[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nefertarie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:26

Weer een week voorbij *\o/*

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:37

Bedankt voor de feedback iedereen!! Dit is mijn week 33, eens iets totaal anders!

Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:01

Nee mag ik nog bij op de lijst??
Ohhhh ik dacht dat ik al had ingestuurd, maar mijn inzending is niet doorgekomen door internetproblemen thuis... Neee... ;(

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 23:01

Héél snel!!!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:07

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:27

Ik ga maar voor deze als week 33!

Niet mijn beste foto's. Had ook niet mijn grote lens mee, dus lekker korrelig, maargoed. Wel ons nieuwe knappe vriendje, Joey!
Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:37

Shiloh schreef:
Ik zat te denken trouwens met dat feedback geven. De hele lijst feedback geven is nogal een hele klus, waar misschien niet iedereen elke week tijd voor heeft. Is het een idee om af te spreken dat je gewoon elke week probeert aan minimaal de 5 mensen die na jou komen in de lijst van Agossie feedback te geven. Zo hoef je je niet zo schuldig te voelen als je niet de hele lijst doet, maar draag je toch je steentje bij aan ook het feedback geven? Mensen die wel graag nog steeds de hele lijst willen doen, kunnen dat uiteraard gewoon doen! Ik bedoel het enkel als suggestie hoor? wellicht maakt het het feedback geven iets laagdrempeliger.

Ik vind het geen slecht idee :D

Misschien is het beter dat iedereen (of in iedergeval iedereen die dit wel wat lijkt) de 5 bokkers voor hem/haar tijdens het uploaden feedback geeft. Anders moet je altijd aan dezelfde mensen in de lijst feedback geven en krijg je ook altijd alleen maar feedback van dezelfde :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:50

Dat vind ik best een goed idee! :j

En voor mij zeker prettiger wegens best wel wat tijdgebrek.. :=

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 00:09

Week 33
Afbeelding

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 01:48

Week 33

Afbeelding

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 06:45

Iedereen weer bedankt voor de feedback en wat een gave foto's zijn er weer voorbij gekomen!

Voor mij deze keer geen inzending en meld mij met deze ook helaas af...

Op het moment gaat er veel tijd naar mijn nieuwe en nog jonge paardje. Waar ik overigens heel erg blij mee ben! Maar dit in combinatie met mijn dochtertje en andere werkzaamheden moet ik nu toch beslissen dat ik met de Potw stop. Steeds oude foto's of vlugge kiekjes insturen vind ik ook niet leuk.

Ik blijf wel fotograferen, maar voor nu even niet meer voor de Potw. Wie weet volgend jaar weer!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:16

Voor het eerst in anderhalf jaar ben ik gewoon echt totaal vergeten in te zenden :(
Ik merk dat ik er de laatste tijd niet meer zo bij ben, stuur heel veel oude foto's in. Heb eigenlijk de tijd en motivatie niet om speciaal voor dit topic nieuwe foto's te maken, terwijl dat uiteindelijk wel het doel van het topic is...

Ik denk dat ik me bij deze dan ook ga afmelden, misschien dat ik volgend jaar nog eens een poging ga wagen, maar voor nu ga ik me concentreren op het vinden van een job :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:17

Jaaaa week 33 *\o/* *\o/*
Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:24

Eerste foto is al ingezonden, dan ook maar eerste keer feedback geven! Ik heb over lang niet iedereen wat zinnigs te zeggen, en om dan maar wat uit m'n duim te zuigen puur om wat te zeggen vind ik ook weer zo stom :+ Dus ga er maar van uit dat als je niet tussen het commentaar staat, ik je foto gewoon supergoed vind :D

Cioccolato, gaaf paardje en mooi moment in de galop! Ikzelf probeer bij dit soort foto's wel altijd wat ruimte over te houden voor het hoofd ipv achter de kont. Nu heeft paardje namelijk achter zich wel ruimte, maar voor zich -waar hij heen galopeert- niet, waardoor het lijkt alsof hij tegen de rand gaat “botsen”.

goriginal
, wat een ontzettend lief hondje! Persoonlijk vind ik het jammer dat het gras zo licht/“fel” is, want dat vormt dan zo'n groot contrast met het donkere koppie. Maar dat is misschien een kwestie van smaak :o !

horserider22, wat een gave foto! Heel mooi met die lichte bloemen en dan zo'n donkere achtergrond, en ook nog mooi scherp. Ik had het zelf fijner vinden wegkijken als de voorste bloem er aan de onderkant helemaal opstond, omdat dit een bloem is die scherp is, dus had ik hem liever niet afgesneden gezien.

jilinda, mooi hoe je echt de kracht en de snelheid van het water op de foto kan zien! Ik vind het jammer dat de kleuren een beetje grauw zijn, met een grijze lucht en dan die wat donkergroene bomen, maar je hebt het licht natuurlijk niet altijd voor het kiezen :Y) .

