Wat diegene bedoelde is dat je beter een goedkopere body met een beter objectief kan hebben dan andersom; voor de kwaliteit van je uiteindelijke foto's is het glaswerk bepalender dan de body.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaniBanani schreef:Wat Killyenn zegt ja.![]()
Wat diegene bedoelde is dat je beter een goedkopere body met een beter objectief kan hebben dan andersom; voor de kwaliteit van je uiteindelijke foto's is het glaswerk bepalender dan de body.
xMonsterr schreef:Ik zou graag deze lens voor mijn canon 550D willen, Canon 55-250mm EF-S IS.
Is deze geschikt voor foto's waarbij je veel moet inzoomen ? En voor de paardensport ?
En dit klinkt heel dom maar wat betekend de EF-S IS erachter ?
Alwiene schreef:Inderdaad zijn je lenzen belangrijker dan je body, als het budget een rol speelt (en dat is voor bijna iedereen zo natuurlijk) dan ga je liever voor een simpelere body en beter glas (lenzen) dan andersom.
Canon of Nikon is een persoonlijke voorkeur. Canon is niet persé goedkoper, echter heeft Canon wel een "betaalbare" L serie 70-200 lens in de 70-200 L F4 (non IS) á ca. 570 euro. Nikon heeft voor zover ik weet/begrepen heb geen vergelijkbare lenzen in deze prijsklasse. Dit zou dus een reden kunnen zijn om voor Canon te kiezen
hafjesliefde schreef:je hebt van canon de full frames, dan de professionelen (1 cijfer, vb 7D) , dan de 'iets minder professionelen, das met twee cijfertjes, bijvoorbeeld 60D, dan de serieuze amateuristische, vb 660D, en dan de 'amateuristische' instapcameras, vb:1100D
Bagheera_206 schreef:Heel veel Bokkers hebben inmiddels al de 1100D.Als het perse om het filmen gaat met een DSLR zijn de 5D Mk2 en 7D er mooie camera's, maar nog veel lomper/zwaarder/duurder dan je 50D. De goedkoopste/kleinste Canon DSLR die kan filmen in Full HD 1080p is de 550D. Die is tegenwoordig ook niet meer zo duur. Denk ook niet heel veel groter/zwaarder dan een 1100D. Geloof dat de 600D zelfs nog meer instellingen heeft om te kunnen filmen.
Los van de body moet er ook een lens op die een beetje geschikt is om te filmen. Welke lenzen heb je nu?