Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Zou voor combi gaan met kitlens. En als je meteen bij de paarden wilt fotograferen er ook een telezoom bij kopen. Je hebt al een telezoom vanaf ongeveer 200 euro. Je hebt inderdaad alleen bij Canon bij de professionele lenzen iets meer keuze in het goedkopere segment, maar dan praat je wel al over lenzen van meer dan 500 euro.
Je lens is belangrijker dan je body dus zou er zeker rekening mee houden zodat je nog wat geld kunt investeren in lenzen.Je kunt natuurlijk ook eerst een body met kitlens kopen en daar mee beginnen en ondertussen sparen voor een telezoom.
cillusion schreef:_Denise_ schreef:Zitten beide op hetzelfde level. Of je Canon of Nikon neemt is meer een kwestie van smaak. Zie het als de strijd tussen Mercedes en Audi. Het verschil zit hem voornamelijk in de bediening. Ik vind zelf die van Nikon fijner, anderen kiezen voor Canon.
Ik zou eerder uitkijken naar welk objectief je erop wil. Canon heeft, met name voor paardenfotografie, een wat uitgebreidere set objectieven in de lagere prijsklasse.
Ik twijfel ook over de aanschaf van een spiegelreflex; canon EOS 1100D of de nikon d3100; maar welke lensen adviseer jij / adviseren jullie dan voor paardenfotografie? Wat is b.v. een bruikbare lens voor een springparcourtje binnen?
En, andere vraag; welke van deze 2 camera's kan het best ook een filmpje maken?
Revanches schreef:De 7D heeft wat beperkingen ten opzichte van bepaalde concurrenten en "grotere broers", wat wil je precies gaan doen?Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar recencies en problematieken waar men tegenaan loopt bij een 7D.
Ik zit ook te twijfelen om een overstap te maken naar professionelere camera.
Mette schreef:Geldt die actie op alle objectieven? Wil namelijk een 50mm 1.8 gaan aanschaffen, en korting is altijd welkom
edit: helaas, alleen als je een body kooptDus dat wordt m niet.