[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:09

annelindeeee schreef:
Courses: Wat vond jij er niet goed aan? :) Ook niet handig om gewoon mee te beginnen? Een betere lens erbij kopen kan uiteraard altijd, maar wil eerst maar eens kijken of het echt wat voor mij is en of het een beetje wil lukken, ook wel handig haha.
Onduidelijk of het relevant is. Er zijn diverse varianten van de 80-200 die nieuw van een paar honderd tot een paar duizend gulden kostten.
Welke variant jij kan kopen is dus belangrijke info :)

witteRaaf

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:17

Oke, beetje meer gelezen en ik heb 2 toestellen gevonden die niet echte refkexcamera's zijn, maar eerder de genoemde bridgecamera's denk ik..

Het gaat over de PANASONIC DMC-G2 met volgende specificaties:
•Digitale System-camera
•Sensor Live MOS 12 miljoen pixels
•3'' LCD-display
•Optische stabilisator
•Opname van HD video's
•Tot 3200 ISO
•+ lens 14-45mm

en de PANASONIC LUMIX DMC-FZ100 met specificaties:
•Digitaal autofocus toestel 14 miljoen pixels
•Zoom 24x optique Leica
•-GROOTHOEK ZOOM LENS- 25-600m
•LCD draaibaar display 3''
•FULL HD video (1920x1080)
•Manuele regelingen
•Optische stabilisator
•Li-Ion batterij

Lijkt dit wat om mee te beginnen of zeggen jullie van neeeeeh, niet doen, kan je niks mee aanvangen (met als doel dieren/paardenfotografie)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:48

Misschine leuk/handig om even door te geven op de website van kamera express staat momenteel de Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm IS II voor maar 239,-. Misschien leuk voor de mensen die een instap camera aan het overwegen zijn want volgens mij is het echt een hele goede deal . Ik heb besteld en kon hem ook gewoon voor deze prijs afrekenen. Ik hoop dat het geen foutje is en ik niet maandag gewoon mijn geld terug krijg ipv de postbode aan de deur :$ .

linkje: http://www.kamera-express.nl/is-bin/INT ... =OfferList

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:41

@amouroke: De eerste camera die je noemt is geen bridge camera maar een systeem camera dit is een compacte(re) camera met verwisselbare lenzen. Als je geen spiegelreflex wilt omdat je denkt dat dit te ingewikkeld is weet ik niet of het slim is om een systeem camera te kopen. Ik denk dat de tweede camera beter in de buurt komt van wat bedoeld word met een bridge camera. Voor het soort camera wat je zoekt kun je misschien ook in dit topic lezen/vragen stellen [FK] [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?.

EDIT: het compact topic loopt niet echt storm maar je kan zo wel een beetje zien wat een gemiddelde bokker met die camera's kan dmv de voorbeeld topics. Paarden/dierenfoto's volop namelijk

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:03

Ik weet niet ok een spiegelreflex te moeilijk voor me gaat zijn, wil mezelf ook niet onderschatten :). Ik heb gewoon nog nooit met zo'n ding gewerkt maar het lijkt me echt heel leuk! Ik heb net de canon 1100D zien staan in pakket vorm, eerst de body met een lens 18-55DC, de tweede met body en lens 18-55IS. Wat is het verschil precies tussen die lenzen? Was ook een pakket met 18-55 en 75-300, kan je daarmee al wat vooruit met bedoeling actiefoto's en portretfoto's? (en dan blijf ik mooi binnen m'n budget :)).
Zal het andere topic ook eens doorspitten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:19

amouroke schreef:
Ik weet niet ok een spiegelreflex te moeilijk voor me gaat zijn, wil mezelf ook niet onderschatten :). Ik heb gewoon nog nooit met zo'n ding gewerkt maar het lijkt me echt heel leuk! Ik heb net de canon 1100D zien staan in pakket vorm, eerst de body met een lens 18-55DC, de tweede met body en lens 18-55IS. Wat is het verschil precies tussen die lenzen? Was ook een pakket met 18-55 en 75-300, kan je daarmee al wat vooruit met bedoeling actiefoto's en portretfoto's? (en dan blijf ik mooi binnen m'n budget :)).
Zal het andere topic ook eens doorspitten

