Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Charlotte_ schreef:50 1.4 is heerlijk om te filmen. IS vind ik irritant als ik geluid opneem in de camera, in veel gevallen hoor je een werkende IS-module namelijk als gebrom in je opnameja dat had ik ook wel verwacht. hm ik heb een neefje en die is opzoek naar een nieuwe camera en hij zit te denken aan de 1100D,,.. ik zou het niet erg vinden want dan kan ik hem uitproberen en als hij bevalt overwegen om hem te gaan kopen, mijn 50D is geweldigalleen ik vind het zonde om hem overal mee naar toe te sleuren want ben altijd bang dat hij valt, ergens tegen aan stoot enz..en de 1100D kan filmen en dat leek me wel een leuk extratje:)
Desty schreef:Je moet je camera effe vertellen dat ie de flitser aan moet sturen!Ik denk dat ik hier even de vraag stel:
Iemand verstand van nikon flitsers?! (een externe)
Ik heb een 'blokje'(ontvanger) er op zitten zodat ik 'm op een standaard kan zetten. Helaas flitst ie niet. Hij staat nu op automatisch A1, dat zou volgens mijn opa de goede stand moeten zijn. Hij staat zegmaar een beetje schuin voor de camera, als het goed is zou 'ie 'm dan moeten herkennen maar dat doet ie dus niet!
Ja ik laat mijn eigen toestel mee flitsen voor meting. Ik ben leeg, weet niet waar het aan ligt!
Batterijen zijn nieuw en het is ook een échte nikon flitser
borrie01 schreef:het staat vast ergens in dit topic maar om nou 300 pagian's door te worstelen.
ik heb nu een canon 400 D en begin steeds meer de beperkingen ervan te merken.
Nu wil ik al een tijd de 7D maar last nu ook op internet dat er qua foto's zeer weinig verschil in zit.
behalve een prijsverschil van 300 euro kan ik geen grote verschillen ontdekken.
wat raden jullie aan?
Killyenn schreef:borrie01 schreef:het staat vast ergens in dit topic maar om nou 300 pagian's door te worstelen.
ik heb nu een canon 400 D en begin steeds meer de beperkingen ervan te merken.
Nu wil ik al een tijd de 7D maar last nu ook op internet dat er qua foto's zeer weinig verschil in zit.
behalve een prijsverschil van 300 euro kan ik geen grote verschillen ontdekken.
wat raden jullie aan?
Wat voor beperkingen merk je dan op?
_Denise_ schreef:Zitten beide op hetzelfde level. Of je Canon of Nikon neemt is meer een kwestie van smaak. Zie het als de strijd tussen Mercedes en Audi. Het verschil zit hem voornamelijk in de bediening. Ik vind zelf die van Nikon fijner, anderen kiezen voor Canon.
Ik zou eerder uitkijken naar welk objectief je erop wil. Canon heeft, met name voor paardenfotografie, een wat uitgebreidere set objectieven in de lagere prijsklasse.