LoveUggs, leuke foto! Hij is inderdaad goed scherp. Ik had de foto liever net een fractie later gezien, nu staan rechtsvoor en linksachter recht op de grond, en dan zouden ze net een klein beetje schuin zijn zegmaar. Dus dan zie je net wat meer het voorwaartse, maar misschien is dat alleen iets persoonlijks.

rosslover, leuk om te zien dat de pony er echt plezier in lijkt te hebben, met z'n oortjes zo naar voren! Ik had het zelf mooier gevonden als er in ieder geval één balk (evt meer) te zien was geweest, zodat je ook een beetje het idee hebt dat ze echt ergens over heen springen. Klint een beetje raar, want natuurlijk springen ze, maar dan weet je wat beter waar je naar kijkt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:28

@ SergeantRoos, klopt hoor! Precies wat mijn eigen commentaar bij de foto was :') moment had net iets later gemogen :j dan had hij net wat meer kracht gehad. :j maar ondanks dat, ben ik er erg blij mee :+ ik ga vooruit met 'actiefoto's' en dat vond (vind) ik nogsteeds heel moeilijk haha.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 10:49

Il vind het dus echt heel jammer dat een aantal mensen die al zo lang meedoen, nu toch helaas moeten opgeven. Ik snap het zeker wel, ik zou het soms ook wel willen, maar ik vind het wel echt heel jammer.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:07

Mijn foto voor week 33:

Zelf best tevreden over de foto. De staart van de Libelle is niet helemaal scherp.

Afbeelding

Vind het jammer dat veel mensen met het topic stoppen :( Snap jullie keuze wel helemaal hoor. Je moet zelf kiezen en als je geen plezier en 'ik moet verplicht elke week een foto inleveren' momenten hebt, moet je doen waar je jezelf beter bij voelt.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:17

Week 33 feedback van de mensen boven mij:

Joysieee: Hele mooie kleuren in je foto. Vind alleen het touw halster van de pony wat storend, hij zit even te laag.

SalliBalli: Onwijs mooie blackfoto, heb je bewust voor de voetjes eraf gekozen?

glenstorm: Leuk paard. Had zelf waarschijnlijk aan de neuskant nog wat meer ruimte genomen/gelaten, dat je een beetje kan zien waar het paard heenkijkt, snap je? Verder mooie foto.

LoveUggs: Joey ziet eruit als een heel leuk paard. Wat je zelf al zegt over het korrelige is ook wat mij opvalt. Verder had ik aan de bovenkant nog iets meer ruimte over gelaten.

CrazyIris: Hele mooie foto. Ook hele mooie kleuren en schaduw.

Nog de week 32 van:

Revanches: Wat heeft dat meisje een onwijs mooie ogen :) hele mooie foto. Heb je bewust voor het witte shirt gekozen? Misschien had een kleurtje ook wel leuk gestaan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:47

Terug van een heerlijke vakantie in Oostenrijk, daarom lever ik nu week 30, 31, 32, en 33 in :)

Week 30
Afbeelding
Volle maan

Week 31
Afbeelding
Immense gletsjer

Week 32
Afbeelding

Week 33
Afbeelding
Genomen vanaf ruim 2500m hoogte

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:57

Feedback week 32

Agossie : Simpel, maar mooi! Naar mijn mening mocht de foto nog een beetje lichter.
Anouska15: Wow! Erg speciale foto! Lijkt me moeilijk om te realiseren, goed gedaan!
Ash_ : Leuke foto! Ik vind de kleuren iets te somber, maar het kan ook zijn dat dat door het weer, bewolkte lucht komt.
Asselruiter: Mooi! Normaal vind ik het niet mooi dat een hond vanuit bovenaanzicht wordt getrokken, maar hier is het wel passend.
Astor : Wauw! Mooie kleuren en belichting!
_Balou: Leuke foto, mooie kleuren.
Bellatrix : Mooi! Compositie is mooi en kleuren vind ik super!
Belle2000: De foto heeft een beetje een groene schijn. Dit kan je achteraf in photoshop of zelfs Photo gallery van windows proberen een beetje weg te werken. Qua compositie is het wel en geslaagde foto.
binky: Mooie kleuren!
Bumblehorse: Ik had de ogen graag nog iets scherper gezien, verder is het een mooie foto!
calice : De bloemetjes vind ik een beetje overbelicht, verder mooie kleuren.
CastaMickey: Ik mis nog iets van afwerking in de foto, maar ik kan mijn vinger er niet juist opleggen. Wel mooie compositie!
Cioccolato: Probeer een beetje ‘kijkruimte’ te houden aan de voorkant van het paard. Verder is het een leuek scherpe foto.
crazy_horses: Mooie kleuren!
Dandy200: Ik vind de waterval een beetje overbelicht en mis nog iets van afwerking. Wel een hele mooie plaats daar!
Eefsel2109: Mooi! Ik had de foto graag nog net iets lichter gezien, maar het is wel goed scherp.
Fem : Mooi! Leuke compositie.
Gerdje: Ik had graag het uiteinde van de vlam nog op de foto gezien, wel heel mooi op de foto gezet die vlam!
Horan Gianti: Oooh, zo schattig! Erg leuke foto.
glenstorm Misschien nog iets meer kijkruimte voor het paard, maar verder erg mooie foto met goede kleuren!
goriginal: De hond is een beetje overbelicht. Ik zou aan de bovenkant van de hond ook nog wat ruimte houden. Wel een lieve foto
Gracezellaa: Zeer mooi uitzicht! Ik mis wel nog iets van ‘afwerking’ aan de foto.
Gub Mooi! Erg leuke foto met mooie kleuren
HeavensLove : Wauw!!! Heel mooie kleuren en compositie!
hilly200 : Misschien zorgen dat het paard iets meer rechts in beeld staat, dat geeft een betere compositie. Wel mooie kleuren!
horserider22: Leuk! Probeer misschien nog wat met het licht te spelen, om een leuk effect te verkrijgen.
Iejoorr: Mooie kleuren! Ik zou de foto wel nog een beetje croppen.
Ingvild: Mooie foto, verder niets aan toe te voegen.
IsaCalixa Leuke foto, mooie kleureni
JewEmm: Toffe sfeerfoto.
jilinda: Misschien je diafragma iets kleiner zetten, dan gaat de achtergrond ook wat scherper zijn. Verder wel een mooi uitzicht!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:04

