hoi allemaal ik stop ermee. Ik ben eigenlijk pas begonnen met fotograferen en heb er te weinig tijd voor. Jullie maken allemaal prachtige foto's en kom zeker hier nog eens kijken. Succes allemaal!!
Gerdjee
Geplaatst: 14-08-15 12:33
ik ben deze week weer op vakantie geweest en dit keer naar Zeeland veel foto's gemaakt en ik heb ze in een totaal andere stijl bewerkt dan dat ik normaal doe en ik vind het heel erg gaaf!
Showteam: ik vind je foto’s elke keer zo ontzettend gaaf! De foto is stoer maar toch ook erg zacht. Wel vind ik hem net iets te schuin maar dat geeft toch wel karakter aan de foto.
SharonPlugge: ik vind dat het diertje een beetje verdwijnt in de achtergrond. Persoonlijk zou ik de foto nog iets lichter gemaakt hebben.
Tigress: wauw mooie plaat! Ik vind de papegaai op de achtergrond ook echt iets toevoegen aan de foto. Verder vind ik de kleuren denk ik net iets te geel. Ik zou het liefst zien dat het blauw er wat meer uitspringt
Tesseke: ik vind je foto net iets te hoog genomen en de kleuren zijn wat groen geel. Verder mooie foto
SternPhoto; hele leuke lieve foto! Er zit wat blauw in de foto en eerst vond ik het teveel maar toen ik er langer naar keek vond ik het erg passend.
Suuszels: wauw mooi moment! Helaas lijkt het paard niet scherp te zijn..
@Jespri: bedankt! ik ben heel erg aan het zoeken naar mijn eigen stijl maar volgens mij is dit iets waar je wel echt van moet houden om het mooi te vinden
Manon_vdv
Geplaatst: 14-08-15 13:14
Suuszels: Ik had het persoonlijk mooier gevonden als het paard iets scherper was en je het iets beter kon zien, dus niet alleen de silhouet
Paard is helaas inderdaad niet scherp.. Vond het moeilijk met tegenlicht om goed scherp te stellen maar vond hem verder qua compositie wel zo tof dat ik hem wilde gebruiken
hilly200
Geplaatst: 14-08-15 15:40
Week 33 F3.2 1/250 50 MM ISO 500
Weer een shoot gehad met een vriendin van mij, 3x raden wie het moet zijn Erg leuk om dit te doen, lekker de creativiteit laten gaan
Week 33, ik zat in de auto tijdens het onweer dus kon helaas geen foto's maken van de bliksem. Daarom maar eentje van de prachtige zonsondergang van vanavond.
k_m: mooi getimed. De lampen trekken nog wel mijn aandacht maar die zijn links en rechts mooi in evenwicht en daarmee juist wel een mooie aanvulling op het evenwicht in de foto. Hilly200: het model is mooi aangekleed en het fairy dust vind ik mooi gedaan. Ik vind alleen de witbalans niet kloppen. Hij is te geel rechts in de foto en te blauw links in de foto. De boom past mooi met het model maar ik denk dat er nog wat meer uit te halen zou zijn door met verschillende achtergronden te spelen. Suuszels: dat is heel moeilijk echt scherp te krijgen (weet ik uit ervaring). Als de zon teveel achter het model staat kan de autofocus niet goed scherpstellen. Manueel focussen lijkt mij dan de enige oplossing. Gerdjehoran:heel gaaf, zowel de compositie als de kleuren. 3TU Sternphoto:nette foto. Ik had liever het oog van het tweede paard ook gezien maar het best moeilijk om dat met twee modellen tegelijkertijd goed te krijgen. Verder vind ik hem iets krap gekaderd.
hilly200
Geplaatst: 15-08-15 01:33
Gaaf Nescafe! Mooi die kleuren vastgelegd . Bedankt voor je FB. Qua achtergronden doel je dan op de hele achtergrond of met name de kleuren? Had ook een wat zachtere subtielere versie, maar het model vond deze mooier. Ik zal morgen de kleuren eens nakijken met het 'color' pick penseeltje, zie het blauwe namelijk niet terug en geel hoort eigenlijk rustig oranje te zijn . Ben blij dat je de fairydust mooi gedaan vind, ben daar namelijk een tijdje mee aan het prutsen geweest
Dank je Hilly200. Ik vond de huid van het model wat meer blauw hebben terwijl de achtergrond heel geel is. Ook de schaduwpartijen van de bomen zijn geel terwijl de schaduwpartijen in de boom voorin en op het model wel een realistische kleur hebben.
Argh! Ik wilde zo graag een star trail maken, ben zelfs nog midden in de nacht gaan kijken of het helder genoeg was, maar toch teveel wolken Vannacht is het ook mega bewolkt, en daarna is er eigenlijk alweer teveel maanlicht.
Volgende maand maar kijken dan. Wel balen. Want vandaag viel nieuwe maan op vrijdag. Dat is toch beter dan een doordeweekse dag als je er midden in de nacht voor op pad moet.
MxW
Geplaatst: 15-08-15 11:46
Ik ga ook proberen mee te doen Morgen komt mijn nieuwe camera dus ik sta al te popelen om foto's te maken
Mijn week 33 vanuit spanje; zonsondergang bij het meer!
TeSzZz
Geplaatst: 15-08-15 17:48
Week 33
Feedback: k_m gave foto van de bliksem! Ik vind de compositie op zich fijn, al denk ik dat ik m zelf iets meer bijgesneden zou hebben zodat de donkere rand boven iets minder aanwezig is.
Nescafe mooie kleuren en contrast, erg goed gelukt!
Agossie fijne foto, mooie hond!
xMaxxie qua belichting erg netjes gedaan. Jammer van de achtergrond, en misschien had je het paard wat meer links kunnen zetten in de foto en wat meer vrije ruimte aan de rechterkant, maar dat is ook mijn smaak hoor
Taarss wow! Erg gaaf! Het geel rond de berg lijkt wel vrij heftig op mijn scherm in vergelijking tot de rest van de kleuren, heb je dat versterkt of was het echt zo fel?
magda_90
Geplaatst: 15-08-15 17:53
Tess Wat een heerlijke actiefoto van Gizmo en Swirl, prachtig moment, die moet groot de woonkamer in!
taarss Voor een zonsondergang vind ik hem wat te flets in kleur helaas, wellicht kun je er nog iets meer uithalen? Het geel lijkt daarentegen te verzadigd.
xMaxxiee Jammer van de achtergrond. Probeer de volgende keer het paard wat links van het midden te plaatsen, zo voorkom je loze ruimte links en heb je meer kijkruimte rechts.
Agossie Mooie foto van je maatje.
NESCAFE Prachtige structuren, niets op aan te merken.
tesseke Beetje van beiden denk ik. De foto is gemaakt met f/2.8 omdat het al wat donker werd en daarbij was ik er nog niet geheel over uit wat ik exact scherp wilde hebben. Het is een beetje een met haast gemaakte foto en dat zie je terug.
@ Tess Ik ben al heel blij dat je de belichting goed vindt Helaas ben ik eigenlijk altijd alleen met het foto's maken (ik oefen op mijn eigen dikzakje), en hij is niet zo vriendelijk om stil te gaan staan waar ik aanwijs Hij moest voor het mooie rieten schot stil gaan staan maar dat was toch wel spannend hoor. Maar ik ga er zeker op letten, en ik ga paps gewoon vaker meesleuren En ik zie wat jullie bedoelen met de loze ruimte links. Ga ik zeker meenemen!