Gaat niet zozeer om te moeilijk of niet, maar of je wíl leren en daar tijd in wil steken om het te gaan begrijpen allemaal, en dan niet hoe je knopje werkt, maar hoe sluitertijd, diafragma, iso etc. met elkaar samen de belichting van je foto bepalen bijvoorbeeld. Vind je daar geen bál aan om daarmee aan de slag te moeten, dan pest je jezelf alleen maar met een spiegelreflex. Want mijn ervaring is dat een goede compactcamera op de automatische stand vaak mooiere foto's geeft dan een veel duurdere en zwaardere/loggere spiegelreflex. Dat dure/zware/logge is het echter dubbel en dwars waard als je je er zover in wil verdiepen dat je zelf alle controle over je foto's krijgt.

De DC was waarschijnlijk een Sigma lens en de IS is een Canon lens. Een 75-300 is een telezoom, dus op zich geschikt voor de paardjes, maar qua prijs kwaliteit verhouding zou je liever zoeken naar een kit (of los) waar de 55-250 van canon bij zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:58

Na het verkopen van mijn Canon EOS 350D spiegelreflexcamera vorig jaar wil ik toch graag weer een nieuwe spiegelreflex.
Heb nu een Samsung WB5500 maar dat is het toch net niet als je gewend bent geweest aan een spiegelreflex.

Nu was ik van mijn Canon niet zo kapot en ben ik aan het denken over een Nikon.

Wat voor mij belangrijk is: Eenvoudig gebruik. Ik ben zwaar amateur maar vind het leuk om foto's te maken van mijn kinderen en paarden.

Wie kan mij goede tips/adviezen geven.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:32

Ik lees even mee, ik heb een spiegelreflexcamera op het oog van Canon EOS 1100D + 18-55mm objectief. Heeft iemand hier ervaring mee? of heeft iemand tips? mijn budget is een beetje als die Canon 1100D (bij BCC is nu een mooie actie) en ik wil hem graag gebruiken voor mooie fotografie van dieren en/of landschappen (met name de paardjes). Wel ben ik beginnend. Welke camera i.c.m. lens kan ik daar het beste voor gebruiken? ik hoor het graag! :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:36

Ik zou dan naast je Canon EOS 1100D + kitlens ook op zoek gaan naar een telezoom als de 55-250mm voor bij je paardjes. Kitlens is niet zo praktisch bij de paardjes. Canon EOS 1100D is een prima instapcamera.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:49

Heb echt wel m'n zinne gezet op de spiegelreflex camera :). De 1100D kan ik hier kopen, body alleen, voor 370 euro. Ze verkopen ook de telezoom van 55-250mm voor 279 euro. Als die die combinatie koop, heb ik dan nog een kitlens nodig van 18-55 of heb ik voldoende aan die 55-250? (in het opzicht dat ik vooral paardjes wil fotograferen, maar ook nog andere dieren en personen, landschappen)?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:51

HLPhoto schreef:
annelindeeee schreef:
Courses: Wat vond jij er niet goed aan? :) Ook niet handig om gewoon mee te beginnen? Een betere lens erbij kopen kan uiteraard altijd, maar wil eerst maar eens kijken of het echt wat voor mij is en of het een beetje wil lukken, ook wel handig haha.
Onduidelijk of het relevant is. Er zijn diverse varianten van de 80-200 die nieuw van een paar honderd tot een paar duizend gulden kostten.
Welke variant jij kan kopen is dus belangrijke info :)

Ik neem aan dat het de 'simpele' 80-200 is, gezien er ook een 35-80 bij zit en dat is ook geen mega spetterend objectief. Mocht dit niet het geval zijn, mijn excuses maar dat lijkt me wel het meest logische.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:53

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:55

Bedankt voor de duidelijke uitleg :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:58

amouroke schreef:
Heb echt wel m'n zinne gezet op de spiegelreflex camera :). De 1100D kan ik hier kopen, body alleen, voor 370 euro. Ze verkopen ook de telezoom van 55-250mm voor 279 euro. Als die die combinatie koop, heb ik dan nog een kitlens nodig van 18-55 of heb ik voldoende aan die 55-250? (in het opzicht dat ik vooral paardjes wil fotograferen, maar ook nog andere dieren en personen, landschappen)?

