[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:34

Maaaarije, scherp! Die was mij nieteens opgevallen :=

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:36

Bellatrix schreef:
Dat zijn vliegjes! _O-
Hoofd is lichtelijk overbelicht, vind het zelf niet storen.
Bedankt voor je commentaar!! :D

Ah oke!
Nee ik vind het ook niet storend inderdaad. Maar omdat ik echt de tijd nam om er naar te kijken viel het me meer op.

EskeGirl schreef:
Bedankt voor de feedback!
Die van de gletsjer was lastig... heb ook wel zonder dat gebouwtje, maar dan kreeg ik hem er niet compleet op, en er was wat minder gevoel van diepte.

Begrijp ik, is inderdaad met dieptes lastig. Als je dan iets op de voorgrond hebt zie je het inderdaad wel beter :)

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:48

Vandaag foto's gemaakt van mijn neefje en achterneefje ;) Mijn opa wordt volgende week 80 en 1 van de foto's wordt voor hem afgedrukt :) Deze vind ik zelf wel het leukst

Afbeelding

Nog best lastig 2 van die ukken op de foto zetten haha!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:39

Wat schattig Eefsel <3

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:09

Bedankt voor de feedback!

Ik heb het paard bewust zo op de foto gezet.. moest een black portret foto zijn. Was eigenlijk de bedoeling alleen het hoofd en borst erop te zetten.. maar het paard keek zo omlaag en vond het wel wat hebben.
Iets meer licht op de oren oke!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:04

Anouska15 schreef:
Dankje! Lees net pas dat je er mee stopt :( heel begrijpelijk als je zo druk bent! Ik blijf je gewoon volgen op je website. Ik kan altijd zo genieten van je foto's!

Dankjewel Anouska, dat is lief. :) Op Facebook ga ik gewoon verder.

magda_90 schreef:
Jespri, jij hoort hier net zo goed thuis. :)

Ik baal ontzettend dat het voor mij nu een dumpplek is geworden, maar omdat ik moeilijk kan opgeven, wil ik de knoop nog niet definitief doorhakken.

Dankjewel. :o

Het zelfde geldt voor mij. Ik hou ook niet zo van opgeven, maar ben momenteel gewoon echt te druk.

Agossie schreef:
Il vind het dus echt heel jammer dat een aantal mensen die al zo lang meedoen, nu toch helaas moeten opgeven. Ik snap het zeker wel, ik zou het soms ook wel willen, maar ik vind het wel echt heel jammer.

Ik vind het zelf ook heel jammer, hoop dat ik in Oktober meer tijd vind.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:43

Ook ik heb het druk met van alles en nog wat ,kom zelden meer op Bokt alleen om een POTW te plaatsen maar ik heb mezelf beloofd het jaar vol te maken {zeker na het zeer motiverende pb'tje van Agossie dank daarvoor} waarschijnlijk heb ik er meer zin en behoeften aan om op Bokt te komen in de wintermaanden dus ik kijk het nog even aan.

Het idee om de vijf foto's boven je te beoordelen staat mij wel aan ik vind het zo'n lange lijst anders en ik ben niet handig met de pc dus moet steeds alles terug zoeken {snap geen hout van eerst een wordprogramma'tje maken of zo iets dergelijks} dus ik ben dan echt uren bezig en die tijd heb ik er gewoon niet voor over.

Nog beter zou ik het vinden om alleen de foto boven je te beoordelen, ik denk nl dat je nooit iedere week na de zelfde persoon iets plaatst dus dan beoordeel je ook iedere keer iemand anders. Of iedere week je favoriet en minst goede foto noemen en die foto"s onderbouwen dat lijkt me ook wel wat.

Genoeg gekletst week 33:
Afbeelding

De foto van Eefsel hierboven vind ik echt heel schattig al zou ik hem zelf iets meer croppen zodat je alleen de t'shirts ziet ipv een stukje broek daardoor word de foto een mooier geheel denk ik.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:38

Mijn week 33

Afbeelding
Ik verzamel hier.

Ik vind het niet mooi hoe erg hij verscherpt is :n

Edit; Ik zie nu pas die losse staarthaar, die vind ik ook wel jammer, haha :=

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:47

Week 33
Afbeelding
Ik was gisteren in Edinburgh voor het Fringe festival, en had een vriendin haar Canon 1000D geleend. Mijn eigen 50mm lens erop, en eindelijk weer wat foto's kunnen maken. Deze van mijn vriend geschoten terwijl hij op mij aan het wachten omdat ik foto's aan het nemen was van het uitzicht. Poser :Y)

Feedback
manonfleur - Nette plaat. Jammer dat hij zo neerwaarts loopt, neem aan dat bij het rechtzetten de foto te krap werd bij de voetjes?

binky - Leuke foto! Ben geen fan van het randje, en hij is net wat krap aan de onderkant. Knappe hond! Hij staat er leuk op. Een nog kleiner dof had de foto nog sterker gemaakt, maar ik weet niet of je daar de apperatuur voor hebt.