Week 33. :D Ik zie nog een ienie mini stukje ketting...oeps. := Nouja, dat denk je maar weg. :')

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:11

Dandy200, bedankt voor je feedback! Hij is ook erg lief, maar wel karakter haha. Het korrelige komt door mijn lens trouwens, ISO was Ongeveer 500, en sluitertijd stond ook op 1/500.. Lens gaat gewoon niet fijn met licht om merk ik nu, maargoed.. Had mijn 70-200 2.8 thuis gelaten want had geen zin er weer mee te moeten sjouwen op stal.. Volgende keer toch maar wel mee nemen denk ik :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:21

Mijn feedback voor week 33 alvast een stukje, hopelijk kan ik het op deze manier een beetje bijhouden.

CrazyIris: Hele mooie kleuren en erg leuk idee. Voor de volgende keer zou ik toch even naar de weerspiegeling kijken,
of weg halen oid. Vind het namelijk jammer dat je de weerspiegeling niet helemaal ziet.
LoveUggs: Inderdaad een beetje korrelig wat je zelf al aangeeft. Vind het ide van de foto wel goed gelukt.
Hij oogt ook wat donker bij mij. En voor de volgende keer misschien het draad wegwerken?
Glenstorm: Hele mooie foto, paardje staat er mooi op, goed scherp. Prachtig plaatje.
SalliBalli: Mooie foto en prachtig paard, misschien had ik zelf net iets meer licht op de oortjes willen zien. (de achterste vooral)
Verder heel mooi scherp!
Joysieee: Prachtig paard, foto lijkt wel iets scheef te zijn. En er is iets met de kleuren, al kan ik niet goed thuisbrengen wat precies.
Dandy200: Mooie foto. Jammer inderdaad van de staart. Was de foto niet mooier geweest in kleur? Hij oogt nu iets saai.
EskeGirl Week 30: Mooie foto, heel helder en mooi dat de maan niet in de middag staat, misschien een idee om te oefenen dat je ook iets van de voorgrond er bij krijgt?
Is voor mij nu niet een foto om heel lang naar te kijken.
Week 31: Prachtig, wauw.. heel mooi. Blijf er naar kijken en zie steeds weer iets nieuws. Klein minpuntje (voor mij) is dat er een stukje gebouw op staat.
Week 32: Leuke foto, moest echt even langer kijken voor ik zag dat er een heleboel vliegen te zien zijn, al lijken die niet allemaal helemaal scherp.
Week 33: Weer een hele gave foto, mooi dat je de wolken eigenlijk van boven af ziet. Al is hij aan de linkerkant iets overberlicht lijkt het.
Bellatrix Mooie foto, mooi scherp, wat zijn die witte vlekjes boven het paard z'n rug? Hoofd van het paard lijkt iets te licht naar mijn mening.

Ik bedoel dit allemaal niet gemeen, heb echt de tijd genomen de foto's goed te bekijken.
Ben namelijk van mening dat je meer leert van aandachtpunten dan alleen maar "mooie foto niets op aan te merken."

En mijn eigen Week 33.
Niet veel bijzonders, ben deze week druk. Baal zelf van het vuiltje bij haar oog en het andere oogje had ook wel iets scherper gemogen nog.
Heb verder ook niets aan de foto bewerkt. alleen naam er op gezet.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:28

Dat zijn vliegjes! _O-
Hoofd is lichtelijk overbelicht, vind het zelf niet storen.
Bedankt voor je commentaar!! :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:28

Bedankt voor de feedback!
Die van de gletsjer was lastig... heb ook wel zonder dat gebouwtje, maar dan kreeg ik hem er niet compleet op, en er was wat minder gevoel van diepte.