Ik weet niet waar 'hier' is, maar dat is best duur, bij mijn fotowinkel (Konijnenberg) heb je de 1100D + 18-55IS II + 55-250 IS voor € 627 euro, voor € 650 euro heb je in plaats van de 55-250 IS de 55-250 IS II wat de opvolger is. Maar ook de eerste versie is een zéér prima lens voor zijn geld, dus ook niks mis mee :) http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... mm-is.html

Om je eigenlijke vraag te beantwoorden, voor dingen als landschappen of een overzichtsplaatje zul je een stukje groothoek nodig hebben, een 18-55 lens is daarbij dus eigenlijk wel nodig ja. Daarbij is het bij de meeste winkels zo dat het maar een paar tientjes scheelt of je alleen een body koopt of een body met 18-55 kitlens erbij en die paar tientjes is het zeker waard want je komt eigenlijk altijd wel een keer in een situatie terecht waarmee je met je 55-250 gewoon niet voldoende kan 'uitzoomen' om foto's te kunnen maken :)

Edit: zie dat Bagheera en ik weer eens tegelijk aan het antwoorden waren, nou ja, beter dubbel antwoord dan helemaal niet zullen we maar zeggen :+

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:09

Bedankt Alwiene!
Ja hier bedoel ik hier in Belgie. Moet zeggen dat ik gewoon gesurfd heb naar de winkel waar ik al m'n multimedia haal. Heb dus nog geen winkel binnen gestapt. Wilde eerst wat meer info zodat ik weet waarover ik spreek als ik voor verdere info ga. Ben hier al veel mee met jullie advies!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:01

Hmm, nog eens contact gezocht met iemand dat ook bezig is met fotografie. Hij raadde mij ook een bridge toestel aan, de canon SX40 HS IS. Iemand daar ervaring mee?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:12

Geen ervaring met de Canon, wel met de Lumixjes :j Heb jarenlang met de Lumix DMC-FZ18 gefotografeerd (een voorganger van de FZ100) voor ik m'n 600D kreeg. Prima camera, mooi om mee te leren en er kunnen mooie foto's uitkomen. Heel fijn aan de Lumix vond ik de superzoom, was wel even wennen toen ik naar m'n spiegelreflex overstapte en ik plotseling lenzen moest wisselen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:35

Wie heeft er ervaring met de Sony nex 5n?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:34

Aangezien ik graag in de toekomt portretfotografie wil doen, maar ook van dingen hou die snel gaan ( zoals paarden) lijkt het mij het beste als ik een Canon body koop. Want ik heb verschillende lenzen nodig en op een body zouden alle lenzen passen.

Wie kan mijn vermoeden bevestigen?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:07

Bedoel je dat Canon je beter lijkt dan Nikon? Of dat een spiegelreflex je beter lijkt dan een compactcamera?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:07

DaniBanani schreef:
Bedoel je dat Canon je beter lijkt dan Nikon? Of dat een spiegelreflex je beter lijkt dan een compactcamera?

Canon lijkt me goedkoper (voor zover heb ik zitten spitten) Ik heb het over een spiegelreflex.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:09

BounceBabe schreef:
DaniBanani schreef:

Canon lijkt me goedkoper (voor zover heb ik zitten spitten) Ik heb het over een spiegelreflex.

Niet per se geloof ik, Nikon en Canon hebben vergelijkbare modellen met vergelijkbare prijzen, ook in lenzen :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:11

Je kunt het zo duur maken als je zelf wil, maar tussen nikon en canon zit echt bar weinig verschil.
Eigenlijk alleen het besturingssysteem, maar dat is gewoon kijken wat je zèlf fijn vindt :)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:26

Maar klopt het dat een body verstandig is om aan te schaffen. Omdat alle lenzen van hetzelfde merk oppassen? Iemand gaf mij als tip dat ik beter in het glas kan investeren dan in een complete camera zeg maar.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:28

BounceBabe schreef:
Maar klopt het dat een body verstandig is om aan te schaffen. Omdat alle lenzen van hetzelfde merk oppassen? Iemand gaf mij als tip dat ik beter in het glas kan investeren dan in een complete camera zeg maar.

Je moet een body hebben om te kunnen fotograveren, dus ik snap je vraag niet zo goed? De body is de camera, het glas zijn de lenzen. Je zult minstens een van beide nodig hebben om foto's te kunnen maken ;) Een spiegelreflex heeft altijd verwisselbare lenzen, dus een 'complete' camera in die zin bestaat niet.