[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:30

Ik las het idd ;-) Ik denk ook dat het deels een kwestie van smaak is en aan de eisen die je zelf stelt aan je foto. Zo kun je hem dus beoordelen als 'de schaduwen zijn niet te hard' of 'te veel schaduw'.
Ik zou hem verder croppen en dan zorgen dat je hem kantelt waardoor je nog wel het oog van de pony meepakt!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:38

Oke :) Nou ja, ik ben op zich al heel blij met deze foto, aangezien het fotograferen was met fel zonlicht. De echt harde strepen en donkere plekken heb ik nog weten te vermijden :P Ik denk trouwens wel dat als er nog minder schaduw in haar gezicht was geweest, dat er te weinig contrast in de foto had gezeten.

De crop is denk ik persoonlijke smaak.

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:40

IsaCalixa schreef:
Oke :) Nou ja, ik ben op zich al heel blij met deze foto, aangezien het fotograferen was met fel zonlicht. De echt harde strepen en donkere plekken heb ik nog weten te vermijden :P

Dat lijkt me het meest belangrijk toch, dat je zelf tevreden bent!!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:43

EskeGirl schreef:
Terug van een heerlijke vakantie in Oostenrijk, daarom lever ik nu week 30, 31, 32, en 33 in :)

Week 30
[ Afbeelding ]
Volle maan

Week 31
[ Afbeelding ]
Immense gletsjer

Week 32
[ Afbeelding ]

Week 33
[ Afbeelding ]
Genomen vanaf ruim 2500m hoogte

Cool! Ik hekende de Gletsjer! Daar ben ik ook geweest.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:22

Ik ga het toch nog even proberen om de aankomende tijd de 5 foto's voor mij van feedback te voorzien. Als dat tijdtechnisch ook niet lukt, dan gooi ik definitief te handdoek in de ring.

Ondertussen kan ik sinds vandaag eindelijk Danbo senior en junior welkom heten. Ik heb meteen een plaat met achterliggende gedachte voor mijzelf gemaakt, dit is dus mijn week 33:

Afbeelding

Nu even wachten tot het water voor de thee kookt en dan ga ik feedback geven. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:43

Pagina 308

Eefsel2109
Wat een heerlijke spontane foto, echt mooi gedaan. :j Wat was je diafragma? Dit vraag ik gezien het linker gezichtje wel mooi scherp is, en de rechter niet namelijk.
Verder zou je hem iets kunnen croppen zodat het broekje links wegvalt.

binky
Mooi portret. Rustige achtergrond, mooi van kleur en uitsnede. Wat jammer van het verlies (?) van scherpte.

manonfleur
Nog even de horizon rechttrekken zodat het geen duikboot lijkt en dan heb je een mooie foto. :j

Killyenn
Mooie sfeervolle straatfoto, niets op aan te merken.

calice
Ondanks dat ik ze alle drie wat flets vind, zijn het zeker mooie sfeerfoto's. :j

En nu op naar bedje, wekker gaat weer op 5:00 uur. :z

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:04

Mijn week 33:

Afbeelding

Feedback van mijn 5 (of naja 6) voorgangers :D

magda_90
Mooie foto en leuk idee! Ik vind de foto wel wat gelig, dit is waarschijnlijk gewoon de bedoeling geweest qua nabewerking maar het had voor mijn smaak iets frisser gemogen.

M_M_F
Mooie foto van een mooi moment, ik had de foto nog iets opgelicht voor al in het gezicht van het meisje en het paard.

marleen_a_a
Goed gedaan! Dat is de beste tactiek gewoon lekker rustig gaat zitten prutsen en van alles uitproberen en daar komen nog mooie plaatjes uit ook, vind de foto erg goed gelukt :D

IsaCalixa
Vind het een mooie sfeervolle foto, heel knap hoe je bent omgegaan met de felle zon!

MyHu
Week 31- Mooie actie foto, lijkt mij goed scherp de achtergrond is niet optimaal maar dat heb je niet voor het uitkiezen :D Het moment is goed!

Week 32 - Eigenlijk hetzelfde commentaar als de vorige foto :)

Week 33 - Wat een schatje <3 Ik had die blauwe vlek in de achtergrond even weggepoetst en de foto iets opgelicht.

HeavensLove
Gave foto! Super fijne sfeer/licht en kleur ik ben er gek op :D Alleen ik had een beetje groen/geel uit het gezicht van het jongetje gehaald.