Eefsel2109 - Wat een enorm schattige foto! Hij lijk net niet helemaal scherp op de oogjes? Leuk gedaan met die kleintjes, niet het makkelijkste om te fotograferen :D

Maaaarije - Knappe kat :) Stoor me op zich niet zo aan het vuiltje en het onscherpe oogje! Vind het meer jammer dat hij zo krap is, zie toch liever de snorharen erop en iets meer ruimte in de kijkrichting!

Bellatrix - Overbelichting vind ik zelf toch net wat jammer. Zit een erg fijne sfeer in de foto, en belichting is natuurlijk ook lastig met bonte paarden. Zou hem volgende keer proberen te onderbelichten en de donkere delen daarna met photoshop wat op te halen, eventueel plaatselijk het contrast verhogen in de schaduwen zodat de foto niet plat wordt. Had wellicht ook net iets meer afgesneden, uitsnede van het lijf vind ik nu net niet mooi uitkomen aan de achterkant.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:26

Killyenn hihihi ik ben zo`n fotograaf die eigenlijk niet weet wat ze doet maar gewoon veel geluk heeft Ik heb een 550d canon en een 75-300 lens meer heb ik niet. Een nog kleinere dof..........ik weet niet wat dat is en wat dat doet maar ik wil het wel graag weten. Ik fotografeer op de av stand dat is wat ik wel weet.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:19

Even een kleine inhaalslag :) .

Week 29:
Afbeelding

week 30:
Afbeelding

week 33:
Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:47

Ook ik vind het idee van 5 personen feedback geven een goede, dus hier de feedback voor de mensen die voor mij waren :D

Salliballi: ik vind het een hele geslaagde foto! Mooi belicht en een mooie zwart-wit omzetting.

Glenstorm: ook zo een gave! Misschien was het iets mooier geweest als je de teugels had weggeshopt, maar heel erg stoort het mij niet.

Loveuggs: dat hij korrelig en wat onscherp is is jammer, maar je geeft daar zelf de reden al voor aan. De compositie vind ik erg leuk en gefeliciteerd met je nieuwe paardje! :D

Revanches: gaaf portret! Het enige wat mij opvalt is dat het witte blouseje een beetje wegvalt in de achtergrond, was dat de bedoeling?

Crazyiris: ik vind hem heel gaaf! Mooie kleuren!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:58

Week 33

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:16

Feedback week 33, van de 5 mensen om mij heen;

CrazyIris: wauw ik vind hem heel gaaf! Prachtige kleuren!

Revanches: nette foto! Maar hij spreekt me helaas niet aan. Kan mn vinger er niet op leggen waarom niet..

Glenstorm: mooie foto! Niks op aan te merken verder!

Salliballi: mooie foto! Is ie in zwart wit? Hij lijkt erg donker maar dat kan komen omdat ik op mobiel zit!

Joysieee: leuk paard! Maar hij lijkt niet helemaal scherp. Ik vind hem ook te veel van voren genomen. De hals is zo heel dun, deze had net wat meer vanaf opzij gemogen.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:26

Killyenn schreef:
Week 33
manonfleur - Nette plaat. Jammer dat hij zo neerwaarts loopt, neem aan dat bij het rechtzetten de foto te krap werd bij de voetjes?

Ja, ik ben het met ke eens, maar het werd dan inderdaad een beetje krap, dus toen heb ik het maar zo gelaten :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:30

[quote="LoveUggs]
Joysieee: leuk paard! Maar hij lijkt niet helemaal scherp. Ik vind hem ook te veel van voren genomen. De hals is zo heel dun, deze had net wat meer vanaf opzij gemogen.[/quote]
Dankjewel, het was een pony van 1.30 trouwens :') Dat hij onscherp is komt waarschijnlijk door het verkleinen via flickr, want op mijn computer in groot formaat is hij wel haarscherp.. De hals was ook heel dun, dus dat lijkt niet, maar is zo haha :p

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:50

Ook een kleine inhaalslag hahaha :+

Week 31
AfbeeldingWeek 31 by equestrianmy, on Flickr
Ik twijfelde of ik de foto moest spiegelen, dat heb ik toch maar niet gedaan.

Week 32
AfbeeldingWeek 32 by equestrianmy, on Flickr
Laatste foto van de concours reeks :') Ik mis de scherpte op het hoofd van de pony, maar ik vond het zo'n leuke combinatie!

