[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:32

LaDonna75 schreef:
Is het objectieven-topic niet meer actueel? Ik zoek een goed objectief voor mijn Nikon D7500, meer lichtgevoelig op zoombereik dan de (oude) Nikon 18-200VR 3,5-5,6G die ik heb.

Een 70-200 f2.8 is de meest logische optie.

LaDonna75

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:04

Ja daar zat ik al naar te kijken maar er is zoveel te koop...
Zou dit wat zijn: TAMRON 70-200MM F/2.8 SP DI LD (IF) MACRO occassion voor kleine 500 euro
of
Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM occassion voor 750 euro
of
NIKON AF-S 70-200MM F/2.8G VR ED II occasion voor kleine 1200 euro (eigenlijk al boven budget)...
of een andere suggestie?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:41

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:09

Goeie, ga ik doen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:20

Happy_Hippie schreef:
Kunnen jullie me helpen?

Ik ben opzoek naar een camera die erg goede foto's kan schieten maar ook erg goed kan filmen liefst canon.

Heb nu de 600D met een 70-200 4.0 zoomlens

Ik heb vandaag de 80D gekocht. Hoorde er goede dingen over en kan ook filmen. Heb zelf dus nog geen ervaringen, maar lees en hoor eigenlijk alleen maar goede.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:35

Hoi allen!

Even een vraagje. Op dit moment ben ik in het bezit van een Canon 1300D camera en ik ben op zoek naar een stapje verder. Nu zit ik te kijken naar de Canon 250D. Nu dan de vraag:
Is dit een juiste stap of zit er te weinig verschil tussen de 1300D en de 250D? Of moet ik toch gaan kijken naar de 77D of 80D als ik meer verschil wil merken?

Bedankt vast! :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:52

assileM schreef:
Hoi allen!

Even een vraagje. Op dit moment ben ik in het bezit van een Canon 1300D camera en ik ben op zoek naar een stapje verder. Nu zit ik te kijken naar de Canon 250D. Nu dan de vraag:
Is dit een juiste stap of zit er te weinig verschil tussen de 1300D en de 250D? Of moet ik toch gaan kijken naar de 77D of 80D als ik meer verschil wil merken?

https://www.cameranu.nl/nl/content/prod ... 95-3071622

Je vergelijk gaat niet helemaal op omdat de 250D feitelijk een latere generatie dan de 80D. Je ziet dat in de vergelijking met de 90D die beide van dezelfde generatie zijn.

De 1300D is intussen echt wel enkele jaren oud dus de 250D zal je wel wat opleveren maar of dat ook is wat je zoekt, is een ander punt.

https://www.canon.nl/for_home/product_f ... ation.html
Even naar beneden scrollen voor alle specs van de 1300D.
Aan jou om te bepalen of het verschil groot genoeg is.
Ik vind het niet schokkend, eerlijk gezegd.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:21

ikke schreef:
assileM schreef:
Hoi allen!

https://www.cameranu.nl/nl/content/prod ... 95-3071622

Je vergelijk gaat niet helemaal op omdat de 250D feitelijk een latere generatie dan de 80D. Je ziet dat in de vergelijking met de 90D die beide van dezelfde generatie zijn.

De 1300D is intussen echt wel enkele jaren oud dus de 250D zal je wel wat opleveren maar of dat ook is wat je zoekt, is een ander punt.

https://www.canon.nl/for_home/product_f ... ation.html
Even naar beneden scrollen voor alle specs van de 1300D.
Aan jou om te bepalen of het verschil groot genoeg is.
Ik vind het niet schokkend, eerlijk gezegd.