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:10

Dank. Komt deels door de avondzon, bij thuiskomst zag ik het pakje en wilde wel nú een foto in niet de ideale omstandigheden. :P Van het weekend maar naar buiten toe, maar de spits is er iig af!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:46

Week 33
Afbeelding

Gemaakt in Burger's Zoo :)

showteam
Gave foto! Persoonlijk vind ik hem wel té schuin, voor mij had hij wel wat rechter gemogen

magda_90
Leuke foto, Danbo blijft toch een leukerdje waar je veel mee kan doen! Leuk idee zo!
Ik vind hem niet persé te geel, ik vind het sfeertje eigenlijk wel fijn zo!

M_M_F
Wat een lieve foto, ik heb alleen het idee dat hij niet helemaal lekker scherp is?
En ik had hem denk ik net wat meer gecropt zodat het onderwerp nog meer in beeld is.

marleen_a_a
Wat een fijne foto, mooie kleuren en kijkt lekker weg! Leuke compositie zo

IsaCalixa
Mooie foto, leuk sfeertje! Jammer dat de voorpluk voor het oog hangt, ik vind de compositie goed zo hoor!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:15

Wat ik alleen wel Vindt van de 5 mensen fb geven is dat t wel
Dan dezelfde zijn omdat als mensen die t aan t begin al hebben ingeleverd dus geen fb krijgen behalve van de mensen die hele lijsten maken natuurlijk. Wat ik totaal niet erg vindt !

Morgen maar weer eens ervoor zitten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:17

Volgens mij werkt dit zo wel aardig he met die feedback op 5 foto's voor/na jou foto's? Misschien een idee om eerst feedback te geven op 5 voor jou, en later op 5 na jou? Dan krijg je dus in totaal van minstens 10 personen feedback, en het word ook geen enorme lijst?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:23

@loveuggs dat zou kunnen, maar daar moet maar wel net iedereen tijd voor hebben.

Maar als we dit gaan doen met 5 personen feedback geven, kan dat dan niet een standaard regel worden vanaf nu? En bijvoorbeeld als je even geen tijd hebt maar wel je foto plaatst, dat je alsnog op een later tijdstip even probeert feedback te geven.

Want anders is het toch niet helemaal eerlijk, als sommige wel de foto plaatsen + feedback ontvangen, maar zelf geen feedback geven.

Dus bij deze dit verzoek aan @Agossie :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:24

Ik zou het jammer vinden als er regels aan vast gemaakt worden. Ik doe dit puur voor mijzelf, en heb op het moment nog net genoeg tijd om een foto in te leveren. Feedback geven is gewoon best tijdrovend aaangezien ik het wel góed wil doen en niet enkel "Mooie foto" neer wil zetten.

Dus. Laat iedereen gewoon feedback geven op de foto's die hij/zij wilt... En als je degene die nooit feedback geven laat zitten is dat ook geen probleem (althans, ik vind dat persoonlijk geen probleem).

Vorig jaar heb ik een aantal keer flinke lijsten feedback gegeven, dit jaar kom ik er gewoon niet aan toe. Als het nu "verplicht" word, ben ik bang dat ik moet gaan afhaken omdat ik er simpelweg geen tijd voor heb of voor kan maken...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:32

Ik zou het ook jammer vinden. Ik bekijk wel alle foto's, maar ik heb lang niet altijd de tijd om feedback te geven. Vond het fijne juist dat dat niet verplicht is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:38

Nou misschien niet een regel op de manier dat als je geen feedback geeft je niet meer mee mag doen.

Maar op zich is het een mooie richtlijn toch? Dat vind ik het idee eraan, is dat de 5 man voor je feedback geven op het moment dat je de foto plaatst is veel laagdrempeliger dan de hele lijst af te werken. Kijk, het was maar een suggestie van mij, en ik kom pas net om de hoek kijken, dus ik wil echt niet dingen gaan opleggen of zo, dat is helemaal mijn plek niet. Maar ik vind het gewoon zo jammer dat ik een foto plaats en dat er dan bijna geen feedback op komt en de feedback die je wel krijgt vaak "mooie foto" is. Wat ook zeker wel gewaardeerd wordt!, maar zo leer ik er ook niet echt van zeg maar en dat was het hele idee. Maar ik mag eigenlijk zelf niks zeggen, omdat ik zelf ook veel te weinig feedback geef. Dat komt weer omdat je echt tijd moet vinden om de hele lijst te doen. Als de richtlijn zou zijn, minimaal de 5 voor je, kost je dat op moment van plaatsen 5 minuutjes extra.

Als je het niet wilt, zou ik zeggen doe het niet ... (maar kijk dan ook niet op als degene na je jou overslaan eventueel). Maar het is toch leuk als op deze manier er iets meer feedback gegeven wordt?

