thirteenn schreef:Momenteel heb ik een canon 750D met oa. een 24-105 lens en een 70-200 beide uit de L series van canon. Maar gezien zoveel mensen de Sony systeemcamera geweldig vinden en zo ook een aantal klasgenoten (ik studeer fotografie film) zit ik te overwegen om in de toekomst (want ja, sparen duurt nog wel een paar jaar) misschien de overstap te maken gezien het gewicht verleidelijk is, de handelbaarheid en de snelheid. Het enige wat me zou tegen houden is dat die twee bovengenoemde lenzen behoorlijk duur waren. Ik heb ook totaal geen inzicht in welke cameras goed zijn welke lenzen waarop kunnen etc. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Ik zou die paar jaar rustig afwachten. Wat nu cutting edge technology is, is over vijf jaar achterhaald.
Ik zou helemaal niet verbaast zijn als Canon (en alle anderen) systeemcamera's op de markt hebben met de vatting van DSLR, dus zonder converters.
Wanneer je nu tegen de beperkingen van je body aan loopt, zou ik eerder een leuke occasion Canon kopen waar je voorlopig weer mee vooruit kunt.