Bedankt voor je reactie! Ik ben zelf niet helemaal thuis in camera termen }> Ik heb die vergelijkpagina bekeken, handig! Ik snap alleen nog niet helemaal wat het grote verschil maakt tussen een 250D en een 80/90D. De prijs loopt namelijk nog behoorlijk uiteen tussen die 2. Kan iemand mij dat nog vertellen? :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:48

80D ten opzichte van 250D
Meer scherpstelpunten
Spat en stof dicht
Lagere iso Mogelijk
Meer beelden per seconde
Kortere sluitertijd mogelijk (bewegende beelden)
Geen 4K video

90D tov 250D
Spat en stof dicht
Meer scherpstelpunten
Meer pixels
Grotere resolutie
Meer beelden per seconde
Kortere sluitertijd
Waterpas en raster
Enz enz

Verder kan je ook nog even kijken welke je fijner vind in de hand volgens mij is de 90D groter.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:23

MarjanB schreef:
80D ten opzichte van 250D
Meer scherpstelpunten
Spat en stof dicht
Lagere iso Mogelijk
Meer beelden per seconde
Kortere sluitertijd mogelijk (bewegende beelden)
Geen 4K video

90D tov 250D
Spat en stof dicht
Meer scherpstelpunten
Meer pixels
Grotere resolutie
Meer beelden per seconde
Kortere sluitertijd
Waterpas en raster
Enz enz

Verder kan je ook nog even kijken welke je fijner vind in de hand volgens mij is de 90D groter.

Bedankt!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:23

Ik heb de 90D erg blij mee :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:55

Ik heb deze week de 80D gekocht. De man in de winkel gaf aan dat de 90D ook een optie was, maar dat hij niet zo veel meer kon dan de 80D, maar dus wel duurder.

En ben vandaag voor het eerst echt op pad geweest met de 80D en wat een fijne camera!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:57

welmoed__ schreef:
Ik heb deze week de 80D gekocht. De man in de winkel gaf aan dat de 90D ook een optie was, maar dat hij niet zo veel meer kon dan de 80D, maar dus wel duurder.

En ben vandaag voor het eerst echt op pad geweest met de 80D en wat een fijne camera!

Er zit toch echt wel veel verschil in die twee body’s.. maar goed neemt niet weg dat de 80D ook een prima camera is :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:00

MarjanB schreef:
welmoed__ schreef:

Er zit toch echt wel veel verschil in die twee body’s.. maar goed neemt niet weg dat de 80D ook een prima camera is :D

Nu ja, de 90D is ook min of meer bedoelt als opvolger van de 7D mkII. Hoewel dat in mijn optiek niet helemaal gelukt is, is dat in de specs wel terug te zien.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:48

ikke schreef:
welmoed__ schreef:

Nu ja, de 90D is ook min of meer bedoelt als opvolger van de 7D mkII. Hoewel dat in mijn optiek niet helemaal gelukt is, is dat in de specs wel terug te zien.[/quote]

De 90D is niet zo zeer de opvolger van de 7D Mark II maar wel van de 80D en daarmee wel stuk vooruit gegaan.

Ik ben zeker tevreden over de 90D! Maar de 80D is ook een super goede body maar zit wel wat verschil in

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:00

Janinevv schreef:
De 90D is niet zo zeer de opvolger van de 7D Mark II maar wel van de 80D en daarmee wel stuk vooruit gegaan.

Ik ben zeker tevreden over de 90D! Maar de 80D is ook een super goede body maar zit wel wat verschil in

Nee, hij zit er tussenin. Een forse stap voorwaarts op de 80D met z'n magnesium body en snelheid die grenst aan de prestaties van de 7D mkII.
Dat er geen 7D mkIII lijkt te komen, zegt in die context toch wel wat. In de lijn klopt het nu ook wat beter. De 90D redt het net niet aan de 6D mkII en dat is eigenlijk ook beter dan met de 7D mkII waar de 6D het toch echt tegen af moet leggen. De stap naar een 5D is dan gelijk weer fors, dat is jammer. Een 6D mkIII zou best wat opgewaardeerd mogen worden waardoor ie beter tussen de 90D en 5D valt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:04

Jaa klopt dat vind ik ook een goede beschrijving zo :)

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:18

Happy_Hippie schreef:
Kunnen jullie me helpen?

