nooit op automatisch heb staan en alles zelf instel

Waarom heb je hem nooit op automatisch staan?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 01:16

Bonjoy schreef:
Ik ga vanmiddag naar het evenement in Hardenberg, met dressuur etc. Hoe kan ik mijn camera het beste instellen? Het is geen spiegelreflex, maar je kunt wel heel wat instellen Lachen
Dus eigenlijk moet hij op beweging worden ingesteld. Het is in een binnenbak, maar er is wel veel licht denk ik.
Hoe moet ik het ISO zetten? Het F getal moet ik op de een of andere manier ook kunnen veranderen, ik moet alleen nog even uitvinden hóe.

Dressuur was zondag alleen in de showring en daar is het erg donker. Zonder flits is daar geen foto van te maken. Ben dus benieuwt hoe het gegaan is.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 01:25

Ik heb ook de Canon 350D Fijne camera Knipoog
Werd eerst gezegd door iemand dat ik die camera niet moest kopen, dat het te moeilijk zou zijn.
Heb daar dus niet naar geluisterd Bloos maar ook nooit spijt gehad dat ik hem wel gekocht heb.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:18

Kokomo schreef:
Bonjoy schreef:

Dressuur was zondag alleen in de showring en daar is het erg donker. Zonder flits is daar geen foto van te maken. Ben dus benieuwt hoe het gegaan is.

Ik heb niet echt foto's gemaakt. Alleen heel veel gekeken Tong uitsteken Haha

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:36

Hallo Lachen
Ik zit erover te denken om de Canon PowerShot A720 aan te schaffen. Iemand hier die deze camera al (een poosje) heeft?Zou graag willen weten wat jullie ervaringen ermee zijn, mag ook via pb Lachen Alvast bedankt!