En uiteraard, iedereen die meer dan 5 wil doen, *\o/* Graag zelfs _/-\o_

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:40

Het is een mooie richtlijn maar lang niet voor iedereen haalbaar. Ik denk dat je zelf ook kan bepalen om de ene week de eerste 5 op de lijst te doen en dan per week 5 anderen uit te kiezen.

En ik vind het echt niet erg om overgeslagen te worden hoor. Daar zul je me echt niet over horen. Feedback is leuk, maar ik begrijp dat mensen geen tijd steken in mij :Y)

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:56

LoveUggs schreef:
Feedback week 33, van de 5 mensen om mij heen;

Salliballi: mooie foto! Is ie in zwart wit? Hij lijkt erg donker maar dat kan komen omdat ik op mobiel zit!

Ja de foto is in zwart wit.. fries paard was wat bruin ipv donker/zwart..kreeg het nog niet goed toen. Heb uitleg gehad van een bokker en nu heb ik de foto ook goed in kleur!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 05:51

Tja nou ja misschien geen vaste regel van maken dan. Maar ik vond het in het topic "hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's" ook wel fijn dat er van je verwacht wordt dat je eerst wat me mensen taxeert en dan pas je eigen foto plaatst. Dan krijg je daar ook weer wat voor terug zegmaar en is het eerlijk verdeeld. Het is daar ook een richtlijn van hoeveel je geeft krijg je ook terug.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 10:27

Even kort reageren, zit op mijn werk.
Ik ga er geen regel van maken. Mijn doel en opzet van het topic is dat het stimuleert om te blijven fotograferen. Feedback is heel leuk en wordt enorm gewaardeerd, maar is absoluut geen must.

In het verleden heb ik ook feedback gegeven, maar deed dat alleen bij de foto's waar ik meer dan "mooie foto" bij kon zetten. Nu heb ik gewoon even de tijd niet ervoor. Lijst maken kost ook al zo'n 2 uur, dus daar ben ik ook wel zoet mee.

Als ik feedback geef, wil ik dat zo uitgebreid mogelijk doen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:48

Agossie schreef:
Even kort reageren, zit op mijn werk.
Ik ga er geen regel van maken. Mijn doel en opzet van het topic is dat het stimuleert om te blijven fotograferen. Feedback is heel leuk en wordt enorm gewaardeerd, maar is absoluut geen must.

In het verleden heb ik ook feedback gegeven, maar deed dat alleen bij de foto's waar ik meer dan "mooie foto" bij kon zetten. Nu heb ik gewoon even de tijd niet ervoor. Lijst maken kost ook al zo'n 2 uur, dus daar ben ik ook wel zoet mee.

Als ik feedback geef, wil ik dat zo uitgebreid mogelijk doen.

Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Als het een regel wordt denk ik dat er nog meer mensen afhaken. Ik vind het een leuk idee om e 5 mensen voor je feedback te geven maar het moet zeker niet verplicht worden.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:52

Hoop zondag weer nieuwe foto's te hebben en prober snel feedback te geven :D

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:45

sharonplugge - hij spreekt mij niet zo aan , sorry. De foto heeft mij te veel poespas om het dier heen wat mij afleid van het onderwerp op de foto. Wel erg mooi dat je de snorharen nog zo duidelijk kunt zien!

showteam- leuke foto! Deze is echt mooi schuin genomen, scherp en ik vind de rook van de sigaret het net mooi afmaken :x De auto stoort mij toch wel een beetje omdat het niet bij dat ouderwetse thema hoort. De achtergrond maakt er ook een mooi geheel van !

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:58

Week 33,
Birdie birdie in the sky :D

Afbeelding

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:15

Tigress - echt een hele gave foto! mooi scherp op de vogel. De achtergrond is niet storend maar hij lijkt wel scheef? (kunnen natuurlijk ook de bomen zijn dus is verder niet storend). De achtergrond zorgt wel voor een rustig contrast qua kleuren met de vogel(s)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:59

week 33

Afbeelding

Feedback:
Tigress: Mooie foto met een mooie compositie. Persoonlijk zou ik de foto zelf nog een klein beetje lichter maken. (En je logo staat er vrij klein op.)

SharonPlugge: Spijtig van de hekken en het draadje vooraan, maar dat heb je vaak in een zoo. Compositie is vrij standaard. Heb je ook andere composities uitgeprobeerd in de zoo. Dat vind ik nog best moeilijk.

Showteam: Mooie kleuren, leuk dat je de rook nog ziet op de foto. Zelf zie ik de foto liever wat minder schuin.

magda_20: Leuk gedaan zo met die Danbo's! Ik heb de mijne ondertussen al enkele maanden maar nog maar 1 x gebruikt :o Hele mooie sfeer. Foto lijkt wel wat onscherpte te hebben, maar dit komt misschien van het uploaden?