Ik ben opzoek naar een camera die erg goede foto's kan schieten maar ook erg goed kan filmen liefst canon.

ik heb zitten te kijken naar de 7D Mark ii, wat is daar de opvolger van? kan het niet vinden

zit ook te twijfelen om gewoon flink door te sparen voor dit setje:
https://www.kamera-express.nl/product/1 ... K%20IV%20&

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:34

Happy_Hippie schreef:
Happy_Hippie schreef:
Kunnen jullie me helpen?

ik heb zitten te kijken naar de 7D Mark ii, wat is daar de opvolger van? kan het niet vinden

Jij durft. Denk erom dat van een simpel hobby-ding wat de 600D is, de overstap naar een professionele camera flink is.
Het is niet onmogelijk, maar als je van een oude Fiat Panda in een Ferrari stapt, is dat ook even wennen, zeg maar :D

Als je bereid bent 4,5k voor zo'n set neer te leggen, is het wel een dijk van een set voor weinig geld! Dat krijg je normaal gesproken zelfs met occasions niet voor elkaar. Maar ik vrees dat als je daar nu nog voor moet gaan sparen, je te laat bent. Dit soort aanbiedingen zijn er doorgaans niet zo lang.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:19

Heeft er hier iemand de Nikon D5600? Ben benieuwd hoe die bevalt :j.

Gebruik nu al een aantal jaar een oude D60 van mijn vriend, maar ik begin nu tegen de beperkingen van deze camera aan te lopen (met name qua lichtgevoeligheid en snelheid).

Doel: natuurfotografie (landschappen maar ook wild en macro).

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:58

Ik heb hem niet, maar weet wel dat het een fijne camera is. De D5xxx lijn valt nog onder de instaplijn, maar hij biedt meer mogelijkheden dan de absolute instaplijn van de D3xxx. Zeker wanneer je vanaf de D60 komt (wat voor zijn tijd echt een goede camera was) ga je enorm veel plezier beleven. Lichtgevoeligheid en snelheid ga je zeker merken, maar je gaat ook merken dat je foto's gedetailleerder zullen zijn en het scherpstellen beter en makkelijker gaat zijn.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:08

ikke schreef:
Happy_Hippie schreef:

Jij durft. Denk erom dat van een simpel hobby-ding wat de 600D is, de overstap naar een professionele camera flink is.
Het is niet onmogelijk, maar als je van een oude Fiat Panda in een Ferrari stapt, is dat ook even wennen, zeg maar :D

Als je bereid bent 4,5k voor zo'n set neer te leggen, is het wel een dijk van een set voor weinig geld! Dat krijg je normaal gesproken zelfs met occasions niet voor elkaar. Maar ik vrees dat als je daar nu nog voor moet gaan sparen, je te laat bent. Dit soort aanbiedingen zijn er doorgaans niet zo lang.

Ik snap wat je bedoelt haha, toevallig net een nieuwe auto moeten kopen (wel 2e hands hoor haha).

Ik heb als het goed is vanaf 1juni een baan, zit nu in mijn examen jaar en mijn stage bedrijf heeft mij een contract aangeboden die als het goed is in gaat vanaf 1juni :) dus moet 2maandjes wachten en dan zou ik hem kunnen kopen (misschien al eerder maar dat weet ik niet).

Deze camera heeft wel alles wat ik wil :') vandaar dat ik zit te twijfelen

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:37

eekhoornerik schreef:
Heeft er hier iemand de Nikon D5600? Ben benieuwd hoe die bevalt :j.

Gebruik nu al een aantal jaar een oude D60 van mijn vriend, maar ik begin nu tegen de beperkingen van deze camera aan te lopen (met name qua lichtgevoeligheid en snelheid).

Doel: natuurfotografie (landschappen maar ook wild en macro).

Ik heb de D5600 wel in mijn handen gehad, maar uiteindelijk toch de D7500 gekocht. de D5600 is ook een goede camera die absoluut een vooruitgang is aan alle kanten! HEt hangt vooral (ook) af van welke lenzen je erop zet.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:30

Ik heb zelf nu de D3100 , een oudje inmiddels :D (veel plezier van gehad trouwens!) en ben ook aan het kijken naar de D5600. Wat ik mij wel afvraag, dit model is ook alweer een aantal jaar oud, hoe groot is de kans dat er dit jaar een opvolger komt? Of is dat moeilijk te zeggen?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:34

Ik volg het niet echt, maar het maakt mij ook niet zoveel uit. Een camera van enkele jaren oud is niet ineens te oud, zo hard gaat het niet in mijn ogen.