Week 33
AfbeeldingWeek 33 by equestrianmy, on Flickr
De stoel linksachter stoort een beetje, maar croppen zorgde voor onscherpte, dus ik heb het maar zo gelaten.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:52

Ik zal ook even de mensen van deze pagina feedback geven :)

Eefsel2109: Mooie foto, de kindjes staan er ook leuk op :) Maar ik erger me wel een beetje aan het bankje dat scheef is. Verder zou ik denk ik geen ruimte onder het bankje hebben overgelaten, nu ''zweeft'' ie daar zo :p

binky: Een beetje jammer van de randjes eromheen, maar dat zal persoonlijke smaak zijn :) Verder vind ik de hond niet helemaal scherp, vooral rond zijn snuit/ogen mist scherpte. Verder zou ik een wat interessantere compositie hebben gekozen.

manonfleur: Je hebt de foto op een mooi moment genomen, al denk ik dat ik het paard eerder bergopwaarts had laten lopen. Verder jammer van de storende factoren zoals de achtergrond, staart en de koptelefoon. Verder wel gewoon mooi scherp :)

Killyenn: Interessante foto, ook grappig hoe je het onderwerp toch boeiend hebt laten lijken ondanks de drukke/kleurige omgeving. De persoon had alleen nog wel wat scherper gemogen. Verder vind ik de bewerking wel erg tof :)

calice:
29: Niet zo'n heel interessante foto, vind het meer een standaard vakantie kliekje. Ik had hier nog wat meer met compositie en bewerking gespeeld.
30: Mooie foto, ook mooi scherpgesteld. Ik had alleen liever de voorkant van de bloemenkrans gezien.
31: Gaaf, beetje sprookjesachtig effect. Maar ook hier had ik wat meer met de bewerking gedaan. (beetje vintage/beetje donkerder maken, om het standaard er vanaf te halen).

Heavenslove: Cool, erg gave compositie! Maar oeii, het barst wel van het groen. In dit geval had ik liever de jongen in een andere kleur shirt gezien. Dan blendt hij wat minder op in de omgeving :P

Dan mijn week 33:
Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:53

Oh MyHu, jij hebt van mij geen fb omdat je me net voor was met plaatsen :P

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:57

Geeft niks joh :)

Ik doe wel even snel jouw foto :P
Ik vind het jammer dat er net een pluk manen voor de ogen van de pony hangt, maar voor de rest is het echt een mooie sfeervolle foto! <3

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:09

Bedankt voor je fb :) Dat is wel waar, inderdaad. Maar ook lastig met een haflinger met zulke lange manen :)

Dan toch nog even voor jouw foto's :) Ik zou voor de springfoto's horizontale foto's hebben genomen en de paarden meer in het midden gezet. Het springmoment + de scherpte is wel precies goed!

En voor het hondje, die had ik juist meer uit het midden gezet, en een rustigere achtergrond gekozen!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:09

Mijn foto voor deze week komt waarschijnlijk pas eind volgende week omdat ik nog in Australië zit :D

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:54

Afbeelding
Ik heb vanmiddag even flink gepuzzeld met mijn camera. Gewoon lekker in het land gaan zitten en van alles instellen waar ik eigenlijk geen verstand van heb haha
Ik vond de schuine horizon een leuk speels effect oid geven aan de foto dus dat is expres :D
De foto had misschien wel wat lager gemaakt kunnen worden zodat het roze bloem dingetje net even iest meer uit het midden zou staan , maar het lukte mij niet dat mooi voor elkaar te krijgen haha
Ik ben benieuwd wat jullie vinden :)

IsaCalixa : gave foto , ik vind het closeup effect erg leuk en de schaduwen zijn ook niet te hard wat de foto verpest. Ziet er erg vredig uit. Wel jammer dat het oog van het paard niet mooi zichtbaar is.

MyHu: 31 , prima foto, ik had hem alleen net iets later gemaakt zodat de achterbenen net van de grond komen. 32 : dit bedoel ik ! ( maar net niet in het midden) 33 : :') :') :') :') <3

HeavensLove : Wat een gave foto ! Ik vind het erg mooi hoe je gebruikt maakt van het scherpstellen op de jongen en dat de rest van het bos op deze manier erg ``zacht`` lijkt. Super!

calice : Ik vind de foto van de begraafplaats erg indrukwekkend , mooi gedaan !

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:59

Feedback week 33:
Killyenn: Een andere compositie (horizontaal, je vriend uit het midden) had de foto misschien wat spannender gemaakt. Nu zo centraal in het midden en een verticale foto geplaatst mist er iets.

Calice: Aandacht wordt door de overbelichte plek afgehaald van het onderwerp. Het is in de foto niet meteen duidelijk waar het om gaat. Het lijkt eerst een doodnormale foto van een stuk bos. Niets spannends. Toch je beter gaat kijken en je toch gaat afvragen wat dat is daar in het midden.

Heavenslove: Leuk gespeeld met scherptediepte op de voorgrond en het tegenlicht. De achtergrond zou nog veel onscherper mogen. Ook zou ik het model een andere kleur shirt aan hebben getrokken in deze setting.

MyHu: Jammer van de drukke achtergrond. De foto heeft mooie kleuren!

IsaCalixe: Te veel schaduw in het gezicht van het model en teveel manen voor het oog van de pony. Ook had ik hem verder gecropt.

Mijn week 33:

Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:23

Soms wel een beetje verwarrende feedback :D marleen zegt dat de schaduwen juist niet te hard zijn, m m f weer wel :P Trouwens hoe zou jij hem verder croppen? Want anders crop je toch het oog van het paard eraf of de schouder van het model?